No hajtottam most szélcsendben is a motort, az eredmény vegyes.
60-ra egész könnyen felgyorsult, tartotta is. Ráhúztam hát a maradékot, de hoppá, már nyélgázon volt. Játszottam kicsit vele: 60-55-60-55 és egyszercsak elkapta, 70-ig jól gyorsult és tartotta is, tovább nem húztam (kb ennyi volt a vége).
Többször kipróbáltam az 50-ről 70-re gyorsulást, az eredmény mindig a fenti, tehát meg-meg akad, majd nekilódul.
Sorrendben hogy érdemes nekilátni a szétszedésnek? Gyertyát, légszűrőt, karburátort tervezem SK leellenőrizni.
Ha manuel irja akkor ragaszd. Bajod nem lesz belole. Igazabol azt sem tudom milyen motorod van. A variator kenesel vigyazni kell mert sok helyen pl onkeno dolgokat hasznalnak es ha azt valaki megkeni hat akkor vege a dalnak kopasnak indul. Nem kell tulspilazni zsirt. En a legolcsobat szoktam hasznalni . Ha nagyob specialis zsir kell azt meg a szervizleiras ugy is irja.
Nyilván van a hivatalos előírás és van a gyakorlat :)
(Pl autóknál 2-3 évente írják elő a hűtő és fékfolyadék cserét. Kíváncsi lennék 100-ból hányan teszik meg időben)
Viszont letöltöttem egy service manualt és ott is írja biza:
- Reassemble the parts of the unit (internal lining, fixed half-pulley, external lining, drive and nut), spread Loctite 243 Quick Set threadlock on the thread and tighten the nut to the prescribed torque.
Szóval elvileg kell(ene), gyakorlatilag meg anélkül sem fog lelazulni.
Én bekenem majd kissé, de csavart akkor nem cserélek.
Még egy utolsó kérdésem hozzád: zsírból mennyit és hova használsz? Tudom nem jó ha sok van benne, de kicsi pl bendixhez szerintem nem árt felül. Azt tudom a variátor csúszó csapját nem szabad kenni.
A lelazulast a menettogzito nem akadalyoza meg. Az max ott tartja a meneten az anyat. De attol meg bizonyos alkatreszek loghatnak. Ha tettek ra hat tegyel. Mi az osszefuges az alatet es a menetrigzito kozt. Az h amit biztositani kell az ala soha nem tesznek alatetett. Kiveve ha az kell h nagy feluleten fogja.Meg masz biztositoaltet van de azt ra kell hajtani az anyara. Ez kicsit gepgyartas technologia. De rehetsz ra ha akarsz. Csak oltat hasznalj ami oldhato kotest biztosit mert ha nem megszivod. No szoval gond nincsen vele. Nem sok helyen hasznalnak. De lehet igazad van es ott kell hasznalni. De en szinte egyiknel sem lattam h volt. Pedig jo ppar robogot szetkaptam mar. Idonkent nem azrt kicsit megcsiszolni.
Ettől függetlenül mondom igazad lehet, csak nem értem az alátét és a menetrögzítő összefüggését. Nyilván a menetrögzítőt azért teszi hogy véletlen se tejeredjen le az anya.
A másik ha már itt tartunk: finom csiszolóvászonnal mikor kell "símogatni" a kuplung és a varió csúszó részeit? Ha fel van üvegesedve?
menetrogzito minek? Nem igazan ertem. Mivel menetrogzito csak oda kell ahol eloirjak. Itt nem irjak elo mivel alatett van alatta es ahol alatetvan menetrogzito nem kell. A masik holl olvastad h cserelni kell. Ez nem biztonsagi tartozek mind mondjuk a fek. Italmondo.hu
Sziasztok! 2005-ös scarabeo 500-asnak milyen szelephézag értékeinek kell lennie? Nincs valakinek véletlenül egy service manualja a blokkhoz, mert ami manualom van, abból a blokk kompletten hiányzik. Előre is köszi
Azt minek cserelni. Egyebkent mondjuk aprilia markakereskedesben vagy jobb motoros boltban. Tudtomal menetrogzito sincsem rajtuk csak kelloen meghuzva.
Halihó Scarabeo 150 '99 ben szeretnék rövidesen variátor szíjat cserélni , melyik gyártó szíját ajánlanátok ? valahol azt olvastam hogy a Malossinak más a dőlésszögem,mint a gyári szíj? .
Ha nincs speckó szerszámom akkor mivel fogjam meg a variátor tárcsát ,hogy ne sértsem meg ? Görgők höz milyen zsírt kell használjak? Ez lenne az első cserém.
A jobb oldalt van a kormanykapcsolok. Ott kesz egy gomb aminek nem lesz ugymond fonkcioja. Ugy ertem a lampakapcsolo a leallito pirosgomb es az iditogombon kivul lesz meg egy gomb.
jogos, közben rájöttem nem csak egy gumigyűrű ez...mindig tanul az ember :) sikerült kifordítani a szimeringet: lehet komplett villacsere lesz a vége, de még próbálkozom...
Akkor ott bizony valami hibat eszlel. Hibatarolot ki kene olvasni. Ha az nincsen akkor sajnos menetkozben kell a hibat elcsini h mi nem tetszik neki. Az adalekokal az a gond h sokszor az injektorfuvokat eltudja dugitani es valtizik az injektorkep. Feloldalas lesz pl. A premium benzin jo ha eleg szurun cserelodik a benzinkut takjaba. De mivel kevesen tankoljak igy sokat all ott es sajnos allasban romlik a benzin. Hiaba premium az is csak tonkre megy. Mind a 95-os benya de abbol sok fogy igy sokszor cserelodik es majdnem mindig fris.a masik ami cserelhetsz az az uzemanyagszuro. Mert azt is kell idonkent. Csak most nem emlekszem h milyen szuro van oty. Utana kell nezni szervizmanualban mert az is megtudja fogni a benzint rendesen ha koszos. Az eleg sok mindent ki tud nyirni ha nem cserelik idoben. Szelephezagot sem art nezni idobkent mert az is tud szivatni. Jaj mennyi minden.
Hagy el a hulye benzin adalekot. Nem kell a motornap premium benzin. takarisd ki a karbit rendesen a szivatott is mert a hulye adalekoktol lerakodas szokot keletkezni. Igaz nem mondtad karbis vagy injektoros a motorod. Ja most nezem ie akkor injektoros. Akkor gaz van . Lehet pucolgatni a befecskendezot . De lehet csak a zsivato vacakol de igy megmondani nem lehet. A gyertya szine milyen?A legszuro nem koszos? A engin lampa nem vilagit? Vagy gyujtas rarakaskor vilagit egyaltalan? Mert a kutya itt van elasva.
Abba en mar semmit nem vennek kuka . A furat sem koralaku mar hanem felre van kopva. Csere. Miben kulombozik a babetatol. Abban h a bobitaban szimering van mind a valtoban meg a blokban. A teloszimering meg tobb ajku 2vagy harom es minden ajkon van rugo. De amig nem latsz tenyleg telo szimeringet nem konnyu elmagyarazni. Meg mas az anyaga is.