Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13800

Credonak az üzemeltetési költése messze alulmúlja a többi nagy Nyugati gyár által gyártott buszokét

 

A könyvelőnek jó, az utasnak meg nem.

 

Kicsi kerekeivel pattog az úton, elhúzható ablak alig van, belső tere kicsi leveőgőtlen szűk.

 

Trabant szerű.

 

 

Inkább csuklós Bzt ha lehetne!

Előzmény: setra415HD (13797)
síncsavar Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13799

Tényleg elég nagy mértékben a társadalom hibája a bezárás, különösen itt. 10-15 perc nyereség miatt mennek sokan busszal, akkor is, ha ráérnek.

Aztán persze rászánnak egy egész napot a tiltakozásra, hogy ne szűnjön már meg az a vasút. De szurkolok nekik, kár lene azért a vonalért.

 

Teljes erőből támogatjuk, hogy a 11-es vasútvonal, Veszprém-Bakonyszetlászló szakaszát, idegenforgalmi célra, nosztalgia vagy más járművekkel hasznosítsák.

 

Putnok és Szilvásvárad közt esetleg nem terveznek hasonlót?

 

Előzmény: Törölt nick (13781)
M41 2127 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13798
Ha jól tudom, Pécsudvardon is volt ilyen megállóáthelyezés!!

Még számtalan helyen szükség lenne ilyenekre!!!
Előzmény: sosiforda (13783)
setra415HD Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13797

"Új buszok egy része katasztrófa

Volvo Alfa Regio vagy épp Credo egy büntetés

 

Még több ilyen sz@r buszt vennétek?"

 

Attól, hogy neked nem tetszenek, még nagyon jó buszok!

Hogy csak egyet mondjak, a Credonak az üzemeltetési költése messze alulmúlja a többi nagy Nyugati gyár által gyártott buszokét

Előzmény: f_k (13795)
setra415HD Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13796
Hogy csak egyet mondjak, több pénz lesz fejlesztésre.
Előzmény: f_k (13793)
f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13795

260 Ft/km+ 20% ÁFa(hamarosan) hoz képest a 50 Ft/km nem annyira jelentős, hogy ne állítanának le vonalat, járatot, és hogy ne kéne dolgozó bérlettel a zsebben, állni a buszon

 

Új buszok egy része katasztrófa

Volvo Alfa Regio vagy épp Credo egy büntetés

 

Még több ilyen sz@r buszt vennétek?

Előzmény: f_k (13793)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13794
Ismered a viccet, hogy megkérdeznek három szakembert, mennyi 2x2?

A matematikus: pontosan négy.
A statisztikus: kielégítő pontossággal 3.97 és 4.03 között van.
A könyvelő: mennyi legyen?...

/a/
Előzmény: f_k (13786)
f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13793

Üzemanyagköltség 60-*70 Ft/km körül van

 

Ennek egy része nagy része adó

 

Ha 50 Ft/km akkor mi változik?

 

Nő a vezetők prémiuma?

 

Mikor egyy vidéki városban nem fogadták el a helyközin a helyi összvonalas bérletet akkor azt kiosztották prémiumként

Előzmény: setra415HD (13790)
f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13792

Mi van, ha a PHD magsabb mint amit a személyzetre (pályás, vonali) költenek?

 

Másik kérdés:

 

Számolgattam.

 

Egyik vonalon 1000 Ft körüli a vesztesség kilométerenként a másikon hasonló paraméterekkel renelkezőn meg 2000 Ft/km

 

Hogy is van ez?

 

 

Másik dolog a 438 as szóló BZ és Bz+Bzx meg Bz+2 mellék között mekkora a különbség?

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (13787)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13791
Ez is egy érdekes szempont, tehát az adott infrastruktúra tartóssága. /a/
Előzmény: V63 022 (13771)
setra415HD Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13790
Ha a Volánoknak meg nem kellene jövedéki adót fizetnie, eljönne a kánaán...
Előzmény: kis59 (13751)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13789
Mail ment. /a/
Előzmény: trains.hu (13763)
antitaxxx Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13788

Tisztelettel tálalom a következő adagot:

 

34./ Apró, de fontos figyelmességek alkalmazása. Csak példaként néhány:

  a./ jegykiadásnál és jegykezelésnél a vasutas előre köszönjön az utasnak

  b./ a jegyvizsgáló és a forgalmista segítsen a le- és felszállásnál (pl kerékpár, babakocsi felrakása)

  c./ a vasutas ne csak a saját maga által használt járdáról takarítsa el a havat, hanem ott is ahol az utasok járnak

  d./ a vonat a peron mellett úgy álljon meg, hogy az utasoknak a legkevesebbet kelljen gyalogolni a kijáratig (ne pedig a 70 méterre lévő forg.ir. előtt)

 

35. Más vasutaktól olcsó eszközvásárlás. Pl járművásárlás fejlettebb vasutaktól, v. pályaanyagok vásárlása a GySEV-től, BKV-tól, stb.

 

36./ Szűk keresztmetszetek feloldása. Elsősorban tengelyterhelés-, esetleg sebességkorlátozásra lehet gondolni. A legtöbb mellékvonalon rövid avult felépítmény v. egyetlen műtárgy állapota okoz szűk keresztmetszetet (pl Körmend-Zalalövő, Pápa-Csorna, Vésztő-Szeghalom, Nagytőke-Kunszentmárton, Sáránd áll.)

Ezeket át kell építeni, vagy lazítani kell a korlátozást, persze szigorú mérések után)

 

37./ Hiányzó vonalszakasz megépítése. Sok helyen szükség lenne rá, pl: Dunapataj-Kalocsa-Baja, Körösnagyharsány-Biharkeresztes-Nagykereki, Somogyszentpál-Marcali, Paks-Tolna, stb)

 

38./ Állomások átszervezése. Cél: költség- és létszámmegtakarítás. Az állomás személyzetnélkülivé alakítható, de a személy- és áruforgalmat megszüntetni nem szabad, mert az kínálatcsökkentés. Szükség esetén vonattalálkozás is megengedhető. Rugós váltók beépítésével az állomás: forgalmi kitérő + táblás megálló + rakodóhely konstrukcióvá alakítható.

 

39./ A vasútvállalatok válláról több kilométer közút fenntartásának terhét le kell venni. Most gondolom tágra nyílt a szemetek. Pedig így van: minden közút-vasút kereszteződésben 8+8=16 méter közutat a vasút köteles karbantartani a 20/1984 számú KPM rendelet értelmében. Akkor is, ha az adott vonalon csak 3 pár szóló Bz közlekedik, keresztben meg napi 500 kamion. Óriási költségvonzata van!

Megoldást jelenthetne a törvény módosítása olyan értelemben, hogy a burkolatot a közút, a vasúti pályát a vasút tartaná fenn.

 

40./ A menetdinamika figyelembe vétele. Törekedni kell a legkisebb menetidőre. Ennek érdekében:

  a./ menetrendtervezésnél figyelembe kell venni a különböző típusú járművek gyorsulási, lassulási tulajdonságait

  b./ a vonalkarbantartás tervezésénél és a lassújelkitűzésnél is figyelembe kell venni a menetdinamikát (magyarul: nem biztos, hogy pont amellett a peron mellett kell a legjobb állapotú vágánynak lennie, ahol amúgy is megáll minden vonat)

 

41./ Keskenynyomközű vasutakon a konténerszállítás bevezetése. Csak így válhat versenyképessé a kisvasúti áruszállítás. Elsősorban Nyíregyházán és Kecskeméten kell ezt megvalósítani. (Nyíregyen a kisvasút a konténerpályaudvar mellett halad el!).

A meglévő kocsik könnyen átalakíthatók konténerszállításra.

Másik megoldás a zsámolykocsi, ezekre rátolva a nagyvasúti kocsit, az kisvasúton továbbítható (kipróbált, jól működő rendszer).

f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13786

6,5 milliárd veszteség évente és napi 11465 bézékilométer naponta-365

 

A 6,5 milliárd elosztva a 11465*365 el= 1500 Ft/km

 

Ez 1500Ft/km vesztesség

 

A Bz ennyi vesztességet termel?

 

Kérjük tételesen kimutatni!

 

Korábban még csak 438 Ft/km veszteségról írtál!

Előzmény: Törölt nick (13785)
sosiforda Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13783

"Az este azt írtátok, hogy sok-sok ilyen település van az országban. Ha ezt olvasom, én mindig 20-30 nagyságrendre gondolok. Kettő lejön, mi van a másik 28-al? Ők meg sem próbálták."

 

Néhány éve komolyan felvetődött és nem tudom, hogy miért nem lett belőle végül semmi, hogy létesüljön megállóhely a város központjához közel Szeghalomban a Berettyó hídnál.

 

Nem lehet, hogy a MÁV is lassan, nehézkesen mozdul rá a 100 éve adott megállókiosztás módosítására és nem feltétlenül az adott település hibáztatható?

Fényesi szőlők Fényeshez áthelyezése - ami látható utasszám növekedést eredményezetett is - a sajtóhírek szerint több éves harc volt, pedig a fényesiek akarták.

Előzmény: olcsolemezek (13746)
Distván Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13780

Csorna Pápa vicinális ma:

 

Pápára a 30927-el mentem. (Bzmot 225) Csornán velem együtt 13-an szálltak fel egyik utasnak volt kerékpárja is. Rábapordány: -1, Egyed-Rábacsanak: -4+a bicaj, fel egy szintén bringás felszállt, Szany-Rábaszentandráson -6 +2, Rábahíd: 0, Marcaltő: -1 bringás le +1, Nemesgörzsöny: 0, Pápa: -5.

Csornára vissza a 30924-el. (Bzmot 390) 12-en mentünk valamint egy kerékpár az egyik utasnál. Nemesgörzsöny: -1, Marcaltő: 0, Rábahíd: -1 bringás, Szany-Rábaszentandrás: -5 +1, Egyed-Rábacsanak: +1, Rábapordány: +1, Csorna: -7.

 

Rábapordányban volt egy Eas kocsi valószínüleg a helyi tüzép hozatott valamit. Egyednél kereszt az M43 1006-al mely ment a kocsiért aztán vitte Csornára üresen.

Vissza Csornára Egyednél volt a 225-el a kereszt.

 

Vicinális hangulat. A 225-ös megy vissza Csornára, jó 60 km/h sebességgel. (30914) Az 1006-os érkezik vissza Pápára a tolatós munkák befejeztével 11:56-kor. Pár percel az indulás előtt... (30924)
v_peti Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13778
Nekem is ilyesmi jut eszembe róluk.
Előzmény: gumpy (13766)
M41 2127 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13777
"A MÁV-on bukott meg a dolog..."

Nem értem, hogy ez miért fájt volna a MÁV-nak????
Előzmény: gogolaci (13774)
f_k Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13776

Egy liter gázolaj, ha 285 Ft akkor annak 200 Ft/liter körüli adótartalma lehet

 

Egy busz cca 25 litert eszik meg 100 kilométeren, így 25*200/100= 50 Ft adót fizet kilométerenként a busz.

 

Ez a pályahasználat

 

A vonat eközben állomáshasználati fordulási stb díjakat is fizet

 

Ezért egy mellékvonali Bz pályahasználata 400-500 Ft/km

 

Kilométerdíjon felül igen magasak az állomási megállási stb díjak.

Előzmény: kivi000 (13773)
r1232 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13775
Néhány éve a MÁV-nál ez még nem így volt. Tehát nem lehet egyenlőséget tenni, mert az elmaradás akkor keletkezett... 
Előzmény: kivi000 (13773)
gogolaci Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13774
Zalaegerszeg városa valóban szeretett volna megállóhelyeket a Berzsenyi utcai sorompó körül és a Flextronic környékén. Erről a város képviselőtestülete határozatot is hozott és elkülönített rájuk valamennyi pénzt. A MÁV-on bukott meg a dolog...
Előzmény: Holdkooros (13756)
kivi000 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13773
PÜ = Magyar Közút Kht / ÁAK -> állami
SZÜ, Cargo = Volán -> lehet magán is

Utóbbiak csak beleülnek a készbe és fizetik a pályahasználatot, útadót (üzemanyagban)...
Előzmény: gumpy (13772)
gumpy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13772
Nem az a lényeg, hogy milyen célra épült, hanem az, hogy építési, karbantartási és üzemeltetési költsége a szolgáltatót terheli, az ő feladata. A Volán meg beleül a készbe.
Előzmény: orangutan (13770)
V63 022 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13771

"Magyarországon vasútvonalainak mekkora hányada épült személyszállítás céljából?"

 

Ezt nem tudom. Viszont nagyon sok közút épült 68 után kifejezetten a vasutak kiváltására. Még többet pedig jelentősen meg kellett erősíteni. Amik akkoriban épültek, azok mostanában mennek tönkre. Láttam én már országúton is 40-est meg 60-ast az út állapota miatt.

Előzmény: orangutan (13770)
orangutan Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13770

"Ha most két falu között utat kellene építeni a Volánnak magának, amelyet csak ő használ, mindjárt mások lennének a gazdaságossági mutatók..."

Mások bizony! De sajnos épp ez a vasút örök hátránya. A Volán képes mások "nyakán" (útjain) élősködni, a vasút azonban csak önerejére támaszkodhat. Persze, hogy drágább!

 

Magyarországon vasútvonalainak mekkora hányada épült személyszállítás céljából?

Előzmény: gumpy (13767)
bsasa Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13769

Igen én is így gondolom.

Ezért is kérdeztem ezeket a dolgokat.

Előzmény: gumpy (13768)
gumpy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13768
Én attól tartok, hogy a megrendelő abszolút nem ért hozzá, ezért amit elé tettek, arra rábólintott. Számára csak a megtakarítható végösszeg volt a fontos (sajnos ma csak ez számít).
A kérdés inkább az, hogy mit és milyen szándékkal tettek elé.
Előzmény: bsasa (13765)
gumpy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13767
"Ha most két falu között utat kellene építeni a Volánnak magának, amelyet csak ő használ, mindjárt mások lennének a gazdaságossági mutatók..."

Mások bizony! De sajnos épp ez a vasút örök hátránya. A Volán képes mások "nyakán" (útjain) élősködni, a vasút azonban csak önerejére támaszkodhat. Persze, hogy drágább!

Pedig egyre inkább szükség lenne arra, hogy azok az utak az ott lakóké legyenek, és ne kamioncsordák, meg kőszállító autók tegyék tönkre a falvakban lakók életét. Ehhez kellene tenni valamit a szakembereinknek, de az ő eszük sajnos máson jár.

Közúthoz nyúlni egyikük sem mer, de a döglődő oroszlánba való kegyelemdöfésekre még büszkék is. Gratulálok.
Előzmény: kis59 (13751)
gumpy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13766
"Most a Húzzunk bele! a jelszó. :((("
Nekem inkább a "Húzzunk be neki" jutna eszembe, de már elnézést is kértem!
Előzmény: v_peti (13750)
bsasa Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13765

Szerintem nem  is ő döntött!!!

 

De az általuk kreált adatok alapján hozták meg a döntést.

 

A mai infóm szerint A 4-vonalra 12fő/vonatot tálaltak vonatonként.

Most már csak az alábbi kérdéseim lennének:

-A vonalak mely részén kellett végezni az utas számlálást?(12fő/vonat a 4esen csak kitaláció!!!!!!!!!!!!!Kivéve ha a Süttő felsői feszáló utasokat számolták.))

-a megrendelő kérte-e a véleményüket a bezárandó vonalakról,vagy csak adatot szolgáltattak?

-kértek-e véleményt az esetleges utasszám emelkedés lehetőségéről?

 

Előzmény: Törölt nick (13678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!