Keresés

Részletes keresés

orangutan Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13903
Olyan valaki kellene, akinek van járgánya és nem a MÁV uatsításai szerint, hanem sokkal nagyobb racionalítással jár el. Van ma ilyen? Nincs.

Múlt héten elvonatoztam Budapestről Pomázra, és vissza. Sem a vonaton, sem a jegyemen, sem az állomásokon nem láttam MÁV feliratot, csak valami kávét...

Azt mondjuk nem tudtam megítélni, hogy a zöld-fehér motorvonatokat közlekedtető cég eljárása mennyire volt racionális. Drágább volt, mint a MÁV vagy a Volán ugyanakkora távolságra, mégis sokan voltak rajta. Tiszta volt, és pontos.
Előzmény: M63,002 (13888)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13902

Egy gond van:

 

Se a 87 b vel se a 84 el párhuzamosan nincs végig busz

ez hogy lesz

 

VOLÁN idit egy vesztességes járatot, vagy körbe körbe kerülővel utazik most aki vonatozik?

orangutan Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13900
Döntsétek már el, hogy ha vonatok helyett buszok fognak járni, akkor több vagy kevesebb árkiegészítést kell-e fizetni.

Ha kevesebbet, abba beleköt valaki.
Ha többet, abba beleköt másvalaki.
Ha ugyanannyit, abba ki fog belekötni?
Mi lenne a jó? Milyen kedvezményeket adjanak meg a vonatok helyett járó buszokon, és milyeneket ne?

Amúgy meg nem arról volt szó, hogy egységes díjszabás lesz?
Előzmény: f_k (13897)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13899
som helyett sok
Előzmény: f_k (13897)
tatarm Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13898

A 11-es vonal mentén sok város és a vonal vonzáskörzetében jelentős települések vannak, akik mind érdekeltek lehetnek a vonal fenntartásában. Máris visszakanyarodtunk a helyiérdekűhöz. És ki tudja, egy szép napon az árúszállítás is lehet jelentősebb. Az állam sem járna rosszul, hiszen az ÁFA az ő markát üti.

Gondolom valahogy így...

Előzmény: M63,002 (13888)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13897

A busz drágább mint a vonat som helyen

 

Így magasabb lesz a árkiegésztítés is

 

busz 13 Ft/km erre kell (teljesárra kiegészíteni) vonat 10 Ft/km+ 160 milliárd

Előzmény: orangutan (13896)
orangutan Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13896
Személyszállítási tevékenység esetén vajon járna-e automatikusan az árkiegészítés? Láma kérdés, hiszen pont ettől akarnak megszabadulni (látszólag).

Ki és mikor mondta, hogy a diák, nyugdíjas, stb kedvezmények nem lesznek érvényesek a megszűnő vonatok helyett indított buszjáratokon?
Előzmény: M63,002 (13872)
tatarm Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13895
Jól hangzik, kíváncsian várom az eredményeket.
Előzmény: Törölt nick (13893)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13894

1. sok vonal pont akkor szűnik meg

2. kétóránkénti pár helyen kevés.

 

3. közvetlen vonatok hiányoznak

 

4. valahol órás-kétórás vegyes ütemes lesz, azaza se nem órás végig, se nem kétórás

 

Van ahhol 4 óránkénti terveztek (117,87 b)

Előzmény: Törölt nick (13893)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13892
Világos.
Előzmény: f_k (13889)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13891
Köszönöm.
Előzmény: f_k (13887)
tatarm Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13890
Tényleg! Mindíg arról beszélnek, hogy kevés az utas. Próbálkozott már valaki Magyarországon azzal, hogy nem három vonatpár zötykölődik, hanem még az "Isten háta mögötti" országrészekben is óránkénti ütemes menetrend lenne? Mert igazándiból én sem utaznék szívesen, ha nincs egy következő - viszonylag hamar -, ha előzőről lemaradnék vagy mondjuk dolgom végeztével már nem is tudnék visszajutni...
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13889

Nézd kinyomtatsz egy 90 % os jegyet.

zsebből beszed az árát a kasszába. legyen mondjuk 1000 a tejlesár.

a 90% os 100 Ft beszed a 100 as a kasszába.

 

Államtól megigényeled a 90% árkieget 900 Ft-ot

Állam fizet

így 100 Ft befektetésssel kapsz 900 Ft -ot

 

Előzmény: M63,002 (13885)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13888
Hogy is lenne ez akkor manapság?
Odalöknéd mondjuk a 11-es pályát a helyi önkormányzatoknak, akik majd szerződést kötnének szolgáltatás végzésére a MÁV-val?
A tizedét nem tudnák kifizetni!
Olyan valaki kellene, akinek van járgánya és nem a MÁV uatsításai szerint, hanem sokkal nagyobb racionalítással jár el. Van ma ilyen? Nincs.
Szóval nem értem hogyan működhetne egy ilyen rendszer.
Előzmény: tatarm (13884)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13887

Van egy 1990 körül indult buszos vállakozás

 

Trans Tour 96' KFT

 

Ez mivel a Szabolcs Volán nem ment párhuzamosan a 118-119 kisvasúttal, Kótaj-Buj később  Tiszabercell felé meg Gávavencsellő felé előbb engedélyt majd később koncesziót kapott

Mivel kevsebb volt a bevétele ezért több kedvezményes jegyett nyomatott így több árkiegészítést igényelt az államtól

Most megkapta a koncessziót a x 7.05 Nyíregyháza Budapest és a 16.00 órás Buudapest Nyíregyháza buszjáratra is.

 

Most ha akar nem 25 kilométeres 90 % ost nyomat és igényel árkieget, hanem 230 ast

 

Ennyi

 

Kisvasúttól meg buszra autóba szálltak az utasok.

Előzmény: M63,002 (13885)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13885
Mi történt?
Előzmény: f_k (13878)
tatarm Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13884

M63,002!

A háorú előtti időszakban a helyiérdekű vasutak csak a törzstőkével és a pályával rendelkeztek, a forgalmat szerződés alapján végezte valamelyik nagyobb vasút (pl. MÁV) mely rendelkezett járművekkel. Sokszor az egyes vonalakon teljesen eltérő tarifákat alkalmaztak. És érdekes módom működött!

 

Hát lökjék oda a pályát az önkormányzatoknak! Tessék elképzelni: a helyiérdekű... ismét működhet! (És ha mondjuk Mezőcsáton egy dél-afrikai társaság fogja a szolgáltatást ellátni és nem a MÁV, na bumm.)

Előzmény: M63,002 (13864)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13883
Aha. Tehát ha a Cég nem tud jó menetrendet készíteni, nem takaríttat, kiszervezi sok pénzért azokat a feladatokat, amiket el tudnának holtidőben végezni a szolgálattevők, akkor egyetlen megoldás, hogy mindent csináljon a támogatás nélküli (sőt azt fedező!!) magánszemély.

A más nemes szervével való csalánverés minősített esete.

Ha műtöttek már, csak tudod, nem mindegy, mekkora heget hagynak maguk után. Ugyanazt lehet igényesen és kevésbé is művelni. Gondolom jogosnak érzed, ha egy kisebb hasi műtét után még az arcodon is vágásokat találsz, azt kapni válaszul, hogy akkor legközelebb műtsd meg saját magad, vagy fizess magánorvost és az összes szükséges eszközt (de a TB-t fizesd rendesen továbbra is).

Ezzel a technikával egy dolgot lehet elérni: a MÁV "csak mi tudjuk ezt csinálni és ezt csak így lehet" bebetonozását. Kell produkálni néhány látványos csődöt azoknál, akik megpróbálnak működtetni valamit, ami a Nagy Testvérnek nem ment.

/a/
Előzmény: Törölt nick (13871)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13882

Szolnok-Hatvan-Kál Kápolna-Kisternye-HAtvan Szolnok

 

Szolnok-Hatvan-Füzesabony-Eger-Szilvásvárasd-Putnok-Kazinvcbarcika)oldalutazás)-Rudabánya-Kazincbarcika-Miskolc-Hatvan-Szolnok

 

pl.

Előzmény: M41 2152 (13879)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13881
"Ha a miniszter megkötötte Veled a magánvasutadra a közszolgáltatási szerződés,.."
De hát miért tenne ilyet? Ott fekszik előtte a jelentésetek, hogy a busz mennyivel olcsóbb... Viszont ki fogja fizetni a Szombathely-Záhony autóbuszjáratra is(!) az árkiegészítést. Nem furcsa ez kissé?
Előzmény: Törölt nick (13876)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13880

8% kevés lesz.

 

kérnek azok majd többet is.

Előzmény: M63,002 (13877)
M41 2152 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13879

Tényleg gáz! Pedig szívesen elmennék arra, de vonat hiányában nem tudok!

Más:

erről jut eszembe nincs vmi ötleted, hogy merre érdemes elmenni olyan vonalat megnézni, amit bezárnak, és 1 nap alatt Szolnokról megjárható? (konkrét ötletet várok inkább, esetleg vonatszámokkal, példákkal.)

M41 2152

 

Előzmény: v_peti (13873)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13878

Trans Tour a buszos példában megoldotta

90% osokat nyomtatott (többet mint amennyit lehett volna törvényesen) és így pluszbevételhez jutott, közben melett tönkrement a 118-119 es Nyírségi kisvasút

 

Előzmény: Törölt nick (13876)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13877
Esetleg majd megint rátesznek még egy lapáttal, ha az új buszvállalatoknak is garantálnak esetleg 8% nyereséget....:-)
Előzmény: f_k (13875)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13875

A helyiekre való hivatkozást pedig majd a volán privatizációjakor kellene elővenni újra

 

Egy kis járatmegszüntetés kisforgalmú VOLÁN járatok megszüntetése se ártana.

Miért csak a MÁV vonalain végeztek utasszámlálást?

 

Akkor megmutatná az igazi arcát a volán.

 

Privatizáció után az új tulaj hasznot akar.

 

HA monopol helyzetben lesz, akkor azt csinál majd amit akar.

Áramszolgáltató vagy más haonló példák bizonyítják mi az hogy természetes monopólium.

Előzmény: M63,002 (13872)
tatarm Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13874

Negyvenötben államosítottak, ma elkótyavetyélnek mindent!

Hol van a háború előtt jól működő több tucatnyi helyiérdekű és magánvasút? Tessék csak visszaemlékezni a hetvenes évekre! Azóta autóbusszal sokkal magasabb szolgáltatási színvonalon utazhatunk, nem?

v_peti Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13873

Paksra művészet eljutni. Annyira rossza a menetrend, mintha direkt csinálnák! Nem igaz, hogy napi 4-5 pár vonat egyenletesen elosztva ne mehetne!!!

 

Előzmény: M41 2152 (13867)
M63,002 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13872
" Ha igen a most ott bagóért élőket hogyan lehet komolyabb bérfizetésre bírni?"
Annyira muszáj? Más megoldás is van: Tartsák rendben az épületet, takarítsák, bizonyos részei álljanak az utasok rendelkezésére. Esetleg a parkoló biztosítása. Vagy bármi más _tevékenység. Többet fizetni ők is csak akkor tudnának, ha lenne miből, de sokszor nincs nekik. Dolgozni viszont tudnak. Ha nem csinálják, akkor viszont fel kell mondani a bérleti jogviszonyt és jöhet a következő.

"..megnyitni a godbergwerke kettőt."
Mindenki tudja, mekkora ott a hátszél. Ha valaki mögött akkora tőke áll, mint ott, úgy haladnak a dolgok. Pont ezt a tőkét hiányoltam az imént. Kard és ló nélkül nem érdemes csatába menni, de nem etikus biztatni se senkit a harcra ilyen feltételekkel.

Akitől bérelhetsz járművet , majdnem monopol helyzetben van. De mondjuk a Tiszántúlon biztos... Egy mozdulattal ki tudja tekerni a nyakad.
További probléma, hogy ha én saját kezelésű pályán akarok közlekedni, akkor engem nem érdekel a MÁV forgalmi utasítása, csak az OVSZ. Ha ugyanis a MÁV uatasítások szerint járok el, biztosan tönkremegy a vállalkozásom. Kérdés, hogy ezt hogyan vernéd át a hatóságon.

Személyszállítási tevékenység esetén vajon járna-e automatikusan az árkiegészítés? Láma kérdés, hiszen pont ettől akarnak megszabadulni (látszólag).

A helyiekre való hivatkozást pedig majd a volán privatizációjakor kellene elővenni újra és ennek az kellene a végeredménye legyen, hogy rengeteg helyi vállalkozás kellene létrjöjjön. De sejtjük, hogy ez nem így lesz, mert nem is ez a cél. Ez csak a vasút esetében érv, hiszen pontosan tudja mindenki, hogy ilyen feltételek mellett mindegy mit mond, úgysem fog menni a dolog. De a figyelemelterelés azért van olyan fontos, hogy lehessen ilyen frázisokat puffogtatni.
Előzmény: Törölt nick (13866)
f_k Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13870

Egy példa:

 

Okos létszámracionalizációval most is lehett volna segíteni

 

pl 84 es

 

Mátramindszent

 

4 forgalmista 4-es túr.

 

keresztek hiányában felesleges

 

fénysorompó visszajeletésére van egydül igény

 

 

Mátraballa

 

szintén nincs kereszt

 

4es túr

 

Mátraderecske, itt van sorompókezelő

 

féynsorompóval kiváltható lenne

 

Recsk itt váltókezelő+forgalmista

 

De keresztek is itt vannak teher is indul.

 

Tarnaszentmária , Tarnaszentmária alsó két helyn tekerik a sorompót

 

Verpelét

 

napközben váltókezelő + 4es túr egy kereszttel

 

Feldebrő párszor a vjv teker, napközben egy időszakban van sorompótekerő

 

 

sorompókezelők kiválthatóak fénysormpóval. 4 helyen

 

Bezárható egy állomás és két mrh

 

Ütemesben a keresztek Recskre esnek, teherrrel lehet gond, az zárt állomáson keresztezhet, ha jól tudom.

 

De a bérköltség így is 68 millió körül volt a pályára költött pénzzel együtt miközben 5 vonatra 86 milliós PHD fizettek így 20 al többet szedett be az állam

 

Előzmény: Törölt nick (13866)
névtelen Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13869
"az állam nevében eljáró hatóság egyenlő feltételeket támasszon, minden vasúti piaci résztvevővel szemben."

Anyagiakban is..

Gondolkodtam a vasú veszteségességén, meg hogy a teljesárú jegy is csak a működési költség felét fedezi.
Ha egy cég egy dolgozóra rákölt x pénzt, akkor annak a közterheit be kell fizetni, a közterhekből nem lehet levonni az áfát, tehát azt is be kell fizetni (ha a cég nyereséges). Utána, a dolgozó amit megkap, abból is fizet mindenféle adót.
120 pénzből:
20 pénz áfa (munkabér után nem visszaigényelhető)
50 pénz kb az munabért terhelő adó

az 50 pénzből 42 marad, ha az ember vesz valamit és áfát fizet. És, ekkor még nem valami más adód fizettünk ki, vagy nem jövedéki terméket vettünk..
Tehát a bérköltség 65%-át kb állambácsi elvonja, optimistán számolva.

Azért, hogy legyen kórház, nemzeti park, vasút, városi közlekedés, igazságszolgáltatás. Elméletileg.

Tehát, ami veszeséges, az nem biztos, hogy valójában az, mert nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy nagyon sok dologért az ember indirekt, az adójában fizet.
Előzmény: Törölt nick (13858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!