Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Szia. Lenne egy javaslatom. Mivel N "méregarányban" építesz szerintem nyugodtan átjöhetnél az N-es topic-ba. Ott biztosan kapnál hasznos/haszontalan tanácsokat és többen is olvasgatnák a hozzászólásodat. Persze ez csak "szigorúan saját vélemény".....Üdv: Sok sikert örömöt az építgetésben.Üdv: C.Joe
Sajna én nem beszélek németül, ezért egy munkatársam intézte a rendelést. Bécsből rendeltem egy kisebb üzletből, de csak telefonon lehet rendelni. A kiszállítás +18EUR volt, de ki is lehet menni érte. Hát nem olcsó, szívtam a fogamat is a rendeléskor. A legközelebbi adagot a Peco-tól közvetlenül megrendelni, ők is foglalkoznak kiskereskedelemmel. inkább beírom a linket: http://www.modellbahntechnik.at/Peco_Preisliste_2009.htm
Én azért válaszolnék neked itt, mert a fő topikban ebből a kérdésből akkora flame lesz mint ide Lacháza...:-)))
Szóval kéne tudni a méretarányt, Z, N, TT, H0, G...?
Utána a kérdés csak annyi, hogy mennyit tudsz rászánni.
Javasolnám a friss (új fejlesztésű), ágyazatos rendszereket az első asztalodra, mert könnyű szerelni és elég üzembiztosak. Ilyenek a Fleischmann, a Trix. A probléma velük az, hogy amit az én asztalomon látsz, az csak sínanyagból bolti áron vagy 200.000 forint és én a nagy részéhez kéz alatt, olcsón jutottam hozzá.
Mindenképpen jó minőség kell, mert poklot csinál az életedből ha pl. összevásárolsz régi PIKO vagy Fuggerth sínanyagot és mindenütt csak akadozva mennek rajta a vonatok. A terepasztal összes többi része a sínhez képest "fing", mert akár fillérekből is meg lehet oldani.
Ha az elképzeléseidről írsz bővebbet, akkor tudunk több információt is adni.
A vasútmodellezéssel kapcsolatos topikok olvasása ajánlatos, hisz a téma többször is ki lett tárgyalva részletesen. :-))) A fórumkereső (is) segít néha.
Hát nehéz találni,meg drága is! Viszont ma lecsaptam egy V60-asra a vaterán:
Tegnap a láng börzén meg ezeket sikerült megszerezni, kicsit kell majd generálozni őket, de a mozdonnyal együtt 15 pénz volt, és ez egy komplett szerelvény.
Először is ez a terepasztal (az enyém) N-es, azaz 1:160 a méretaránya. Sajnos a hazai piacokon a felhozatal ebből elég gyeszora (mind Vatera mind TeszVesz), ráadásul irreális árakon.
Értem! Végülis nem is szabad kapkodni! Egyébként ha szabad javasolnom a teszveszen "rengeteg" TT-s cucc van eladó. Legalábbis én mindig azokba botlom mivel hogy nekem nem az kell. :)
Nah akkor nekifutok mégegyszer a kérdésnek hát ha így már te is tudni fogod hogy én mire gondolok. :) Ezt szeretném egy kis példa segítségével megtenni!
Tehát van ABC vágány. A a fővágány a B és C mellékvágány!
B és C vágányokon van egy egy szerelvény! B vágányról szerelvény indul C nem!
Mrs.Leopold szerint sehogy, mert állandóan mindenféle dolgozással töltöm helyette a drága időmet!:-)))
Igazából ami most látványos lesz az a peron összerakása, csak még le kell hoznom a padlásról a kompresszort és beröffenteni a szórópisztolyt. Aztán még mindig a sínek, kell még 3 váltó és pár egyenes sín. Eközben majd épülgetnek az épületek is, de azok is rendesen festve.
A kérdésed nem túl pontos, de megpróbálom megválaszolni.
a./ Erre való a digitális technika, ugyanazon a vágányrendszeren több vonatot is irányíthatsz bármilyen irányban, különböző sebességekkel. A mozdonyokba dekóder kell, 5-7.000 Ft/db, meg digitális vezérlő, kb. 15.000 Ft/alapkészlet. Ezeket a Börze topikban megkapod.
b./ Ha hagyományos trafóval akarod, akkor sehogy.
b./1./ Egy azon pályán nem lehet, mert mindegyik mozdony ugyanazt a vezérlőfeszültséget kapja.
b./2./ Szegmentálod a pályát elkülönült szakaszokra, azaz szigetelő papucsokkal kötöd össze az egyes pálya tartományokat (pl. külső kör és belső kör), majd mindegyikhez külön trafót csatlakoztatsz. De ez annyi trafó ahány szegmens!
Lenne egy kérdésem! Ne nézetek bután csak egy lelkes kezdő vagyok! Szóval, ha van nekem két szerelvényem és én ezeket egy trafóval de külön külön szeretném irányítani megoldható? És ha igen hogyan?