Köszi a válaszokat. Az auto2 honlapjat mar en is neztem, de szerintem itt kicsit el vannak szállva az árak. Most a hirdetéseket böngészem. Eurotax-a nincs valakinek ??
Amennyit adnak érte :)))
De félre a tréfát. Nézd meg a hirdetéseket, esetleg a www.auto2.hu-n is találsz TÁJÉKOZTATÓ árakat. A 2000-es motor kb. 20%-kal viszi feljebb az árat egy 1.6-oshoz képest. Ezt kalkuláld bele.
Az állapot felfelé viszi az árat. Ha tényleg kímélt az autó, és minden rendben van vele (EREDETVIZSGÁLAT!!!!!), akkor ne sajnálj érte kicsit többet adni, mint az átlag-tájékoztató ár. Mert ha tényleg annyi van benne, akkor most van a felnőtt kora hajnalán a gép :))
üdv
nm
Karottatol tudom, hogy a XX. kerben van egy szerviz a Tinodi utcaban, oda lehet vinni a 200 SX-eket. Nem markaszerviz, de allitolag nagyon jol dolgoznak.
Szia Koko!!!
Nekem is 200sx-em van ,az enyém nem volt kimélve(1 honapja szálltam árokba :((( )
Szoval ha meg van a hely és már mondtak rá valamit akkor szolj,érdekelne az áruk meg,hogy mit mondanak.Most vettem még kettőt az enyém mellé :))) így van fehér piros és kék szoval jó vagyok.
ha bármi van írj!!!!
Üdv.:Mocsi
Tud valaki olyan szervizrol, ahova batran lehet 200sx-et vinni (ahol ertenek hozza)! Valoszinuleg haldoklik a turbom, de valami baja biztosan van, mert 3000 folott tenyleg ugrik, de utana hamar elhal az ereje...
-koko
Kósza ötlet:
Ha jól sejtem, az automata szivató valahogy úgy működik, hogy a gázpedál lenyomásával együtt "mozog" a szivató is, és ha hideg a motor, akkor felakad, ha meg meleg, akkor nem. Mint valamiféle bimetál. Ezért is kell hidegindítás előtt lassan tövignyomni majd teljesen felengedni a gázpedált, utána indítózni. (Nagyon leegyszerűsítve a mechanizmust...) Akkor viszont elképzelhető, hogy azon a környéken kéne keresgélni. Lehet, hogy a "gázadagoló" Dugovics Tituszként "magával rántja" a szivatót, és az valahogy felakad... Ez csak olyan elméleti, "matematikai" megközelítése a problémának...
Hát igen, ez az a "filléres" bosszantó hiba, ami miatt az autó mozgásképtelen lesz. Vagyis nem a motor pukkad ki, vagy a váltó esik szét, csak egyszerűen pont sötétben-hidegben-esőben nem tölt a generátor... Rohadt dolog. Annakidején '78-ban (akkor még gyerek voltam) egy S-110L-es Skodával jöttünk haza úgy messziről (London), hogy Tatabányánál éjjel elszakadt az ékszíj, és nem volt tarcsi. (Szerencsére azon a motoron a vízpumpát még nem a szíj hajtotta, úgyhogy "hazagurult" az autó mintegy 6-8 női harisnyanadrág elfogyasztásával, hogy valami minimális töltés azért legyen. A benzin a motortérben a végén már nem a szikrától, hanem a melegtől gyulladt be...
Nagyon bízom benne (főképpen mint "öreg" Nissanos - 1992 óta ez a harmadik Nissan a kezem alatt, eddig minden rendben volt velük), hogy mostantól "megembereli" magát a géped, és "jóváteszi" eddigi "vétkeit".
üdv
nemmindegy
Kösz a tippet, egyébként ismerem, akkor műxik, amikor megy a szivató. Amikor a motor már üzemi hőmérsékleten van, és néhány percnyi normális alapjárat után ÚJBÓL felmegy a fordulatszám, rugdoshatom a gázpedált, az atyaúristennek se akkar lejjebb menni.
Két éve van meg a Primera-m, ezalatt köbö félmilliót költöttem a javításra. Korábban írtam, hogy ez talán a saját hülyeségem, mert ahogy valami nem úgy "kattog" az autóban, rohanok a szervízbe. Szakszervízbe.
Korábban írtam azt is, hogy ezidáig még nem hagyott ott a kocsi. Mára ez is megdőlt, karácsonykor hazafelé megmakacsolta magát - a generátor bemondta az unalmast. Este volt, esett az eső, köd volt, országút: az összes nagyfogyasztó be volt kapcsolva, s mivel a generátor nem töltött, a fogyasztók rövid idő alatt totál leszívták az akksit, így gyújtás se volt.
Eddig szerettem a Primera-t, talán még most is, de kezd elegem lenni az újabb és újabb hibákból, lassan nem merek hosszabb útra menni vele. Nem kizárt, hogy ha így halad a dolog, megválok tőle.
Nagyon köszönöm a részleteket. Azt hiszem, ebből a szempontból megnyugodhatok, ugyanis hengerenkénti befecskendezés van, "computeres" vezérlés van, porlasztó nincs, automata szivató nincs...
Annakidején az első Sunnym automata szivatója hasonlóan viselkedett. Én úgy tapasztaltam, hogy ahogy a motor melegszik, úgy "játszadozik" az automata szivató. Ez addig tartott, amíg ténylegesen el nem érte a motor az üzemmeleg hőmérsékletet. (kb. 10-20 perc autózás, a külső hőmérséklettől és a sebességtől függően). Próbáld meg, hogy amikor "felpörög" a motor, akkor "rúgd meg" a gázpedált (egy pillanatra pörgesd fel a motort). Nekem erre mindíg visszaesett a fordulat a normális szintre.
Egyébként mióta van meg az autód? És milyenek a tapasztalataid vele?
Az injektorokkal kapcsolatban van egy érdekes megfigyelésem, nem tudom az okát, de "jópofa". Megállásnál soha nem esik rögtön vissza a fordulat a ~750-re, hanem pár másodpercig 1200-1300 körül forog. Valószínű, hogy így normális, mert a második Sunny is (központi befecskendező), az 1.3-as Suzuki is, és most a Primera is (hengerenkénti inj.) így dolgozik. De mi lehet az oka?? Miért jó ez így? Tudja valaki?
Előre is kösz
nemmindegy
A jelek szerint kivételesen nem a generátor volt a ludas, hanem az akkumulátor. Amely bár 3 éves, de egy Bosch 5D akkuról (zselés, karbantartást nem igénylő) van szó - amelynek más autóvillamossági szakember szerint még jónéhány évet ki kellene húznia.
A BestPoint szervíz javaslatára kicseréltettem az akksit egy vadiúj, 62AH-s Bosch-ra. 15eFt volt, mai árviszonyok szerint nem túl drága. Remélem, hogy legalább 3 évig ez is kihúzza..
Kedves nemmindegy,
az említett alattomos hiba a következő: 1-esben és 2-esben dinamikus gázadásnál egy-egy pillanatra kihagy a motor, kecskézik az autó. Az előző szervízben erre azt mondták, hogy elrepedt egy vákuumcső, azt kicserélték és az esetek többségében megszűnt a hiba. De cseréltek már keverékszabályozó szelepet, melynek hibája magasabb sebességfokozatban okozott motorkihagyást. A porlasztót többször is szétszedték és kitisztították. Ráadásul az utóbbi évben olyan benzint használok, amely porlasztótisztító adalékot tartalmaz.
A lényeg, hogy erre a hibára nem tudtak mit mondani a BestPoint-nál, illetve hogy 90% az esély, hogy a kuplung hibája okozza.
Bónuszként egy másik érdekes, ezidáig megfejthetetlen hiba: hidegindításnál bekapcsol az automata szivató, ilyenkor ugye elég magas az alapjárat. Miután kellően bemelegedett a motor, a szivató kikapcsol - visszaesik az alapjárat. Ezután kb. 10km-t megyek a kocsival és megint magas lesz az alapjárat, igaz, nem annyira, mint amikor megy a szivató.
Amúgy nem kell nagyon megijedned, az enyém már 8 éves, első(?) generációs Primera, a Tied meg egy vadi új, időközben a típus túljuthatott a gyermekbetegségein.
Szia Karotta!!!
Nem akarom megvenni a kocsid mert egy héten belül lesz 3.Engem csak az új cuccok árárra lennék kiváncsi,mert nekem is fog kelleni egy új turbo.
Válaszodat elöre is köszönöm.
Üdv.:Mocsi
Sajnálattal jelentem, hogy imádott 200 SX-em eladósorba lépett.
- Új, garanciális turbó
- Új, garanciális lengéscsillapítók
- Egy garnitúra új Bridgestone Potenza 205-ös nyári gumi
- egy garn. téli gumi
(A felsoroltakból végülis gondolom, hogy nem az első, de nem árt pontosítani... ) Ha lennél olyan nagyvonalú, írd le légy oly szíves azt a bizonyos alattomos hibát! Én négy hete ültem át egy zsírúj 1.6-os primerába, most van benne 1300km, eddig a két Sunnyval SEMMI problémám nem volt, pedig mindkettőt több mint 100ezer km-rel vettem, és rendesen tettem én is beléjük még — 70 ill. 25 ezret —, szeretném tudni, mi vár rám az autótól, illetve a szervíz(ek)-től :))
üdv
nemmindegy
Február elején kipróbáltam a BestPoint szervízt. Véleményt nem mondok, inkább leírom tapasztalataimat.
Az ügyfélszolgálat udvarias, készséges. 15 ezres szervízre adtam be a verdát, az ilyenkor szokásos átvizsgálást, javításokat, stb. kértem. Plusz még egy alattomos, visszatérő hibára hívtam fel a figyelmüket. Ennek okát nem találták meg - "a számítógép nem talált hibát" - közölte az ügyfélszolgálatos. (-)
Az elvégzett javításokért/alkatrészcseréért, stb. 71eFt-ot kértek, az alábbi részletezés szerint:
légszűrő, gyertyák, olajszűrő, motorolaj, hátsó fék munkahenger (2db), első-hátsó fék szabályozás, fékolaj, 2db ékszíj, főtengely szimering, generátor javítás (2db csapágy csere, szénkefe csere).
A fék munkahenger, ékszíjak és a generátor hibájára/elhasználódottságára ők hívták fel a figyelmemet. Ezen kívűl jelezték, hogy ki kell cserélni a teljes kuplungot - ezt korábban is tudtam - korrekt árajánlatot adtak.
A futóművet nem vizsgálták meg, és az első-hátsó gumikat sem cserélték meg.
Az autó átvételekor a féket keményebbnek éreztem, mintha jobban bele kellene taposni, hogy megálljon a járgány.
Ma reggelre a generátor megadta magát - ezt laikusként írom, tehát nem 100%, hogy ez a hiba, de erősen valószínű. Holnap viszem vissza a kocsit a BestPoint-hoz.