Üdv! Szeretem a jó zenét, ezért kukkantottam be ide, de így hirtelen nem volt kedvem végigolvasni az összes hozzászólást, úgyhogy csak úgy spontán beírom, melyik lemezeken szól szerintem a legjobban a hammond, azok közül amik nekem is megvannak, és akkor várom a véleményeket.
Colosseum: Live / Reunion Concerts
Collegium Musicum: / Live
Deep Purple (na tőlük van sok lemez, amin jól szól)
Grand Funk: Phoenix
Babyface: Unplugged (bár nem annyira virtuóz, de mégis folyamatosan áll tőle az ember szőre :D)
Medeski, Martin & Wood: összes lemez
Pink Floyd: szintén
SBB: szintén
szóval hirtelen ennyi jutott az eszembe, várom a véleményeket
Valoban a masodik szam a Birth Control lemezen"suicide"!
Az elkepeszto....nem tudom, hogy az spinet ott vagy C3....Hallgasd meg Te is tehtube koma!
A szam kozepen van egy kiallas, jazz-be mennek at, es ott valami katharzis...!
Koszonom a lemezboltom dicseretet mindenkitol...talan mar jart is nallam nehanyotok....
Igen ,csakis igenyes zene a cel, es jo hangzas, es a Hammond is ott talalhato, ugyhogy ha netan valaki erre jar, szivesen fogadom meghallgatasra, vagy kiprobalasra...plane ha vesz is lemezt:-)))
Ismeritek e a 2066 and then nemet formaciot, vagy a Murphy Blend-et?
Na ott dobtok egy hatast a hammond hangjatol...vegig az a fo hangszer......gyilkos hangzas!
Hammond kizarolag!!!
Le a muanyag "szarokkal" !
Szarul szólna vele a Soft Machine..... Ha nagymamámnak gumikereke volna eset.....
A kecskeméti boltban úgy szól a Hammond, hogy magyarországi nagynevű profitól ilyet nem hallani, nem szólva a célorientált félelmetes választékról. Birth Control - spinet. Érdekesen más Hammond hangzás. Idővel jól kihallható a különbség. De nagyon jó. Sőt a Frumpy is csúcs, pedig ott csak egy tranyós-mechanikus T100 van. De a Gimme Some a Lavórba már nem az való. Offtopic: csúcs a Bizottság első lemezén a Konyhagyeplő!!! Igazi csíkosra mázolt Bontempi.
Volt már lehetőségem igazi hammondot hallani párszor. A világ legjobb billentyűs hangszere a Rhodes után. De attól még szarul szólna vele a Soft Machine. Sztem a legeslegeslegjobb Hammondkopogás a Birth Control Hoodoo Man lemezének első számában hallható. ezen nem vitatkozom, mindenki hallgassa meg. Laurens, neked nem Kecskeméten van lemezboltod?
Hidd el, elég jó az a farfisa meg vox. Arról van szó, hogy mára a Hammond vált standarddá, teljesen jogosan, ezt nem vitatom. És nyilván, ezekben a zenékben, amiket itt felsoroltok, a Hammond pótolhatatlan, kiválthatatlan. Ettől még el lehet ismerni a többit. Mi lenne, ha mindenhol Hammond szólna? Igencsak egysíkú lenne a zenei világ.
If: hallgasd meg a Europe'72 koncertlemezt. Full Farfisa hangzás, a borítón jól látszik az orgona. Na, ott aztán nem csak színesítő szerepet játszik a hangszer. Meghatározza az egész lemez hangulatát.
Azt a "tényt", hogy Wright hamar lecserélte a Farfisáját, és a '70-es évek összes felvétele Hammonddal készült, pár dolog azért megcáfolja. Először is almoust famous lenti hozzászólása a Time-ban használt hangszerekről (1973). Aztán: a pompei-i koncert, ahol Wright egyszerre használja az Echoesban a két orgonáját (1972). Az Echoes stúdiófelvétele is '71-es (Meddle).
Isten ovjon a "snob-izastol",es az agyarmutogatastol, plane tehtube klubbtars kivetelezesetol, mivel "Hammond tulaj cimbora,es sokat tanulok Tolle kategoria":-), de nagyon igaza van!
Tulajdonkeppen, ertem az erveteket, ha meg nem hallottatok ,probaltatok igazi eredeti Hammond-ot, mint ami pl Neki van!
A100=B3,C3, es 2 rotoros Allsound Lelsie
Nekem is volt mar nem 1-2 Hammond-om, es bizony tranyos Hammond is volt kozte, nem beszelve Vox Farfisa sound-rol, de az igazi csoves ,hanggeneratoros hammond tipusokkal nincs verseny!!! Legyen az L,M,P,B,C,A tipuskezdesu...ezek klasszikus darabok, mind 1974 elott keszultek...Nincs mirol beszelni....minden prog rock csapat ilyeneket hasznalt abban az idoben, es szolnak is rendesen!
Tenyleg sok ma mar nagy banda csak azert hasznalt az elejen "nem Hammond-ot" mert arra futotta...pl Floyd,Animals,If....Teljesen igaza van tehtube kolleganak!
Ismetlem onmagamat, de keressen fol egy szeansz-ra akit erdekel hogyan kell szolni egy ilyen hangszernek, engem, vagy "tehtube" komát!!!A szam olvashato mar elozo hozzaszolasunnal is...
"igazság felismeréséhez viszont úgylátszik idő kell"
ez nagyon igaz!!!
sz'al ezeket is standardként említed? Műfajoktól természetesen függően. Ilyen az orgi is. Jazz, rock, blues - B3, klasszkus zene - Allen, Theatre - ez a műfaj mára kihalt sajnos. Helyette jöttek az automatikus hozzá sem kell nyúlni csodák. (Tyros, Va..) Pedig milyen jó volt régen, egy dobos és orgis Vermonával a győri Richards-ban. A kocsmaközönség néha elhallgatott és még tapsolt is lelkesen a "presszózenének". Ha ez B3 + dob lett volna akkor Erkel színház, Rhoda Scott. Érdekes az öregeket felkeresni akik anno még a lábukat is használni tudták, nagyon sokat számít. Én kb 1 éve keztem lábazni, de egyből minőségi változást jelentett. A két kéz kevés. Így meg basszus, harmóniakíséret, szólam - teljes.
Ezért gondolkozom Kovács Jani bácsin is-basszuskísérettel. :-(
Nem is tud orgonálni!!! Viszont nagyon akkurátus ember volt. Jő ötlet, még jobb magvalósítás.
Halsaman! Olyan csavarokat egy pc szervizestől fillérekért szerezhetsz. A Miklandos az Attila úton (ha még ő van ott) elég rendes.
A Colosseum féle buli óriási lesz. Kezd Jackie bácsi, nagyon jó igazi orgonistával (nem billentyűssel) 1 óra, Spencer Davis asszem' Eddie Hardinnal, Pete Yorkkal (nagyon nagy dobos, Lorddal többször is) 1 óra, Climax bb 1 óra és Colosseum min. 2 óra, kifulladásig, mert ez lesz nekik a legeslegutolsó együttes szereplésük szegény Dick állapota miatt. (szive)
Vannak hanxerek, melyeknek nincs alternatívája, kár erőlködni, hogy mégis, esetleg, hátha...stb. Az igazság felismeréséhez viszont úgylátszik idő kell, nem is kevés. Addig hányhatom a falra a borsót :-)
Ez a zongorás párhuzam nem volt túl jó, mert itt van 3 kb. egy szintű csodahangszer, amik között tényleg csak stílusbeli különbségek vannak. Koncerttermekben azért van Steinway, mert az a "klasszikus" zongorahang, a Bösendorfer kifejezetten jazz-zongora. A Yamaha pedig "jamahás", de ez is inkább klasszikus zongihang. De ezek elég pici különbségek...
Szerintetek hol lehet Pesten nagy mennyiségben számítógépházhoz való csavart szerezni? Csak azért, mert annak is albán szabvány menete van és ki lehet cserélni az orgonám összes billentyűrögzítő csavarját vele. Ez azért fontos, mert előregedtek a csavarok és hiába vettem negyedinches csavarkulcsot, beletörnek a fémbe. (Plusz a computercsavar kereszthoronnyal is el van látva, tehát kevesebb ideig kell szenvedni vele).
Tudtok valamit? Kellene vagy száz ilyen csavar.
Leon Kuypers. Nagyon jó! Többször megnéztem, hát szuper, amit művel! Ízzel játszik. Most győzzetek meg, miért is akarok Jimmy Smithre menni, amikor nála sosem volt ilyen katartikus élményem!
Viszont a Colosseumra igyekszem eljutni. Meg most a (off) Fripp is jön holnap...
Nesztek pangó topik!:)
Szívem szerint egyetértenék Borzassal a sznobság tekintetében, de az a helyzet, hogy nagyon könnyű a Hammondot a műhammondtól elkülöníteni. Két napja sétálok a Városligetben barátnémmal, hát egyszercsak hallom, hogy Hammond szól. Oda is mentünk, tényleg az volt (L-100, TRB).
A Farfisákkal kapcsolatban annyi, hogy vannak hangszerek, amiket könnyebb szimulálni, vannak, amiket nehezebb, nem tudom ez hogy van a tranyós orgonáknál, én még nem játszottam egyen sem. A Hammond elég nehéz eset. Túl véletlenszerű a hangja. (Mikor mennyire nyomod le a billentyűt, annyi kontaktus lesz, emiatt más a keyclick, leakage zajok változó mennyiségben, plusz még a Leslie két fázisban, térben szétszórt hangja - sok a változó paraméter). A lényeg az, hogy olyan tökéletlen a hangszer, hogy nehezen tudsz direkt olyan igazán tökéletlent csinálni:)
standardizálva-uniformizálva az elméletet: akkor játszik be a sznobéria, mikor a zenész szar, vagy legalábbis túl szar ahhoz, hogy maga erejéből tegyen különbséget, és mégis különbséget tesz... VAGY ha különbséget tenni tud, de a képességei alapján nem érdemli meg a jó drága eredetit.
ez oké, de azért némi sznobéria is bejátszik itt. gitároknál (én ahhoz tudok szólni kicsit) például biztosan; így pl. jazzgitárosok körében általában az obligát Gibson "archtop" modellek, vagy mondjuk az ES335-ös a menő, bár nem feltétlenül az a legjobb (komolyan néha azt hiszem, ha a diplomával adják, pély "balfasz" barnának is az van) - a gitárokat eleve nem a név "teszi", olcsó hgszer esetén is becsúszhat a szerencse, hogy pl egy leszólt távolkeleti gityó (csinálni kéne olyan tesztet, mint a kocsikkal - állítom ugyanaz lenne az eredmény, ti.a japánok mindent visznek) kurva jól sikerül (persze az olcsó fájin elektronikából nem lehet várat építeni), és ez fordítva is igaz, lásd pl azt a zöld Gibson féltömör ES nemtomhányast, ami vagy 3 éve porosodik westendbéli Eldorádó üzletben, és a kutya nem veszi meg, mivel marha drága, viszont szar (próbáltam). bocs a sok zárójelért...
Ha a koncerttermeket nézzük, zeneakadémiákat, stb... akkor valahogy leszűkül a választék a hagszertípusokból, szinte egyfélére. (a Yamaha 1:1-ben Stw koppintás) Úgylátszik a fentiek mind sznobok :-). Meg a nagy gitárosok is, hogy viszonylag kevés típust használnak. Jimmy Smith meg végleg. Ráadásul odáig fajult a sznobériája hogy nem is egy hanem két 122-es lezlit akar a háta mögé.
Itt nem arró van szó hogy gyengébb cuccal nem lehet zenélni, de ha valaki valamelyest ért már a hangkeltéshez, az elvárásai is megnőnek a célszerszámmal szemben. Mert vannak olyan hangszerek, melyek szélesebb kifejezőeszközzel rendelkeznek, jobb játszhatósággal, megbízhatóbbak. Ez a néhány kivételezett típus azt érzékelteti, hogy a zenész ezeknél megfelelőbb kifejezőeszközt már nem talál a naprendszerben.
En azt mondom, ha van ra lehetosegetek:hallgassatok meg eloben egy igazi Hammond-ot "nem klon-t"!!!es megtudjatok mirol is nem erdemes hasonlitasokat elemezni!
Mas persze, es aranyos ahogyan a Caravan-ban, vagy a Soft Machinben szol, de Hammondon meg jobban szolna!
Egy pelda...imadom az If-et, es ott valoban, en sem tudtam sokaig az europai koncert cd-n Vox,vagy farfisa szol....viszont ha meghallgatod a waterfall-t, vagy az elso lemezt, talan a masodik is...szerintem ott Hammond szol, es igencsak van kulonbseg...A farfisa vekony,es testetlen leslie-s tangoharmonika hangu, meg egy L100-as mellett is, nem beszelve a B3,C3 klasszikus Hammond-okrol.
Agogy Tehtube klubbtars mondta...Jolana-n is lehet jol jatszani, de nem ugy szol, es egy eredeti hangszernel, ami nem olcso persze...ott nincs mese!
Regeben emlitettem ezen a forumon ugy remlik, hogy a legendas Tarkus, child in time féle kopogas, vagy a kasas Jimmy Smithes csikorgas, nem studio utomunka!
Sokaktol hallottam olyat, akiknek nem volt eredeti Hammond "ha lehet amerikai"a birtokukban, hogy ez utomunka+effekt,studio...stb
Lehet, de nem egeszen....Ugy szol, hogy az embernek libaboros lesz a laba-keze!:-)
Nem sok lehetoseg van meghallgatni,kiprobalni egy autentikus klasszikus Hammond orgonat leslie-vel, eppen ezert nyugottan megkereshettek a szamomon, es szivesen latok minden Hammond imado embert! 70/512 2889 Viktor
Vagy Szabo Zsolt-ot :0620/347 9517
ui:es tenyleg nincs "agyarmutogatas":-) vagy mit is irtal:-)
Meg lehet filozofálni hogy pl a Jolana gitár is egész jó, de valahogy ha valaki igazán akar és tud zenélni, nem azon akar majd gitározni. Ezek a villanyorgonák nem véletlenül kevésbé elterjedtek. Pedig az áruk alapján nagyon elterjedtnek kellene lenniük. Inkább speciális effektekre, hanghatásokra használták. Leginkább a mellotronokat, hegedűgépeket helyettesítették velük. Aztán jöttek a Moogok, Solinák, ARP-k. Amíg egy Hammond önálló hangszerként is megállta a helyét mint pl. egy zongora, egy gitár, addig ezek kötelezően csak színesítő szerepet játszottak. Vagy tévedek? A 70-es évek Pink Floyd felvételein is csak Hammond az orgona. A legnagyobb klasszikus felvételeiken (darks, wish, meddl) mutatóban sincs már tranyós orgona. De amíg fiatal, feltörekvő volt Rick Wright, természetesen egy kezdő hanxerrel kellett indulnia, mint Emersonnak az L102-vel, Jon Lordnak L100-al. Kb 1970-re mind átváltott az "igazira" Sajnos ez tény, nem agyarászás kérdése.
If....Ha megnézzük az If példaképeit BS&T -Al Kooperrel !!!-, a Chicagót, Chase-t.... miről is beszélünk? Egyébként az If Waterfallon is Hammond van a D6, MKI mellett.
Kb 1970-re, ha könnyűzenében elktromos orgonát értünk, annak a szinonímája a B3 és testvérei Hammond lett. A többi helyett lett - főleg ha polifónikus - a szintetizátor. Elektromos zongora = Fender ugyanezen okból. Nem is szólva a sípos orgona utánzatokról. Zongora = Steinway. Szóval így váltak egyes hanxerek szabvánnyá. Csak példaként, ma a Clavia, Korg, Orla, Roland, Suzuki, Viscount, Voce, Wersi készít elektomos orgonákat. Mind Hammond B3 klón! Ez nem véletlen. Szerintem sorolhatnánk a millió hanxertípusból melyek lettek még szabványok, az igaziak, a végállomás. Ha valaki mester mellett van, erre hamarabb rájön, ha nincs, sokkal hosszabb a felismerési út, de nincs mese, ídővel akkor is rájön. Nekem sajna 20 év "kísérletezésbe" került. Sajnos anyagi oldalról is erősen megmutatkozik.