Nagyon derék!
Az a 0,95 bar sem rossz, bár a 9,5 viccesebb volt. A turbo a gyári T25 vagy lecserélted valamire? (Vagy S14 szériájú az autód T28-cal?) Állítólag ezek a lelküket is kipörgik ilyen nyomáshoz. (Sőt, van ahol azt írják, hogy nem is nagyon tudnak 210-220le-nél többnek való levegőt megmozgatni)
Milyen intercoolert kapott? Supra, Iveco vagy valami egyéb? Hol programoztattad át az ECU-t az új beállításokhoz? (gyújtás, keverék, stb)
Meg még lenne egy csomó más kérdésem, de nem akarlak kínozni. Én is ilyet szeretnék! :)
Bocsesz, nem akartam hogy olyannak hangozzék a nyitóbeszédem mint amilyennek sikerült. :-)
Sorolom :
- Hengerfej + szívőcsőpolír
- Víz-levegő intercooler
- Vízbefecskendező
- Erősebb gyújtótekercsek ( kb 70 KV )
- Utastérből állítható turbónyomás
- Blow off szelep
- Olajhűtő
- Légszűrő, kipufogó, meg a többi apróság. Bár ezek szerintem ezek valamirevaló teljesítménynövelést nem igazán adnak, de elférnek. :-)
9.5 bar nyomáson mértük ezeket az adatokat, ez még mehetne feljebb is. (?) Leginkább a rendes intercooler meg a vízbefecskendezó dobta meg a teljesítményt, főleg a nyomatékot. +még ezekkel kevesebbet is fogyaszt.
Mint csóró földi halandónak, nekem sem volt pénzem mindezt megvenni, az utolsó csavarig mindent házilag készítettem, képek, meg a saját kútfőm alapján. :-)
Összesen lehetett kb. 100-150 Eft. Nem írtam róla listát.
A kerekek kicsit kisebbek a gyárinál, ezért jobb a gyorsulása, viszont max 240 a vége. Ez speciel nem zavar. :-) Van egy 227-es képem a Yardtól! :-))
Télleg, nincs valakinél kallódóban egy radar-és lézerdetektor eladósorban?
Forró tisztelet JAMES kollégának az impresszív adatokért! :) Végtelen örömömre szolgálna, ha tapasztalataidat volna kedved megosztani szegény fél-analfabéta típustársaddal. Pontosan mit tettél, mennyi pénzből jött ki, stb, stb...
Megöl az irígység!
Én is rabja vagyok a japcsi kocsiknak, valamit tudnak ezek a sárgák... :-))
Most egy 200SX-el nyomulok. Üdv a sorstársaknak külön is.
Kissé megbütyköltem a motort, ( 10 éve tuningolok ) Így 250 lovas, + 330 NM nyomatékkal bír. :-) 11 Mp alatt futja a 400 métert.
A kolléga autójával valami probléma lehet fogyasztás terén. Igaz hogy néhány apróbb trükkel kissé visszavettem a fogyasztást, így 9 körül kijövök. Max 12 l, de akkor már kilóg a lábam a kocsiból...
( Lehet hogy ezt nem is itt olvastam hanem a tuning topicban... )
Most készülök a kasznit csinosítani. Ha van valakinek tapasztalata a spoilerárak felől, tájékoztathatna... Én itten kissé messze vagyok tőletek, ( Nyugat Dunántúl ) errefelé komolyabb műanyagost nem találtam, csak kontárok vannak.
Én már a múltkorin is kinnvoltam - majdnem. Bejutni ugyanis nem sikerült. Korán kéne kimenni, akkor még nincs olyan őrületesen nagy sor. Jöhetne a Zed TT is. Jól meghúzgálnám a bajszát az SX-szel. Nos?
Én lehet, hogy elemgyek a ringre, de nem tuti a dolog. Attól függ, hogyan fogok állni a szakdolgozatommal, mert már nagyon szorul a hurok...:-)
Bár már nagyon régen voltam.Persze indulni én sem indulok.
Egszer tényleg jó volna összejönni nekünk Nissanosoknak...
Megy valaki jovo heten a gyorsulasi versenyre a ringre? Ha paran osszejonnenk, talan erdemes volna talalkozni valahol elotte. En valoszinu megyek, bar csak nezelodni, az 1.6-os Primera nem valami gyors...
Hello. Örömmel vettem tudomásul, hogy nekünk Nissan-osoknak is van végre egy fórumunk. Nekem egy 90-es Nissan 300 zx twin turbó-m van. Most 105 ezer mérföld van benne. Ez egy amerikai típus (tehát a rövidebb) csak kétüléses. (Európában a tt-k csak 283 lóerősek voltak és mind 2+2-es, hosszabb) Rendkívül kényes jószág a kicsike. Ez főként a motorra érvényes. Technikailag a motor és a karosszéria még ma is megállja a helyét.
A motorról:
3000 -es V6-os 24 szelepes. Minden hengersornak van egy külön turbója. A szívóoldali vezértengelyt a motorvezérlés (ECU) fokozatmentesen tudja állítani a mindekori terhelési viszonyknak megfelelően. Igy 6300-nál kereken 300LE -t ad le a motor. A nyomaték 3600-nál 375 Nm.
A twin turbók fel vannak szerelve aktív négykerék-kormányzással. Ez egy csomó paraméter alapján kiszámítja hogy mennyit forduljanak el a hátsó kerekek. (max. 1,5 fok) Attól függően hogy az autó milyen sebességel megy bele a kanyarba különbözőképpen fordulnak el a hátsó kerekek. (Képes arra is hogy egyforma és ellentétes szögben forduljon el a hátsó kerék az első kormányzott kerékhez képest. Meglehetősen bonyolult szerkezet. De rendkívül megbízható.) Igy elég komoly kanyarsebességeket lehet elérni egy átlag autóhoz képest.
A vezetése külön élmény a hihetelen teljesítmény miatt. A turbók igazából olyan 3500-as fordulat fölött építik fel a teljes töltőnyomást, persze ez alatt sem erőtlen a motor de az igazi teljesítmény e fölött jelentkezik. A hivatalos gyorsulása 100-ra 5.5 - 6 sec körül van. De ekkor résen kell lenni hogy a hátsó kerekek ne pörögjenek túl.
Fogyasztása néha kellemetlen tud lenni: 12-22L/100km.
Remélem nem voltam túl uncsi. Ha érdekel valakit részletesebben is irhatok az autóról, egyéb tulajdonágairól, szervizeiről, és szervízszámláiról (!!!!!).........
Hali! Nem csak városban...sajnos, de nem lesz ez nálam sem mindig így, most 2 napja itt Pesten "gyilkolom", 8-8.2 körül fogy a drága benzin belőle. Lehet, hogy egy picit lassúbb vagyok mostanában...)))
Üdv.: Easa
6-7 liter városban 1,8-as Primeraval? Hehehe... Az én 200 SX-em bosszantóan kíméletes vezetés mellett sem tud 12 liter alá csúszni. Pedig én is 1,8-as vagyok. Csak talán egy picit gyorsabb :)))
Mondjuk igaz, hogy a legutóbb nekem a 7.3-as fogyasztánál nemigen mentem 100 alatt, sőt nemritkán 140-nel. Kb 1/3-ad lehetett a város nálam is. Ahhoz képest végülis nem rossz. Egyébként az én gépemben sincs még túl sok (7500km) csak mostanában kezdtem egy kicsit jobban nyomni neki. Ahhoz képest, hogy azt mondják, hogy a Fiat 1.6-osa nemigen fogyaszt még hosszú távon sem 8 alatt, nem rossz.
Szerinted kb mennyi km körül állhat be egy autó normál fogyasztása ???
Az új Primerák nekem nagyon tetszenek. Milyen színű a géped?
még valami, az a 6.4-es átlagfogyasztás 60 km/h átlagsebesség mellett volt, ebben benne az újpestről kijutás Érd felé /átlagseb. 32 km/h/, cammogás velencei tónál, megállásokkal, Balatonparti nézelődés, lakott területek, lámpák stb. jó dolog a fedélzeti computer, lehet szórakozni útközben.
Tin-Tin! Komoly, most cca 2000 km van benne, ennek 2/3-a országúton, a forgalom ritmusában, de kiméletes gázzal, mert még elég új. Azért nem cammogtam vele, eddig 130 km/h volt a csúcssebessége, a fedélzeti gép szerint most legutóbb 6.4 volt az átlagfogyasztása, ennek 90%-a országúton, szóval nem rossz így elsőre, és ez még javulni fog, igaz, egyre jobban taposom is a gázt. A fékje nagyon finom, jól adagolható.
Amitől csendes: ez a motor nyomatékra van kihegyezve, alacsony fordulaton megnöveli a szelepvezérlés révén a nyomatékot, így ha jól emlékszem, 2400-4000-es tartományban rendelkezésre áll a max. nyomaték 94%-a, a legnagyobb nyomatékát pedig 2800-nál adja le.
Eddig nekem oörgős 1.6-os gépeim voltak /Honda, Toyota/, ezt nem kell pörgetni, 120-nál épp átlépi a 3000-et a fordulatszám. A gyorsulása nem Hondás, 11 mp alatt van százon, ez nekem bőven elég mindennapi használatra.
Üdv.: Easa
Ez komoly, hogy 7 alatt van a fogyasztás? Akkor gondolom inkább hosszabb távon utazgattál vele. Mennyire szoktad nyomni a gépnek? Az én 1.6-os Almerám általában 7-7.5 közt fogyaszt eddig, bár volt már 6,4 is.
Mesélj még a tapasztalataidról! Mennyi van most a kocsiban? Hogy megy?
Egy dologgal nem vagyok megelégedve. A futóművel. Túlságosan lágy a felfüggesztés, és nem szívesen szállnék be vele 100-120-al egy gyorsabb kanyarba... :(
Most 10. Biztos, hogy nem annyi. Meg lett nézve katalógusban. :(
De tök jó dolognak tartom a szervót, kormánymagasság állítást, 4 el. ablakemelőt, plüssülést meg még sorolhatnám...
Mennyi idős a Sunny?
Nem vagyok benne biztos, de szerintem már a Sunnykban is 16 szelepes volt az 1.6-os motor. Bár a régebbi Sunnykat nem nagyon ismerem...
Na en is Nissant akarok majd venni, nevezetesen Almera Sedan-t, de csak kb. 2 ev mulva, amikor hazajovunk kulfoldiabol.
Ket eszrevetel:
- csak a 3 es 5 ajtos Almerat fogjak UK-ben gyartani, a 4 ajtos marad japanban. Tobbek kozott ezert fogok azt venni.
- igen, 1.5-os motorbol 90 LE nem tunik soknak, pl a 97 LE 1.4 VVTi mellett, DE ez mar 2800-as fordulaton leadja a max. nyomatekat es meg kevesebbet fogyaszt, mint az a 'high-tech' motor.
En azt szurtem le, hogy a csendesites komoly szempont volt az uj Almeranal, azert csinaltak ilyen varhatoan alacsony ford. szamon uzemelo motort. Na meg a biztonsag ugye, ott is sok elore lepes van. Ajanlom amugy a www.whatcar.co.uk-t, szerintem igen jo.