Nem tudtam még megnézni, de ha tudnám sem hiszem, hogy rájönnék, hogy döglött-e. Ámbár lehetséges, mertz nemrég mérték a CO-mat, és elég gyatra adatok jöttek elő. Van egy halott szenzornak más jele is?
Az ingadozó alapjáratra az ausztrál kollégák azt szokták javasolni, hogy pucold meg a légmennyiség-mérő hődrótjait egy kis karburátortisztítóval, vigyázva persze, hogy el ne szakadjanak. Ez sokaknak bejött. Persze lehet, hogy nálad szó sincs ilyesmiről, de ártani akkor sem árthat.
Karotta :
Én is olvastam már hasonló sportgépekről, csináltam is már hasonlót, sajna a sajátomra nincs pénzem. Két éve eszkábáltam egy 300ZX-et, 465 LE lett a vége. :-) 3.-ben 160-nál megpörgette a 275-ös kerekeket! Életveszély. :-)
Igaz hogy az ólomlábú gazdájánál eszik vagy 30 litert százon, de azóta sincs semmi baja!
Én is próbáltam a nagy IC-t, de ez a vizes jobban bevállt. A vezérműtengely meg csak pályaversenyzőknek jó, én pont azt szeretem a kocsiban, hogy 3000RPM-től szinte egyenes a nyomatékgörbéje. Ezért is gyorsul rendesen, nem kell folyamatosan mondjuk 4500 és 5200 között pörgetni, hogy haladjon valamit...
Hogy miért fogyaszt sokat a kocsid, abba így távirányítással nem nagyon tudok beleszólni. A direktszűrőt én is próbáltam, nekem ilyesmi probléma nem volt vele. ( bár a por egy részét beengedte, nem tudom, lehet hogy rosszat fogtam ki... )
A dob nem igazán okozhatja, így első ránézésre az O2 szondára gyanakszom, az ugyanis hamar kifexik. ( nem bírja a meleget :-) ) nekem szerencsére nem kellett megvennem a gyárit, egy haverom lopja ezeket az Auditól. Ez környezetvédelmi szabvány, minden autóban egyforma. Ráadásul ezzel az a probléma, hogy kimérni sem lehet rendesen, hiszen fülre nem lehet megmondani hogy jó-e vagy sem. Max valami speciális fékpadon.
Az ECU-val meg úgy vagyok,hogy majd egyszer átprogramoztatom, de jelenleg sajnálom rá a 100 rugót. Ad vagy 5-8 lóerőt... Nekem rendesen megy. ( igaz hogy az alapjáratom kissé ingadozik, de még nem jöttem rá hogy mitől, nem hiszem hogy az AGY )
James, az autó engem is nagyon érdekelne, szívesen megnézném egyszer, ha lehet (tudom, hogy nem pesti vagy). Nem hitetlen vagyok, csak kíváncsi. Van egy remek SX fórum a Neten (a címét már leírtam valahol lejjebb), ott jónéhány profi tuner akad, és az ő autóik (gyakran GT szériájú Garrettekkel, előre költöztetett nagy IC-vel, az NX CA16DE motorjának vezérműtengelyeivel, vízbefecskendezéssel, 1-1,2 bar közti turbónyomással, átprogramozott ECU-val, ZX légmenyisségmérőkkel és injektororkkal sem nagyon tudnak 12,5 alá menni, és az már nagyszerű eredménynek számít. Ez persze nincs nagyon messze a te felállásodtól. Engem főleg az érdekel, hogy az ECU-d hogy bírja ezt a dolgot - te azt írtad, hogy "utánamegy" a körülményeknek, de ez nekem nem nagyon jön össze. Nálam egy egyszerű direktszűrő és sportdob megzavarta annyira, hogy túl dús keveréket képez - teljes gáznál nem elég gyors, csurom korom a kipufogócső és 13,5l a fogyasztás. Persze lehet, hogy mással van a baj, de nincs ötletem, mert a kocsi egyébként hibátlan, a turbója vadonatúj. Bármi ötlet?
Semmi sem kötelező, Aksi.
Mint már mondtam, ez saját mérés, elképzeljető hogy 12 volt, de több semmi esetre sem. Én is kissé meglepődve olvastam a Testarossa 13.8-as idejét, biztos...
Az SX a gyári 170 lóerejével, gyári gumikkal (!) 15 mp alatt futja a 400-at. Ez gyári adat. Számolgass. Láttam teszteket német újságban, ahol a 89-es SX-et és az akkori M3-as BMW-t hasonlították össze. ( BMW 200 LE ) A Nissan simán győzött minden összehasonlításban. Majd bemásolom ide, ha kíváncsi vagy. :-)
>Kissé megbütyköltem a motort, ( 10 éve tuningolok ) Így 250 lovas, + 330 NM nyomatékkal bír. :-) 11 Mp alatt futja a 400 métert. <
A 11 sec. quarter mile igen kemeny! Kicsit szkeptikus vagyok a tenyt illeton, bocsi. A legkemenyebb gyari sportautok (Ferrarik stb.) epphogy lejutnak (ha lejutnak) a 11s-ba...
Hol merted?
Naja... Én is olvastam 500LE teljesítményű SX versenygépről. Olyan azért nem kéne. :-)
Egy ideig én is gondolkoztam egy 300ZX-en, de pont ezek a költségek beszéltek le róla. Pedig teccik... Sebaj, majd nyerek a lottón! :-)
Az élettartamról csak annyit tudok, hogy kb. egy éve ilyen a tragacs, ezalatt csak olajat cseréltem benne.( 25E Km. ) Igaz hogy kímélem, nekem ez hobbyn kívül munkaeszköz is.
Hi lore !
A szervízelésről:
A ZX-ek esetében 3 fontos dologra kell odafigyelni: a motor, a sebváltó és a kipufogórendszer. Ha ez a hármas rendben van akkor nagyon sokat kibír a gép. Ami kiemelten fontos az maga a motor. Sajnos a nagy teljesítmény miatt a motor toleranciája nagyon alacsony. A japán mérnökök nagyon pontosan méreteztek mindent, és ha nem cseréled ki az előírt alkatrészeket a megfelelő időben, annak hatványozottan súlyos következményei lehetnek. A magyarországi ZX-ek és különösen a twin turbók esetében a tulajdonosok zöme ezeket az inspekciókat nem veszi túl komolyan. Ennek egyébként az az oka, hogy nem áll rendelkezésre szinte semmilyen info -lévén hogy amerikai- ezekről az autókról és kezelésükről. A szervizek nem igazán tudnak mit kezdeni az autókkal, és nem is érdemes próbálkozni velük. Ha szervízre lenne szükséged tudok egy korrekt helyet ahol értenek is hozzá.
Szóval a Z-k nagy része már tréleren érkezik a szervízbe, és a későbbiekben is probélmák adódhatnak vele.
De térjünk a lényegre: (igazából csak a TT-ről tudok nyilatkozni)
Az amerikai -akat tudomásom szerint 5 ezer mérföldenként, az európai-akat 10 ezer km-enként kell kötelező szervízre vinni. (hogy honnan a különbség ne kérdezd nem tudom, az amerikaiak mind 300 LE-sek, az európaiak 283 LE-sek, lehet hogy emiatt???) Csak full szintetikus olajat lehet a motorba tölteni amiből egyébként 4,1 L kell. Az olajra egyébként nagyon igényes a motor, ezen nem érdemes sprórolni.
Át kell viszgálni a következőket: (és ha szükséges cserélni kel a hibás elemeket)
-hűtőrendszer (nem lehet folyadékveszteség, mert ha valahol vizet veszít a rendszer pl: a turbók hűtésénél egy gombostűfejnyi pici résen néhány másodperc alatt kinyomja az összes hűtővizet a motor és akkor game over, a motorgenerál alsóhangon 1 millióFT, de általában több)
-kenési rendszer
-turbók
-üzemanyag továbbító rendszer
-fék tárcsa/betét
-sebváltó/differenciálmű olajszint
-kormánymű szervó, felfüggesztés, lengéscsillapítók
-Super Hicas (4 kerék kormányzás) folyadékszint,
-kipufogó rendszer
Az első komoly nagyjavításnak 60 ezer mérföldnél kell megtörténnie. (Ez egy elég húzós szervíz itt szoktak sprórolni.)
Ekkor a következőket kell kicserélni:
-légszűrő,
-platinagyerták, 6 db, mással próbálkozni nem érdemes
-üzemanyagszűrő
-olajcsere
-vezérműszíj csere, ennek keretében a következőket kell kicserélni:
-szíj
-automatikus feszítőszerkezet
-termosztát
-két kimenő vízcső
-vízpumpa
-összes egyéb ékszíj
-vezértengely szimmeringek 4 db
-főtengely szimmering 1 db
Kezdetnek most ennyit írok mert dolgoznom is kellene már....
Ja a gumik:
-előre 225/50 R16
-hátulra 245/45 R16
Általában a használattól függ, de a hátsók hamarabb lekopnak (kb.10-20 ezer km között csere)
Hi James !
Őszinte csodálattal olvastam a géped teljesítményéről. Persze lehet tunningolni a ZX-eket is létezik 650 Le-is de szerintem nem igazán tesz jót nekik, hisz nem erre a teljesítményre tervezték őket.
Egyébként az élettatamról tudsz nyilatkozni???
Hali!
nissan300zx,
igaz, hogy régen írtál, de most kérdem: Engem érdekel a gép szervízelése. Igaz, hogy 5000km-enként kell olajcserét eszközölni? Gumik meddig bírják? Magyarországon értenek hozzá, vagy külföldre viszed? Semmi gondot nem okozott, hogy amerikai kivitel?
A turbóm eredeti t25-ös, égen-földön nem tudtam szerezni 28-ast. T3-as meg nem fér bele... Ennek ellenére jól mocorog. :-)
Az intercooler Audi 2.5 TDI-ből való, ez úszik a vízben, a vízhűtője meg egy Ford Fiestából való, ez a legnagyobb ami belefért a kocsi elejébe. (közben van egy elektromos vízpumpa )
Így akármennyire meghajtom a tragacsot, a forró motorhoz képest szinte hideg a szívócső...
Az ECU-t nem kell bántani, utánamegy az a megváltozott körülményeknek. Végülis neki ez semilyen változást nem jelent, több levegő megy a motorba, több benzint ad hozzá.
Karotta, próbából szedd le az összes hővédő borítást a turbó környékéről, már az is sokat segít a levegő hidegen tartásában... ( nekem legalábbis még semmi sem gyulladt ki : ))) )
Avantage
Lehet hogy 12 volt, nem volt fotocellás merőberendezésem. :-) Olyan 170-180 körül volt 400 méternél. A végsebességét is csak onnan tudom pontosan, hogy a Rábaringen bemértek. Meg a rendőrségi fotóból sejtem :-))
JAMES,
Most akar Hitetlen is lehetne a nickem.
Volt Angliaban is egy srac, kiirta a kocsi hatuljara, hogy 11.9 Q-mile. Amikor meg kiment Santa Pod-ra tobb probabol sem tudott 13.42 ala menni. Es meres szerint az a gep 300le volt.
Ugyanekkor egy Ferrari Testarossa 380le-vel csak 13.81-et tudott produkalni.
De lattam mar brutal kozepmotoros turbo VR6-os Golfot is ugyanott, az is csak 12.xx korul ment, pedig teljesen lecsupaszitottak a belsejet.
Szoval hogy es hol mertel te 11 mp-s 400metert? Es mennyi volt a vegen a sebesseged?
(A negyed merfold ugyan hosszabb vagy 12 meterrel, de az nem jelenthet ennyit)
Nagyon derék!
Az a 0,95 bar sem rossz, bár a 9,5 viccesebb volt. A turbo a gyári T25 vagy lecserélted valamire? (Vagy S14 szériájú az autód T28-cal?) Állítólag ezek a lelküket is kipörgik ilyen nyomáshoz. (Sőt, van ahol azt írják, hogy nem is nagyon tudnak 210-220le-nél többnek való levegőt megmozgatni)
Milyen intercoolert kapott? Supra, Iveco vagy valami egyéb? Hol programoztattad át az ECU-t az új beállításokhoz? (gyújtás, keverék, stb)
Meg még lenne egy csomó más kérdésem, de nem akarlak kínozni. Én is ilyet szeretnék! :)
Bocsesz, nem akartam hogy olyannak hangozzék a nyitóbeszédem mint amilyennek sikerült. :-)
Sorolom :
- Hengerfej + szívőcsőpolír
- Víz-levegő intercooler
- Vízbefecskendező
- Erősebb gyújtótekercsek ( kb 70 KV )
- Utastérből állítható turbónyomás
- Blow off szelep
- Olajhűtő
- Légszűrő, kipufogó, meg a többi apróság. Bár ezek szerintem ezek valamirevaló teljesítménynövelést nem igazán adnak, de elférnek. :-)
9.5 bar nyomáson mértük ezeket az adatokat, ez még mehetne feljebb is. (?) Leginkább a rendes intercooler meg a vízbefecskendezó dobta meg a teljesítményt, főleg a nyomatékot. +még ezekkel kevesebbet is fogyaszt.
Mint csóró földi halandónak, nekem sem volt pénzem mindezt megvenni, az utolsó csavarig mindent házilag készítettem, képek, meg a saját kútfőm alapján. :-)
Összesen lehetett kb. 100-150 Eft. Nem írtam róla listát.
A kerekek kicsit kisebbek a gyárinál, ezért jobb a gyorsulása, viszont max 240 a vége. Ez speciel nem zavar. :-) Van egy 227-es képem a Yardtól! :-))
Télleg, nincs valakinél kallódóban egy radar-és lézerdetektor eladósorban?
Forró tisztelet JAMES kollégának az impresszív adatokért! :) Végtelen örömömre szolgálna, ha tapasztalataidat volna kedved megosztani szegény fél-analfabéta típustársaddal. Pontosan mit tettél, mennyi pénzből jött ki, stb, stb...
Megöl az irígység!
Én is rabja vagyok a japcsi kocsiknak, valamit tudnak ezek a sárgák... :-))
Most egy 200SX-el nyomulok. Üdv a sorstársaknak külön is.
Kissé megbütyköltem a motort, ( 10 éve tuningolok ) Így 250 lovas, + 330 NM nyomatékkal bír. :-) 11 Mp alatt futja a 400 métert.
A kolléga autójával valami probléma lehet fogyasztás terén. Igaz hogy néhány apróbb trükkel kissé visszavettem a fogyasztást, így 9 körül kijövök. Max 12 l, de akkor már kilóg a lábam a kocsiból...
( Lehet hogy ezt nem is itt olvastam hanem a tuning topicban... )
Most készülök a kasznit csinosítani. Ha van valakinek tapasztalata a spoilerárak felől, tájékoztathatna... Én itten kissé messze vagyok tőletek, ( Nyugat Dunántúl ) errefelé komolyabb műanyagost nem találtam, csak kontárok vannak.
Én már a múltkorin is kinnvoltam - majdnem. Bejutni ugyanis nem sikerült. Korán kéne kimenni, akkor még nincs olyan őrületesen nagy sor. Jöhetne a Zed TT is. Jól meghúzgálnám a bajszát az SX-szel. Nos?
Én lehet, hogy elemgyek a ringre, de nem tuti a dolog. Attól függ, hogyan fogok állni a szakdolgozatommal, mert már nagyon szorul a hurok...:-)
Bár már nagyon régen voltam.Persze indulni én sem indulok.
Egszer tényleg jó volna összejönni nekünk Nissanosoknak...
Megy valaki jovo heten a gyorsulasi versenyre a ringre? Ha paran osszejonnenk, talan erdemes volna talalkozni valahol elotte. En valoszinu megyek, bar csak nezelodni, az 1.6-os Primera nem valami gyors...
Hello. Örömmel vettem tudomásul, hogy nekünk Nissan-osoknak is van végre egy fórumunk. Nekem egy 90-es Nissan 300 zx twin turbó-m van. Most 105 ezer mérföld van benne. Ez egy amerikai típus (tehát a rövidebb) csak kétüléses. (Európában a tt-k csak 283 lóerősek voltak és mind 2+2-es, hosszabb) Rendkívül kényes jószág a kicsike. Ez főként a motorra érvényes. Technikailag a motor és a karosszéria még ma is megállja a helyét.
A motorról:
3000 -es V6-os 24 szelepes. Minden hengersornak van egy külön turbója. A szívóoldali vezértengelyt a motorvezérlés (ECU) fokozatmentesen tudja állítani a mindekori terhelési viszonyknak megfelelően. Igy 6300-nál kereken 300LE -t ad le a motor. A nyomaték 3600-nál 375 Nm.
A twin turbók fel vannak szerelve aktív négykerék-kormányzással. Ez egy csomó paraméter alapján kiszámítja hogy mennyit forduljanak el a hátsó kerekek. (max. 1,5 fok) Attól függően hogy az autó milyen sebességel megy bele a kanyarba különbözőképpen fordulnak el a hátsó kerekek. (Képes arra is hogy egyforma és ellentétes szögben forduljon el a hátsó kerék az első kormányzott kerékhez képest. Meglehetősen bonyolult szerkezet. De rendkívül megbízható.) Igy elég komoly kanyarsebességeket lehet elérni egy átlag autóhoz képest.
A vezetése külön élmény a hihetelen teljesítmény miatt. A turbók igazából olyan 3500-as fordulat fölött építik fel a teljes töltőnyomást, persze ez alatt sem erőtlen a motor de az igazi teljesítmény e fölött jelentkezik. A hivatalos gyorsulása 100-ra 5.5 - 6 sec körül van. De ekkor résen kell lenni hogy a hátsó kerekek ne pörögjenek túl.
Fogyasztása néha kellemetlen tud lenni: 12-22L/100km.
Remélem nem voltam túl uncsi. Ha érdekel valakit részletesebben is irhatok az autóról, egyéb tulajdonágairól, szervizeiről, és szervízszámláiról (!!!!!).........
Hali! Nem csak városban...sajnos, de nem lesz ez nálam sem mindig így, most 2 napja itt Pesten "gyilkolom", 8-8.2 körül fogy a drága benzin belőle. Lehet, hogy egy picit lassúbb vagyok mostanában...)))
Üdv.: Easa
6-7 liter városban 1,8-as Primeraval? Hehehe... Az én 200 SX-em bosszantóan kíméletes vezetés mellett sem tud 12 liter alá csúszni. Pedig én is 1,8-as vagyok. Csak talán egy picit gyorsabb :)))
Mondjuk igaz, hogy a legutóbb nekem a 7.3-as fogyasztánál nemigen mentem 100 alatt, sőt nemritkán 140-nel. Kb 1/3-ad lehetett a város nálam is. Ahhoz képest végülis nem rossz. Egyébként az én gépemben sincs még túl sok (7500km) csak mostanában kezdtem egy kicsit jobban nyomni neki. Ahhoz képest, hogy azt mondják, hogy a Fiat 1.6-osa nemigen fogyaszt még hosszú távon sem 8 alatt, nem rossz.
Szerinted kb mennyi km körül állhat be egy autó normál fogyasztása ???
Az új Primerák nekem nagyon tetszenek. Milyen színű a géped?
még valami, az a 6.4-es átlagfogyasztás 60 km/h átlagsebesség mellett volt, ebben benne az újpestről kijutás Érd felé /átlagseb. 32 km/h/, cammogás velencei tónál, megállásokkal, Balatonparti nézelődés, lakott területek, lámpák stb. jó dolog a fedélzeti computer, lehet szórakozni útközben.