Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
A feleségem ismét befenyített, hogy ameddig ő a karácsonyi nagytakarítást csinálja, addig én folytassam a terepasztalt.
Miután a rögzítés nélkül lefektetett vágányzat alapján láttam, hogy merre kell egy kicsit eltologatni az egész vágányrendszert, így kiválasztottam a kezdőpontot (egy keresztezéses váltó kombinációt) és onnan kezdve elkezdtem: - a szigetelő papucsokat felrakni - a csatlakozási pontokat felrakni - a síneket - az időközben beszerzett gombostűkkel - rögzíteni
Az ember ilyenkor jön rá, hogy alapjaiban véve egy vágánytervező szoftver nem azért kell, mert az ember nem tudna egy sablonnal is kafa terveket csinálni, hanem mert az megadja milliméter pontossággal az egymástól távol lévő pontok távolságát is. Magyarul egy forgáspontnál ha a rögzítéssel 1 fokot is hibázok, az 2 méterrel odébb már centis illesztetlenségeket okoz.
Úgyhogy a pálya egy negyedét a csomóponttal (váltók, keresztezés) rögzítettem, majd a fővonalat provizorikusan összerakva a teljes pálya illesztését megcsináltam.
Ilyenkor még csak épp hogy beleszúrom a gombostűket a vágányba és a főbb részeken rögzítem a vágányzatot. Értelemszerűen ez részleteiben vissza lesz bontva amikor ott is felteszem a csatlakozókat.
A -en új rovat indult Terepasztal-építés: Lépésről lépésre címmel. Remélem megfelelő információkkal láthatom el azokat, akik most építenének terepasztalt.
Épületek lennének itt érdekesek és efféle tereptárgyak, nekem speciel most N-esben, de H0 is is izgalmas hosszú távon.
Roco N-es segédletről nem tudok, nekem Fleischmannból van meg minden anyag, abból legfeljebb a pályavezetést tudod használni konkrét elemekre lebontani neked kell.
A WinTrack-kel én is nyűglődök, főleg mert 6.1-es van és az upgrade-elése enyhén szólva sem sima ügy, az új verzióra upgrade-elni tudsz kb. teljes áron. Sőt, még angol nyelvi file sincs hozzá... Ez is egy üzletpolitika, bár asszem hanyagolni fogom a témát így.
Sziasztok! Úgy döntöttem, hogy valóra váltom régi álmomat és építek egy terepasztalt. Nah, ez volt a mese, jöjjön a lényeg:
150x200 cm-es alapterületet tudok neki szánni. A méret: N így "nagyobb" asztalt csinálhatok.
Letöltöttem a wintrack-et és Roco sínekkel dolgozva elkezdtem a tervet csinálni. Rájöttem, hogy annyira nem egyszerű a dolog, mint amilyennek először tűnik. Ezért egy kis segítséget szeretnék kérni.
Az lenne a legjobb, ha valaki így neten keresztül tudna segíteni a wintrack használatában.
De az is jó lenne, ha tudnátok ajánlani valamilyen honlapot, ahol vannak fent letölthető tervek.
Amúgy van vagy 8 giga papírmodellem (harckocsiktól kezdve épületekig, minden), szóval ha valakinek kell, az szóljon!
Ami mostantól a program lesz, papírmakettek letöltése, illetve (ahogy látom a választék hiányában) tervezése, majd a sínek vonalának figyelembevételével felrakása.
Ami biztosan lesz még, az buszok és autók szintén papírból.
Ha valaki tud letölthető Desiro-t (a gyerek ilyet óhajtana csak nem találok), azt szívesen venném. Természetesen nem a terepasztalra, tehát szükséges az N-es méret.
Pl. ilyen a V46-osa (nem fikázni, 10 éves és tavaly csinálta):
A gyerekek közben megjöttek, úgyhogy játszani is kell most már, a felső váltókat kipótoltam 1.1 darab nyesedék sínnel, kapott egy egyvágányos H0 alagutat felül (kicsit összébb húzva a két vágányt), a gyerekek kihoztak a játékok közül pár fröccsöntött fát, majd letöltöttem pár papírmakettet a netről, a nagyobbik srác úgy papírmakettezik mint a gép, nos ez az ő feladata.:-)
A tintapatronból a zöld természetesen kifogyott, úgyhogy most inkább csak tesztpéldányok vannak, ezért rózsaszín a faház meg a raktárépület a sínek mellett.
A terv a következő, de egyelőre csak a gerincvonal készül, anyaghiány miatt abból is egy kurflival kevesebb. Ahogy beszereztem a hiányzó váltókat, a felső tárolóvágányok is beépítésre kerülnek.
Természetesen a fordítókorong is a jövő zenéje, N-esből alig van anyag a fiókban, jut is esezmbe ha valakinek van eladó Fleischmann N-es sínanyaga, pár dologra vevő lennék.
Porszívózás sosem árt. Én ilyen kocsit használok. Tervezek belőle többet is beszerezni, hogy szerelvénybe kötve egy bazierős' mozdonnyal vontatva egy menetben megoldható legyen a pálya tisztítása.