Keresés

Részletes keresés

Leopold Creative Commons License 2009.03.01 0 0 133
Először is ez a terepasztal (az enyém) N-es, azaz 1:160 a méretaránya. Sajnos a hazai piacokon a felhozatal ebből elég gyeszora (mind Vatera mind TeszVesz), ráadásul irreális árakon.

---------C------nem megy---
----------B-----megy---------
-----------A-------------------------------


gondolom a vágányokat váltók kötik össze és úgy megy ki az egész a fővonalra. Itt neked nem a trafó a kérdés hanem a vágányokban az áram megszakítása.

2 lehetőséged van. (Ha N-es vagy H0-ásban utazol).

1. Fleischmann sínanyagot veszel, ott a váltók olyanok, hogy áramutat is tudnak kapcsolni.

2. Megszakítod a síneket pl. szigetelőpapuccsal, majd kapcsolópultról adsz neki vonalfeszültséget.
Előzmény: ETamás (132)
ETamás Creative Commons License 2009.03.01 0 0 132

Értem! Végülis nem is szabad kapkodni! Egyébként ha szabad javasolnom a teszveszen "rengeteg" TT-s cucc van eladó. Legalábbis én mindig azokba botlom mivel hogy nekem nem az kell. :)

 

Nah akkor nekifutok mégegyszer a kérdésnek hát ha így már te is tudni fogod hogy én mire gondolok. :) Ezt szeretném egy kis példa segítségével megtenni!

 

Tehát van ABC vágány. A a fővágány a B és C mellékvágány!

B és C vágányokon van egy egy szerelvény! B vágányról szerelvény indul C nem!

 

---------C------nem megy---

----------B-----megy---------

-----------A-------------------------------

 

:))) micsoda tehetség vagyok!

 

Nah most már kezded érteni mit szeretnék? :) 

Előzmény: Leopold (130)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.03.01 0 0 131
Esetleg nézz körül ITT Ne zavarjon meg hogy TT-s, a vezérlések nem méretarányfüggőek:-)
Előzmény: ETamás (129)
Leopold Creative Commons License 2009.03.01 0 0 130
Most mondanám azt hogy értem de....! :)

Akkor kérdezz, így már tudsz pontosabban is.

A terepasztallal hogy haladsz?

Mrs.Leopold szerint sehogy, mert állandóan mindenféle dolgozással töltöm helyette a drága időmet!:-)))

Igazából ami most látványos lesz az a peron összerakása, csak még le kell hoznom a padlásról a kompresszort és beröffenteni a szórópisztolyt. Aztán még mindig a sínek, kell még 3 váltó és pár egyenes sín. Eközben majd épülgetnek az épületek is, de azok is rendesen festve.

Szóval kis lépésekben.:-)
Előzmény: ETamás (129)
ETamás Creative Commons License 2009.03.01 0 0 129

Most mondanám azt hogy értem de....! :) Mindenesetre köszönöm a segítséget!

Egy másik kérdés! A terepasztallal hogy haladsz?

Előzmény: Leopold (128)
Leopold Creative Commons License 2009.03.01 0 0 128
A kérdésed nem túl pontos, de megpróbálom megválaszolni.

a./ Erre való a digitális technika, ugyanazon a vágányrendszeren több vonatot is irányíthatsz bármilyen irányban, különböző sebességekkel. A mozdonyokba dekóder kell, 5-7.000 Ft/db, meg digitális vezérlő, kb. 15.000 Ft/alapkészlet. Ezeket a Börze topikban megkapod.

b./ Ha hagyományos trafóval akarod, akkor sehogy.

b./1./ Egy azon pályán nem lehet, mert mindegyik mozdony ugyanazt a vezérlőfeszültséget kapja.

b./2./ Szegmentálod a pályát elkülönült szakaszokra, azaz szigetelő papucsokkal kötöd össze az egyes pálya tartományokat (pl. külső kör és belső kör), majd mindegyikhez külön trafót csatlakoztatsz. De ez annyi trafó ahány szegmens!
Előzmény: ETamás (127)
ETamás Creative Commons License 2009.03.01 0 0 127
Lenne egy kérdésem! Ne nézetek bután csak egy lelkes kezdő vagyok! Szóval, ha van nekem két szerelvényem és én ezeket egy trafóval de külön külön szeretném irányítani megoldható? És ha igen hogyan?

wartburger Creative Commons License 2009.02.28 0 0 126
Egyelőre kétoldalon felszerelek két 60cm hosszú fénycsövet, de lesz majd spot világítás is.
Előzmény: Leopold (125)
Leopold Creative Commons License 2009.02.28 0 0 125
Mivel fogod megvilágítani?
Előzmény: wartburger (124)
wartburger Creative Commons License 2009.02.28 0 0 124
Igen ezért sem kínlódtam a festéssel, a háttér el fogja takarni a falat. Felül pedig halvány világoskék lesz, mint az ég.
Előzmény: Leopold (121)
Leopold Creative Commons License 2009.02.28 0 0 123
Vettünk az IKEAban flexibilis sínnel szerelhető spotlámpa sort, csak lehet, hogy áthelyezzük az asztalt és akkor a mostani helyére már nem szerelem fel.

Majd rakok be róla fényképet.
Előzmény: róbertke (122)
róbertke Creative Commons License 2009.02.28 0 0 122
Van autód, szerelőlámpád, felesleges kifszíteni való zsinórod-kábeled, függönykarikád? Mert ha van, akkor kész a mobil világítás, mindig a megfelelő helyre húzhatod a lámpát! Most újítjukl fel a barátnőm lakását, a módszer garantáltan bevált, mindig az van jól megvilágítva amin éppen dolgozunk.
Előzmény: Leopold (121)
Leopold Creative Commons License 2009.02.28 0 0 121
Ez nagyon klassz váz, stabil és könnyű. Mellesleg szerencsés helyzetben vagy, mert remek hátteret tudsz (poszter jellegűt) felragasztani közvetlenül a falra, piszok jól mutat majd.

És egy apró javaslat, fehér diszperzittel fesd le a falakat a megvilágítás miatt, kelleni fog minden csepp visszavert/szórt fény. Ezzel nyűglődök én is, pedig van pár száz wattnyi körte a nappaliban, csak kívül esik a hatókörükön az asztal (most még).
Előzmény: wartburger (120)
wartburger Creative Commons License 2009.02.28 0 0 120
Na épül az én terepasztalom is. Most itt tartok, a váz elkészült:
ghabina Creative Commons License 2009.02.26 0 0 119
Az ágyazathoz használj hígított faragasztót! 1/3 ragasztó 2/3 víz arányban keverd össze, majd fecskendővel csöpögtesd az ágyazatra, amit előre elrendeztél a sínek közt. Jó munkát! : )
Astrás Creative Commons License 2009.02.26 0 0 118
Sziasztok!
Én mostanság fogok neki kezdeni egy asztalnak,és érdeklődnék,hogy a sínek kőzé szánt zúzott követ mivel ragasszam le na meg a füvet?
Jó ehez valami egyszerü ragasztó is,amit akár egy papir-írószer boltban is lehet kapni?
Leopold Creative Commons License 2009.02.26 0 0 117
Csak egy gyors kép egy kis lépésről, a peron oldala síkba csiszolva a tömítés után. Látszik, hogy a tömítőanyag hol töltötte ki a mélyedéseket.

Miután nem lett elsőre tökéletes (nem is szokott) a művelet, így lesz még egy ilyen menet.

wartburger Creative Commons License 2009.02.25 0 0 116
Ez az index!
http://www.paksinuti.hu/
Előzmény: wartburger (115)
wartburger Creative Commons License 2009.02.25 0 0 115
Paksinuti honlapja!

Előzmény: gomorturista (114)
gomorturista Creative Commons License 2009.02.25 0 0 114

Sziasztok !

Valamelyik honlapon,vagy fórumon olvastam :fák nyomnövényekből,kerítés szúnyoghálóból,stb.Sajnos nem találom,és a Google sem adja ki.

Segítségeteket előre is köszönöm.

BoGar Creative Commons License 2009.02.22 0 0 113
Hmm. Én is pont itt tartok most a diorámámnál. Holnap már haladni kellene, de nagyon.
Előzmény: Leopold (111)
Leopold Creative Commons License 2009.02.22 0 0 112
Ezután összeragasztjuk, s mivel maga a műanyag alkatrészek olyanok, hogy csak komoly anyagveszteség után lehetne teljesen síkba hozni, így folyékony tömítővel megkenegetjük a beszívódott részeket, a beömlőfuratok helyeit, a ragasztási-illesztési réseket. Ez szárad holnapig.

Aztán csiszolás fog ismét következni. Eközben a peron vasszerkezetének a csiszolása is megvolt, a kilökőtüskék nyomait és a sorját kellett elsikálni. Össze is ragasztottam a szerkezetet, ezt már "csak" festeni kell majd.

Előzmény: Leopold (111)
Leopold Creative Commons License 2009.02.22 0 0 111
Na szóval ezt így nem. Akkor makettezzünk.:-)

Összeragasztjuk a peron talapzatát, majd száradás után vizes csiszolópapíron szintbe csiszoljuk a széleit.

Előzmény: Leopold (110)
Leopold Creative Commons License 2009.02.22 0 0 110
Akkor építsünk peront.

Auhagen, a Radeburg állomás peronja lesz. Azt írja a papírja, hogy csak össze kell rakni és kész. Elképzeltem összerakva és olyan kép tárult lelki szemeim elé, hogy egy flottul műanyagnak kinéző műanyag peron lesz belőle, amiről ordít, hogy ez egy anyagában színezett, fröccsöntött cucc.

ETamás Creative Commons License 2009.02.22 0 0 109

Véletlenül találtam rá erre a fórumra, de hogy őszinte legyek nem bántam meg. Végig olvastam az elejétől és nagyon tetszet. Remélem lesz még folytatás, mert nagyon várom és az alagút! Nagyon ügyesen megcsináltad és külön a világítás is megér egy misét! Azt hiszem most már állandó olvasód leszek!

 

Feleségednek meg csak annyit szeretnék üzenni, hogy noszogasson csak tovább. Megéri!

Leopold Creative Commons License 2009.02.21 0 0 108
Majd megnézem, mi van a háztájiban, tán valamelyik Fleischmann készletben világítanak, de nem biztos.
Előzmény: róbertke (106)
róbertke Creative Commons License 2009.02.21 0 0 107
Gratulálok, tényleg nagyon jó lett!
Előzmény: Leopold (105)
róbertke Creative Commons License 2009.02.21 0 0 106
Kisfilmek a Nagyvilágból hetedik rész: Amint lesz világítós személykocsid, nagyvillanyt leoltod és egy éjszakai menet a kivilágított alagúton át, oldalról felvéve.
Előzmény: Leopold (105)
Leopold Creative Commons License 2009.02.21 0 0 105
Néhány kis videofelvétel, nem valami nagy durranás, kompakt fényképezőgéppel, de azért látszik ez-az. Csak egy kis pályabejárás:

Első, Második, Harmadik, Negyedik, Ötödik, Hatodik
Leopold Creative Commons License 2009.02.18 0 0 104
Jó szikrát adtál, ugyanis megoldódott így egy - kezdettől fogva meglévő - dilemmám, hogy mi a fenét csináljak az alagútból kijövő két vakvágánnyal. A problémát én leegyszerűsítettem, a váltók maradtak, a főkör megy át az alagúton.

Aztán a feleségem is mondta, hogy erre már ő is gondolt, csak nem merte mondani.:-)

Így viszont tök jó lett a dolog, köszi az ötletet!



Előzmény: róbertke (101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!