Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Nekem nagyon kapkodósra sikerült a kimenetelem a Temofesztre, de két 4 tengelyes platós és egy kéttengelyes Tóth tartályvagont vittem ki megfuttatni. Sajnos mindig kisiklottak menet közben. Kínlódtam velük, fotózásra így nem jutott idő...
Több vélemény is felkerült ide a gyűjtéssel kapcsolatban.
Az én "történetem" annyiban is kapcsolódik ide, hogy pl a 200.000-s Pannónia is nálam van.
Azon kívül, hogy tényleg csodálatos állapotban van, még a "származása" is "egyedi"
A Magyar vasútmodell szövetség első elnöké volt, a lányától vettem meg.
A bácsi, nagyon komoly és amennyire értek hozzá, részletes, szakszerű kapcsolási rajzokat is készített hozzá.
A lányánál rákérdeztem, azt az infot adta, hogy a készlet sok kiállításon volt, az akkori szocialista táborbeli elvtársak is megcsodálták a a készletet. Miattuk készültek, mert kíváncsiak voltak a részletekre is.
Nyilván nem egy "sztáré" volt de nekem, a "származása" picit egyedivé tette.
Igen, nem volt olcsó, és igen, engem is motivált a birtoklási vágy.
Kicsit "szekrény" gyűjtő is vagyok, mert sajna időm nem sok arra, hogy játsszak.
Sajnos nekem nincs kézügyességem, és bár műszaki ember vagyok, de csak nagy dolgokkal foglalkozom.
Így nem marad más számomra mint a lehető legjobb állapotú lehetőségek megtalálása.
Ami ugye nem egyszerű feladat, mert sokan vagyunk, erős a konkurencia :D
Tudom pénzel nem lehet mindent elérni, és nem is cél, hogy mindent, mindenki elől levadásszak.
Időm és pénzem sem lenne, de igen, egy szép Helikonért adnék 300.000-t.
Miért ? egyszerű, mert ahogy megyünk előre az időben egyre kisebb a valószínűsége, hogy még további, és főleg
szép készletek előkerüljenek. Ami pedig előkerül,annak bizony ára van.
Sok mindent gyűjtögettem az elmúlt 15 évben, szépen lassanként eladogatom őket (nem PV-s)
abból finanszírozom a PV-s vásárlásaimat.
Összefoglalva, mindenkivel egyet értek a témában.
Ahány vagyunk annyi féle a "világ nézetünk", és ez így van jól.
Szerintem a legfontosabb, hogy a Helikon idehaza maradt és nem került külföldi gyűjteménybe. Mindenki vérmérséklete és anyagi lehetősége szerint gyűjt, de ez a szó is egy gyűjtőfogalom, - más gyűjteményi területről ismerős a példa - mert van a klasszikus értelemben vett gyűjtő, aki gyűjteményt gondoz, rendszerez, kutat, kiállít stb., van olyan aki befektetésnek szánja, de a téma nem érdekli mélyebben, van aki "spájzol", felhalmoz a fiók mélyének "gyűjt", nem oszt meg információkat, inkognitóban él. Vannak nepperek és vannak buheráló sáfárok, akik üzleti céllal a lehető legnagyobb haszon reményében értékelik fel a termékeiket. Azt van olyan is aki, 2mFt-ra tart egy Helikon készletet, tálalva mellé egy részigazságokon alapuló sztorit, amit jól kiszínez. Olyan is akad, aki státuszszimbólumnak tart egyes darabokat, felvág, kérkedik, villog vele, a legalapvetőbb szakmai alázat nélkül. Azt van olyan is és szerencsére közületek jó néhánnyal megismerkedtem az utóbbi hetekben, aki segíti, támogatja a másikat, átadja a tudását. Különbözőek vagyunk és színesek, akár a Helikonok :) Ez nem baj, rossz is lenne, ha mindegyikünk azonos módon látná a világot. Egy viszont biztos én nem érezném magam "kaszton kívülinek" akkor sem, ha az életben soha nem lenne egyetlen Helikonom sem. A szépséget ugyanúgy meglátom egy Előrében, mint ahogyan szerintem - sok esetben - túlértékelt - Helikonban is :)
Való igaz, hogy nekem nincs pont ilyen trafóm. De a vezetékek így kell legyenek:
Biztos akkor lenne, ha rámérnél. A megszakítódat nem igazán tudom értelmezni, nekem úgy tűnik, hogy rossz, át is van már forrasztva. Erre is rá kéne mérned, és aszerint rákötni a 220as madzagokat.
Pár mondattal én is hozzászólnék, ha megengeditek .
"György Budapestről" létező emberke, tudom, többen ismerjük közülünk.
Kedves, idős öregúr, nekem is sokat segített a vasutaim rendbetételénél.
Ő is gyűjtőtársunk, bár Ő inkább restaurálással foglalkozik.
Más: mint talán legfrissebb Helikon vásárló ( lásd korábbi topikok... ) én az itt a fórumon bemutatott Helikon 250.000,-Ft-ért vettem. Semmi gondolkodnivaló nem volt rajta, amikor a bácsi felhívott, hogy inkább eladná a vasutat.
Akkor Gergővel sokat próbálkoztam én is, hogy hogyan lehetne hozzájutni ahhoz a készlethez. ( Pl. Pannónia csere-bere stb, sok variáció szóba került. ) Emlékszem, majdnem kiejtettem a telefont a kezemből, amikor kaptam a hívást ezügyben.
Azóta szereztem dobozt is a készlethez, megannyi kedves dolgot kellett bedobnom a cserébe.
De ezen sem volt mit "agyalni" . Kérték, adtam, megkaptam,köszönöm, ennyi. :-D.
Gyurka, igyekszem beüzemelni a Villámot, ha sikerül teszek fel ide egy kis videót, mert megígértem Neked (is). Szóval nincs elfelejtve !!! :-D
Kinek milyen vasút lesz a fa alatt ??? ( fotókat !!! :-D )
Jó olvasni az érvek és ellenérvek összecsapását. Ki- ki a saját vérmérséklete szerint. Gyurka egy modern verset írt. Én okoskodok.
Viszont komolyra fordítva a szót. Az fiú unokáknak karácsonyra a néhai NDK gyöngyszemét, egy S méretű Weimar szerelvényt újítok fel, ami meglepetés lesz. Sikerült már egy kissé megfertőzni őket. Ezt önállóan használhatják majd otthon, az Előrével pedig csak velem együtt nálunk játszhatnak. Elég jól állok vele. A mozdony szépen fut és most fog LED lámpákat kapni. Viszont van néhány hiányom, amiben a segítségeteket kérem. Van négy ilyen- olyan állapotú teherkocsi, viszont nincs személykocsi. Van egy váltó, de nincs párja. Összesen négy egyenes sín van. Aki bármelyik tételben tud segíteni, a nyilvános drótpostámra írjon és elmegyek érte. Természetesen meg szeretném venni. Nem akarom az Előrét megcsalni, de ez jóval olcsóbb, egyszerűbben javítható és a fiúknak kezdő készletnek nagyon meg fog felelni. Az erőmű egy öreg, irányváltós Trix trafó, amiben a szeléneket egy korszerű, kompakt Graetz hídra cseréltem.
A Helikon kapcsán én azért szálltam ki a licitből, mert nem éreztem korrektnek a kondíciókat. Az volt az érzésem, hogy bármilyen összeget is mondanék, mindig akadna magasabb ajánlat persze kizárólag az eladó hivatkozására hagyatkozva. Szerintem az a "bizonyos György Budapestről" - már ha nem fiktív személyről van szó - se érezhette korrekt eljárásnak, hogy "levélbontás" előtt felfedjék az ajánlatát.
Tudnál inkább egy olyan rajzot feltenni, ahol az izzó is szerepel? Valahogy nem értem a rajzot. A trafó egyik oldalából 2 (az megy a kimenetre) , a másik oldalról 4 vezeték jön ki. Ezen a rajzon ilyen nincs.
Van ilyen trafód egyáltallán? honnan a rajz ihletése?
Ha eladta akkor már én is hozzászólok a "téméhoz", nem akartam se fel se lefelé mozgatni az árakat.
Egy kis ÁRtekintés az elmúlt évekből.
Az első Helikonomat 1999 vagy 2000 év vége felé vehettem 100.000ft -ért.
A másodikat és harmadikat kb 2002-ben ezek is 100.000 illetve 120.000 -be kerültek.
Majd hozzám került még pár darab ezek között a legolcsóbb egy pannóniamotoros elég rozsdás csak mozdony 45.000ft legdrágább 290.000ft volt egy dobozos, kb 10 éve.
Az utolsót 2016 nyarán vettem az is 100.000ft volt de átfestett. (lehet eredetiben nem volt jobb mint a mostani szürke)
Tehát szerintem aki megvette a rozsdás szürkét akár 100.000 akár 140.000ft-ért, nem csinált rossz boltot,
+ még kapott hozzá egy komplett Előrét meg egy eredeti Helikon trafó ami nagyobb ritkaság mint maga a Helikon.
Én bármikor adnék 300.000ft-ot egy olyan színű változatért ami még nincs nekem (narancs-fehér-ezüst, vagy az ezüst piros). ...ha dobozos akkor akár többet is.
Ha meg egy olyan kerülne elő amiről még nem is láttam vagy hallottam simán 350.000 fölé is mennék.
MIÉRT? MERT KELL. Mert a gyüjtőnek a gyüjteménye tárgya a FÉTISE.
A birtokvágy felülír minden ésszerű érvet.
ui: és egy kis összehasonlítás
Első Előrém kb 1995 körül vettem 35.000ft ma egy Előre 45-75.000ft
Első Pannóniám dobozos 1999 körül 100.000ft nemrég a Vaterán 200.000ft körül ment egy.
De vannak kiugró árak is. 2000 körül ÁFOR tartály 5.000ft pár napja Vaterán 40.000ft
2000 körül egy sorompó 1.500ft ma 12-15.000ft
Szóval mi éri meg és kinek ez a GYÜJTÉS LÉNYEGE!
...és ne feledjük kétféle PV rajongó létezik akinek van és akinek nincs Helikon a gyüjteményében.
(tegnap óta az "akinek van tábor" 1 fővel gyarapodott, örülnék ha bejelentkezne ide a fórumra)
Sziasztok -- messze megértve mindenki vágyakozását egy szép Helikonra, vagy akár "csak" egy tutti Pannónia készletre s még sorolhatnám... DE el kellene néha azon is gondolkodni, hogy tényleg attól lenne-e boldogabb valaki, jobban mondva attól tudna több örömmel és jobban játszani, ha ezek a csodák is ott porosodnának a polcán, vagy a dobozaikban. A "presztizsberuházások" helyett nem inkább olyan dolgokba kellene-e pénzt, időt s energiát fektetni, amelyek a említett minőségi változásokat viszik a gyűjtő-játszó életünkbe? Egy rendes sinrendszer, ergo a pálya, az elektromos vezérlés, működő jelzők, stb mind-mind alapvetőbb és fontosabb elemei lehetnek a vonatozásnak, mint egy presztizsdarab. S egy ilyen hozzáállással az árak se szakadtak volna el ennyire az átlagmagyar realitástól. Üdv!
P.s: A Temofesztre hányan hoztatok pl. saját kocsikat egy kis közös futtatásra a rendezőkön kívül? S ez még pénzbe se került volna. Lehet sokan, de akkor miért sajnáltátok a fotókat róluk?
Látom ki vagytok akadva a helikonon , én is. Tudjátok olyan az élett mint egy nagy sakk tábla csak sokkal több paraszt van benne. Ez igaz egyre inkább az élet sok területére.
Gyurka! :) Akkor én is mocsok vagyok,mert még egy jóért se adnék ennyit.De biztos bennem van a hiba,még nem vagyok elég megszállott,még nem vágyom eléggé birtokolni. :)
- mocsok az eladó, mert neki semmi sem szent, és az utolsó fillért is kisajtolja a vonatból,
- mocsok a pénzes vevő, mert minden vonatot megvesz a pénztelen elől,
- mocsok a pénztelen vevő, mert csak feleslegesen felveri az árat a pénzesnek, ha a végén úgysem tudja megvenni,
- meg én is mocsok vagyok, mert mindenkit lemocskozok.
Most akkor tényleg mindenki mocsok? Vagy ez csak mocskolódás?
Ja, ez a Helikon viszont tényleg mocskos :D Akárki is veszi meg, pucolja meg, aztán jó lenne látni majd képeket az átalakulásáról, engem nagyon érdekelne!
Jaj de szépen leírtad! Pont ilyen indíttatásból én is szívesen megvettem volna, de nekem ez egyelőre túl drága. Kivárom, hogy vagy nekem ne számítson már a pénz, vagy az ára essen le nagyon.
Azon kár filózni, hogy mennyi az annyi, ez most éppen ennyi. Majd lesz olyan, ami meg annyi lesz. Ez nem mosógép.
Sziasztok, mindamellett, hogy kedves öreg játékvasutaink körül sajnos sok negatív történést is lehet tapasztalni, azért ne zárjuk ki annak se a lehetőségét, hogy valaki magának szeretné rendbehozni. Eddig tudott elmenni árban, s ennyiért rendes Helikont egyhamar nem fog kapni. Viszont ha van ideje, kedve, s tehetsége a restaurálásra, akkor lesz egy számára kedves Helikonja, amelyet talán már évtizedek óta, gyermekkora óta szeretne magának. Persze egy ilyen darab ára nem lesz soha annyi mint egy eredetié, pedig az időt, munkát beleszámolva még többe is kerül majd a végére, de egy ilyen esetben nem a profit a célja s értelme a történetnek. Üdv!
Ez az a helyzet, amikor a kapzsiság felülírja a józan észt. Ilyen állapotú szerkezetek a szétbontásuk során is tartogatnak sok meglepetést. Itt- ott letörhet néhány vakrozsdás lemez és innentől kezdve lőttek a korhű restaurációnak. Ez viszont legyen a vevő gondja.