Valamikor azt mondtak az okosok, h a teljes árú jegy is csak az utazas 80%-at fedezi. Potjeggyel talan megvan a 100.
Ez az átlag (habár én 60%-ra emlékszem, ez most mindegy). Ebben benne van a Budapest-Győr IC-től a Kisszénás-Kondoros Bz-ig minden. Külön vizsgálva, az egyik lehet attól még nyereséges, hogy a másikon a jv. munkabérének a töredéke a bevétel.
"Eplényben pl. félig elkészült, de a hatóság megfúrta, hogy túl nagy a lejtő."
Ez az Eplény nagyon kirívó dolog...
Bármikor járok arra nagyon felidegesít, hogy a vonat átmegy a falu kellős közepén, aztán néhány kilométerrel odébb egy hegy mögött áll meg a vonat, Eplény állomáson...
Megértem, hogy valamikor a teherforgalom miatt épült oda az állomás, de azért egy megálló símán elférne a falu közepén...
Valamikor azt mondtak az okosok, h a teljes árú jegy is csak az utazas 80%-at fedezi. Potjeggyel talan megvan a 100.
A MAV-nak nincs jelenleg + 9 IC kocsija a buszok kivaltasara... Es nem is akarja az IC-ket orankent jaratni Bp-Gyor viszonylatban... 2-orankakent sem...
Max ha minden szombathelyi IC kulon jonne a Sopronitol... Es minden harmadik oraban meg jonne egy becsi IC, akkor ossze lehetne kaparni egy utemes IC-t. Igaz, a GySEV torhetne a fejet, hova teszi a penzeszsak teherjeit, ha az IC ennyire lefoglalja a palyajat Csorna-Gyor kozott.
konnyen zarnak, de egy ujabb, kesobbi esti buszt nem inditanak be....
amugy boven van olyan Bp-Gyor jarat, amin kenyelmesen ferek el... ami nekem jo, a volannak kevesbbe :) Hala az egnek azert meg nem bantjak ezert az utemes buszt...
Bp-Győr között az IC nyereseges? Erdekes... vegulis elkepzelheto...
Lépkedj vissza az előzményeken, ezt nem más állította, mint maga taxxx. Ha már ő is azt mondja egy vonatra, hogy nem veszteséges...
Én meg, mivel nem vizsgáltam át személyesen a MÁV és a Volánok teljes könyvelését, csak arra tudok hagyatkozni, amit valaki állít, és abból levonni a következtetéseket. Aztán ha ellentmondást látok, elgondolkozom...
Akkor az a kerdes, hogy a volan 10-20 percenkent jaro szolobuszokkal nem tudna-e jobban kiszolgalni a Bp-Gyor forgalmat... Ha egy busz 25-30 fo folott nyereseges, akkor csak kell sok-sok busz, es kesz :)
Azt ne felejtsd el, hogy a Volánoknak nincs annyi felesleges buszuk, hogy 10 percenként járassanak buszokat Bp. és a nagyvárosok között, a MÁVnak és a GySEVnek viszont vannak kocsijaik és mozdonyaik. Egyelőre.
A sín és az autópálya pedig Bp. és Győr között adott, az nem elsősorban a tömegközlekedés miatt épült oda. Máshol súlyos pénzeket kellene beleönteni hogy elfogadható vasúti pályát kapjunk, az út meg többnyire elfogadhatóan járható.
Szoval nem egyertelmu szamomra, hogy a parhuzamossag eseten a vonat zarjon be... Foleg hogy a volan az ilyen tejelosebb jaratok nelkul hamar gondba jutna, es nem lenne null szaldos sem...
Az zárjon be, amelyiknek a hiánya kevésbé fáj, vagy a megléte több gondot okoz. Extrém esetben, amikor kilóg a seggünk a gatyából, akkor ez azzal egyenlő, amelyik többe kerül.
Ha alig jut pénzem kajára, akkor zsíroskenyeret fogok enni, vékonyan megkenve, ünnepnapokon hagymával. Akkor is, ha szénhidrát meg koleszterin meg mittudomén. Ha sok pénzem lesz, akkor majd foglalkozom az egészséges, kiegyensúlyozott étrenddel, meg elmerengek azon, hogy melyik étterembe menjek be, hol főznek jobban, hol udvariasabb a pincér.
A Zalaegerszegre a Zalalövő és a Zalasztiván felől bejövő vonatok a Balatoni úti felüljáró alatt találkoznak, innentől kb. 1,5 km-en keresztül egymás mellett megy a két vágány a vasútállomásig. Többször felmerült kb. 4-6-8 évvel ezelőtt, hogy létesüljön ide egy (ill. két) megálló...
Természetesen ez nem valósult meg - már nem emlékszem, hogy a sajtóban megjelent tájékoztatás szerint kinek a hibájából: hogy a "város" sem akarta igazán, vagy a MÁV rugalmatlansága volt a baj. Hasonlóan szó volt arról. hogy a Rédics felől érkező vonatok megálljanak vhol az állomás előtt 1,5-2 km-rel - a közeli üzemekbe járóknak ez hasznos lett volna - de aztán természetesen...
nem bantas volt, nem provokacio... de ha kozgazdasz aggyal neznenk (olyanom nekem nincs), akkor ez lenne a legegyszerubb, es legtobb profitot hozo... persze valakinek...
Ha van régi menetrended, akkor mond meg légyszi, ha olyan jó buli a Budapest Győr, akkor miért szűnt meg a 15.30 as később 15.45 re módosított /munkanap/ Budapest Győr (Kisalföld) és a párja 18.00 H-P és V Győr-Budapest???
A '90-es évek második felétől a 2000-es évek elejéig volt felszálló ágban a távolsági buszközlekedés. Most lassú leszállóágba érkezett.
Épp most korlátozták le "munkaszüneti napra" az egyik szabad és munkaszüneti napokon közlekedő "fürdőjáratot" a VOLÁN-nál (borsod Volán) Ózd-Bogács, azaz nyáron szombaton nem fog járni.
Másik dolog tele volt részben 65 feletti nyugdíjassal, bár sokszor álltak is rajta mégis megszűnik. /kérdés a elörgedettg falvak is így járnak?/
Rájuk jellemző, hogy hirtelen évközben változtatnak.
Ez az, ami miatt azt mondom, hogy számomra a Borsod Volán meg hasonló társai megbízhatalanok.
Nem várták meg a menetrendváltozást decemberig és sok járattal ezt csinálták
Nem bízom a vonat helyébe lépő autóbuszban.
Budapest Győr
Egy kérdés:
Ha van régi menetrended, akkor mond meg légyszi, ha olyan jó buli a Budapest Győr, akkor miért szűnt meg a 15.30 as később 15.45 re módosított /munkanap/ Budapest Győr (Kisalföld) és a párja 18.00 H-P és V Győr-Budapest???
Van visszamenőleg évekre menetrendem,
2000 ben Bp ről 15.30 kor 2001 ben 15.45 kor és 2002 ben már nem volt meg.
Ebből tanulság:
Nem állandó a bevétel és az utaszám.
Pályán amikor lelőzik a tempo 100-as Merci buszt akkor azt mondom, nevetséges a vonathoz képest a busz, meg amikor a Sasadiig 37 perc meg legalább 25 a menetidő.
Üdv! Azt se felejtsétek el, hogy teljesen más felállás a vasút és a buszközlekedés. A Volán ugyanis az állami (stb.) tulajdonú utakat használja, amelyeket nem ő tart karban. Ha most két falu között utat kellene építeni a Volánnak magának, amelyet csak ő használ, mindjárt mások lennének a gazdaságossági mutatók... Ergo, az almát nem lehet összehasonlítani a körtével.
Coca úrék lényegében a TELJES mellékvonali hálózat - kb. 3000 km - megszüntetésére készülnek. Ez a 28 vonal, 942 km csak az első "szakasz" - majd 2007-2008-ban következik a többi; nyilván a Tlök-Óhat+Pkócs vonalról sem fognak megfeledkezni...
Akkor az a kerdes, hogy a volan 10-20 percenkent jaro szolobuszokkal nem tudna-e jobban kiszolgalni a Bp-Gyor forgalmat... Ha egy busz 25-30 fo folott nyereseges, akkor csak kell sok-sok busz, es kesz :)
Azt gondoltam, hogy nem tartozol közéjük, csak irónikus voltam.
Nem tartozom közéjük. Sőt, nem tartozom jelenleg egyetlen vasúttársasághoz sem.
Ezen viszont csodálkozom. Vizsont mivel ott a jelenleg szócska, ezért gondolom, korábban MÁV-os voltál. Mivel ez a hozzászólásaid egy részéből látszik.
"A TESCO szeretett volna egy megállóhelyet a 87-es vonalon Egervár és Felnémet közé... Személyszállítási Szakigazgatóság volt az, aki a projektet megakadályozta..."
Nem tudom, hogy mi volt a Tesco elutasításának az oka. Ellenpélda: Campona megálllóhely áthelyezés.
Az eplényi elutasítást el tudom fogadni. Annyi fenntartással, hogy ahatósági engedélyt előre kell beszerezni, és ha ez nem volt meg, akkor felesleges pénzkidobás volt az építés megkezdése.
Az este azt írtátok, hogy sok-sok ilyen település van az országban. Ha ezt olvasom, én mindig 20-30 nagyságrendre gondolok. Kettő lejön, mi van a másik 28-al? Ők meg sem próbálták.
v-petinek: Nem tartozom közéjük. Sőt, nem tartozom jelenleg egyetlen vasúttársasághoz sem.
Mondjuk egy mellekvonal menten ahol alig laknak, es ott is csak tavol a vasuttol... ott lehet, hogy nem lenne sok utas 160-nal sem. DE mondjuk egy megyeszekhelyeket oszekoto vasut, mint pl a 11-es... ott egy gyorsvonat-szolo-Bz (csak nagyobb, vasutkozeli telepuleseken megallo) masfel oras menetidovel rughatna talan ladaba... Jelenlegi palyaallapotta a ket oras talan tarthato lenne...
Szoval ahol van esely utast szerezni, ott kellene... megprobalni...
Bp-Győr között az IC nyereseges? Erdekes... vegulis elkepzelheto...
De ha nem, az ... valoszinubb....
Akkor az a kerdes, hogy a volan 10-20 percenkent jaro szolobuszokkal nem tudna-e jobban kiszolgalni a Bp-Gyor forgalmat... Ha egy busz 25-30 fo folott nyereseges, akkor csak kell sok-sok busz, es kesz :)
Szoval nem egyertelmu szamomra, hogy a parhuzamossag eseten a vonat zarjon be... Foleg hogy a volan az ilyen tejelosebb jaratok nelkul hamar gondba jutna, es nem lenne null szaldos sem...
Nagyon idegesítőnek és durvának találom, amit az a patkányképű közlekedési miniszter-úr jelentett be! A mellékvonalakból is szuper közlekedési rendszert lehetne csinálni, de nem a jelenlegi pályákkal. Nagyon szomorú, és felháborító, hogy a mai világban, amikor a tömegközlekedésre egyre nagyobb szükség van, megszüntetések várhatóak!
"Olyan alacsony a forgalmuk..." <-Hát még jó hogy!! Ha egyszer
szegény kis Bz 20-szal kényszerül zakatolni a kb 80-90 éves pályákon!
Nem megszüntetés kéne, hanem totális pályafelújítás, és akkor a újra a vasút lehetne a király. Erre viszont nem akar jutni pénz, csak a zsebbe, de oda nagyon.
Hajrá adóemelések, hajrá vasútmegszüntetések, hajrá Magyarország (és még lehetne folytatni!!)
Remélem, egyszer valaki/valami megállítja ezt a sok mocskos cselekedetet!
Nem kell megszüntetni, a buszt, de a MÁV vállaljon nagyobb részt, mert amikor buszkoknvojok mennek (másod-harmadrészek, sőt néha negyed és ötödrészek is), akkor az nem normális dolog.
Azt állította valaki, hogy a Bp.-Győr viszonylaton a busz és az IC is nyereséges.
Akkor miért kéne megszüntetni bármelyiket is? Hadd üzemeltessék, ha nekik megéri, nem?
Ha egy városban van két pék, és mindkettő nyereséges, eszébe jut bárkinek bezáratni, betiltani az egyiket?
--------------------------------------------
Ha egy faluban van két pék, de mindkettő veszteséges, mert annyian se laknak ott, hogy egy kemencét megérje befűteni, akkor előbb-utóbb mindkettő bezár magától. Ha nem akarjuk, hogy az emberek éhenhaljanak (a közúti fuvarozást már betiltottuk, vasút meg sose vezetett arra), akkor ott támogatni kell egy pékséget. Jelenleg, mivel kilóg a seggünk a gatyából, csak az egyiket támogatjuk, éppen annyira, hogy elég kenyeret tudjon sütni ahhoz, hogy mindenki jóllakjon. Azt, amelyik olcsóbban állít elő 1kg kenyeret, akkor is, ha jobban morzsál a kenyere, és néha kicsit oda is égeti... majd levágják a héját.
Ha ennek az olcsóbb péknek ráadásul a falu közepén van az üzlete, nem 2km-re a falu határától, az csak jó mindenkinek. Figyeld meg, senki sem fog panaszkodni a kemence füstje miatt (kivéve aki otthon süti magának a kenyeret), ha a másik alternatíva a naponta min. 2x2km gyaloglás lenne.
Teljesen tok mindegy, hogy a 67,5 vagy 75 szazalekot a volannak vagy a mavnak adja... nagyjabol ugyanannyit ad.
Az erdeke inkabb azt mondana, hogy egy tul hatekony buszkozlekedest, ami tul sok utast csabit el az autosok kozul, ki kell nyirni, es akkor az autozokbol bevetele van. Aki meg nem tud autoba ulni, annak jo lesz a sittesvonat is.
Vannak utasok, akik buszrol nem vonatba, autoba fognak ulni (en nem).
Elég bőven le lett már írva, mennyi mindenen pazarol a MÁV és az egészségügyhöz hasonló "tékozló koldus". Ezen a mellékvonalak bezárása nem segít, de amit tenni kellene, azt nem teszik. A Volánok esetén történtek lényegi változások, de ami a vicinálisokat érinti, ott lég kevés jót tudok mondani, hiszen a Volánnak sem a kedvencei a kisforgalmú vonalak. A Volán is elég rugalmatlan, ha más cégekkel, vagy más megyében lakozó "önmagával" kellene együttműködnie (városi közlekedésen belül találkozom azzal, hogy még csak érteni sem hajlandók a problémát, amiről tárgyalni kellene).
Az utasszállítás közútra terelésének hátrányairól is esett már itt szó, kiderült, hogy szó szerint halálos tényezők maradtak figyelmen kívül.
A diák és nyugdíjas kedvezmények ellentételezéséért a Volánok ugyanúgy nyújtják a markukat (jogosan), az ingyenesen utazók számát és arányát meg becslik -- és megnézem, melyik cég akar a maga kárára tévedni. A párhuzamos vonalaknál így a két állami cég külön-külön is többet húz le állambácsiról (azaz az adófizetőkről), mint a valóság, ennek ellenére T. úr a távolsági forgalom párhuzamosságában nem talált kivetnivalót...
Nem lesz tiszta kép a bezárások után sem, ami azt jelenti, hogy a lényeg nem változott, így egy idő múlva megint bezárások lesznek. Mindaddig, amíg egynél több vonal van a rendszerben, mindig lesz egy "legköltségesebb".
Remélem Te itt most a helyi önkormányzatokra gondolsz, akik éveken át tiltakoztak, demonstráltak, petíciókat adtak be, hogy most aztán márpedig ide még egy megállóhely kell, és fizetjük a peronépítést meg az esőbeálló építést. A gonosz MÁV elvtársak pedig jókat röhögtek a irodájukban, és fogadásokat kötöttek, hogy mikor adják már fel végre a megállóhely követelésüket az önkormányzatok.