"A végső cél a villamosított kétvágányos pályák kivételével szinte minden kötöttpálya megszűntetése?"
Igeeen! Sőőőt! A "végső cél" azok megszüntetése is...
Ennek bekövetkeztének időpontja 50-100-200 éven belül bekövetkezik a technika, és a gazdasági fejlődésünk következményeként, ha nem sikerül visszatornáznunk magunkat a kőkorszakba a környezetszennyezés, az önpusztítás (gyk:liberalizmus) következményeként, vagy egy rajtunk kívülálló okra visszavezethetően, ami lehet egy Alpok méretű meteor 20Km/s sebességű becsapódása földünk testébe...
Ha ez nem következik be, akkor repülő csészealjal, vagy csillagkapuval közlekedünk, majd, de ez olyaaan undorítóan Nemerés...
Számolgattam és párhuzamos buszvonalakból felépítettem a 84 esssel meg a 87 b vel párhuzamos útvonalon (5-6 buszvonal vagy több) kilométertávolságokat és beszúriom ide.
Mondjuk Győrből Veszprémbe az emberünk eddig vett egy vonatjegyet. Jövő ilyenkor, ha kimegy az állomásra, mit kell vennie? a) Egy vonatjegyet Bakonyszentlászlóig, ott a sofőrtől egy buszjegyet Veszprémig? b) Egy jegyet Veszprémig, amin szerepelni fog, hogy Bsz.lászlóig vonat, onnan busz? c) Egy jegyet Veszprémig, amivel felülhet tetszése szerint vonatra vagy buszra?
100 éves lesz októberben a (Kaposvár-) Mocsolád-Tab-Siófok vasútvonal!
Fogjunk össze, hogy méltó módon megünnepelhessük!
A 100 éves évfordulóra szeretnénk kiállítást rendezni. Ehhez keresünk minden, a Kaposvár-Siófok vasútvonallal kapcsolatos
ˇ Tárgyi emléket
ˇ Régi jegyet, bérletet
ˇ Fényképeket
ˇ Adatokat, történeteket.
AKI TUD, SEGÍTSEN!
Segítségét előre is köszönjük.
E-mail:siofok35@freemail.hu
Tel.: 84/315-515.
Próbáljátok ki ezt a gyönyörű, külső-somogyi dimbes-dombos tájon haladó vicinálist! Megéri!
A végső cél a villamosított kétvágányos pályák kivételével szinte minden kötöttpálya megszűntetése?
Az utasok célja az, hogy eljussanak A-ból B-be, C-be, stb.
A vonat, busz, autó, stb -ahogy az összefoglaló nevükben, "közlekedési eszköz", benne is van- ennek az eszköze.
Az üzemeltető célja az, hogy az utasokokat eljuttassa az úticéljukhoz, az utazási igények és egyéb körülmények függvényében legcélszerűbb eszközzel. Ami sajnos nem minden esetben kötöttpályás.
Egy eddig meg nem válaszolt probléma: ahol eddig A-ból B-be elég volt egy db x km-re szóló jegy vasútra, ott most vagy átszáll az utas buszról vonatra és fizet A-C és C-B jegyeket (összesen többet, mint eddig), vagy megy busszal, ha van/lesz közvetlenül A-ból B-be, így C és B között is utast veszít a vasút. Vagy ez már kell a következő kör bezáráshoz?
A végső cél a villamosított kétvágányos pályák kivételével szinte minden kötöttpálya megszűntetése?
Se a 87 b vel se a 84 el párhuzamosan nincs végig busz ez hogy lesz
VOLÁN idit egy vesztességes járatot, vagy körbe körbe kerülővel utazik most aki vonatozik?
Figyelj,
Aki figyelmesen olvassa a vasutas fórumokat, az már egy ideje tisztában van azzal, hogy 1) 200-240 Ft/km-be kerül egy busz, ez nagyjából 20 utas jegye + a fogyasztói árkieg. 2) taxxx alá szokta becsülni az utasszámokat 3) biztosan több utas lenne, ha lenne jó menetrend, csatlakozások, megállók a települések központjában.
Az 1) ponttal nem nagyon lehet vitatkozni, árajánlatot kell kérni egy Volántól vagy bármilyen más környékbeli buszos cégtől.
A 2) és 3) pontokkal két dolgot tehetünk: - Elhisszük. Mivel a dolgok jelen állása szerint lesz ütemes menetrend jó csatlakozásokkal, azt kapjuk, hogy biztosan több utas lesz (és nem csak lenne), akár több mint 20 buszonként, így a Volánnak nem lenne vesztesége rajta. - Nem hisszük el. Tehát vonatonként/buszonként 0-19 utasunk lesz. Jó menetrenddel és csatlakozásokkal is. Ennyi utast tényleg vonattal kéne elvinni??
Ja, ahol nem lesz még 19 utas se, csak mondjuk 10-15, oda ugye elég lesz egy kisbuszt venni/bérelni/lízingelni. Olcsóbb, mint a "nagy" buszok, tehát kevesebb utassal is lehet nullszaldós.
Szolnok-Hatvan-Aszód-Balassagyarmat-Nógrádszakáll (vonatpótló Ipolytarnócig)és vissza Nógrádszakáll-Balassagyarmat-Diósjenő-Romhány-Diósjenő oldal utazás_) Vác-Aszód Hatvan-Szolnok vagy Romhány-Diósjenő Vác Bp-Szolnok
Ezt konkrét vonatszámokkal támaszd alá, mert nem tudom belefér-e 1 napba.
Szolnok-Nyíregyháza-Nyíradony-Debrecen-Szolnok
Ez is jól hangzik, kíváncsi vagyok a napi 2 pár vonat mellett megvalósítható-e.
5027 Szolnok 6.08
7.25 Hatvan
35512 egyből Balassagyarmatra
érk Bgyarmat 9.49
9.52 kor munkanap van vonat Nógrádszakállra33622
10.39 érk
vagy kivonatpótlózol Ipolytarnócra 10.39->11.01 11.45 12.08
vagy megnézed az elmosott töltést Nógrdádszakállnál.
12.09 Nógrádszakáll
33615
13.02 Balassagyarmat
13.05 Balassagyarmat
33505
Aszód
14.29
15.23
3044
15.40 Hatvan
16.18 Hatvan
5716
17.39 Szolnok
Ez munkanapra érvényes
112 esre
10.05 Várda Ic 622 Szolnok
13.13 Nyíregy
Nyíregyháza 30614 ind 14.10
15.20 érk Nyíradony
15.36 személy 27 napokon 6313 7 napokon 16301 es azonos időpontban indul és érk 16.23 Debrecen
Én szerencsére 2003-tól kezdve igyekeztem bejárni az összes vasútvonalat. Előtte is utaztam be már jópárat, de egy-két kivétellel nem vasútmániás célból.
Így a halállistásokat már mind bejártam.
De a 11-re a megszűnéstől függetlenül el akarok menni.
Jó ötletnek hagzik, úgy, hogy Szerencs után Nyíregyh.-Szolnok
Szolnok-Hatvan-Aszód-Balassagyarmat-Nógrádszakáll (vonatpótló Ipolytarnócig)és vissza Nógrádszakáll-Balassagyarmat-Diósjenő-Romhány-Diósjenő oldal utazás_) Vác-Aszód Hatvan-Szolnok vagy Romhány-Diósjenő Vác Bp-Szolnok
Ezt konkrét vonatszámokkal támaszd alá, mert nem tudom belefér-e 1 napba.
Szolnok-Nyíregyháza-Nyíradony-Debrecen-Szolnok
Ez is jól hangzik, kíváncsi vagyok a napi 2 pár vonat mellett megvalósítható-e.
Szolnok- (újszász) BudapestKeleti -GyőrVeszprémvarsányon át Veszprémba onnan Budapestre és Szolnok
Szolnok-Hatvan-Aszód-Balassagyarmat-Nógrádszakáll (vonatpótló Ipolytarnócig)és vissza Nógrádszakáll-Balassagyarmat-Diósjenő-Romhány-Diósjenő oldal utazás_) Vác-Aszód Hatvan-Szolnok vagy Romhány-Diósjenő Vác Bp-Szolnok
Szolnok-Nyíregyháza-Nyíradony-Debrecen-Szolnok
Szolnok- (újszász) BudapestKeleti -GyőrVeszprémvarsányon át Veszprémba onnan Budapestre és Szolnok