Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

don alvaro Creative Commons License 2000.05.06 0 0 89
Sziasztok! Most vettem magamnak egy 95-ös Nissan Primera SLX -et. 2000 -es, de nincs beleírva a gyári könyvébe, hány LE. Nem tudjátok, van olyan hely a neten, ahol ennek a típusnak fenn vannak az adatai?

Vagy tudja valaki fejből? Elég jól megy, eddig a család jóval erősebb autóját vezettem, egy Honda Legendet (az 205), ahhoz viszonyítva gondolom 130-140 körül lehet.

Köszi a választ.

DiVeR Creative Commons License 2000.05.02 0 0 88
Csináltam NISSAN operátorlogókat a w900 -on. A publikusok közt keressétek.
Nekem már fent van a telefonomon.

Bye: DiVeR

Tin-Tin Creative Commons License 2000.05.01 0 0 87
DiVeR! Isten hozott a klubban!:-)

Örülök, hogy jól megy a géped, dehát végülis miért ne menne? Hiszen NISSAN !!! :-)))

Nekem bejön az új Primera, főleg a 4 ajtós tetszik.

avantage Creative Commons License 2000.04.30 0 0 86
Csak erdekesseg:
Ma lattam a gyori autopiacon 2 db tokegyforma Nissan 200SX-et. Szin, felni, stb... minden megegyezett, csak az ulesek voltak kulonbozoek.
1milla es 1.2milla volt az aruk. '89 es '90-es darabok. Jol megneztem oket kivulrol, belulrol. Hat szep, de belul kissebb a ter, mint az 5-osomben. A keret nelkuli ajto viszont nagyon tetszik.
DiVeR Creative Commons License 2000.04.28 0 0 85

Sziasztok Nissanosok!

Örömmel konstatáltam, hogy van Nissan -fórum, amelyet már rég kerestem, és jobb híján nemrég indítottam a www.auto5.hu -n egyet.

Nekem egy '93 5 ajtós NISSAN Primera 2.0SLX -em van. Nagyon király kocsi, gyorsul mint a megriasztott vaddisznó (na annyira biztos nem mint egy 200SX stb.) viszont 210 -nél még teljesen stabil és viszonylag csöndes.
Nemrég tetettem rá sportkipufogót, azóta nagyon megfürgült. (A minap lenyomtam egy Crysler cabriot a Váci úton lámpától-lámpáig, valami májer amerikaival, pedig mekkora motor lehetett abban...)
Nekem mostanában 10l körül fogyaszt, de nyomtam is neki eléggé, most nyugisabban megyek, direkt, aztán majd meglátjuk...
Valaki hasonló kocsival, fogyasztási adatot tudna mondani?

Az új Primerát úgy elk'félték kinézetre, hogy nem hittem el. A hátúlja olyan csúnya lett, brrr.
Mit tettek azzal a szép hosszú mutatós hátsó lámpatömbbel. És mi ez az erőltetett lekerekítés hátul? Előről, meg belűlről OK. Habár az eggyel ezelőtti előlről is jobban tetszett.
De oldalról is el lett bszva. Az egyel ezelőtti klasszisokkal szebb.
Bocs mindenkitől, aki most vett új Primerat... Egyébként biztos nagyon jó gép.

Egyedül vagyok ezzel a véleménnyel, és konzervatív maradi vagyok, vagy osztja valaki a nézeteimet?

Ez a Renault hatása? Mert ha igen akkor még egy ok, hogy ne szeressem a franciákat...

Tin-Tin Creative Commons License 2000.04.27 0 0 84
Hát nem gyönyörű???
:-)))


Tin-Tin Creative Commons License 2000.04.27 0 0 83
Hi !

A múlkori Autobild-ben megjelent egy összehasonlító teszt. Figyuzzátok meg!

Nissan Almera 1.5 gegen Mazda 323 F 1.5 und Toyota Corolla 1.4

(http://www.autobild.de/archiv/ausgaben/2000/)

Persze az Almerát hozták ki győztesnek.
Mondjuk szerintem egy kissé lomha lehet az 1.5-ös mocival.

NA bye

InfraRED Creative Commons License 2000.04.18 0 0 82
mit jelent az, hogy "5 speed manual transmission with overdrive", konkretan az overdrive mit jelent.. a tobbit ertem
JAMES Creative Commons License 2000.04.16 0 0 81
Hehe, tök jó hogy mindenki velem van elfoglalva. :-)
Gyerekek, fogjátok már fel, hogy a gyorsulás a nyomaték nagyságától ( görbe laposságától! ), áttételtől és súlytól függ. Persze ezt az útra is kell vinni : rendes gumik, difizár, hátsókerék-hajtás.

Na mindegy, ha valaki az M1-es környékén jár, megkereshet, győződjön meg róla.
Azt még mindíg nem fogtátok fel, hogy kb. értéket mondtam, hol a tökömben lehetne ezt rendesen lemérni?? Lopjak pár klotyó fotocella érzékelőt? :-) A 180 körüli sebesség négyszázegynéhány méternél biztos. Olvasni még tudok... ( a mérőm pontos, digitális ) Olvastam hogy a 300ZX is ennyit tud, nem is akarok már olyat... :-))

ON:
Karotta, mi a helyzet a járművel?

avantage Creative Commons License 2000.04.16 0 0 80
Korrekt, Eclipseboy.
Kicsit utanaolvastam ennek a negyedmerfoldes kerdesnek.
A 250lovas Nissannal nem eppen egy kategoriaban indulo Lamborghini Diablo GT (567bhp 1490kg) mért (nem gyari) ideje 11.6s 198km/h-nal.
Mertek meg a kovetkezo gyorsulasokat is:
0-100km/h=4.1s
0-160km/h=8.3s

Amugy az uj Renault Clio Sport 2.0 (172le) ideje 400 meteren: 15.2s 153km/h-nal, igy a Nissan gyari adata (15s) jonak tunik. (A Clio konnyebb, de elsokerekes)

forras: EVO - The thrill of driving

Előzmény: Eclipseboy_ (78)
InfraRED Creative Commons License 2000.04.16 0 0 79
gondolkodom egy 200sx vagy egy 300 zx vasarlasan.. erdekelne a velemenyetek mire erdemes figyelni, mi a kulonsbeg a kulontufdtudddddbozo "evjaratok" kozott..
tudtok ajanlani vmi szervizt ahol nem tul dragan fel tudjak merni a kocsi allapotat, esetleg kesobbi javitast/tuningot is vallalnak...
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.04.15 0 0 78
JAMES!

1/4 mérföld 11sec alatt egy 250 lóerős kocsival?I Na persze, én meg elhiszem.

Előzmény: JAMES (55)
avantage Creative Commons License 2000.04.14 0 0 77
A 400m-es gyorsulashoz.
A gyari 15mp-t fogadjuk el. Ha ehhez merem a te teljesitmenyedet, (gyors egyszerusitett szamolassal) az azt mutatja, hogy kb. 100m-t versz a masik gepre. (hiszen 150 koruli temponal masodpercenkent kb. 40m-t teszel meg) Ez igen szep teljesitmeny lenne +70 loerotol. Ha megmondom a kocsi (az eredeti es tied) tomeget, meg korrektebb szamitasokat vegezhetnek.
Előzmény: JAMES (68)
JAMES Creative Commons License 2000.04.14 0 0 76
Nem kell begyömöszölnöd magad sehova, közvetlenül a motor felett, valahol a fékcsövekbe gubancolódva van a csatlakozó. Azt kell széthúzni.
karotta Creative Commons License 2000.04.14 0 0 75
Pont leszakadtam a válaszod után...
Fránya internet. Kösz a tippet, kipróbálom, már csak arra kell valami módszer, hogy hogyan gyömöszölöm be magam a kocsi alá (se akna, se rendes emelő :( Ez a dolog ott lent van a turbó utáni leömlőn, ugye?

G.

Előzmény: JAMES (74)
JAMES Creative Commons License 2000.04.13 0 0 74
Látom onlány vagy te is. :-)

Feszültségmérővel ki lehet mérni, de még ha jó is az adat, akkor sem biztos hogy jó a szonda...

Próbáld meg, húzd le szét a dugót, járj úgy vele egy pár napig, ha az a hiba, így kiderül.

karotta Creative Commons License 2000.04.13 0 0 73
Nem tudtam még megnézni, de ha tudnám sem hiszem, hogy rájönnék, hogy döglött-e. Ámbár lehetséges, mertz nemrég mérték a CO-mat, és elég gyatra adatok jöttek elő. Van egy halott szenzornak más jele is?

G.

Előzmény: JAMES (72)
JAMES Creative Commons License 2000.04.13 0 0 72
Kösz, kipucoltam, de közben rájöttem a valódi okra. Valami hulladék benzint tankoltam mostanában, elmentem máshova, azóta meggyógyult. :-)

Megnézted, kell szonda?

karotta Creative Commons License 2000.04.12 0 0 71
Az ingadozó alapjáratra az ausztrál kollégák azt szokták javasolni, hogy pucold meg a légmennyiség-mérő hődrótjait egy kis karburátortisztítóval, vigyázva persze, hogy el ne szakadjanak. Ez sokaknak bejött. Persze lehet, hogy nálad szó sincs ilyesmiről, de ártani akkor sem árthat.

G.

Előzmény: JAMES (70)
JAMES Creative Commons License 2000.04.12 0 0 70
Karotta :
Én is olvastam már hasonló sportgépekről, csináltam is már hasonlót, sajna a sajátomra nincs pénzem. Két éve eszkábáltam egy 300ZX-et, 465 LE lett a vége. :-) 3.-ben 160-nál megpörgette a 275-ös kerekeket! Életveszély. :-)
Igaz hogy az ólomlábú gazdájánál eszik vagy 30 litert százon, de azóta sincs semmi baja!

Én is próbáltam a nagy IC-t, de ez a vizes jobban bevállt. A vezérműtengely meg csak pályaversenyzőknek jó, én pont azt szeretem a kocsiban, hogy 3000RPM-től szinte egyenes a nyomatékgörbéje. Ezért is gyorsul rendesen, nem kell folyamatosan mondjuk 4500 és 5200 között pörgetni, hogy haladjon valamit...

Hogy miért fogyaszt sokat a kocsid, abba így távirányítással nem nagyon tudok beleszólni. A direktszűrőt én is próbáltam, nekem ilyesmi probléma nem volt vele. ( bár a por egy részét beengedte, nem tudom, lehet hogy rosszat fogtam ki... )
A dob nem igazán okozhatja, így első ránézésre az O2 szondára gyanakszom, az ugyanis hamar kifexik. ( nem bírja a meleget :-) ) nekem szerencsére nem kellett megvennem a gyárit, egy haverom lopja ezeket az Auditól. Ez környezetvédelmi szabvány, minden autóban egyforma. Ráadásul ezzel az a probléma, hogy kimérni sem lehet rendesen, hiszen fülre nem lehet megmondani hogy jó-e vagy sem. Max valami speciális fékpadon.
Az ECU-val meg úgy vagyok,hogy majd egyszer átprogramoztatom, de jelenleg sajnálom rá a 100 rugót. Ad vagy 5-8 lóerőt... Nekem rendesen megy. ( igaz hogy az alapjáratom kissé ingadozik, de még nem jöttem rá hogy mitől, nem hiszem hogy az AGY )

karotta Creative Commons License 2000.04.12 0 0 69
James, az autó engem is nagyon érdekelne, szívesen megnézném egyszer, ha lehet (tudom, hogy nem pesti vagy). Nem hitetlen vagyok, csak kíváncsi. Van egy remek SX fórum a Neten (a címét már leírtam valahol lejjebb), ott jónéhány profi tuner akad, és az ő autóik (gyakran GT szériájú Garrettekkel, előre költöztetett nagy IC-vel, az NX CA16DE motorjának vezérműtengelyeivel, vízbefecskendezéssel, 1-1,2 bar közti turbónyomással, átprogramozott ECU-val, ZX légmenyisségmérőkkel és injektororkkal sem nagyon tudnak 12,5 alá menni, és az már nagyszerű eredménynek számít. Ez persze nincs nagyon messze a te felállásodtól. Engem főleg az érdekel, hogy az ECU-d hogy bírja ezt a dolgot - te azt írtad, hogy "utánamegy" a körülményeknek, de ez nekem nem nagyon jön össze. Nálam egy egyszerű direktszűrő és sportdob megzavarta annyira, hogy túl dús keveréket képez - teljes gáznál nem elég gyors, csurom korom a kipufogócső és 13,5l a fogyasztás. Persze lehet, hogy mással van a baj, de nincs ötletem, mert a kocsi egyébként hibátlan, a turbója vadonatúj. Bármi ötlet?

G.

JAMES Creative Commons License 2000.04.10 0 0 68
Semmi sem kötelező, Aksi.
Mint már mondtam, ez saját mérés, elképzeljető hogy 12 volt, de több semmi esetre sem. Én is kissé meglepődve olvastam a Testarossa 13.8-as idejét, biztos...
Az SX a gyári 170 lóerejével, gyári gumikkal (!) 15 mp alatt futja a 400-at. Ez gyári adat. Számolgass. Láttam teszteket német újságban, ahol a 89-es SX-et és az akkori M3-as BMW-t hasonlították össze. ( BMW 200 LE ) A Nissan simán győzött minden összehasonlításban. Majd bemásolom ide, ha kíváncsi vagy. :-)
Aksi Creative Commons License 2000.04.10 0 0 67
Ha nem haragszotok nyitok egy ZX topicot.

Előzmény: niss300zx (49)
Aksi Creative Commons License 2000.04.10 0 0 66
James,

>Kissé megbütyköltem a motort, ( 10 éve tuningolok ) Így 250 lovas, + 330 NM nyomatékkal bír. :-) 11 Mp alatt futja a 400 métert. <
A 11 sec. quarter mile igen kemeny! Kicsit szkeptikus vagyok a tenyt illeton, bocsi. A legkemenyebb gyari sportautok (Ferrarik stb.) epphogy lejutnak (ha lejutnak) a 11s-ba...
Hol merted?

Előzmény: JAMES (55)
JAMES Creative Commons License 2000.04.06 0 0 65
Naja... Én is olvastam 500LE teljesítményű SX versenygépről. Olyan azért nem kéne. :-)
Egy ideig én is gondolkoztam egy 300ZX-en, de pont ezek a költségek beszéltek le róla. Pedig teccik... Sebaj, majd nyerek a lottón! :-)

Az élettartamról csak annyit tudok, hogy kb. egy éve ilyen a tragacs, ezalatt csak olajat cseréltem benne.( 25E Km. ) Igaz hogy kímélem, nekem ez hobbyn kívül munkaeszköz is.

lore Creative Commons License 2000.04.06 0 0 64
Huh.. akkor nem semmi feeling lehet vezetni/birtokolni ha valaki ezt vállalja! :-))Gratula!
Előzmény: niss300zx (63)
niss300zx Creative Commons License 2000.04.06 0 0 63
Hi lore !
A szervízelésről:
A ZX-ek esetében 3 fontos dologra kell odafigyelni: a motor, a sebváltó és a kipufogórendszer. Ha ez a hármas rendben van akkor nagyon sokat kibír a gép. Ami kiemelten fontos az maga a motor. Sajnos a nagy teljesítmény miatt a motor toleranciája nagyon alacsony. A japán mérnökök nagyon pontosan méreteztek mindent, és ha nem cseréled ki az előírt alkatrészeket a megfelelő időben, annak hatványozottan súlyos következményei lehetnek. A magyarországi ZX-ek és különösen a twin turbók esetében a tulajdonosok zöme ezeket az inspekciókat nem veszi túl komolyan. Ennek egyébként az az oka, hogy nem áll rendelkezésre szinte semmilyen info -lévén hogy amerikai- ezekről az autókról és kezelésükről. A szervizek nem igazán tudnak mit kezdeni az autókkal, és nem is érdemes próbálkozni velük. Ha szervízre lenne szükséged tudok egy korrekt helyet ahol értenek is hozzá.
Szóval a Z-k nagy része már tréleren érkezik a szervízbe, és a későbbiekben is probélmák adódhatnak vele.
De térjünk a lényegre: (igazából csak a TT-ről tudok nyilatkozni)
Az amerikai -akat tudomásom szerint 5 ezer mérföldenként, az európai-akat 10 ezer km-enként kell kötelező szervízre vinni. (hogy honnan a különbség ne kérdezd nem tudom, az amerikaiak mind 300 LE-sek, az európaiak 283 LE-sek, lehet hogy emiatt???) Csak full szintetikus olajat lehet a motorba tölteni amiből egyébként 4,1 L kell. Az olajra egyébként nagyon igényes a motor, ezen nem érdemes sprórolni.
Át kell viszgálni a következőket: (és ha szükséges cserélni kel a hibás elemeket)
-hűtőrendszer (nem lehet folyadékveszteség, mert ha valahol vizet veszít a rendszer pl: a turbók hűtésénél egy gombostűfejnyi pici résen néhány másodperc alatt kinyomja az összes hűtővizet a motor és akkor game over, a motorgenerál alsóhangon 1 millióFT, de általában több)
-kenési rendszer
-turbók
-üzemanyag továbbító rendszer
-fék tárcsa/betét
-sebváltó/differenciálmű olajszint
-kormánymű szervó, felfüggesztés, lengéscsillapítók
-Super Hicas (4 kerék kormányzás) folyadékszint,
-kipufogó rendszer

Az első komoly nagyjavításnak 60 ezer mérföldnél kell megtörténnie. (Ez egy elég húzós szervíz itt szoktak sprórolni.)
Ekkor a következőket kell kicserélni:
-légszűrő,
-platinagyerták, 6 db, mással próbálkozni nem érdemes
-üzemanyagszűrő
-olajcsere
-vezérműszíj csere, ennek keretében a következőket kell kicserélni:
-szíj
-automatikus feszítőszerkezet
-termosztát
-két kimenő vízcső
-vízpumpa
-összes egyéb ékszíj
-vezértengely szimmeringek 4 db
-főtengely szimmering 1 db

Kezdetnek most ennyit írok mert dolgoznom is kellene már....
Ja a gumik:
-előre 225/50 R16
-hátulra 245/45 R16
Általában a használattól függ, de a hátsók hamarabb lekopnak (kb.10-20 ezer km között csere)

Hi James !

Őszinte csodálattal olvastam a géped teljesítményéről. Persze lehet tunningolni a ZX-eket is létezik 650 Le-is de szerintem nem igazán tesz jót nekik, hisz nem erre a teljesítményre tervezték őket.
Egyébként az élettatamról tudsz nyilatkozni???

lore Creative Commons License 2000.04.06 0 0 62
Hali!
nissan300zx,
igaz, hogy régen írtál, de most kérdem: Engem érdekel a gép szervízelése. Igaz, hogy 5000km-enként kell olajcserét eszközölni? Gumik meddig bírják? Magyarországon értenek hozzá, vagy külföldre viszed? Semmi gondot nem okozott, hogy amerikai kivitel?

waiting for reply: lore

Előzmény: niss300zx (49)
JAMES Creative Commons License 2000.04.06 0 0 61
Hy

Szóval:

A turbóm eredeti t25-ös, égen-földön nem tudtam szerezni 28-ast. T3-as meg nem fér bele... Ennek ellenére jól mocorog. :-)
Az intercooler Audi 2.5 TDI-ből való, ez úszik a vízben, a vízhűtője meg egy Ford Fiestából való, ez a legnagyobb ami belefért a kocsi elejébe. (közben van egy elektromos vízpumpa )
Így akármennyire meghajtom a tragacsot, a forró motorhoz képest szinte hideg a szívócső...
Az ECU-t nem kell bántani, utánamegy az a megváltozott körülményeknek. Végülis neki ez semilyen változást nem jelent, több levegő megy a motorba, több benzint ad hozzá.
Karotta, próbából szedd le az összes hővédő borítást a turbó környékéről, már az is sokat segít a levegő hidegen tartásában... ( nekem legalábbis még semmi sem gyulladt ki : ))) )

Avantage
Lehet hogy 12 volt, nem volt fotocellás merőberendezésem. :-) Olyan 170-180 körül volt 400 méternél. A végsebességét is csak onnan tudom pontosan, hogy a Rábaringen bemértek. Meg a rendőrségi fotóból sejtem :-))

avantage Creative Commons License 2000.04.05 0 0 60
JAMES,
Most akar Hitetlen is lehetne a nickem.
Volt Angliaban is egy srac, kiirta a kocsi hatuljara, hogy 11.9 Q-mile. Amikor meg kiment Santa Pod-ra tobb probabol sem tudott 13.42 ala menni. Es meres szerint az a gep 300le volt.
Ugyanekkor egy Ferrari Testarossa 380le-vel csak 13.81-et tudott produkalni.
De lattam mar brutal kozepmotoros turbo VR6-os Golfot is ugyanott, az is csak 12.xx korul ment, pedig teljesen lecsupaszitottak a belsejet.
Szoval hogy es hol mertel te 11 mp-s 400metert? Es mennyi volt a vegen a sebesseged?
(A negyed merfold ugyan hosszabb vagy 12 meterrel, de az nem jelenthet ennyit)
Előzmény: JAMES (55)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!