Keresés

Részletes keresés

Leopold Creative Commons License 2009.02.22 0 0 111
Na szóval ezt így nem. Akkor makettezzünk.:-)

Összeragasztjuk a peron talapzatát, majd száradás után vizes csiszolópapíron szintbe csiszoljuk a széleit.

Előzmény: Leopold (110)
Leopold Creative Commons License 2009.02.22 0 0 110
Akkor építsünk peront.

Auhagen, a Radeburg állomás peronja lesz. Azt írja a papírja, hogy csak össze kell rakni és kész. Elképzeltem összerakva és olyan kép tárult lelki szemeim elé, hogy egy flottul műanyagnak kinéző műanyag peron lesz belőle, amiről ordít, hogy ez egy anyagában színezett, fröccsöntött cucc.

ETamás Creative Commons License 2009.02.22 0 0 109

Véletlenül találtam rá erre a fórumra, de hogy őszinte legyek nem bántam meg. Végig olvastam az elejétől és nagyon tetszet. Remélem lesz még folytatás, mert nagyon várom és az alagút! Nagyon ügyesen megcsináltad és külön a világítás is megér egy misét! Azt hiszem most már állandó olvasód leszek!

 

Feleségednek meg csak annyit szeretnék üzenni, hogy noszogasson csak tovább. Megéri!

Leopold Creative Commons License 2009.02.21 0 0 108
Majd megnézem, mi van a háztájiban, tán valamelyik Fleischmann készletben világítanak, de nem biztos.
Előzmény: róbertke (106)
róbertke Creative Commons License 2009.02.21 0 0 107
Gratulálok, tényleg nagyon jó lett!
Előzmény: Leopold (105)
róbertke Creative Commons License 2009.02.21 0 0 106
Kisfilmek a Nagyvilágból hetedik rész: Amint lesz világítós személykocsid, nagyvillanyt leoltod és egy éjszakai menet a kivilágított alagúton át, oldalról felvéve.
Előzmény: Leopold (105)
Leopold Creative Commons License 2009.02.21 0 0 105
Néhány kis videofelvétel, nem valami nagy durranás, kompakt fényképezőgéppel, de azért látszik ez-az. Csak egy kis pályabejárás:

Első, Második, Harmadik, Negyedik, Ötödik, Hatodik
Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 104
Jó szikrát adtál, ugyanis megoldódott így egy - kezdettől fogva meglévő - dilemmám, hogy mi a fenét csináljak az alagútból kijövő két vakvágánnyal. A problémát én leegyszerűsítettem, a váltók maradtak, a főkör megy át az alagúton.

Aztán a feleségem is mondta, hogy erre már ő is gondolt, csak nem merte mondani.:-)

Így viszont tök jó lett a dolog, köszi az ötletet!



Előzmény: róbertke (101)
Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 103
Lemaradtak a képek...





Előzmény: Leopold (102)
Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 102
Ez önálló asztal, nem modul. Ki nem mozdítom otthonról.

Gondolkozom a későbbiekben modulban is, de az más tészta.

Addig pár kép, lerámoltam az asztalt, a vágányrendszer már ~80%-os készültségű, a fordítókorong és a teherpályaudvari vágányok hiányoznak, mostantól kezdődik a terep építés is.

Előzmény: róbertke (101)
róbertke Creative Commons License 2009.02.18 0 0 101
Meglehet, hogy későn szólok, de én a helyedben az alagút előtti elágazást megszüntetném és átraknám a váltókat a másik végére. Amíg a csatlakozó modul v. asztal nem készül el, a vonatok ezen a szupi alagúton robogjanak át! Csak próbáld ki, a túlodali bakokig vezesd el a sint, a váltókat egyenlőre ne szed szét, majd ha kész az összerakás, nagyvillany lekapcs és mehet a próbaüzem. Nem ragaszkodnék a 38h.sz. tervrajzának pontos követéséhez.
Előzmény: Leopold (100)
Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 100




Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 99




Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 98
Aztán nekiugrottam az alagút belső falának, papírból alakra hajlítva kis kőoszlop imitációkat csináltam, egyrészt baromi jól néz ki, másrészt belülre felragasztva nem engedi kihajlani a viaduktos falakat. Erről részletfotók nincsenek,csak a végeredményről. Majd lesz nappali fényben is, állati jól néz ki.



Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 97
Akkor jöjjenek a szenelő-tároló vágányok.

Kicsit macerás volt, többek közt a váltó és szétkapcsoló huzaljait levinni az asztal alá, volt huszármiatyánk rendesen a levegőben...

Az alapzata természetesen papír, elég élethű betonimitáció.





Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 96
Erre a Vasútmodellezés nagytopikban kaphatsz választ, amúgy a Láng Börzén egy PIKo pályaterv füzet megvétele sokat segít ezen.
Előzmény: valkai93 (95)
valkai93 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 95
Lenne tőletek két kérdésem:
Az egyik,hogy a régi piko váltoknak a kiszakaszolását hogyan lehet megoldani?
Illetve a váltó jelzőbefojásolásának bekötését le tudnátok-e írni nekem?

válaszotokat köszönöm
róbertke Creative Commons License 2009.02.15 0 0 94
Áááááááááá, köszi. Épp most olvastam el újból az elejétől az egész Topicot.
Előzmény: BoGar (93)
BoGar Creative Commons License 2009.02.15 0 0 93
Előzmény: róbertke (92)
róbertke Creative Commons License 2009.02.15 0 0 92
Hát ez így szupi lesz! Nyitott vagy zárt lesz az alagút? Netán tervezel egy kandikamerás mozdonyt? Mert akkor mindkettő oldalra peron kerülhetne Preiser utasokkal (S-Bahn érzés).
Előzmény: Leopold (91)
Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 91
Ha én vagyok a "gyár" akkor gyári. Egyedi tervezés egy egyedi munkához, abból maradt pár panel, ezeket használom most fel eme nemes célokra.

A viaduktos rész oldalsó lábai meg lesznek erősítve és akkor összerakom véglegesre az alagutat, akkor lesz megint kép. Még az is lehet, hogy ma nekiesek.
Előzmény: BoGar (90)
BoGar Creative Commons License 2009.02.14 0 0 90
Oldalról is kaphatnánk egy képet?
Mellesleg mi ez a vezérlő? Te csináltad, vagy valami gyári?
Előzmény: Leopold (89)
Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 89
A tápegység valójában nem "tisztán" egy tápegység, ez egy mikroprocesszoros panel, melyen mellesleg van egy 3A-es kapcsolóüzemű tápegység, mikroproci, Ethernet kontroller meg még ez-az, egy ekkora terepasztal teljes vezérlését, váltókkal, jelzőkkel, analóg esetben pályafesszel (a teljesítményelektronikai rész kivételével), digit esetben tokkal vonóval el tudná látni, van benne beépített webszerver is, úgyhogy egy PC kell csak mellé oszt mehet minden. Ebből most felhasználjuk a tápot.

Aztán csak úgy összetéve, bevilágítunk az alagútba.



Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 88
A kivezetések és a próba, először külső majd már a saját tápegységgel:



Leopold Creative Commons License 2009.02.14 0 0 87
Elkezdtem összerakni az eddigi elemeket, azaz a plafonra felragasztani a csíkokat:



Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 86
Kétoldalas, habosított, 2 mm magas poliuretán ragasztócsíkkal fogom rögzíteni a NYÁK lemezeket, így a LEDek sem nyomják a pauszt. A ragasztó baromi erős, ha megkötött, akkor egy fél méteres csík (értelemszerűen valami rudakat összeragasztva vele) megtart egy embert is. Pár nap alatt "megköt", azaz az adhéziós ragasztó még tovább polimerizálódik egy kicsit.

Amikor felment az összes ragasztó csík, kapott még gyufaszálból egy kis merevítést középre oszt jónapot. A piros rész az a védőszalag a ragasztón, majd akkor jön le ha rámegy a NYÁK.

A belső - azaz szürke - felületen csak a szolíd lyukak látszanak, mint afféle falba süllyesztett világítótestek.





Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 85
Akkor építsünk plafont az alagútba.

Egy zárt alagútba nem kéne, de ez félig nyitott és így jó ha van belső világítás. A világítótestek fehér (pontosabban RGB) LEDesek, egy munkából megmaradt pár nyomtatott áramkört használok a nemes célra, fehér állásba kötve a LEDeket.

A plafon az szürke karton, a hátoldalára mennek a szerelvények.

A csík a NYÁK lemez, rajta a fehér pöttyök a felületszerelt LEDek.

Szépen beméreteztem a helyüket, majd kézi fogós bőrlyukasztóval kilyukasztgattam a helyeket.

A hátfalon - a diffúz fényszórás érdekében - pauszpapír szeletkék kerülnek felragasztásra minden egyes lyuk fölé.



Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 84
Egyrészt az fizikai képtelenség (baromi erős anyag), másrészt a Fleischmann rész az ágyazatos, a Roco meg beton imitációs alátétet kap. No meg ami út, másfajta terep, az szintén ráragasztásos módon kerül rá.
Előzmény: BoGar (83)
BoGar Creative Commons License 2009.02.04 0 0 83
Azért a fűszőnyeget majd kivágod a sínek alól és mellől? Nem kell egyenes, lehet girbegurba is, hogy élethű legyen.
Előzmény: Leopold (73)
Leopold Creative Commons License 2009.02.04 0 0 82
Megpróbálhatom lemérni, de most sacc/kb 5 kiló lehet az egész. Egyelőre nagyon sima asztalfelületen van, tehát a vezetékezés még nem gond, de az is ragasztva lesz Power Tape-pel.

A terep már minimális lesz rajta, az alagutas rész tetején egy kis hegyoldali téma meg pár épület, az egész nem lesz több mint egy kiló.

Ja, még egy harmadik trafó jön rá.

De mindjárt rakok fel friss képeket az alagút tetejének készítéséről.
Előzmény: térköz (81)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!