2001-es 1,7Dti Corsam melegen nem indul, pár óra állás után ismét megy. a nem indulást úgy értem, hogy önindítót se forgatja olyan mintha valami mindent le tiltana. Riasztó nincs a kocsiba, hiba kód olvasás nem hozott ki hibát. Ha valakinek volt már hasonló hibája vagy tud megoldást megköszönném.
Üdv! Én ilyen autót kerestem sokáig a piacon. Én megvenném. Pro-kontra, de jobb mint az isuzu. Már nem egy van a környezetemben, direkt ezzel a motorral kerestük őket. Olcsóbb fent tartani még a kötelező szervizei is 30-40%-al olcsóbb mint a japán társánál, és ha bármi baja van fillérekért mindent kapsz hozzá, és felújíttatod a motort. Hátránya: nem bír annyit a motor mint egy isuzu diesel, és gyengébb. A nem bír annyit alatt azt értem, hogy egy optimálisan rendben tartott autónál, (vagy jó esetben megbízható helyről vásároltnál) a motor megbontása nélkül az isuzu elmegy 600e km-t, amíg a német motoros meg kb 500e km-t.
Üdv! Nem sok köze volt a láncnak hozzá. Akksit cseréld ki, és ha lehet a bele rakható legerősebbet tegyétek bele, de ami még fontosabb, az akksi amper számánál az indító áram. Nekem 72Ah - 660A van az 1.3 cdti-ben, ez még az a teljesítmény, amit autós boltok még a maximálisan berakhatónak javasolnak.( ennél az 1.3 cdti-nél) Az akksi tálca méretére figyelj nehogy hosszabb, vagy magasabb legyen mint ami befér, mert sokféle akksi van ezen a teljesítményen. Sajna az 1.3 cdti túl sok áramot vesz fel indításnál, ezért ahogy elkezd gyengülni az akksid, hamarabb megöli mint más diesel, de ha nem azonnal kinyírja, akkor "csak" nem indul, tökéletesen, vagy sehogy. Más is közre játszhat egyébként, de ezt akár egy kölcsön akksival is ellenőrizni tudod anélkül is , hogy "feleslegesen" költségekbe vernéd magad. Ja! Attól, hogy kiméred az akksit, nem biztos, hogy jó! Próbáld úgy kimérni, hogy ráindítasz, és csodálkozni fogsz, hogy mekkora áramot vesz fel indításkor. Egy másik dolog lehet még, a nagynyomású szivattyú: picit ha már kopott, nehezebben épül fel a megfelelő nyomás, így picit tovább indítózol (itt tized másodpercekre gondolok, de ez elég arra, hogy letérdeljen az akksid) Próbáld ki másik akksival mit csinál, és jelentkezz! :) Még véletlenül sem kisebb akksival próbálkozz.!
Legyen szíves aki tud segítsen! Van egy F Astrám német td motorral. Turbó behalt, motor kopog. Viszont van egy td Isuzu motorom is. Bele lehet e rakni az Isuzu motort átalakítgatások nélkül a német motor helyére?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. F Astrát szabad venni 68 LE-s német dízellel? Ami biztos, hogy első tulajos, valós 140ezer km-rel. Viszont a közelmúltban már hengerfejezni kellett, és az adagolót is kellett javítani. Ismerőstől van, ezért tudom, hogy az adatok valósak, csak nem akarok szívni, ha várhatóak újabb költséges javítások.
Szia! Gyarilag cooleres. Turbo rajta van meg? :)szivo adagoloval szivo a motor is. Hiaba van benne a csiga. Illetve lattam lefalazott turbot. Hogy csak a haz volt felrakva, kiherelve. Mar most nem hangzik alkalmi vetelnek.. :/
Üdv mindenkinek! Opel Movano 2.5 diesel kisbuszom van. A fűtésem gyenge elől (a hátsó fűtés rendben van hátul), a termosztát most lett cserélve, a hűtőrendszer fel van töltve fagyállóval rendesen. Ha mindig tiszta volt benne a fagyálló, akkor lehet-e a tapasztalatotok szerint eldugulva az első fűtóradiátor?
Másik: a nagy hűtőm ventilátora állandóan forog, megy a motorja. Felelős-e a termosztátnál lévő jeladó? Illetve ennek a jeladónak van szerepe az első fűtésben is?
Másik kérdésem: az izzítógyertyákon állandóan rajta van az áram, akkor is, ha már jár a motor. Úgy védem ki, hogy lehúzom a reléről a vezetéket, de elég gáz állandóan azzal kezdeni hideg motornál, hogy kábel fel, izzítás, indítás, kábel le, motorháztető le. Villamossági szerelő nem tudja mi lehet az ok, mert nincs kapcsolási rajza. Mi lehet a baj?
Fentebbi elektromos hibák oka lehet egy rágcsáló munkája?
Sziasztok! Technikai segitseget, es informaciot szeretnek kerni.
X17dtl adagolo. Nem sziv egyaltalan gazolajat. Magnesszelepek nyitnak. A tulnyomo csoven viszont atjon a gazolaj, ha megszivom. (szivattyu resze ragadhatott le.
Van itthon 16da adagolom. Ez testi a dolgat, sziv is, fecskendez is (ez jo)
Kerdes az lenne, hogy miket kell modositani a da adagolon, hogy a 17td tornya ra mennyen?
16da fedele alatt a hazban van egy tuske, amibe a hullam tarcsa feszito utkozoje, 17ben nincs ilyen.
16-nal a elotoltes allito mehanikusan elforgatja az adagolo belsejet, 17ben nincs ilyen, ott az alapjaratott emeli meg vakumos gomba, viszont az 17-en van egy masik magnes szelep adagolo oldalan, aminel egy vekony cso vissza van vezetve a haz tetejere.
Szoval? Valaki valami tanacs? (vigyem adagoloshoz kivul)
ismertek olyan tudásbázist, ahol a tulajok leirják az ilyen szervizgondjaikat? ha lenne, nem kellene megvárnom, mi megy szét, tudnék előre gondolkodva megelőzően cserélni. van valami iylesmi oldal akár angolul?
Hopp ebben a mondatban pontatlanul fogalmaztam, mert ez így nem helyes, csak az az után következő mondatomat írtam helyesen, de inkább kijavítom...bocsi. "semlegesíti a szutykot mielőtt kifossa magából." Nem 100%-ban semlegesíti. Érdemben csökkenti a káros anyag kibocsájtást.... kb..
Jó lesz az az autó. Állapotra veszünk kocsit, nem km-re! Nekem a corsában van 341.000-km. Én 34.020km-el vettem 2007-ben. Évente 40-50.000km-t megyek vele, 60%-át városban, de napi szinten 30-40 percet pályán(M0-n)Nekem szerencsére nincs részecskeszűrőm, az egr-t lekötöttük, kapot egy motor teljesítmény optimalizálást és kész. Semmi gond nincs vele.(alapvetően szerintem kicsit... na jó nagyon, nem értem a részecske szűrő lényegét, és itt nem arra gondolok, hogy milyen funkciót tölt be..) Gondold el. Össze gyűjti a sok kormot, és egyszer csak amikor úgy érzékeli, egyszerre kiengedi valahol... nem semlegesíti, vagy lebontja, hanem össze gyűjtve egyszerre kiengedi.. A nagyobb részecskéket megszűri, a kicsit ugyan úgy kiengedi, az meg károsabb, mint a régi "nagyobb" füstöt eregető társaik....A nagyon kicsi láthatatlan alattomos részecskéket kiengedi.... Van olyan egyébként amikor csökkenti a káros anyag kibocsájtást a rendszer, PL a Mercedes-Benz Adblue adaléka.. ( általában haszongépeknél használják Európában, és az USA-ban is)Itt szerintem van értelme érdemben káros anyag kibocsájtás csökkentésről beszélni, mert semlegesíti a szutykot mielőtt kifossa magából.. Ez a rendszer már tényleg csökkenti a trutyit, csak sajna van hátránya is:) ha kifogy a folyadék a részére fenntartott tartályból, letilt a gép, a másik, hogy baszott érzékeny ennek a rendszere is, meg ha másba is bele kerül ebből a folyadékból, akkor annak is rövid úton kakukk, ha nincs szétkapva.. Itt egy kis infó, hátha kíváncsi vagy rá, vagy esetleg ha mást is érdekel .. http://autotechnika.hu/cikkek/8475,az-adblue.html Üdv!
Üdv! Az jó. Kb 1-2 hetente kikerülsz az általad említett utak valamelyikére, az már jó. Azt el felejtettem leírni, hogy PL amikor mész az autóval, és minél több funkciót használsz benne, ami terheli a motort, az alapvetően segít az aktuálisan elinduló regenerációban. PL megy a klíma, ablakfűtés, rádió, és minden olyan elektromos dolog bekapcsolása, elindítása segít kicsit.(ez akkor fontos, ha tényleg csak max 20 percet mész olyan úton, ahol lehetőséged lehet kiégetni a rendszered. Ezek mind terhelik a motort, ezáltal valószínűleg emelkedik az üzemi hőfok, ami ebben az esetben, nekünk pont jó.(Normál esetben ugye nem, mert többet fogyaszt, és terhelve van a motor feleslegesen)
Üdv! Érthető voltál, és a rövid válaszom erre. Nem kéne erőltetni.. Akkor kéne kényszerített tisztítást csinálnod, ha már hiba lámpák jeleznék a telítődést, viszont akkor nagyon hamar kezdeni kell vele valamit, de csak feltételesen szabad kényszerített regenerációval próbálkozni, mert nem annyira jó a motornak, ha álló helyzetben full gázon brűgetitek 20-30 percen keresztül( ha hibakód jelez, már nem is fog sikerülni még így sem elméletileg mert korlátozza a teljesítményt).... Használod az autót pályán? 1: Igen, akkor cseréld az olajat, és kész. Nem használod? Vidd ki ha nincs semmi tünet, de ha már valami világít, és ennek tudható be, nem biztos hogy ez tud teljesülni. Azért, mert sajna ilyenkor ebből az állapotból nem minden rendszer hozható ki egyszerűen egy autópályás meghajtással, mivel ilyenkor a korlátozott nyomaték miatt eleve nem teljesíthetőek a regenerálás feltételei. (magas fordulat, nagyobb sebesség, stb..) Sajna a zafirát nem vágom, mit csinálhat, ha telítődik a szűrő, nem tudom lekorlátozza-e a pacikat ilyenkor :( Az eldugult koromszűrőre utaló hibakód törlése után egyébként néhány száz méter múlva ismét megjelenhet a hibaüzenet és korlátozza a nyomatékot ismét, ha nincs szerencséd(valószínű).... Normál esetben a regenerációt csak a szükséges körülmények fennállása esetén indítja el a vezérlőegység: nagyobb sebesség, (és, vagy) állandósult üzem, magas vízhőmérséklet, meghatározott fordulatszám tartomány, megfelelő mennyiségű üzemanyag megléte a tartályban, stb... stb... Sajna sok mindentől függhet...... Amíg a hamutartalom nem éri el a számított maximumot, a regenerálási ciklus a következőképpen megy végbe: ha az ECU a részecskeszűrő koromtelítettségét feltételezi (méri, számítja), egy bizonyos határérték felett elindítja a regenerációt, és folytatja egy alsó telítettségi érték eléréséig. Legtöbb esetben egy kb. 20- 30 perces folyamatról van szó. (Pl autópályán, vagy autóúton amikor is viszonylag folyamatos tempóban autózott fél órára van szükség kb, és ebből a szempontból mindegy, hogy 100 vagy 120 km/h a sebesség, a lényeg a magasabb hőmérsékleten van, mert így a korom, 550-600 fok körül kezd kiégni, de ha csak 80-90km/h úton közlekedsz, akkor egyel alacsonyabb sebességben mész, hogy meglegyen a magasabb üzemi hőfok, aminél sanszos, hogy kiég a retek. Azért kérdeztem használod-e pályán, mert az jót tesz neki, és normál tempóban, normál sebességgel teszel rendet a sárkányod lelkivilágában:) Ja, ne erőltesd a különböző adalékanyagokat, amit úton-útfélen lehet vásárolni, és tankba önteni, inkább rakj bele valamilyen prémium naftát.(ezekben 15-20 féle adalék van belekeverve, szóval nem te kísérletezel valami szutyokkal, és még csak többe sem kerül, mert annyival fizetsz többet egy tank prémiumért, mint ha veszel 1500-ért veszel valami szart..Prémium naftából, kb 1, max2 tank és rendet tesz a rendszerben, ha pályán mész vele(persze csak ha nincs olyan vissza fordíthatatlan folyamat, ami miatt már csak a szétszedés, csere segíthet, bár ha nem világít hiba lámpa, akkor fasza lesz szerintem.. Húúú de kur@@A hosszú lett a versem.. bocsi.
Üdv. Egr, vagy légtömegmérő? Ezeket néztétek már? Tisztítsd ki őket hátha van valami javulás. Ezeket gyorsan, és olcsón meg tudod otthon csinálni. Mind a 2 ketyere meg tud szívatni, hasonló tünetekkel. Persze sajna nem vagyok látnok:D
Vettem egy G Astra-t x20dtl motorral, olajcsere esedékes 210000km van benne óra szerint, meg tudnátok nekem mondani hány liter olaj kellene, és milyet ajánlanátok bele?
Sziasztok!Még mindig a 2.0dti omegammal küszködök.Adagolót cseréltem de valami még mindig nem az igazi.Hidegen 2500-ig melegen max.3000-ig pörög,semmilyen füstje nincs a motornak pedig egészséges hangja van.Már minden lehetséges vezérlési jelet kipróbáltam és ugyanaz.Lenne valakinek erre valami ötlete?Ja és villágit a sárga motor lámpa a műszetfalin folyamatossan.Előre is kösz
Helló! szerintem vidd, nézesd meg valakivel, mert nem hangzik túl jól amit leírtál. A vákuumcső még hagyján, de a többi( ( pl fék) azért nem játék. Így látatlanba senki nem fog tudni pontos"diagnózist" adni.
5éve használom F Astra 1,7D autómat és most észre vettem, hogy elhagytam a vákum csöveimet a motorról (nem tom hol mikor mert rég nem néztem ) . Tudtok segíteni , hogy mi honnan hova ment és hogy ez mit okoz ha így használom ? láttam ,hogy a fékhez is köze lehet közvetve mert onnan is jött leágazás,de A termosztáttól és a és a szelepfedélről is elveszett......... A féket ledugoztam biztos ami biztos.
'Leírtam egy-két dolgot, de azért fontos volna tudni, melyik évjáratra gondolnál, és melyik kategóriára." Ez alatt azt értem, hogy PL 1.9 cdt, avagy a v6-os 3.0. Egyébként röviden, és tömören az olasz cdti-mellett voksolnék a helyedben :)
Üdv! Személyes tapasztalatom a corsában található 1.3 mjet cdti-ről van, viszont a környezetemben voltak használva ilyenből is, olyanból is. dt, Dti-k, cdti,k Én abban az esetben a dti-t választanám, ha mondjuk vectra szintű autónál gondolkodnék ilyenben, és a találnék olyan állapotút, amit érdemes megvenni, és mondjuk itthon használnám, normál gázolajjal.(ez még régi japán blokk, és jó is) Egyszerűbb konstrukció, és nem annyira érzékeny, mint a cdti.(itt a naftára gondolnék). Esetleg, ha teheted a prémium nafta folyamatos használatát, akkor sokkal inkább a cdti, mert nem nyírja ki a naggyomású rendszeredet, és kevesebbet eszik az autó.( Én az olasz cdti-re gondolnék, mert lényegesen jobb, mint a japán)A japánt kihagynám, mindegyik formában, a régi b corsákban, f astrákban, meg a vectra-k némelyikében még jól teljesítettek, de ez az idő elmúlt, és ráadásul, ha ezek közül valamelyikkel gond van, akkor sokkal többe kerül, mint egy német, vagy az újabbaknál olasz blokkos gép.. Esetleg, ha bele tudsz tankolni prémium naftát, (anyagilag nem probléma, hogy azt rakd bele) akkor jobb a cdti. Egy barátom jár németből haza egy vectra cdti-vel, lassan 1,5-2 éve(ez kb 120.000-140.000 km-t jelent, ez alatt a rövid idő alatt, és nem újonnan vette, hanem már kb 200.000-km el) itthon nem tankol, mert csak hétvégére jön haza hetente, és még az ég világon semmire nem költött, csak kötelezőkre, meg gumikra. Leírtam egy-két dolgot, de azért fontos volna tudni, melyik évjáratra gondolnál, és melyik kategóriára. Az újabbak közül a dieselek között van bőven isuzu, azt nem venném, ritkán mennek el 200.000 km-t, addigra kiesik a turbo is belőle,vagy PL Y17DT denso rendszerrel szerelt blokk-ok,(régi astra, corsa némelyike) ami lényegesen sérülékenyebb, érzékenyebb az üzemanyagra mint a Z17DT blokkos common rail redszerű sárkányok, fiat cdti-k. Nekem a corsa cdti-ben 340.000 km van, és a nagy nyomású pumpát kellett felújíttatnom, ami 35.000 ft ba került, a porlasztókhoz még nem lett nyúlva. (sajna nem mindig raktam bele prémium naftát) 7 év alatt mentem 310.000 km-t java részt városban. Az 1.7-es 100 lóerős CDTI motorja japán gyártmány, de nem Isuzu, ahogy sokan tudni vélik. Az 1.9 CDTI viszont olasz motor, amely a japánhoz hasonlóan GM-beszállítótól érkezik. A cdti-k nél az egr okoz problémát, azt kell "megoldani" Ha teheted, ne japánt motorost vegyél. Remélem azért van hasznosítható is az irományaimból. :)
Az alkatrészre kicsit kitérve. Az enyémnél speciel (2005) modellfrissítés utáni, és csak akkor tudtam meg melyik olajszűrő kell bele, amikor leszedtem. Sem alvázszámmal, sem motorszámmal motorkóddal nem tudták megmondani, melyik az olajszűrőm. Ezt az évjáratot, kiadták két különböző olajszűrővel, és nem tudjuk adott esetben, hogy melyik melyik(mármint a papírokból, és az autó adataiból, amik a forgalmiba, vagy az alkatrészt kiadó nagyker adatbázisába vannak, nem derül ki) Csak a méricskélés segít az adott esetben, ha pont olyan évjáratú az autó. Szóval ismerős a helyzet, bár más alkatrészeknél az opelekben annyira nem jellemző ez, de azért van pár érdekesség:)