A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem , a nyomó lap görbítése , nem is hekkelés . Az teljesen stabil megoldás tud lenni . Ha maga a kapcsoló működik , szerintem felesleges cserélni... Régebben nekem is volt ilyen hiba egy másik motoron . Állítottam a kapcsoló nyomáspontján , azt béke volt .
Elmélkedhetünk ezen a kapcsolón, de szerintem felesleges. Ideiglenesen meg lehet hekkelni például hajlítgatással, vagy olyan gyáva módszerrel, mint ahogy én csináltam, de a megnyugtató megoldást a kapcsoló cseréjében látom. Egyszerű feladat, bár igényel egy kis kézügyességet. Az új kapcsolóhoz adnak csavart is, de azért ne a fűben támaszd le a motort előtte. Mielőtt meghúzod a csavart győződj meg róla, hogy a kis pöcök bement e a helyére. /majd látni fogod/ Műanyag ott minden, úgyhogy csak óvatosam a meghúzással.
Logikus amit írtál, de alapvetően úgy döglik meg a kapcsoló, hogy mindig azt jelzi, hogy a kuplung nincs behúzva. Ezért a gyorsváltó működik gond nélkül. Ezért gondolom én úgy, hogy nem ezt a kapcsolót figyeli, hanem a duplakapcsoló másik részét, amalyik már előbb bekapcsol.
A gyorsváltó tökéletesen működik meghibásodott kapcsolóval is. Rövid ideig használtam csak így a motoromat, de nem volt vele gond. Szépen tette a dolgát. Amúgy ez egy duplakapcsoló. Ha figyeli is a váltó vezérlő szoftvere, akkor lehet, hogy mindkettőt. Mivel általában az a kapcsoló döglik meg, amelyik a teljesen behúzott állapotban kapcsol be, szerintem pont nem azt tekinti elsődlegesnek, hanem azt, amelyik elsőként kapcsol. Szerintem ez lenne a logikus ebben az esetben, mert ilyenkor már előfordulhat, hogy a kuplung valamennyire old, és akkor már nem tud rendesen működni a váltás.
Ja, amúgy azt a kapcsolót a régebbieken lehet állítani is. Egy pici hernyócsavar fogja, annak a meglazítása után el lehet fordítani egy pár foknyit. A hernyócsavart csak nagyon érzéssel szabad meghúzni, mert szétnyomja a kapcsolót.
Tudnia kell. Alapvetően azért kell tudnia, hogy ne lője le a gyújtást behúzott kuplungnál, mert akkor leáll a motor, valamint visszaváltáskor ne adjon gázfröccsöt, mert akkor meg túl felpörög. Inkább csak visszaváltáskor kavarhat. felváltáskor mindegy.
Nem tudom, hogy hibás-e? Kipróbáltam a kart minden állásban, a két legtávolabbiban működik, a két közelebbiben nem. De nem tudom, hogy a kapcsoló lamellája görbült-e, mert nem gyári a kuplungkar, lehet az a hibás. Úgy is vissza akartam tenni a gyárit, akkor majd kiderül.
Igazából nem az indítás miatt zavart, hanem mert bemenő jel lehet a gyorsváltónak. Elméletileg tudnia kell, hogy be van-e húzva a kuplung vagy sem. Tudja ezt valaki konkrétan?
Tuti, hogy a kapcsoló a hibás. Az enyém is így viselkedett. Egy évig úgy használtam, hogy a lemezkére húztam egy vékonyka zsugorcsövet. Egy hónapja megint vacakolt, hát húztam rá még egy réteget. Azóta már vettem egy újat.
Közben eszembe jutott, hogy állítottam tegnap a kuplungkaron és valószínűleg ezért nem nyomja be eléggé a kapcsolót. Most azonnal nem tudom kipróbálni, de megírom majd.
Járt már valaki így? Ugye ha sebbességben van, nem indítható. De ha behúzod a kuplungot igen.
Tegnap óta ha sebességbe van, behúzott kuplunggal sem indítózik. Elsőre mintha a kuplungkapcsoló nem működne, de látszólag ép, a csatlakozó és a kábelek is, hallom a halk kattanást is, amikor behúzom a kuplungkart. Gondolom le kellene húzni a csatit és megmérni, hogy kapcsol-e, nem? Csak nem könnyű hozzáférni...
12-3 éve jártunk utoljára Montenegróban. Akkor simán működött, hogy ahol megfáradtunk kerestünk egy szállást egy éjszakára, nem volt szükség előre foglalni. Mennénk újra szeptember elején. Mi a tapasztalat a szállással kapcsolatban mostanában? Kell előre tervezni/foglalni?
Ha feltételezzük, hogy a szelepszárszimeringek jók (a szívószelepeknél nem éreztem kotyogást, kipunál minimálisat) akkor honnan jön a lerakódás? Miért nem mosódik le?