Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
N-ben 10 mozdonynál nem hiszem, hogy szegmentálni kellene a pályát, ha a tíz mozdony áramfelvétele meghaladja a 3A-t, akkor ott baj van!:-)))
Persze, ha a váltókat, jelzőket is digizni kell, akkor más a helyzet. Keszthelyen ez úgy van, hogy külön rendszer viszi a vontatást, és egy másik a váltókat. A TC, ami közös.
Én merek nagyot álmodni, hogy klasszikusokat idézzem. Full automata üzemet szeretnék, persze úgy, hogyha én akarom irányítani akkor az is működjön. Persze a hosszú távú tervekben még vadabb dolgok vannak :)
Ott sem kézenfekvő a feladat ha sok mozdonyt és egyebet hajtasz, szegmentálni kell a pályát és több végfokkal meghajtani.
de a szakaszokat állítólag utólag is ki lehet vágni
Persze... és hogy vezetékezed be? Ahhoz megint csak fel kell kapni a sínt és fúrni az asztalt..
kellenek a szakaszolások a foglaltságjelzők miatt
Ez viszont teljes pályavezérlést jelent, komplett vasútüzemet! Az még egy lépcsőfok, feljebb!
Az a mikroprocis panel ami nálam a világításhoz adja a tápot, el tudná egyedül vezérelni az egész terepasztalt még akár analógban is, 8-10 mozdonnyal, jelzőkkel, váltókkal. Ennek ellenére messze van még az a terepasztal kivitelezés, hogy ilyet csináljak. Pedig vannak maximalista allűrjeim, szeretek kapásból a mélyvízbe fejest ugrani.:-)
Ha nem érted, hogy miért és hova kell szakaszolás, akkor ki találta ki neked, hogy hova tedd őket? Ki készítette a tervet? Azért kérdezem, mert én is már nagyon tervezném, építeném, de nem vagyok vele tisztában, hogy hol szakaszoljak.
A TT-nél a tíz mozdonyra és a 50-60 kocsira gondoltam, merthogy azzal együtt adtam oda :(
Hát remélem, hogy nem fog ki rajtam, mégiscsak mérnök (és elektronikai műszerész) lennék, vagy mi a fene:) Igen a szakaszolásra már gondoltam, a pálya full DCC lesz. Persze akkor is kellenek a szakaszolások a foglaltságjelzők miatt, de a szakaszokat állítólag utólag is ki lehet vágni. De erősen gondolkozom az egyéb foglaltság érzékelésen, reed relék (esetleg hall szenzor) és infra sugárkapuk beépítésén. Mert nem akarnám szanaszét vagdalni a pályát. Az elektronika nekem nem gond. Majd alakul menet közben.
Csak azért kérdezem, mert nagyon bonyolult pálya és ehhez kellenek ám a vezérlések is, szakaszolások, satöbbi, amiket csak előre tervezve lehet beépíteni ugyanis ha egy félkész pályánál jössz rá, hogy hiányzik egy szigetelő papucs akkor bonthatod fel a méternyi szakaszt...
Én speciel kész terv alapján dolgozok, s a szakaszolások felét még nem egészen értem, hogy miért és hogyan, de beépítettem pontosan, mert nem óhajtom felszedni a vágányt két hónap múlva. Ha én terveztem volna akkor orbitális szívások lennének, mert ezt csak komoly rutinnal lehet jól megcsinálni.
ha akkor tudtam volna, hogy ma mennyit érne, akkor persze hülye lettem volna :)
Csalóka ábránd... sokan vannak ezzel így, de a helyzet az, hogy egy kész asztal értéke általában nem annyi mint amit a tulajdonosa gondol érte. Még a beépített anyag értéke is csak irányadó, sokszor csak ahhoz, hogy az 50%-ában megálljon a kész cucc ára. Ráadásul a régi kalapos sínekből készült vágányzat használati értéke ma már nulla. Sokan szívnak ilyennel, lásd a nagy topik.
Hát ahogy vesszük. 12 évesen kezdtem építeni az első TT-s terepasztalomat, amit hat éven át építettem. Sajnos költözéskor elajándékoztam az egészet (ha akkor tudtam volna, hogy ma mennyit érne, akkor persze hülye lettem volna :). Most kb húsz év kihagyás után kezdeném újra.
Rajzoltam két tervet az építendő N-es asztalomhoz, hát... nem könnyű. Pedig már nagyon építeném, de egy jó terv nélkül nem érdemes elkezdeni. Próbálom valahogy megtalálni az egyensúlyt a realisztikus látvány és a vonatüzem között, de még nem az igazi!
Szia. Lenne egy javaslatom. Mivel N "méregarányban" építesz szerintem nyugodtan átjöhetnél az N-es topic-ba. Ott biztosan kapnál hasznos/haszontalan tanácsokat és többen is olvasgatnák a hozzászólásodat. Persze ez csak "szigorúan saját vélemény".....Üdv: Sok sikert örömöt az építgetésben.Üdv: C.Joe
Sajna én nem beszélek németül, ezért egy munkatársam intézte a rendelést. Bécsből rendeltem egy kisebb üzletből, de csak telefonon lehet rendelni. A kiszállítás +18EUR volt, de ki is lehet menni érte. Hát nem olcsó, szívtam a fogamat is a rendeléskor. A legközelebbi adagot a Peco-tól közvetlenül megrendelni, ők is foglalkoznak kiskereskedelemmel. inkább beírom a linket: http://www.modellbahntechnik.at/Peco_Preisliste_2009.htm