Nekem erről az "indításgátló" eszmecseréről egy régi vicces írás jut ezembe amitől pisi-kaki a gatyába végezte és annyira nem is off, mert opel senatorrol van szó :)
Akkor nyugodtabban alhatsz este...... Az enyem 5 dologbol all:garazs, az ajton dupla lakat,2 roti jobbrol,1 staffi hatulrol,es 2 kamera pasztazza az udvart amit neten is nezhetek..... ;-)
Bar,ha hasznalom is az autot es leteszem 1 tesco parkoloba mondjuk-ott ugymond vedtelen.... :-(
mondjuk egy rejtett kapcsolót beékelni valahova tényleg nem nagy dolog. bőven elég ha a gyújtótrafó nem kapna áramot, kétlem hogy messze jutna a tolvaj ha indítózva közlekedne... de ez az elektromos lezáró szelep is látod nagyon jó kiindulási alap lehetne... bonyolultabb dolgokhoz meg nem igazán mernék hozzányúlni (MÉG, legalábbis amig nem vagyok kifejlett villamosmérnök)
Miért nem csinálod meg magadnak? Nem olyan bonyolult. És néha sokkal jobbak a házilag saját magad által barkácsolt motyók, mert egyrészről legalább csak Te tudod, hogyan lehet a kocsidat elindítani. Ráadásul gázos lévén van is mit letiltani, mivel van benne elektromos lezáró szelep. De már az is elég, ha egy olyan szálat szakít meg, ami letiltja a motorvezérlést. nem hiszem, hogy az ippsének megérné felbontani a motortérben a borítást, hogy hozzáférjen. Néhány verdánál egyszerűen vittek egy ugyanolyan autóból komplett vezérlőt és egyszerűen lehúzták a csatit az eredetiről és rádugták a hozott cuccra. De azoknál az utastérben volt a vezérlő és kb 1-2 perc alatt hozzá lehetett férni.
bocs..... nem vagyok nagyon tapasztalt ebben,meg nem is jutott eszembe egy amerikai szemét... :) Egyébként kész lesz holnapra a veci, már csak egy szett küszöbspoiler-tartó patent kell. Holnap kap új zöldkártyát, úgy, hogy ott sem lesz, hétfőn meg megy műszakira. :D Jah,erről jut eszembe,a gyerek az Opel-nél nem tudott rendelni GM szám alapján,pedig bevitte apu az elemet. Most meg kiderült, h amit rendelt, az rossz: nem körmös hanem csavaros..... én sejtettem, h az Opel-nélnem értenek hozzá..... :)
Ejh,kollega par evig uztem ezt a szakmat Ukrant es Romaniat bejartam keresztul-kasul..... 1 amerikai benyas targyalobusz 4300ccm-rol es 200literes gyari tankrol indul amit jatszva 400 literre bovitesz.... ;-) A malac passatok,123-as mercik,szivar audik 120-as tankkal szaladgalnak es a passatnal ez gyari....De a B-s omimba is 90 litereket csorgattam es meg nem is fujtam a tankjat...... ;-) Es nem mehetek 2x a hatarom mar sajnos megszunt.... :-(
A kisbusz nem jó, nem viheted át a határon a kannákat. A kisbusz meg ugye diesel. Valami régi benzines kell, amiben meg kell növelni a tankot kb 80-100 literre, és akkor nincs probléma. Jah, és egy nap asszem 2x mehetsz át a határon.
Es most olvasom,hogy juliustot az 5%-os afa emelesnek hala:a benzin +25 Ft-al fog noni,az autogumik ara szinten 1000-rekben merhetoen,parkolas,automosas-szoval minden autoval kapcsolatos dolog.....es az elemiszereket,dohanyarut,italfelesegek arairol ne is beszeljek.... :-(
Tehat azon gondolkodom,ha hazamegyek veszek 1 amerikai kisbuszt es irany Ukrajna 98-as benyaert..... varom a jelentkezoket 100-al adom az otthoni ar alatt.... ;-)
Megnéztem , de ez már régi. PLD a Miskolcról K Barcika felé vezető 26-oson már egy éve nincs hova bújnia a rendőrnek. A GPS-t felfrisítettem , remélem ez segít néha. Detektorra meg sajna nincs pénzem.
Ez 2006-ban tortent,nem hiszem hogy valtozott volna azota,csak a buntetest vittek foljebb..... Az egyetlen huzos dolog,hogy bizonyos ido utan szuroproba szeruen kimennek a yardok a lakcimre-nekem ez mondjuk okes volt-mivel kulfoldon vagyunk+a 2 rendor igen jobaratom es ocsemnek munkatarsai.... ;-)
Én nem azt mondtam, hogy nem méri. És ráadásul nem a légtömegmérő méri. Nálam az X20XEV-nél például látható helyen van a levegő hőmérséklet szenzor. Egyész pontosan közvetlenül a légszűrő után a szívócsövön.
Én egyébként arról beszéltem, hogy hidegen nem ez a szenzor a mérvadó, mivel attól függetlenül, hogy a motor hideg vagy meleg, a beszívott levegő hőmérséklete nem változik. Pontosabban nem a motor melegíti fel a beszívott levegőt. Hidegen az elsődleges a motor hömérséklet szenzor, hiszen ebből dönti el az elektronika, hogy kell-e "szívató", vagy nem.
Nekem is ezt csinálja főleg nyáron hidegindításkor hogy vagy van emelt alapjárat vagy nincs! Ha sima 750-es alapjáratról indul hidegen össze-vissza jár míg be nem melegszik ha meg emelt alapjáratról indul akkor fasza minden!
A beszívott levegő hőmérséklete nagyon is fontos, ha nem az egyik legfontosabb paraméter. E nélkül a motorelektonika sem tudná, mennyi üzemanyagot adjon a levegőhöz. Tuti méri a beszívott levegő hőmérsékletét, valószínű ezt a légtömegmérő teszi meg, vagy valami más a körül.
A szó szoros értelemben vett szivató nincs a vekiben. Ha jól rémlik, akkor csak az üzemanyag mennyisége változik. Jeladóra max a motor hőmérséklet szenzorára gondolhat. A beszívott levegő hőmérséklet nem sokat zavar, mivel az nem változik. Pontosabban nem kapcsolódik a motor hőmérsékletéhez.