Olyan valaki kellene, akinek van járgánya és nem a MÁV uatsításai szerint, hanem sokkal nagyobb racionalítással jár el. Van ma ilyen? Nincs.
Múlt héten elvonatoztam Budapestről Pomázra, és vissza. Sem a vonaton, sem a jegyemen, sem az állomásokon nem láttam MÁV feliratot, csak valami kávét...
Azt mondjuk nem tudtam megítélni, hogy a zöld-fehér motorvonatokat közlekedtető cég eljárása mennyire volt racionális. Drágább volt, mint a MÁV vagy a Volán ugyanakkora távolságra, mégis sokan voltak rajta. Tiszta volt, és pontos.
Döntsétek már el, hogy ha vonatok helyett buszok fognak járni, akkor több vagy kevesebb árkiegészítést kell-e fizetni.
Ha kevesebbet, abba beleköt valaki. Ha többet, abba beleköt másvalaki. Ha ugyanannyit, abba ki fog belekötni? Mi lenne a jó? Milyen kedvezményeket adjanak meg a vonatok helyett járó buszokon, és milyeneket ne?
Amúgy meg nem arról volt szó, hogy egységes díjszabás lesz?
A 11-es vonal mentén sok város és a vonal vonzáskörzetében jelentős települések vannak, akik mind érdekeltek lehetnek a vonal fenntartásában. Máris visszakanyarodtunk a helyiérdekűhöz. És ki tudja, egy szép napon az árúszállítás is lehet jelentősebb. Az állam sem járna rosszul, hiszen az ÁFA az ő markát üti.
Tényleg! Mindíg arról beszélnek, hogy kevés az utas. Próbálkozott már valaki Magyarországon azzal, hogy nem három vonatpár zötykölődik, hanem még az "Isten háta mögötti" országrészekben is óránkénti ütemes menetrend lenne? Mert igazándiból én sem utaznék szívesen, ha nincs egy következő - viszonylag hamar -, ha előzőről lemaradnék vagy mondjuk dolgom végeztével már nem is tudnék visszajutni...
Hogy is lenne ez akkor manapság? Odalöknéd mondjuk a 11-es pályát a helyi önkormányzatoknak, akik majd szerződést kötnének szolgáltatás végzésére a MÁV-val? A tizedét nem tudnák kifizetni! Olyan valaki kellene, akinek van járgánya és nem a MÁV uatsításai szerint, hanem sokkal nagyobb racionalítással jár el. Van ma ilyen? Nincs. Szóval nem értem hogyan működhetne egy ilyen rendszer.
Ez mivel a Szabolcs Volán nem ment párhuzamosan a 118-119 kisvasúttal, Kótaj-Buj később Tiszabercell felé meg Gávavencsellő felé előbb engedélyt majd később koncesziót kapott
Mivel kevsebb volt a bevétele ezért több kedvezményes jegyett nyomatott így több árkiegészítést igényelt az államtól
Most megkapta a koncessziót a x 7.05 Nyíregyháza Budapest és a 16.00 órás Buudapest Nyíregyháza buszjáratra is.
Most ha akar nem 25 kilométeres 90 % ost nyomat és igényel árkieget, hanem 230 ast
A háorú előtti időszakban a helyiérdekű vasutak csak a törzstőkével és a pályával rendelkeztek, a forgalmat szerződés alapján végezte valamelyik nagyobb vasút (pl. MÁV) mely rendelkezett járművekkel. Sokszor az egyes vonalakon teljesen eltérő tarifákat alkalmaztak. És érdekes módom működött!
Hát lökjék oda a pályát az önkormányzatoknak! Tessék elképzelni: a helyiérdekű... ismét működhet! (És ha mondjuk Mezőcsáton egy dél-afrikai társaság fogja a szolgáltatást ellátni és nem a MÁV, na bumm.)
Aha. Tehát ha a Cég nem tud jó menetrendet készíteni, nem takaríttat, kiszervezi sok pénzért azokat a feladatokat, amiket el tudnának holtidőben végezni a szolgálattevők, akkor egyetlen megoldás, hogy mindent csináljon a támogatás nélküli (sőt azt fedező!!) magánszemély.
A más nemes szervével való csalánverés minősített esete.
Ha műtöttek már, csak tudod, nem mindegy, mekkora heget hagynak maguk után. Ugyanazt lehet igényesen és kevésbé is művelni. Gondolom jogosnak érzed, ha egy kisebb hasi műtét után még az arcodon is vágásokat találsz, azt kapni válaszul, hogy akkor legközelebb műtsd meg saját magad, vagy fizess magánorvost és az összes szükséges eszközt (de a TB-t fizesd rendesen továbbra is).
Ezzel a technikával egy dolgot lehet elérni: a MÁV "csak mi tudjuk ezt csinálni és ezt csak így lehet" bebetonozását. Kell produkálni néhány látványos csődöt azoknál, akik megpróbálnak működtetni valamit, ami a Nagy Testvérnek nem ment.
"Ha a miniszter megkötötte Veled a magánvasutadra a közszolgáltatási szerződés,.." De hát miért tenne ilyet? Ott fekszik előtte a jelentésetek, hogy a busz mennyivel olcsóbb... Viszont ki fogja fizetni a Szombathely-Záhony autóbuszjáratra is(!) az árkiegészítést. Nem furcsa ez kissé?
Tényleg gáz! Pedig szívesen elmennék arra, de vonat hiányában nem tudok!
Más:
erről jut eszembe nincs vmi ötleted, hogy merre érdemes elmenni olyan vonalat megnézni, amit bezárnak, és 1 nap alatt Szolnokról megjárható? (konkrét ötletet várok inkább, esetleg vonatszámokkal, példákkal.)
90% osokat nyomtatott (többet mint amennyit lehett volna törvényesen) és így pluszbevételhez jutott, közben melett tönkrement a 118-119 es Nyírségi kisvasút
Negyvenötben államosítottak, ma elkótyavetyélnek mindent!
Hol van a háború előtt jól működő több tucatnyi helyiérdekű és magánvasút? Tessék csak visszaemlékezni a hetvenes évekre! Azóta autóbusszal sokkal magasabb szolgáltatási színvonalon utazhatunk, nem?
" Ha igen a most ott bagóért élőket hogyan lehet komolyabb bérfizetésre bírni?" Annyira muszáj? Más megoldás is van: Tartsák rendben az épületet, takarítsák, bizonyos részei álljanak az utasok rendelkezésére. Esetleg a parkoló biztosítása. Vagy bármi más _tevékenység. Többet fizetni ők is csak akkor tudnának, ha lenne miből, de sokszor nincs nekik. Dolgozni viszont tudnak. Ha nem csinálják, akkor viszont fel kell mondani a bérleti jogviszonyt és jöhet a következő.
"..megnyitni a godbergwerke kettőt." Mindenki tudja, mekkora ott a hátszél. Ha valaki mögött akkora tőke áll, mint ott, úgy haladnak a dolgok. Pont ezt a tőkét hiányoltam az imént. Kard és ló nélkül nem érdemes csatába menni, de nem etikus biztatni se senkit a harcra ilyen feltételekkel.
Akitől bérelhetsz járművet , majdnem monopol helyzetben van. De mondjuk a Tiszántúlon biztos... Egy mozdulattal ki tudja tekerni a nyakad. További probléma, hogy ha én saját kezelésű pályán akarok közlekedni, akkor engem nem érdekel a MÁV forgalmi utasítása, csak az OVSZ. Ha ugyanis a MÁV uatasítások szerint járok el, biztosan tönkremegy a vállalkozásom. Kérdés, hogy ezt hogyan vernéd át a hatóságon.
Személyszállítási tevékenység esetén vajon járna-e automatikusan az árkiegészítés? Láma kérdés, hiszen pont ettől akarnak megszabadulni (látszólag).
A helyiekre való hivatkozást pedig majd a volán privatizációjakor kellene elővenni újra és ennek az kellene a végeredménye legyen, hogy rengeteg helyi vállalkozás kellene létrjöjjön. De sejtjük, hogy ez nem így lesz, mert nem is ez a cél. Ez csak a vasút esetében érv, hiszen pontosan tudja mindenki, hogy ilyen feltételek mellett mindegy mit mond, úgysem fog menni a dolog. De a figyelemelterelés azért van olyan fontos, hogy lehessen ilyen frázisokat puffogtatni.
Okos létszámracionalizációval most is lehett volna segíteni
pl 84 es
Mátramindszent
4 forgalmista 4-es túr.
keresztek hiányában felesleges
fénysorompó visszajeletésére van egydül igény
Mátraballa
szintén nincs kereszt
4es túr
Mátraderecske, itt van sorompókezelő
féynsorompóval kiváltható lenne
Recsk itt váltókezelő+forgalmista
De keresztek is itt vannak teher is indul.
Tarnaszentmária , Tarnaszentmária alsó két helyn tekerik a sorompót
Verpelét
napközben váltókezelő + 4es túr egy kereszttel
Feldebrő párszor a vjv teker, napközben egy időszakban van sorompótekerő
sorompókezelők kiválthatóak fénysormpóval. 4 helyen
Bezárható egy állomás és két mrh
Ütemesben a keresztek Recskre esnek, teherrrel lehet gond, az zárt állomáson keresztezhet, ha jól tudom.
De a bérköltség így is 68 millió körül volt a pályára költött pénzzel együtt miközben 5 vonatra 86 milliós PHD fizettek így 20 al többet szedett be az állam
"az állam nevében eljáró hatóság egyenlő feltételeket támasszon, minden vasúti piaci résztvevővel szemben."
Anyagiakban is..
Gondolkodtam a vasú veszteségességén, meg hogy a teljesárú jegy is csak a működési költség felét fedezi. Ha egy cég egy dolgozóra rákölt x pénzt, akkor annak a közterheit be kell fizetni, a közterhekből nem lehet levonni az áfát, tehát azt is be kell fizetni (ha a cég nyereséges). Utána, a dolgozó amit megkap, abból is fizet mindenféle adót. 120 pénzből: 20 pénz áfa (munkabér után nem visszaigényelhető) 50 pénz kb az munabért terhelő adó
az 50 pénzből 42 marad, ha az ember vesz valamit és áfát fizet. És, ekkor még nem valami más adód fizettünk ki, vagy nem jövedéki terméket vettünk.. Tehát a bérköltség 65%-át kb állambácsi elvonja, optimistán számolva.
Azért, hogy legyen kórház, nemzeti park, vasút, városi közlekedés, igazságszolgáltatás. Elméletileg.
Tehát, ami veszeséges, az nem biztos, hogy valójában az, mert nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy nagyon sok dologért az ember indirekt, az adójában fizet.