Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Először is ez a terepasztal (az enyém) N-es, azaz 1:160 a méretaránya. Sajnos a hazai piacokon a felhozatal ebből elég gyeszora (mind Vatera mind TeszVesz), ráadásul irreális árakon.
Értem! Végülis nem is szabad kapkodni! Egyébként ha szabad javasolnom a teszveszen "rengeteg" TT-s cucc van eladó. Legalábbis én mindig azokba botlom mivel hogy nekem nem az kell. :)
Nah akkor nekifutok mégegyszer a kérdésnek hát ha így már te is tudni fogod hogy én mire gondolok. :) Ezt szeretném egy kis példa segítségével megtenni!
Tehát van ABC vágány. A a fővágány a B és C mellékvágány!
B és C vágányokon van egy egy szerelvény! B vágányról szerelvény indul C nem!
Mrs.Leopold szerint sehogy, mert állandóan mindenféle dolgozással töltöm helyette a drága időmet!:-)))
Igazából ami most látványos lesz az a peron összerakása, csak még le kell hoznom a padlásról a kompresszort és beröffenteni a szórópisztolyt. Aztán még mindig a sínek, kell még 3 váltó és pár egyenes sín. Eközben majd épülgetnek az épületek is, de azok is rendesen festve.
A kérdésed nem túl pontos, de megpróbálom megválaszolni.
a./ Erre való a digitális technika, ugyanazon a vágányrendszeren több vonatot is irányíthatsz bármilyen irányban, különböző sebességekkel. A mozdonyokba dekóder kell, 5-7.000 Ft/db, meg digitális vezérlő, kb. 15.000 Ft/alapkészlet. Ezeket a Börze topikban megkapod.
b./ Ha hagyományos trafóval akarod, akkor sehogy.
b./1./ Egy azon pályán nem lehet, mert mindegyik mozdony ugyanazt a vezérlőfeszültséget kapja.
b./2./ Szegmentálod a pályát elkülönült szakaszokra, azaz szigetelő papucsokkal kötöd össze az egyes pálya tartományokat (pl. külső kör és belső kör), majd mindegyikhez külön trafót csatlakoztatsz. De ez annyi trafó ahány szegmens!
Lenne egy kérdésem! Ne nézetek bután csak egy lelkes kezdő vagyok! Szóval, ha van nekem két szerelvényem és én ezeket egy trafóval de külön külön szeretném irányítani megoldható? És ha igen hogyan?
Vettünk az IKEAban flexibilis sínnel szerelhető spotlámpa sort, csak lehet, hogy áthelyezzük az asztalt és akkor a mostani helyére már nem szerelem fel.
Van autód, szerelőlámpád, felesleges kifszíteni való zsinórod-kábeled, függönykarikád? Mert ha van, akkor kész a mobil világítás, mindig a megfelelő helyre húzhatod a lámpát! Most újítjukl fel a barátnőm lakását, a módszer garantáltan bevált, mindig az van jól megvilágítva amin éppen dolgozunk.
Ez nagyon klassz váz, stabil és könnyű. Mellesleg szerencsés helyzetben vagy, mert remek hátteret tudsz (poszter jellegűt) felragasztani közvetlenül a falra, piszok jól mutat majd.
És egy apró javaslat, fehér diszperzittel fesd le a falakat a megvilágítás miatt, kelleni fog minden csepp visszavert/szórt fény. Ezzel nyűglődök én is, pedig van pár száz wattnyi körte a nappaliban, csak kívül esik a hatókörükön az asztal (most még).
Az ágyazathoz használj hígított faragasztót! 1/3 ragasztó 2/3 víz arányban keverd össze, majd fecskendővel csöpögtesd az ágyazatra, amit előre elrendeztél a sínek közt. Jó munkát! : )
Sziasztok! Én mostanság fogok neki kezdeni egy asztalnak,és érdeklődnék,hogy a sínek kőzé szánt zúzott követ mivel ragasszam le na meg a füvet? Jó ehez valami egyszerü ragasztó is,amit akár egy papir-írószer boltban is lehet kapni?
Ezután összeragasztjuk, s mivel maga a műanyag alkatrészek olyanok, hogy csak komoly anyagveszteség után lehetne teljesen síkba hozni, így folyékony tömítővel megkenegetjük a beszívódott részeket, a beömlőfuratok helyeit, a ragasztási-illesztési réseket. Ez szárad holnapig.
Aztán csiszolás fog ismét következni. Eközben a peron vasszerkezetének a csiszolása is megvolt, a kilökőtüskék nyomait és a sorját kellett elsikálni. Össze is ragasztottam a szerkezetet, ezt már "csak" festeni kell majd.
Auhagen, a Radeburg állomás peronja lesz. Azt írja a papírja, hogy csak össze kell rakni és kész. Elképzeltem összerakva és olyan kép tárult lelki szemeim elé, hogy egy flottul műanyagnak kinéző műanyag peron lesz belőle, amiről ordít, hogy ez egy anyagában színezett, fröccsöntött cucc.
Véletlenül találtam rá erre a fórumra, de hogy őszinte legyek nem bántam meg. Végig olvastam az elejétől és nagyon tetszet. Remélem lesz még folytatás, mert nagyon várom és az alagút! Nagyon ügyesen megcsináltad és külön a világítás is megér egy misét! Azt hiszem most már állandó olvasód leszek!
Feleségednek meg csak annyit szeretnék üzenni, hogy noszogasson csak tovább. Megéri!
Kisfilmek a Nagyvilágból hetedik rész: Amint lesz világítós személykocsid, nagyvillanyt leoltod és egy éjszakai menet a kivilágított alagúton át, oldalról felvéve.
Jó szikrát adtál, ugyanis megoldódott így egy - kezdettől fogva meglévő - dilemmám, hogy mi a fenét csináljak az alagútból kijövő két vakvágánnyal. A problémát én leegyszerűsítettem, a váltók maradtak, a főkör megy át az alagúton.
Aztán a feleségem is mondta, hogy erre már ő is gondolt, csak nem merte mondani.:-)
Így viszont tök jó lett a dolog, köszi az ötletet!