Keresés

Részletes keresés

Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 98
Aztán nekiugrottam az alagút belső falának, papírból alakra hajlítva kis kőoszlop imitációkat csináltam, egyrészt baromi jól néz ki, másrészt belülre felragasztva nem engedi kihajlani a viaduktos falakat. Erről részletfotók nincsenek,csak a végeredményről. Majd lesz nappali fényben is, állati jól néz ki.



Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 97
Akkor jöjjenek a szenelő-tároló vágányok.

Kicsit macerás volt, többek közt a váltó és szétkapcsoló huzaljait levinni az asztal alá, volt huszármiatyánk rendesen a levegőben...

Az alapzata természetesen papír, elég élethű betonimitáció.





Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 96
Erre a Vasútmodellezés nagytopikban kaphatsz választ, amúgy a Láng Börzén egy PIKo pályaterv füzet megvétele sokat segít ezen.
Előzmény: valkai93 (95)
valkai93 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 95
Lenne tőletek két kérdésem:
Az egyik,hogy a régi piko váltoknak a kiszakaszolását hogyan lehet megoldani?
Illetve a váltó jelzőbefojásolásának bekötését le tudnátok-e írni nekem?

válaszotokat köszönöm
róbertke Creative Commons License 2009.02.15 0 0 94
Áááááááááá, köszi. Épp most olvastam el újból az elejétől az egész Topicot.
Előzmény: BoGar (93)
BoGar Creative Commons License 2009.02.15 0 0 93
Előzmény: róbertke (92)
róbertke Creative Commons License 2009.02.15 0 0 92
Hát ez így szupi lesz! Nyitott vagy zárt lesz az alagút? Netán tervezel egy kandikamerás mozdonyt? Mert akkor mindkettő oldalra peron kerülhetne Preiser utasokkal (S-Bahn érzés).
Előzmény: Leopold (91)
Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 91
Ha én vagyok a "gyár" akkor gyári. Egyedi tervezés egy egyedi munkához, abból maradt pár panel, ezeket használom most fel eme nemes célokra.

A viaduktos rész oldalsó lábai meg lesznek erősítve és akkor összerakom véglegesre az alagutat, akkor lesz megint kép. Még az is lehet, hogy ma nekiesek.
Előzmény: BoGar (90)
BoGar Creative Commons License 2009.02.14 0 0 90
Oldalról is kaphatnánk egy képet?
Mellesleg mi ez a vezérlő? Te csináltad, vagy valami gyári?
Előzmény: Leopold (89)
Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 89
A tápegység valójában nem "tisztán" egy tápegység, ez egy mikroprocesszoros panel, melyen mellesleg van egy 3A-es kapcsolóüzemű tápegység, mikroproci, Ethernet kontroller meg még ez-az, egy ekkora terepasztal teljes vezérlését, váltókkal, jelzőkkel, analóg esetben pályafesszel (a teljesítményelektronikai rész kivételével), digit esetben tokkal vonóval el tudná látni, van benne beépített webszerver is, úgyhogy egy PC kell csak mellé oszt mehet minden. Ebből most felhasználjuk a tápot.

Aztán csak úgy összetéve, bevilágítunk az alagútba.



Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 88
A kivezetések és a próba, először külső majd már a saját tápegységgel:



Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 87
Elkezdtem összerakni az eddigi elemeket, azaz a plafonra felragasztani a csíkokat:



Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 86
Kétoldalas, habosított, 2 mm magas poliuretán ragasztócsíkkal fogom rögzíteni a NYÁK lemezeket, így a LEDek sem nyomják a pauszt. A ragasztó baromi erős, ha megkötött, akkor egy fél méteres csík (értelemszerűen valami rudakat összeragasztva vele) megtart egy embert is. Pár nap alatt "megköt", azaz az adhéziós ragasztó még tovább polimerizálódik egy kicsit.

Amikor felment az összes ragasztó csík, kapott még gyufaszálból egy kis merevítést középre oszt jónapot. A piros rész az a védőszalag a ragasztón, majd akkor jön le ha rámegy a NYÁK.

A belső - azaz szürke - felületen csak a szolíd lyukak látszanak, mint afféle falba süllyesztett világítótestek.





Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 85
Akkor építsünk plafont az alagútba.

Egy zárt alagútba nem kéne, de ez félig nyitott és így jó ha van belső világítás. A világítótestek fehér (pontosabban RGB) LEDesek, egy munkából megmaradt pár nyomtatott áramkört használok a nemes célra, fehér állásba kötve a LEDeket.

A plafon az szürke karton, a hátoldalára mennek a szerelvények.

A csík a NYÁK lemez, rajta a fehér pöttyök a felületszerelt LEDek.

Szépen beméreteztem a helyüket, majd kézi fogós bőrlyukasztóval kilyukasztgattam a helyeket.

A hátfalon - a diffúz fényszórás érdekében - pauszpapír szeletkék kerülnek felragasztásra minden egyes lyuk fölé.



Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 84
Egyrészt az fizikai képtelenség (baromi erős anyag), másrészt a Fleischmann rész az ágyazatos, a Roco meg beton imitációs alátétet kap. No meg ami út, másfajta terep, az szintén ráragasztásos módon kerül rá.
Előzmény: BoGar (83)
BoGar Creative Commons License 2009.02.04 0 0 83
Azért a fűszőnyeget majd kivágod a sínek alól és mellől? Nem kell egyenes, lehet girbegurba is, hogy élethű legyen.
Előzmény: Leopold (73)
Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 82
Megpróbálhatom lemérni, de most sacc/kb 5 kiló lehet az egész. Egyelőre nagyon sima asztalfelületen van, tehát a vezetékezés még nem gond, de az is ragasztva lesz Power Tape-pel.

A terep már minimális lesz rajta, az alagutas rész tetején egy kis hegyoldali téma meg pár épület, az egész nem lesz több mint egy kiló.

Ja, még egy harmadik trafó jön rá.

De mindjárt rakok fel friss képeket az alagút tetejének készítéséről.
Előzmény: térköz (81)
térköz Creative Commons License 2009.02.04 0 0 81
Köszi!
Gondolom, az alját azért befeded valamivel, nehogy beakadjanak mozgatáskor a vezetékek valamiba? Kb milyen nehéz lesz ha kész a terep is?
üdvgyuri
Előzmény: Leopold (80)
Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 80
Szia!

Elég merev. Ha megnézed a képeket és a leírást, eleve kétféle módon van ragasztva:
- egy bivalyerős kétoldalas ragasztóval az éleknél, ugye ezek az "élek" 4 cm vastagak
- Power Tape szalaggal minden illesztésnél és még megerősítve több irányba is.

Láthatod, hogy könnyedén emelhető, forgatható, mert nagyon könnyű. Ráadásul a padlófilc is ad egy erős merevítést az egyik irányba.

Ha a sínek rajta vannak és már rögzítve, akkor az még plusz merevítést ad.

Lesz majd alá egy tartókeret merevítésekkel, de az inkább a hordozhatóság miatt.

Más ilyen típusú asztalról nem tudok még.

A váltók azok tartalmazzák az állítóművet, azok fent vannak terepen. A Fleischmanné jobban belesimul a terepbe, a Roco az kevésbé. Ez N-es asztal! A vezetékeket áthúzom a lapon, a váltó, lekapcsoló, betáp, szemafor satöbbi alatt átfúrom az asztalt és áthúzom a vezetéket, azok majd alul mennek.Van már pár vezeték így áthúzva, nem is látszik belőlük semmi.
Előzmény: térköz (79)
térköz Creative Commons License 2009.02.04 0 0 79
Szia!
Azt értem, hogy ha az asztalon fekszik az alaplemez, van tartása a pályának. De, mi van ha alá kell nyúlni. Ha felemeled, hogy viselkedik a néhány centis hablemez? Semmilyen merevítést nem említettél.
Másik kérdésem, hogy az állítóművek a vágány mellett lesznek?
Az északis kiállításon láttam egy asztalt, aminek teljesen hablemezből készült a váza. Esetleg valaki tud róla közelebbit? Készítő, állapot, stb.
üdvgyuri
ROCOman Creative Commons License 2009.02.02 0 0 78
Az. Te mázlista! Az enyém azt találta mondani, hogy válhatok, de terepasztal akkor sem lesz... :-)))
Előzmény: Leopold (77)
Leopold Creative Commons License 2009.02.02 0 0 77
Kemény dolog ám a házasélet... meg is mondta, ha netán válni akarok, a terepasztal marad...:-)))
Előzmény: róbertke (76)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 76
Vigyázz az asszonnyal ha ilyen "szélsőséges" ötletei vannak! :-))))))
Előzmény: Leopold (75)
Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 75
Kb. egy hétig nagy szopás lesz, a váltók és egyéb cuccok kábeleit levinni kis lukakon az alaplap aljára. No meg a javadalmazó/tároló vágányokat rögzíteni.

Mindenesetre a pálya elég jó lett, a szűkebb körön is padlógázzal végigrohan a Taurus. Van egy 32 tengelyes Minitrix trafószállítóm is, a feleségem szerint azt is megfuttatjuk majd rajta, szerinte be fogja venni a kanyarokat.
Előzmény: róbertke (74)
róbertke Creative Commons License 2009.02.01 0 0 74
Látom egy hónap alatt nem pihentél a téli estéken... Tényleg szépen alakul.
Előzmény: Leopold (73)
Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 73
Közben készülődik a tároló és mozdonyjavadalmazó vágány is, itt lesznek a szenelő, homokoló, vízdarus szerkezetek. Szükség esetén egy vagy két hosszabb szerelvény is elfér. A második képen már a próbanyomatok vannak a sínek alatt, betonimitáció. A vágányrendszer ezen része Roco, olyan volt a háztájiban és így csak 1 váltót meg pár apróságot kellett vennem.



Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 72
A viaduktos fal belső része már szürke.

A teteje is megvan, szürke karton, ebbe lyukak lesznek fúrva és fehér LEDes megvilágítást kap. A tetejére pedig egy kis hegyoldali idill jön, bürgékkel, tehenkékkel, stüszi vadásszal, esetleg kefélő párocskával.



Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 71
Belülről még nyers a viaduktos fal de már áll. Törtem rajta a fejemet, hogy tükrözve kinyomtatom a külső részt és belülre felragasztom azt is, de inkább a belső rész - későbbi - szürkére festése mellett döntöttem.

Készül az alagút hátfala is.



Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 70
A viaduktos rész hátulja kap egy kis dekorlécet, így stabilan megáll saját magától is.

Utána az első szárazpróba, vajh átfér-e a villanymozdony az alagút bejáratán feleresztett áramszedőkkel?



Leopold Creative Commons License 2009.02.01 0 0 69
Rég építettünk terepasztalt, folytassuk.

Kinyomtattam a viadukt elemeit, összeragasztottam, majd kivagdostam a kivagdosnivalókat.

Eközben a viaduktos rész alapja már lefektetve, az alagútbejárattal az utolsó simítások, ellenőrző mérések vannak hátra.



Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!