Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ez nagyon klassz váz, stabil és könnyű. Mellesleg szerencsés helyzetben vagy, mert remek hátteret tudsz (poszter jellegűt) felragasztani közvetlenül a falra, piszok jól mutat majd.
És egy apró javaslat, fehér diszperzittel fesd le a falakat a megvilágítás miatt, kelleni fog minden csepp visszavert/szórt fény. Ezzel nyűglődök én is, pedig van pár száz wattnyi körte a nappaliban, csak kívül esik a hatókörükön az asztal (most még).
Az ágyazathoz használj hígított faragasztót! 1/3 ragasztó 2/3 víz arányban keverd össze, majd fecskendővel csöpögtesd az ágyazatra, amit előre elrendeztél a sínek közt. Jó munkát! : )
Sziasztok! Én mostanság fogok neki kezdeni egy asztalnak,és érdeklődnék,hogy a sínek kőzé szánt zúzott követ mivel ragasszam le na meg a füvet? Jó ehez valami egyszerü ragasztó is,amit akár egy papir-írószer boltban is lehet kapni?
Ezután összeragasztjuk, s mivel maga a műanyag alkatrészek olyanok, hogy csak komoly anyagveszteség után lehetne teljesen síkba hozni, így folyékony tömítővel megkenegetjük a beszívódott részeket, a beömlőfuratok helyeit, a ragasztási-illesztési réseket. Ez szárad holnapig.
Aztán csiszolás fog ismét következni. Eközben a peron vasszerkezetének a csiszolása is megvolt, a kilökőtüskék nyomait és a sorját kellett elsikálni. Össze is ragasztottam a szerkezetet, ezt már "csak" festeni kell majd.
Auhagen, a Radeburg állomás peronja lesz. Azt írja a papírja, hogy csak össze kell rakni és kész. Elképzeltem összerakva és olyan kép tárult lelki szemeim elé, hogy egy flottul műanyagnak kinéző műanyag peron lesz belőle, amiről ordít, hogy ez egy anyagában színezett, fröccsöntött cucc.
Véletlenül találtam rá erre a fórumra, de hogy őszinte legyek nem bántam meg. Végig olvastam az elejétől és nagyon tetszet. Remélem lesz még folytatás, mert nagyon várom és az alagút! Nagyon ügyesen megcsináltad és külön a világítás is megér egy misét! Azt hiszem most már állandó olvasód leszek!
Feleségednek meg csak annyit szeretnék üzenni, hogy noszogasson csak tovább. Megéri!
Kisfilmek a Nagyvilágból hetedik rész: Amint lesz világítós személykocsid, nagyvillanyt leoltod és egy éjszakai menet a kivilágított alagúton át, oldalról felvéve.
Jó szikrát adtál, ugyanis megoldódott így egy - kezdettől fogva meglévő - dilemmám, hogy mi a fenét csináljak az alagútból kijövő két vakvágánnyal. A problémát én leegyszerűsítettem, a váltók maradtak, a főkör megy át az alagúton.
Aztán a feleségem is mondta, hogy erre már ő is gondolt, csak nem merte mondani.:-)
Így viszont tök jó lett a dolog, köszi az ötletet!
Ez önálló asztal, nem modul. Ki nem mozdítom otthonról.
Gondolkozom a későbbiekben modulban is, de az más tészta.
Addig pár kép, lerámoltam az asztalt, a vágányrendszer már ~80%-os készültségű, a fordítókorong és a teherpályaudvari vágányok hiányoznak, mostantól kezdődik a terep építés is.
Meglehet, hogy későn szólok, de én a helyedben az alagút előtti elágazást megszüntetném és átraknám a váltókat a másik végére. Amíg a csatlakozó modul v. asztal nem készül el, a vonatok ezen a szupi alagúton robogjanak át! Csak próbáld ki, a túlodali bakokig vezesd el a sint, a váltókat egyenlőre ne szed szét, majd ha kész az összerakás, nagyvillany lekapcs és mehet a próbaüzem. Nem ragaszkodnék a 38h.sz. tervrajzának pontos követéséhez.
Aztán nekiugrottam az alagút belső falának, papírból alakra hajlítva kis kőoszlop imitációkat csináltam, egyrészt baromi jól néz ki, másrészt belülre felragasztva nem engedi kihajlani a viaduktos falakat. Erről részletfotók nincsenek,csak a végeredményről. Majd lesz nappali fényben is, állati jól néz ki.
Lenne tőletek két kérdésem: Az egyik,hogy a régi piko váltoknak a kiszakaszolását hogyan lehet megoldani? Illetve a váltó jelzőbefojásolásának bekötését le tudnátok-e írni nekem?
Hát ez így szupi lesz! Nyitott vagy zárt lesz az alagút? Netán tervezel egy kandikamerás mozdonyt? Mert akkor mindkettő oldalra peron kerülhetne Preiser utasokkal (S-Bahn érzés).