Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Bocs, lehet, hogy összekevertem kicsit a dolgokat.
Réges-régen nem folyt ennyi szerelgetés ezen a topicon. Inkább motoroztunk (persze azt most nem lehet).
Szerencsére nem értük el a BMW-s topic színvonalát, ahol szinte csak szerelgetés megy és az, hogy hol és hogyan lehet a legolcsóbban alkatrészhez jutni, mivel pótolható valami olcsóbban (de komolyan, van hogy Lada vagy Zaporozsec akármivel pótolnak valamit. Mindegy, csak olcsó legyen. És rengeteg házi megoldás. Én nem szeretnék ilyesmit az FJR-emen, azt hiszem, az egyetlen nem gyári alkatrésze a túraplexi. (GIVI) Nem kell BMW-t venni, ha nem tudja fenntartani és kész.)
De azért most, hogy kezdenek csicseregni a madarak már lehetne inkább azon gondolkodni, hogy 4-5 FJR-rel megtámadhatnánk az 577-et Szlovákiában. Meg kell várni, míg lesöprik rendesen aztán lehet karcolni a lábtartót :-)
Utána Donovalyban ebéd közben meg lehet beszélni a szerelgetést is, aki épp ért hozzá. Hozzám inkább orvosi kérdésekkel forduljatok :-)
Semmi mèreg! Uj vagyok koztetek, nincs is jogom hozzá....xD
De ha Jim32 nem lett volna olyan rendes velem ès nem kuldi el a magyar kezelesi utmutatot, akkor a mai napig csak ülnèk...es nezegetnèm az Fjr t....nem tudnam szerelgetni....ès sokkal tobbet kerdeznèk Q mestertől....
Egyebkent tudom milyenek az orvosok....az egesz csaladom az...csak en vagyok "hülye horgászbótos"
Ne mérgelődjön senki jim32 faszságain. Nem ért semmit a motorokhoz, mert ő doki bácsi. Max annyit ért a szereléshez mint szerelő az agyműtéthez. Az okoskodás megy neki nagyon. Olyan jó szerelője van, hogy a motorja szöghajtásából kiesett a csavar és kifolyt az olaj. Ment bele a sárkenés. Neki jó az ilyen szerelő is mert ő még egy olajcserére sem képes.
Kollégának igaza van,összekeversz valakivel. Sosem szedtem szét pl a műszerfalat és feleslegesen meg pláne semmit.Ez is csak a karbantartás része lesz.
Javítási könyv alapján haladok,és mivel nem én voltam az első tulaj,így nem tudom
hogy elvégezték-e a dolgot.50-nél biztos nem mivel 48-al vettem és én nem nyúltam hozzá. Nem értem a kirohanásodat.
Sziasztok urak! Csak azt szedtem szet, amit kellett! Azon kivul csak a motorvasarlas utani kotelezo dolgokat...fèk kuplungfolyadek csere, motorolaj csere, hutofolyadek csere, gyertyacsere, fekbetet csere, karmantyuk tisztitasa, kerekek ki beszerelese( gumicsere miatt) ...es egy molekularis szintű tisztitast kapott a moci, es teljes 3 lepcsos polirozast.
Tudod...elvihettem volna szerelohoz, de sokszor atvagtak, ramaty munkat vegeztek, vagy el sem vegeztek...30 ev motoros multtal, muszaki vènaval ezeket az alapdolgokat nagy biztonsaggal elvegzem..
.Egyebkent ha szelepallitas, vagy nekem nagynak tünő feladat kerul elem, akkor csak olyan szerelohoz viszem, aki mellett ( nèman) ott allhatok( tehat őt nem zavarva) , vagy a lenyeges dolgokrol fenykeper, videot keszit!
Szeretem kifogastalan muszaki es esztetikai allapotba tudni a mindenkori motorom...hiszen az eletem fugg tole..xd
Olvass vissza. Már szétszedte a műszerfalat, a kardánt, meg mindent, amiben csavar van azon a motoron. Most eljutott a lengőkarhoz. Én megnézném, hogy milyen és nem piszkálnám azt sem, ha nem muszáj.
Hidd el, nem érte volna meg ezt a szép kort a motorom, ha nem lenne rendesen karbantartva.
És gyakorlatilag 2 ember nyúlt hozzá 10 év alatt: Quattro, illetve az ő rendszertelen magyarországi tartózkodása miatt néha egy egyszemélyes Yamaha szervíz (a volt Yamaha Pest utódjaként, mert ott vettem a motort csak a válság megette a céget.)
Egyszer sajnos járt Zakaréknál is, azt nyögöm azóta is...
A karbantatási könyv szerint lengőkar zsírzás 50 000km-enként, himbarendszer zsírzás 20 000km-enként lítium-szappan bázisú zsírral. A lógást is kell ellenőrizni.
Amúgy mondd már meg, minek szeded atomjaira azt a szerencsétlen motort? 58e km-nél...
Nekem meggyőződésem (bár ezzel pl. Quattro nem egészen ért egyet), hogy amit egyszer megbontottak, megpiszkáltak, szétszedtek az már sosem lesz olyan, mint előtte.
Persze, amit kenni kell meg ápolni - ahogy az elő van írva - azt meg kell tenni. De egy lifetime alkatrészt csak azért szétszedni, mert hát hideg van és van rá idő az hülyeség.
Az enyémben 194e van és hidd el, 140ezerig hozzá nem kell nyúlni semmihez. (Kormánycsapágyat 60ezrenként a villaolajjal együtt cseréltettem, amúgy csak olaj, szűrők, gyertya, kardánolaj. A többit felejtsd el.)
Szelephézag vagy mi a fene 90ezernél még gyári értéken, 140ezernél hatot cserélni kellett. Vagy állítani, nem értek hozzá. Ugyanekkor a vezérműláncot is kicseréltettem, csak hogy ne kelljen emiatt még egyszer szétszedni később.
kardánon nem igazán tudsz zsírozni, elöl a keresztet nem lehet, hátul meg nincs csak egy bordás fej a tengelyen. max a csúszóra fújsz egy kis zsírsprét
Ohh...jó,akkor a lengőkart nem veszem ki ha azt mondod uram. Az a legnagyobb szopi az egészben. Ki kell venni kerék,rugóstag,kardán stb.. Így csak a középsztendertet kell abajgatni meg a kipukat levenni. Gondolom a kardánnak meg nem létkérdés a zsírzàs. Csak megvan valami még a gyáriból. :-)
Az én FJR-emen egyszerre indul és áll le a két hűtőventilátor. RP13-as a te géped is. Nézd meg az ventilátor vezeték csatlakozónál az érintkezést. Ki is mérheted a ventilátort, nem e szakadt a tekercselése. A gázreakció lassabb mint pl. egy sportgépen. Hosszú löketű motor, túrára hangolva. Nekem az FZ1 FAZER-om is sokkal jobban harap.
az hogy rövid ideig emelt fordulaton dolgozik teljesen normális, ilyen programm van rá írva. kb mint mikor a karbisok szivatója dolgozik.
hirtelen gázadás,
nem életszerű hogy alapról egyből hatezerre ugorjon a fordulat terhelés nélkül, egyszerűen nem tudja lekövetni sem a forgattyús mechanizmus, sem az üzemanyag adagolás/feldolgozás, de próbáld meg ugyanezt 1700-1800 fordulatról.