Nagyon köszönöm a részleteket. Azt hiszem, ebből a szempontból megnyugodhatok, ugyanis hengerenkénti befecskendezés van, "computeres" vezérlés van, porlasztó nincs, automata szivató nincs...
Annakidején az első Sunnym automata szivatója hasonlóan viselkedett. Én úgy tapasztaltam, hogy ahogy a motor melegszik, úgy "játszadozik" az automata szivató. Ez addig tartott, amíg ténylegesen el nem érte a motor az üzemmeleg hőmérsékletet. (kb. 10-20 perc autózás, a külső hőmérséklettől és a sebességtől függően). Próbáld meg, hogy amikor "felpörög" a motor, akkor "rúgd meg" a gázpedált (egy pillanatra pörgesd fel a motort). Nekem erre mindíg visszaesett a fordulat a normális szintre.
Egyébként mióta van meg az autód? És milyenek a tapasztalataid vele?
Az injektorokkal kapcsolatban van egy érdekes megfigyelésem, nem tudom az okát, de "jópofa". Megállásnál soha nem esik rögtön vissza a fordulat a ~750-re, hanem pár másodpercig 1200-1300 körül forog. Valószínű, hogy így normális, mert a második Sunny is (központi befecskendező), az 1.3-as Suzuki is, és most a Primera is (hengerenkénti inj.) így dolgozik. De mi lehet az oka?? Miért jó ez így? Tudja valaki?
Előre is kösz
nemmindegy
A jelek szerint kivételesen nem a generátor volt a ludas, hanem az akkumulátor. Amely bár 3 éves, de egy Bosch 5D akkuról (zselés, karbantartást nem igénylő) van szó - amelynek más autóvillamossági szakember szerint még jónéhány évet ki kellene húznia.
A BestPoint szervíz javaslatára kicseréltettem az akksit egy vadiúj, 62AH-s Bosch-ra. 15eFt volt, mai árviszonyok szerint nem túl drága. Remélem, hogy legalább 3 évig ez is kihúzza..
Kedves nemmindegy,
az említett alattomos hiba a következő: 1-esben és 2-esben dinamikus gázadásnál egy-egy pillanatra kihagy a motor, kecskézik az autó. Az előző szervízben erre azt mondták, hogy elrepedt egy vákuumcső, azt kicserélték és az esetek többségében megszűnt a hiba. De cseréltek már keverékszabályozó szelepet, melynek hibája magasabb sebességfokozatban okozott motorkihagyást. A porlasztót többször is szétszedték és kitisztították. Ráadásul az utóbbi évben olyan benzint használok, amely porlasztótisztító adalékot tartalmaz.
A lényeg, hogy erre a hibára nem tudtak mit mondani a BestPoint-nál, illetve hogy 90% az esély, hogy a kuplung hibája okozza.
Bónuszként egy másik érdekes, ezidáig megfejthetetlen hiba: hidegindításnál bekapcsol az automata szivató, ilyenkor ugye elég magas az alapjárat. Miután kellően bemelegedett a motor, a szivató kikapcsol - visszaesik az alapjárat. Ezután kb. 10km-t megyek a kocsival és megint magas lesz az alapjárat, igaz, nem annyira, mint amikor megy a szivató.
Amúgy nem kell nagyon megijedned, az enyém már 8 éves, első(?) generációs Primera, a Tied meg egy vadi új, időközben a típus túljuthatott a gyermekbetegségein.
Szia Karotta!!!
Nem akarom megvenni a kocsid mert egy héten belül lesz 3.Engem csak az új cuccok árárra lennék kiváncsi,mert nekem is fog kelleni egy új turbo.
Válaszodat elöre is köszönöm.
Üdv.:Mocsi
Sajnálattal jelentem, hogy imádott 200 SX-em eladósorba lépett.
- Új, garanciális turbó
- Új, garanciális lengéscsillapítók
- Egy garnitúra új Bridgestone Potenza 205-ös nyári gumi
- egy garn. téli gumi
(A felsoroltakból végülis gondolom, hogy nem az első, de nem árt pontosítani... ) Ha lennél olyan nagyvonalú, írd le légy oly szíves azt a bizonyos alattomos hibát! Én négy hete ültem át egy zsírúj 1.6-os primerába, most van benne 1300km, eddig a két Sunnyval SEMMI problémám nem volt, pedig mindkettőt több mint 100ezer km-rel vettem, és rendesen tettem én is beléjük még — 70 ill. 25 ezret —, szeretném tudni, mi vár rám az autótól, illetve a szervíz(ek)-től :))
üdv
nemmindegy
Február elején kipróbáltam a BestPoint szervízt. Véleményt nem mondok, inkább leírom tapasztalataimat.
Az ügyfélszolgálat udvarias, készséges. 15 ezres szervízre adtam be a verdát, az ilyenkor szokásos átvizsgálást, javításokat, stb. kértem. Plusz még egy alattomos, visszatérő hibára hívtam fel a figyelmüket. Ennek okát nem találták meg - "a számítógép nem talált hibát" - közölte az ügyfélszolgálatos. (-)
Az elvégzett javításokért/alkatrészcseréért, stb. 71eFt-ot kértek, az alábbi részletezés szerint:
légszűrő, gyertyák, olajszűrő, motorolaj, hátsó fék munkahenger (2db), első-hátsó fék szabályozás, fékolaj, 2db ékszíj, főtengely szimering, generátor javítás (2db csapágy csere, szénkefe csere).
A fék munkahenger, ékszíjak és a generátor hibájára/elhasználódottságára ők hívták fel a figyelmemet. Ezen kívűl jelezték, hogy ki kell cserélni a teljes kuplungot - ezt korábban is tudtam - korrekt árajánlatot adtak.
A futóművet nem vizsgálták meg, és az első-hátsó gumikat sem cserélték meg.
Az autó átvételekor a féket keményebbnek éreztem, mintha jobban bele kellene taposni, hogy megálljon a járgány.
Ma reggelre a generátor megadta magát - ezt laikusként írom, tehát nem 100%, hogy ez a hiba, de erősen valószínű. Holnap viszem vissza a kocsit a BestPoint-hoz.
Na bocsika az OFF-ért de QRVÁRA nincs időm mert totálkár lett a 200SX-em :(((( így inkább telefonálok 2 percet minthogy írjak 20 percet...
Írnék csak no time mert szar betétlapot kaptam és szereznem kéne egy másikat IN
NO TIME(most)tehát megyek a dolgomra és a durva a totálkáros autóm amit csak szóban lehet elmondani
úúúúááh!!! ettől már sokadjára kapok sikongatós lábrázogatást.
bazzer, a nyilvános fórumok lényege és értelme éppen az, hogy nyilvánosak, ezzel a köz számára is lehetőséget biztosítanak a tájékozódásra, előzetesen vagy utólag, alkalmat adnak arra, hogy a sok kis szűkagyú, mint én, megismerjen új/övétől eltérő véleményeket, egyszóval tágítják a horizontot.
ha most te a nyilvános fórumba annyit írsz be, hogy majd mailben, meg telefonon, meg megsúgod, akkor adtál a szarnak egy pofont, elvtárs. mondhatnám úgy is, hogy mindent értesz ... a LÉNYEGET LESZÁMÍTVA.
bocs az offért.
En most vettem egy SX-et, es le vagyok nyugozve. Elotte is japan autom volt, egy oreg CRX, de ez azert egeszen mas kategoria. Bar a fogyasztassal meg nem tudtam megbekulni. En varosban jarok sokat, nem nyomom mindig - ugy 50 szazalekben - de igy is megeszi a 12-13 litert. Ez normalis adat? Lehet esetleg csinalni valamit, hogy kicsit visszafogja magat, ugy, hogy nem a teljesitmeny rovasara megy? Egyebkent Ti mit szoktatok tankolni, 98-ast, vagy jo a 95-os is?
Egyelore tobb kerdesem nincs, illetve lenne, de nem akarom nagyon leterhelni a tisztelt kollegakat!
Udv,
-koko
Úgy döntöttem, ideje továbblépnem. Nos, ennek keretein belül meg kell válnom drága, egyetlen Primerámtól. Amennyiben valaki affinis ezen a téren, úgy ajánlom figyelmébe az alábbiakat.
Típus: Nissan Primera 2.0 SLX
Gyártási év: 1991. (M.országra 1993-ban behozva)
Szín: metál arany
Telj.: 110 lovacska
Felsz.: - színezett szélvédő, ablakok
- el. ablakemelők (mind a négy)
- el. tükrök
- szervokormány
- 4 hangfal, elöl külön csipogókkal
- el. fényszórómag. állítás
- ülésmagasság-állítás
- deréktámasz-állítás
- alufelnik 25x50 R15 cipőkkel
Állapotra való tekintettel megfelelően megóvott, szemrevételezés érdeklődés esetén javallott. Érdeklődhettek telefonon, a 20/9830-388 számon, avagy e-mailben a killersalmons@freemail.hu címen.
Sziasztok!!!!
Nagyon nagy gázban vagyok a 89-es 200SX-em totálra ment(gazdasági)az eleje ment el minden kivétel a motor,80-nal az árokba BUMMM előztek és hamarabb jött vissza és nekem koccolt kéne egy bontó vagy ha van Nektek (géptető,J.ésB.sárvédő,lökhárító+merevítő,hűtő+klíma,esetleg lámpák,homlokfal) nem tehetek róla IMÁDOM és megfogom csináltatni a biztósító nem tudom még menyit fog fizetni de hát EZ VAN pénz meg nincs :((( Mindent infot KÖSZÖNÖK SZÉPEN
Mocsi