"Az Európai rövid távolságok nem kedveznek a vasúti teherszállításnak..."
...azaz a magyar vasúton a személyszállítást háttérbe szorítani a teherszállítás kedvezőbb helyzetbe hozása érdekében értelmetlen... :)
Majd T. úr megszakérti. :D
Az jutott eszembe, hogy ha esetleg bejönne az új Zeppelines megoldás (egyelőre nem úgy néz ki), akkor az mind a közúti, mind a vasúti teherszállítást háttérbe szoríthatja. De persze sok érdek fűződik ahhoz, hogy ne sikerüljön és vannak műszaki nehézségek is.
Azt javaslom, tegyetek egy kirándulást a 11-esen. Aláírásgyűjtés van. A kalauz, miután egy kis beszélgetés után megtudta, hogy jöttem végigutazni a vonalat megszüntetés előtt, elővett egy aláírásgyűjtő lapot, amit én is aláírtam.
A lap szövege így szól:
ALÁÍRÁSGYŰJTÉS a 11-es sz. (Győr-Pannonhalma-)Veszprémvarsány-Bakonyszentlászló-Cuha-völgy-Zirc-Eplény-Veszprém VASÚTVONAL MEGSZÜNTETÉSE ELLEN
Tekintettel a (Győr-Pannonhalma-)Veszprémvarsány-Bakonyszentlászló-Vinye-Cuha-völgy, Porva-Csesznek-Zirc-Eplény-Veszprém vasút forgalmi, környezetbarát közlekedési, turisztikai, közlekedés-technika történeti (cuha-völgyi alagutak, viaduktok) jelentőségére aláírásommal tiltakozom a vonal megszüntetése ellen. Egyúttal támogatom az 1896-ban épült vasútvonal cuha-völgyi szakaszának nemzeti örökséggé nyilvánítását, a Bakony és a térség közlekedésében, turizmusában pótolhatatlan fejlesztését, adottságainak jobb kihasználását.
(Név, lakcím, személyi szám, aláírás)
Ne hagyjuk, hogy hazánk legszebb vasútvonala elpusztuljon, az 1969-ben elbontott Veszprém-Balatonalmádi folytatásának sorsára jusson!
A kontinensek közötti területet cseppfolyós közeg tölti ki, így még sokáig nélkülözhetetlenek lesznek a teherszállítás terén. A személyszállítást már 100%-ig a repülés vette át a kontinensek között. Olcsón, gazdaságosan nagytömegű árút nem tudsz ma még légijáratokkal szállítani, csak hajón. (Az említett relációban)
A szárazföldön azonban a vasúti teherszállítást a közútak kiváltották, pontosabban a mobilizált világunkban a szállítási igényeknek nem tudott megfelelni erőssen véges kapacitásával a személyszállításközpontú európai vasút.
A vasúti teherszállítás csak óriási távolságokon képes megtartani versenyképességét, mint USA, Oroszország. Az Európai rövid távolságok nem kedveznek a vasúti teherszállításnak... :-(
"Amit viszont látok, az az, hogy nálunk még mindig a "vasút rossz, busz jó" szemlélet uralkodik, az átjárható rendszerekről is csak mostanság kezdenek beszélni..."
Ezt bizony soha nem állítottam! Még hasonlót sem...
Amúgy mit értesz "átjárható" rendszer alatt? A Regio-tram rendszert? Ezt a Pécs tömegközlekedése topicon megtárgyaltuk...
Ne keverjük az időhorizontokat. Persze, hogy vannak, akik azzal érvelnek, hogy a kötöttpálya "elavult". Hajókat évezredek óta használunk, mégsem avult el. A kötöttpálya feladatai változhatnak, változik a technika is, de a kötöttpályára ma is szükség van. A másik dolog a kompatibilitás: az átjárható rendszerek az életképesek, ezért pl. a nyomvezetéses busz, meg a nyeregvasút és társai nemigen tudnak terjedni. (Ha a Maglev bejön a kínaiaknak, annak persze lehetnek következményei, magam elé is tudok képzelni egy EU--Kína nagysebességű tehervonatot. :) )
Amit viszont látok, az az, hogy nálunk még mindig a "vasút rossz, busz jó" szemlélet uralkodik, az átjárható rendszerekről is csak mostanság kezdenek beszélni...
Tényleg elhiszed, hogy minden, vagy legtöbb pályamester, szakaszmérnök vasút ellenes ?
Ülnek az irodájukban és egy 80-as pályát levesznek 60-ra mert úgy ítélik meg, hogy az ott közlekedő bézé vonatok tengelynyomása már oly nagy, hogy "kímélni" kell a pályát.
Nem levették a sebességet, hanem nem emelték fel a elújítás után. De ezt is csak úgy hallottam, hogy valaki beírta a topikba.
De még ezt sem jelented ki, hanem kérdezed, biztos, ami biztos. :D
Én tudjam, hogy tényleg nem érted, amit a topictársak egyből (ők a való életből ismerhetik e problémát), vagy csak úgy csinálsz?
Ennyit csak el tudsz dönteni...
Ha ilyen szinten sem ismered fel a valós problémákat, miközben "oktatsz", az elég szomorú.
Írod, hogy lesz/lehet egységes tarifa (bérlet, esetleg jegy is). Talán.
Mi jön le a mondandódból?
Az, hogy a bezárásokból amennyi lehet, megtörténik. A tarifareform vagy meglesz, vagy nem. Esetleg "késik egy kicsit". Ha a BKSz nem megy, lesz itt is épp elég kifogás. A tarifával kapcsolatos megakadás a bezárásokra nem lesz hatással, mert "az egy másik bizottság". Szokásos kifogás.
Mint írtam már többször, a menthetetlen vonalakat tényleg be kell zárni. De csak miután ez a menthetetlenség tiszta körülmények közt igazolható és nem mesterségesen eltorzított környezetben. Előbb a menetrendi és tarifa ügyében tevékenykedjetek, AZTÁN jöhet a számok bekérése (az adatgyűjtés feltételeinek megteremtésével) és VÉGÜL a döntés. A baleseti adatoknál is kiderült, hogy nem áll rendelkezésetekre olyan kimutatás, ami alapján dönteni lehetne.
Tudom, hogy kényelmesebb lenne csak "profi szakemberek" és "lázadó amatőrök" táborra osztani itt is a résztvevőket, ahogy a pogácsa, meg a ropi mellett szokás, de beégés szokott a vége lenni. A "városi autópálya" témában tett megnyilatkozásaid rémlenek még neked? :D
A személyeskedésnek akkor sincs helye. S azt hiszem ez nekem is tanulság abban a tekintetben, hogy ne engedjem magamnak többé meg ugyanezt Orbán Viktorral szemben. (Mert eddig lelkesen ostoroztam őkelmét ha kellett ha nem!)
Mint vasútbarát igen engem is az vezérel, hogy a vonalakat ne zárják be, de mivel megértem a 68-as bezárásokat is, tudomásul kell vennem azt is, hogy itt a különböző topikokon megszólalt embereken kivűl a kutyát sem érdeklik ezek az apró momentumok, pedig akkor jóval többen jártak be a különböző városokba dolgozni a vidéki emberek mint most.
Ajánlanám figyelmedbe olyan irományokat, amelyek a nevezett vasútvonalak építési körülményeire utalnak
A következő dolog lesz érdekes.
Ha hosszab lesz közúton a kilométer, akkor a magsabb közúti tarifa kellemetlen hatásokat fog kifejteni sok téren. Majd 2007 január 1 től megemelt reszivel nagyon is.
Sok munkáltató alkalmaz szívesen helybelit.
Akinek ingáznia kell, a minőség a gyakoriság és az ár határozza meg mit dönt
Építési körülmény:
Igen, való igaz nem személyszállításra épültek a vonalak.
Településektől néha távol.
A gondom a beidézett 1968 al az a bajom, hogy akkor "szakszerűen" történt a bezárás, kaptak 1-2 év átállási kedvezményt, az épületek nagy része ma is meg van, és általában jó kezekbe került ellenben, ha ma felhagynak egy állomást azonnal szétverik, 1968-1980 között ez nem így volt teljesen.
Másik dolog akkor rekultiváltak, most azt sem teszik, így pár színesfém hasznosítónak teszünk szívességet, de sokminden megmarad menetónak.
Jó pár vonal belekerült amire költöttek, vagy amiért küzdött a PFT meg lelkes emberek.
Lehetett volna még takarékosabb üzemmel fenntartani és "meghallni" a vonalakat akárcsak a 62-est.
Még ez sem történik meg, illetve, kapkodva részben fájdalmas sebeket ejtve történik a bezárási kísérlet.
Jó példa a KN üzem a 18/-as vonalon meg a megmenekülés a 68'-as halálistáról.
Pár értékes vonalat meg kéne menteni, főleg természetvédelmi területen.
Az említett járat 17.45 kor tanítás tartalma alatt munkanapokon közlekedik másodrésszel.
1054/8 az alapjárat
1050/12 a mentesítő ami 2002 ben még munkanap közlekedett, de 2003 menetrendváltástól már csak "tanév tartalma alatt munkanapkon" (azaz junius 26-án is munkanap volt, de már a tanítás lezajlott)
Jellemző, hogy nem megfelelő minőségű kocsikat adnak ki a vonalra
A VOLÁNBUSZ Budapeseten az Andor garázsban tartja ezeket a kocsikat, de ott megfelelő szakmunkás gárda, anyag és alakatrész problémák miatt a színvonal sokat romlott, a sofőrök panaszkodnak, máshol jobb a hozzáállás.
Ugyanolyan vidéki cég busza kevesebbszer romlik el, valamint a pár vidéki társcég másodrészt jobban küld , hiszen nekik első helyen van Budapest, a Budapestieknek Eger nem az első helyen van.
A járatra jellemző a szezonális ingadozás.
Van olyan kevés utas van (van amikor csak 30-35 fő körül) van amikor jóval több ember akar utazni.
Saját megfigyelésem az, hogy a kisebb csoprtokat kirándulókat alkalmi utasokat nem szolgálja ki megfelelően a VOLÁN, hiszen egy állandó utasszámhoz van igazítva a menetrend és a kapacitás.
Kevés új beszerzés történt, de más kis Volán cégek a öreg ezeréves kocsikat is jobb karban tartják, és inkább 2 buszt küld egy Vidéki volán, mint 1 et
Példa:
18.20 as Bp-Veszprém Székesfehérvárról marad le utas. Ő a 19.20 assal ment el. A 19.20 ason meg a 20.00 -on menetrenden kívűl a Bakony meg a Somló másodrészt küldött. (előtte 17.55 kor megy el buszFehérvárra, meg 17.30 kor Veszpémen át Ajkára)
Más vonalakaon is félházas másodrészek járnak így AGRIA 5.40 kor 7.15 kor 8.45 kor 11.45 kor, 15.45 kor duplán indít buszt ami néha 16-18 fővel vesztességes is kicsit.
Tanulság:
Kis vidéki Volánok ha két buszt küldenek kisebb az esély a lerobbanásra.
Ha elromlik akkor volt rá példa hogy a konvoly következő tagja vette fel a póruljárt műszaki hibás busz utasait.
ON
Ha vonattal mentek volna akkor is érheti őket meglepetés, az utóbbi időben Gödöllőnél 2 szer is volt felsővezetékszakadás
De baleset miatt is amikor a kamion Pécel után a sínekre hajtott akkor is állt a forgalom, meg később 1 vágány szabadult fel.
Farkas László hangsúlyozta: a Veszprémet és Győrt összekötő főút forgalma a település közepén zúdul át, s olyan összefüggő autókonvojok haladnak át Gyulafirátóton - különösen a nyári hónapokban -, hogy szinte lehetetlen az utca egyik oldaláról a másikra átjutni, illetve rendkívüli a balesetveszély is.
ind. érk. átsz. tartam 1. 2. [R] helyjegy- [P] pótjegy- köteles legmagasabb osztály hirdetés
Teljesárú menetdíj 1 04:15 05:14 0:59 41 km 430 Ft - 2. 2 05:29 06:33 1:04 41 km 430 Ft - 2. 3 06:19 07:17 0:58 41 km 430 Ft - 2. 4 09:17 10:14 0:57 41 km 430 Ft - 2. 5 12:05 13:10 1:05 41 km 430 Ft - 2. 6 12:30 16:43 2 4:13 189 km 2.030 Ft - 2. 7 16:14 17:13 0:59 41 km 430 Ft - 2. 8 18:04 19:06 1:02 41 km 430 Ft - 2. 9 20:03 21:03 1:00 41 km 430 Ft - 2.
busz
Bakonyszentlászló- Győr 2006.07.24 induló megállóhely érkező megállóhely indul érkezik összidő várakozás kifejtés 1 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 4:10 5:15 1:05 Munkaszüneti napok kivételével naponta 2 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 6:15 7:25 1:10 Munkanapokon 3 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 7:10 8:27 1:17 tanszünetben munkanapokon 4 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 12:05 13:15 1:10 Munkaszüneti napok kivételével naponta 5 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 15:00 16:10 1:10 Munkanapokon 6 Bakonyszentlászló, vasútállomás Győr, autóbusz állomás 20:05 21:17 1:12 Naponta
Mivel a menetrendi keresőben rákeresve 6 közvetlen buszt és 9 vonatot találtunk, ezért a vonat megfelelőbb.
Győr- Bakonyszentlászló 2006.07.24 induló megállóhely érkező megállóhely indul érkezik összidő várakozás kifejtés 1 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 5:15 6:14 0:59 Munkanapokon 2 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 9:30 10:38 1:08 Munkanapokon 3 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 14:45 15:53 1:08 Munkaszüneti napok kivételével naponta 4 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 16:20 17:28 1:08 Munkanapokon 5 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 16:20 17:28 1:08 Munkanapokon 6 Győr, autóbusz állomás Bakonyszentlászló, vasútállomás 22:45 23:50 1:05 Naponta
Győr - Bakonyszentlászló 2006.07.24, hétfő
Teljesárú menetdíj 1 04:15 05:19 1:04 41 km 430 Ft - 2. 2 06:58 08:14 1:16 41 km 430 Ft - 2. 3 07:43 12:04 2 4:21 273 km 4.380 Ft 3.200 Ft [P] 1.2. 4 11:28 12:29 1:01 41 km 430 Ft - 2. 5 14:08 15:07 0:59 41 km 430 Ft - 2. 6 15:00 16:03 1:03 41 km 430 Ft - 2. 7 17:23 18:25 1:02 41 km 430 Ft - 2. 8 19:23 20:24 1:01 41 km 430 Ft - 2. 9 22:47 23:46 0:59 41 km 430 Ft - 2.