Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joci-01 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 6972
Ottó ezt nagyon jól kitaláltad , lehet én is csinálok valami hasomló alátétet a kroki emelőmbe!
Előzmény: Törölt nick (6961)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 6971
Na,az jo lesz..... :-)
Előzmény: Törölt nick (6969)
veciv6 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 6968
Hm...nem rossz.... ;-)
Előzmény: Törölt nick (6964)
Nick_X14XE Creative Commons License 2009.05.25 0 0 6967
Szuper, már szét is néztem a garázsban, milyen szerszámok/anyagok kellenek hozzá. :)
Előzmény: Törölt nick (6966)
Nick_X14XE Creative Commons License 2009.05.25 0 0 6965

Ez nagyon jó!

 

Pont ilyenen gondolkodtam én is nemrég. Nem sokáig jutottam, csak hogy vmi gumilap kellene.

 

De ez a lehetőségekhez képest nagyon "profi" megoldás! :-)

 

Mi az alapja, vmi strandpapucs? ;-)

Előzmény: Törölt nick (6964)
veciv6 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 6960
Mi ebben a nagyszam.....
Nem lattad a szallito3-t?Na ott az A8 lemerult a toba kihuztak es 3.-ra indult..... :-DD
Tudod semmi elektronika benne...... ;-D
Előzmény: mumtaz (6959)
mumtaz Creative Commons License 2009.05.25 0 0 6959
Akkor az ki van fingva. Azért nem volt benne nyál, mert a töltődések közben szépen elforralta. Lehetséges, hogy már volt lemerülve. Néhány akksi nem bírja. A lemezekről mindenféle szar leválik és leülepszik a cella alján, ahol a lemezek között zárlatot idézhet elő. Ezután valamennyi töltést még felvesz, de a trutyi az alján - részben - megmarad.

Nekem a legnagyobb show 14 éve történt, amikor egy régi toyotám volt. Lementünk a nyaralóba egy este. Leállítottam a kocsit és azonnal lehalványodtak a lámpák. A szopacs azért lett volna, mert agyagos részen álltam, ahol betolni majdnem esélytelen volt, de ezt még talán megoldottuk volna. Viszont levettem a sapkákat a cellákról és hihetetlen módon semmi sav nem volt benne, de annyira nem, hogy ki volt száradva. Azonnal leszűrtem, hogy a kiszáradás túltöltés eredménye.
Valami megoldást kellett találni, mivel az akksi mindenképpen kellett ha másért nem is, de ellenállásnak, hogy a generátor ne terhelje túl az elektromos hálózatot. És ekkor jött a hihetetlen dolog. A tóból, ami ott volt merítettem vizet és azzal töltöttem fel. Mikor ráadtam a gyújtást, a visszajelzők világítottak. És ami érdekes volt, hogy az önindító - bár éppen csak - megforgatta a motort és be is indult. Elképedtünk.
Előzmény: Vlad19 (6957)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6958
wazze, akarom mondani töltőn:D olyan jó hogy nem tudok írni néha..
Előzmény: Vlad19 (6957)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6957
töntőn van már. viszont 1 cellában szinte semmi sav nem volt, csak nagyon az alján volt valamicske. felöntöttem azt is desztvizzel, belement vagy 1 deci. a többi 5 cellába volt elég sav. azok msot töltés közbe szépen pözsögnek is, de az az 1 amelyikre rá kellett önteni nem csinál semmit.
Előzmény: mumtaz (6956)
mumtaz Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6956
A töltőre rakás sokszor segít. Elég sok esetben tudja regenerálni az akksit.
Előzmény: Vlad19 (6955)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6955
igen, igaz, én voltam rosszul informálva. rámértünk előbb: 14,7 V járó motornál, mikor leállítottam a motort visszaesett 13,valamennyire, majd szépen lassan magától esett vissza 10,5 V-ra, ott megállt... ugyanez az akció leállítás után felkapcsolt lámpával kb 5 másodperc alatt dobta vissza 10,5 V-ra. :S szóval gyenge az akksi, más baj nincs hála istennek. lemegyek most ráöntök 1 kis desztvizet aztán felrakom töltőre, hátha lesz valami és kibirja még 1 ideig. ha nem akkor pedig új...
Előzmény: mumtaz (6953)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6954
Nekem 13,... valamennyi volt.....
Mikor fekete volt akkor pedig 7 alatt volt,de meg sem pisszent az auto.... :-(

De itt 1 jo kis leiras....

Leggyakoribb hibák:

GENERÁTOR: Mint minden forgó alkatrész bizonyos megtett kilométer után javításra szorul (általában 100-150 ezer km), a generátor belsejében lévő szénkefék elkopnak. Ez gyakran alattomos hibát produkál, hiszen egy egyszerű méréssel nem észrevehető, a kontrol lámpa sem jelzi minden esetben. Méréskor egyszerű dolgunk van, alapjáraton megmérjük az akku feszültségét, ha az érték 13,8-14,4V között van akkor ez már biztató kezdet. Következő lépésként felkapcsoljuk a világítást és a fűtőventilátort (ezzel legalább 30 amper terhelést adunk a generátornak), ha ekkor az akku feszültsége nem vagy csak pár tizedet csökken, akkor a töltés tökéletes. Ha kb.0.5V-tal csökken a töltésünk, de enyhe gázadásra (2000-es fordulat) ismét 13,8-14,4V közötti feszöltséget mérünk akkor is minden rendben.

Tehát összefoglalva, töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk. Ha nagyobb a töltőáram ( az még nagyobb baj), veszélyes folyamatok kezdődnek el. 14.5V felett a sav pezsegni kezd, ez a folyamat jó, sőt, szabályozott körülmények között még ajánlott is (akkutöltő használatakor),de így igen veszélyes. Kisebb probléma a folyadék intenzív párolgása, a nagyobb pedig az, hogy, a pezsgő akkunk nagyon robbanó veszélyes durranógázt termel. Igaz, az autóban nagyon ritkán robban fel, de a veszélye megvan.

A feszültségszabályzó: Ezzel könnyebb dolgunk van, kontroll lámpánk is jelzi. Lényegében bármely korú autónál előfordulhat. Hibája esetén vagy nincs töltés, vagy nagyon sok.( általában ez a két véglet jellemzi.) Megoldás egyszerű: csere.

ÖNINDÍTÓ: Két hiba a legjellemzőbb, a behúzó tekercs és a szénkefék kopása. A behúzó tekerccsel nem foglakozunk, akkumulátorunknak nem igazán árt a meghibásodása. Ha indítás helyett csak halkan kattog, csere. A szénkefék kopása, csapágyak berágódása viszont igen gyakori jelenség, már 3éves kortól számíthatunk rá. A hiba jellemzője, hogy nagyon nehezen-lassan forgatja a motort, olyan mintha gyenge lenne az akkumulátor. Egy lakatfogóval könnyen felderíthetjük a hibát. Ezzel a műszerrel a vezetékekben folyó áram erőségét mérhetjük, amperben. Benzines motorok esetében 80-200A , a dízel motoroknál 200-350A. Természetesen az áramfelvétel nagyban függ a motorunk nagyságától. Pl.: 1000cm3 80A, 1300cm3 120A, de egy 2000cm3is sem indulhat 200A többel. Normál esetben egy megfelelő kapacitású aksi minden gond nélkül ezeket a teljesítményeket könnyen teljesíti. Ha viszont hiba jelentkezik akkor az önindító teljesítmény igénye 2-3szorosára is emelkedhet. Egy 500A teljesítmény felvétel igen csúnya dolgokat eredményezhet, akár egy fél ujjnyi vezeték is leolvadhat, az önindító belsejében pedig garantált a további roncsolódás. Ha késlekedünk a javítással nemcsak az önindítónk lesz javíthatatlan, hanem korábban jó akkumulátorunkat is „kidobhatjuk”. (NEM A KUKÁBA, VESZÉLYES HULLADÉK!!!!)

SZIVÁRGÓ ÁRAM: A legbosszantóbb és a legreménytelenebb a hiba felderítése. Minden autónak van álló helyzetben áramfelvétele, 0.1-0.3A. Ez normális, vezetékek ellenállása, esetleg a riasztó áramellátására általában ennyi elég. De, azért meg kell említenem téli leálláskor már problémát jelenthet és akkumulátorunkban visszafordíthatatlan károkat okoz. Tehát, ha hosszabb időre letesszük az autót, vegyük ki az aksit. Töltsük fel akkutöltővel (töltés idő: 10-24óra), ezt pedig 3 havonta ismételjük, ennyi egy átlagos akku önkisülési ideje.

Az autóban nagyon sok kis alkatrész van melynek meghibásodása igen kellemetlen pillanatokat kelthet. Talán a leggyakoribb és legismertebb a kesztyűtartó és a csomagtér világítás, 2-4A jelent. Egy autóban minimum 3 relét találunk, nagyon ritka,de ha meghibásodik akár 7A-rel is merítheti az akkumulátort. Koszponti zár, minden ajtóban van egy, egyre gyakoribb hibaforrás. A csúcstartó egy új rádió volt, álló kikapcsolt helyzetben 10A áramfelvétele volt. De, természetesen tetten érni csak egy hónap után tudtuk, mert csak akkor csinálta a gondot amikor ő akarta, nem pedig ha valaki a közelében volt.

Természetesen ezek nagyon ritka meghibásodások, nem kell komolyan aggódni miattuk.

Gázüzemű autók esetében viszont nagyon gyakori a 3-4A áramfelvétel. Csak is a hibásan bekötött kapcsoló relék okozhatják.

AKKUMULÁTOR: Az élettartama átlagosan 3-5 év. De nap mint nap találkozunk olyan vevőkkel kik esküsznek rá, hogy az övüké 8-10 évesek. Természetesen, nem lehetetlen. Hasonló akkumulátorokat mint az autónkban lévő,régebben kisseb módosításokkal 50évre telepítették vasútállomásokra, telefonközpontokba, áramelosztó központokba. Találkoztunk olyan rendszerekkel, ami 40 év után került lebontásra és az utolsó pillanatig kifogástalanul működött. Igaz 5cm ólomiszap réteg volt az aljukon, de ez még nem okozott nagyobb problémát.

AKKUMULÁTOR HIBÁI: Minden gyártó kétfajta gyártási hibát ismer el, ez a fenékzárlat és a szakadás. A szavatosság csak ezeknek a hibák jelentkezésekor érvényesíthető. Régebben 6-12 hónap volt a garancia idő, mára 24 hónap, 100A felett 18 hónap szavatosságra emelkedett. Szavatosság és a garancia között normál esetben nincs különbség, esetleges vitás esetben van némi eltérés.

Garanciális hibák:

Fenékzárlat-cellazárlat: Egyik legjellemzőbb tünet, reggel nem indul az autó. Ha megtudjuk mérni az akkut és a feszültsége 9-10.5V kőzött van, akkor valószínű evvel van dolgunk. Minden 12V akkuban 6db cella található, cellánként 5 pozitív, 5negativ ólomlemez van összezsúfolva vegyesen egymás mellé. Mind a 6 cella egyenként 2.1V-ot termel így lesz 12 ,6V nyugalmi feszültség. Ha valami hiba folytán ezek az ólomlemezek összeérnek zárlat keletkezi és ahol zárlat van ott nincs áramtermelés, méréskor ezért mérünk 2V kevesebbet. A hiba könnyen észrevehető, terheléskor a hibás cella felpezsdül. Csere.

Szakadás: Mint a nevében is benne van, egy hegesztési vagy más illesztés elszakad. Általában ilyenkor normál feszültséget mérünk, a savürüség is normális, de nem terhelhető. Csere.

Nem garanciális hibák:

Szulfátosság: Ez a hiba sokak számára még ismeretlen fogalom, pedig minden kicserélt akkumulátor 80% emiatt cserélnek ki. Ha ezt a jelenséget sikerül elkerülnünk és a fent említett gyártási hibák sem sújtanak, bizony igen hosszú távon megbízható módon teljesít az akkunk. Miért csak mostanában beszélünk annyit a szulfátosságról? Régebben is fenn állt ez a jelenség, csak a gyártók nem igazán foglalkoztak vele, hiszen mikor fellépet már rég lejárt a 6-12 hó garancia. A kötelezővé tett nappali világítás sem tesz jót akkumulátorunknak, hiszen sokszor rajtafelejtjük és persze a mostani autók energia igénye sem akkora mint a régieké. Elméletileg normál használat során semmi problémát nem észlelünk, de városi használatkor (ez kevés km és sok indítást jelent), teljesen természetes, hogy az akkunk lemerül. A reggeli indítás miatt kivett árammennyiséget, kb. 10-20 perc autózás alatt képes visszafogadni az akkumulátor, minden további indítás még 5-10 perc. Tehát a nap végére lehet, hogy mínuszba kerülünk. Ha ez rendszeres, akkor nagyon hamar baj történhet. Minél jobban le merítjük az akkut annál hígabb lesz az akkuban lévő sav sűrűsége. Ilyenkor az akkusav (kénsav) savtartama beépül a ólom rácsszerkezetbe, a kint rekedt víz pedig nagyon rövid idő alatt rongálni kezdi a felületeket. Nagyon vékony szulfát réteg rakodik az ólomalkatrészeket felületére, ezzel nagymértékben akadályozza a sav ki-be áramlását, így az akkumulátor legyengül. Speciális töltőkkel ez a folyamat visszafordítható, de megelőzni lényegesebben könnyebb. Ha ritkán vagy keveset használjuk, sokat indítjuk vagy valamilyen kiegészítő fogyasztó (pl.: állófűtés) van az autóban, akkor rendszeres utántöltést igényel az akku (3-5 havonta 12órán keresztül).

Előzmény: Vlad19 (6951)
mumtaz Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6953
14V nem sok. Ha kevesebb lenne, az lenne a gáz, mert akkor szinte semmi töltés nincs.

Egyébként nekem egy olyan Banner akksi van benne 1 éve, ami anno 3 éven keresztül a céges T4 Transporterben volt. Csak azt hitték, hogy behalt és kitették a garázs mellé. Ott is állt még 1 évet esőben/hóban. Nekem meg behaló félben volt az akksim és elhoztam, töltőre tettem és beraktam a kocsiba. Azóta sincs vele semmi gond. KOPP...KOPP :)
Előzmény: Vlad19 (6951)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6951
na elvileg elugrom majd 1 ismerőshöz akinek van mérője. egyébként biztos 14 V? nem sok az? (nem igazán méregettem eddig ilyeneket)
Előzmény: veciv6 (6948)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6949
akksi töltővel nem próbáltam, mert úgy volt hogy már ma reggel megyek vissza miskolcra, de így nem mertem elindulni.

az a baj nem tudok mivel rámérni, nincs kéznél multiméter sajnos.
Előzmény: joci-01 (6947)
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6948
Merjel ra jaro motornal,ha megvan 14v koruli akkor a generator es fesszab elvileg kilove,igy marad az akksi mint "bunos"...
Nekem 10 perc helyben jaratas alatt a fekete "varazsszem" szep zold lett.....
Előzmény: Vlad19 (6946)
joci-01 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6947
Akksi töltővel sem veszi fel a töltést?
Előzmény: Vlad19 (6946)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6946
holnap majd benézek egy direkt akkumulátorokat forgalmazó boltba, ott vettünk tavalyelőtt thaliaba is új akksit. asszem abba pont ilyen bosch silver van. eddig nem volt vele baj :) (csúnya is lenne ha másfél év alatt lett volna valami)
furcsállom egyébként nagyon hogy nem képes felvenni több töltést az akksim, hiába mentem vele tegnap 1 nagyobb kört, miután leállítottam az autót ugyanolyan gyenge volt kb mint előtte. bízom benne hogy azért máshol nincs baj és tényleg "csak" az akksi adta meg magát
Előzmény: joci-01 (6945)
joci-01 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6945
Próbáld ki a Bosch Silver nevezetű akksit kicsit drágább a többinél de hidd el megéri!
Előzmény: Vlad19 (6943)
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6944
Bizony,inkabb autosboltban az ilyen dolgokat.....
Előzmény: Vlad19 (6943)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6943
hát de mocskok. na ezért nem szoktam venni hypermarketekben az autórészlegről semmit. legfeljebb wunderbaumos illatositót
Előzmény: veciv6 (6942)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6942
Na kezdi neked iss-remelem nem.....

Az 55Ah-s neked doszt eleg......Nekem is ment a hasznalt 60Ah-s akksival,mig az en 75 Ah-s akksim toltes alatt allt....

Igen,lehetseges hogy allt 2 evet a polcokon.... A havernak is ezert nem akartak az akksijat vissza cserelni gariba,mert az akksi idosebb volt ,mintahogy vette es a garit az akksi idejetol,nem pedig a vetel idejetol akartak szamolni.....
Előzmény: Vlad19 (6941)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6941
srácok, gyárilag milyen adottságokkal rendelkező akku való vectrába? ami benne van 55 Ah-s megadta magát tegnap, 2 óra zenehallgatás után. autó még épphogy beindult, de hiába mentem vele, nem igazán töltött rá semmit. ha jár a motor akkor minden frankó, de ha leállítom alig tudja felhúzni az ablakot

egyébként még 1 furcsaság, akksin az van hogy 2003 10.hó(ezalapján nem meglepő ha kezd meghalni) de a számla szerint 2006 februárban lett véve, teszkó budaörsön. l(ehetséges hogy több mint 2 évet állt volna a polcon?!)
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6940
Hogy hasznalom mindkettot es tudom melyik-milyen,igen.....Jobban szeretem... ;-)
Előzmény: joci-01 (6939)
joci-01 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6939
Akkor a B vekihez jobban húzz a szíved:-)
Előzmény: veciv6 (6937)
Vlad19 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6938
valóban semmi agyuk nincs azoknak akik képesek ilyet megszavazni, és szerintem is feljebb kéne rakni a mércét, jóval. de hát ez van 'szerencsétlen marhák fizessenek csak' - gondolhatják. kedves képviselőknek meg úgyis van miből, minden évben az az első kérdés a parlamentben hogy mennyi legyen az új bérük...
de azokkal a szerencsétlenekkel nem törődnek akinek van mondjuk egy 20 éves Audi 200-asa mert ez volt minden álma, és most adhatja el , mert esetleg nem tellik a dupla adóra?...
veciv6 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6937
A vekivel lehuztam 1 evet-bejarva Europa nagy reszet(azon az even kb.52.000 Km-t)...
Most o van itt nekem(itt vettem),de nem vagyok vele ugy kibekulve,mint a B-s vekivel.....



Előzmény: joci-01 (6935)
kisjimy78 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6936


Sziasztok!

Én is szeretem a nagy autókat,mert jól felvannak szerelve,biztonságosak,és ha kell mennek is.Bár én évente 25ezret menek de azt szeretném biztonságban tenni.Igy is fizetünk sok adót,minek kell még jobban nyúzni az embereket.Tudjátok nem ez a luxus ha valakinek van 167 lóvas autója,hanem az a szégyen itt magyarországon hogy kevésnek van.Inkább ezzel foglalkoznának hogy többen elérjék el.Benzinben meg ugy is befizetik adóban.
Előzmény: veciv6 (6932)
joci-01 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6935
Lehet hülyeséget kérdezek de saját kocsival szoktál kimenni Angliába?
Előzmény: veciv6 (6933)
joci-01 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 6934
Ez már teljesen a lakosság ellehetetlenítése mert azért az már nagyon durva hogy minden után többször kell adózni mert már a benzin ára is magában foglal több adót aminek nincs semmi látszatja hogy hova folyik el! Semmi fejlődést nem lát az ember inkább csak visszafelé fejlődést!

Figyelembe kellene venni az évjáratot meg kb 250 Le -re tenném azt a bizonyos határt!



Előzmény: veciv6 (6930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!