Hátsó lengescsillapitóm szetrohadt a mopeden,és az érdekelne,hogy másik autóéval lehet e helyettesiteni,vagy esetleg valamekyik motorkerékpáré jó lehet?Köszi előre is.Aixam 400 as a moped.
Gépkocsival -- ismereteink szerint -- nem helyettesíthető . Egyik Ligieres társunk (kétkerekű) motorkerékpár teleszkópit rakott a járgányába . Nem jött össze , a rugózás a legkeményebbre állítva is gyengének bizonyult , a kocsi-- pláne utassal -- nagyon megült .
Egy fokkal jobb a (Kazuma) kvad lengéscsillapító , de az a másik véglet . Az túl keménynek tűnik , pattog az úton a verda . Most éppen azon vagyunk , hogy az Aixam eredeti rugókat rátegyük a kvad lengéscsillapítóra .
Próbálkozni kéne a fordulatszám növeléssel. 200,400 fordulat is tud okozni élményt. Néha elég az a kis többlet is a boldogsághoz. Aixam 400-nál egy centivel többet tud húzni nálam is mint a gyári végállása az adagolónak. ÉS láss csodát. Enni is eszik de gyorsul is. Értelem szerűen a sebesség is nagyobb lett. Gondolom a szíj max fordulatnál 2 miivel magasabban fut mint a motoron lévő tárcsa széle. Itt láttam a fórumon,a fojtások sokaságát felsorolva. Érdemes lenne ki iktatni őket. Nagyot tudnak lendíteni a boldogsághoz vezető úton. És valóban 1:8-as váltóval itt az alföldön tudnál repeszteni. 80 felett is. De lejtőn fel az már nyűgős. Pláne egy fojtott adagolóval. Az a másik 5 ló amit az adagolóba rejtet rugó korlátoz hiányozni fog azzal a váltóval hegynek fel.
A kocsi ösz tömege.Ez leosztva 4 lengés csillapítóra.
A kocsi jelentősebb tömege az orrába van. Emiatt ott erősebbek a csillapítók és a rugók.
Az orr részére 60%-ot számolnék a tömegéből. A maradék tömeget hátul kell elosztani két lengés csillapítóra.
150 kilós motor lengés csillapítója. A 350-es Jawa lengés csillapítója is kevés. A nagyobb motorok lengés csillapítói meg jóval drágábbak mint az eredeti új lengés csillapítónk.
Láttam itt fórumon Kép is volt róla,hogy valaki motor bicikli lengéscsillapítót tett be. És el volt vele. 250-es ETZ lengés csillapítója TALÁN jó lenne. De az meg nem tud megpakolt csomagtartót lekezelni szerintem. De egy próbát megér,ha akad a közelbe.
Köszönöm az infót. Ilyen a motortér.Itt a vezetékeken kívül nincs semmi.
Ezek a relék vannak a kozépbox alatt. De gyanítom hogy ezek sem rosszak.A két barna is egyezik meg a két fekete is,felcserélésük után nem változott semmi.
Ha az nem jönne össze akkor megvesszük a képen látható BETA gyártmányú (val teljes mértékben megegyező ) szerkezetet ás azzal lehúzzuk -- mert a kormány valóban kényes szerkezet , ki lehet tépni a helyéből .
Viszont nem jöttem rá melyik az izzítórelé és hol az indexrelé. Arra gondoltam lehet hogy az óracsoportban van?
A 400-as és 500-as Aixamekben az izzítórelé a motortérben van , az akkumulátor fölött . Gyaníthatóan a te kedvencedben az aksi már nem a motortérben lesz , hanem a fülkében az utas lába fölött-előtt . Szóval a 400-500-as járgányokban az izzítórelé a motor mögött , a kocsi jobb oldalán ( szemből állva : bal oldal) a tűzfalra felcsavarozva van . Azokban a régebbi járgányokban két relé van egymás mellett , egy nagyobb és egy kisebb . A nagyobb az izzítás , a kisebb a korábban már megénekelt leállítórendszer vezérlője .
A régebbi Aixamekben volt pár relé a műszerfal alatt -- gyaníthatóan ebben is lesz .
A kormány leszedése kényes művelet . Kedvező esetben a kormány kis rángatásra , vagy nagy (NAGYON !!! ) gyengéd gumi (GUMI !!!)kalpács ütésekre leugrik a helyéről . Ha az nem jönne össze akkor megvesszük a képen látható BETA gyártmányú (val teljes mértékben megegyező ) szerkezetet ás azzal lehúzzuk -- mert a kormány valóban kényes szerkezet , ki lehet tépni a helyéből .
És végül a tuti tipp : levesszük a (z alsó) kormányburkolatot és kicsavarjuk azt a három ( asszem torx) csavart ami a kormányt tartja . Ekkor az egész kormány az ölünkbe hullik -- mármint az Aixam mopedautó kormánya , nem kell valamiféle politikai összeesküvésre gondolni ... Szóval kitekerjük a gyárilag beragasztott torx csavart a kormánytengelyből , helyére teszünk egy hosszabb hatlapfejű csavart -- amit csak annyira tekerünk be , hogy a csavarfej jó 3-4 centire legyen a kormány felfekvési felületétől . Ekkor tegyünk rá egy dugókulcsot , abba dugjuk be a szárhosszabbítót . Fektessük a térdünkre a kormányküllőt és ekkor toldószárat axiálisan ( tengelyirányba ) megütve leugrik a kormánykerék a kúpos-ricnis tengelyről .
Kértem telefonos segítséget mi a jó franc lehet ez,a moped autókkal foglalkozó szerelő azt mondta tuti testkábel hiba.Csináltam egy kábelt,az aksiról a motorra,motorról a vázra bekötéssel. Nulla eredmény.
Kiszedtem a gyújtáskapcsolót,kiiktattam,semmi eredmény.
Végig mértem az összes biztosíték érintkezőt,mind jó.Mindenhol van áram.
Viszont nem jöttem rá melyik az izzítórelé és hol az indexrelé. Arra gondoltam lehet hogy az óracsoportban van? Azt viszont nem lehet kiszedni a műszerfal kibontása nélkül.
Csodálatos konstrukció.
Elgondolkodtam a kibontásánál,de már a kormánynál elakadtam.Annyira rárohadt a tengelyre hogy meg sem bírtam mozdítani,már recsegett ropogott a kaszni,akkora erővel húztam,mozgattam.
Nem kapnak testet a hátsólámpák. Átfolyik az áram az irányjelző izzókon, és azon keresztül kapja meg. Próbáld meg a csatlakozókat megmozgatni, izzókat aljzatokat megtisztítani. WD 40 el, vagy kont.spray - vel befújni. Biztosan sokat állhatott a kocsi.
Szép napot! Ha valóban a végsebesség növelése a cél,akkor jó gondolat az 1:8- áttétel. Mivel a mecseki dombokon szeretnél nagyobb sebességgel közlekedni,úgy inkább az áttételi arány növelésével fogod elérni célodat. Ha a gyári 1:11, 1:13 környékét kéne megcélozni. Ezzel a végsebesség alacsonyabb lesz,viszont az emelkedőn nem fog annyit esni a tempód!
Egy 2008 Ligier xtoo r irányváltóját szeretném átalakitani 1:8 áttételre ha jól tudom a gyári 1:11 es.
A sebességet szeretném növelni, a Mecsekben lassúnak tünik, sík úton 65 km/h, nekem elég lenne ha a 40-45 az emelkedőn tudná..Hol tudnék más áttételt vásárolni, rendelni? Köszi
Aksi az steril,bent van az anyós ülés előtt a lábtérben, A leállító tekercs mellett találtam egy test csatlekozást meg a mellgerendán egyet.Ezeket megpucoltam,semmi javulás.Tegnap este még nézegettem az autót,felkapcsoltam a világítást azzal együtt folyamatosan világítanak az index égői. Egyre jobb.
Üdv mindenkinek.Hátsó lengescsillapitóm szetrohadt a mopeden,és az érdekelne,hogy másik autóéval lehet e helyettesiteni,vagy esetleg valamekyik motorkerékpáré jó lehet?Köszi előre is.Aixam 400 as a moped.
Sokunké, már 20 - éves. Írásod olvasásakor eldöntöttem, hogy nyáron az akksiról be fogok tenni egy indító, és egy leállító nyomógombot. Izmos biztosítékkal. A biztosítéktáblát, pedig behozom én is a fülkébe. Ez jó megoldás.
Úgy veszem észre, hogy nem úszommeg motorbontás nélkül. De arra majd csak a jó idők beköszönte után kerül sorra. Először csak a hengerfej leszerelése és a szelepek ellenőrzése.És ha az rendben van, akkor lesz csak a motor kiszedve.
A kopressziómérés azt is mutatja , ha szelepzárási hiba miatt nincs rendben -- ezért említette tanijani ezt a diagnosztikát elsősorban . Engem inkább az zavar , hogy a kompressziómérésünkkor is már fennállt a hiba .
Első próbaút,váltó jó lett amennyire meg tudom ítélni,bár fura hogy így kell pörgetni,gázelvételre lassul mint a fene.De,a próba út alatt elszállt az index,pedig induláskor jó volt,ellenőriztem.Mire haza értem,nem lehetett leállítani.Ma reggel nézem,nincs izzítás,hiába teker az önindító,nem indul be. Az izzítás visszajelző sem megy.
A ( dízel és variátoros) mopedautókra jellemző , hogy nagyon erős motorfékjük van -- ügyes gázkezeléssel ( "gázlábalással" ) szinte állóra lehet fékezni a járgányt . A mopedesek egy része azt se tudj ahol van a fékpedál a kocsiban , míg a mögötte ülők csak annyit érzékelnek , hogy a mopedautók többségén nem működik a féklámpa ...
A villamos hibákhoz már nehezebb hozzászólni . A leállítás hibája is egyértelmű kontakthibára utal , ugyanis ezeknek a masináknak elég sajátos leállító rendszerük van . Üzemanyag csap nincs ( a régebbieken van mint örökség az ejtőtartályos korszakból , de nem használjuk ) és az üzemanyag útját sem zárják el mágnesszeleppel , mint pl. a Lombardni motornál . Tehát a motor állandóan kap üzemanyagot , akár áll a motor , akár jár . Ha viszont levesszük a gyújtás akkor egy áramkör ezt érzékeli és egy relét 5-6 másodpercre áram bekapcsol . Ez a relé áram alá helyezi a leállítótekercset , ami lényegében egy erős elektromágnes , ami az adagolón egy kart meghúz . Ennek hatására semennyi befecskendezés nem történik . Ezeket eredetileg bovdenes , kézzel meghúzandó megoldásra szánták , de a mopedautókban ezt a bonyolultabb és romlékonyabb , de elegánsabb megoldást tették . Olykor pofára esnek a szerencsétlen Aixam tulajdonosok : nem áll le a járgány a "gyújtás" levétele után . Legtöbben persze ekkor szembesülnek azzal a körülménnyel is , hogy egy efféle mopedautó lényegében lefullaszthatatlan . A leállításhoz be kell nyúlni a motor mögé -- a forgó ventilllátor közelében -- és kézzel megmozdítani a leállítókert . Az Aixamban a leálláshoz is áram kell . Ha a járó motorból kivesszük az aksit akor nem lehet leállítani .
A villamos hibát , mint kontakhibát meg kell keresni . Ebben konkrétan nem tudok többet segíteni , mint a 400-as biztosítéktáblának és annak szétszedésének a mikéntjét közzé teszem . Én a biztosítéktáblát be szoktam hozni a motortérből a műszerfal alá , a képeken is ott látszódik .
A gyújtáskapcsoló és a csatlakozói is ellenőrizhetők -- a gyújtáskapcsoló teljesen általános cucc , a francia kisautókban is ez van .
Összeraktam az autót.Első próbaút,váltó jó lett amennyire meg tudom ítélni,bár fura hogy így kell pörgetni,gázelvételre lassul mint a fene.De,a próba út alatt elszállt az index,pedig induláskor jó volt,ellenőriztem.Mire haza értem,nem lehetett leállítani.Ma reggel nézem,nincs izzítás,hiába teker az önindító,nem indul be. Az izzítás visszajelző sem megy. Mi a franc mehetett tönkre? Pár biztosítékot találtam a középbox alatt,azok jók.
Kopott lehet az egyik henger. Pont így ment nekem is... míg meg nem állt. Bakancs4 mondta, hogy a dízel még a Holdon is beindul. (bizony igaz) Én is máshol keresgéltem... Aztán el is szállt rendesen. Próbáld meg meggyűrűzni. Azóta nekem indul, mint a Doxa. Talán G é z á -tól olvastam. Két izzítás, majd padlógáz, míg fel nem pörög. Hidd el, sajnos szerintem ez lehet. Mínusz húszban is.
Meg tudnád mutatni a dudát, hogy hogyan néz ki és hogyan van bekötve? A kapcsoló az index végén van ugye, de hová megy onnan? Az ablakemelőt, a ködlámpát már rendbe hoztam, szét voltak húzkodva a csatlakozások, de a dudával nem boldogulok