A 750kg vs. 2100kg viszont csak apró tévedés, kerekítési hibahatáron belül van. Kezdem érteni, miért nem szeretsz matekolni :o)
Nem. Ez valóban tévedés, nem is a kg hanem az, hogy a b96-nál ez a súly lehet nehézpótkocsi is szemben a sima b-vel. Ezt benéztem...és úgy gondolom, ez valóban más mint a hatásvadász hazudozás amit műveltél "érvelés" gyanánt.
A "kis korlátolt agyadból" hiányzik a jövőbelátás képessége de azért meg akarod mondani, másnak mi a jó. Érdekes módon a kérdező is vacilál mert a mérleg serpenyőjében ott vannak a b+e előnyei a jövőre nézve de te megmondod a tutit és hülye aki nem rád hallgat.
"A 30-40ezer vs. minimum 54.7 ezer mondjuk elég nagy hülyeség de lelked rajta."
Az. A 750kg vs. 2100kg viszont csak apró tévedés, kerekítési hibahatáron belül van. Kezdem érteni, miért nem szeretsz matekolni :o)
"Gondolom, te b96-ot csináltál és innentől kezdve mindenki hülye akinek b+e van mert felesleges pénzkidobás stb.."
Még egy tévedés, nincs b96-om. Nem tagadom, ha most kellene döntenem, a b96-ot választanám.
"Meg sem próbálod a korlátolt agyaddal felfogni, hogy más preferenciák esetén más megoldás is lehet mint amit te választottál csak vered az asztalt, hogy neked van igazad."
A kis korlátolt agyammal fel tudtam fogni mik a preferenciáii a kérdezőnek, ez alapján ajánlottam neki a b96-ot. Sohasem mondtam olyat, hogy mindenki hülye (beleértve magamat is) akinek b+e van.
Nos, ez három célzásból három mellé. Hogy a te szavaiddal éljek: játszod itt az agyad, és hazudozol össze-vissza. Kiderült tudatlanságod egy olyan témakörben, amiben nagy önbizalommal hurrogtál le. Azóta csak vagdalkozol vakon és kétségbeesetten. Nem midig legjobb védekezés a támadás.
A képeket nézve csak az oldalát és az aljának 1/4-ét kell kibontani :-)
Ha van rá 2-3 heted és szerszámaid és alkatrészed és a saját igényednek megfelel..mert gyári állapotba visszahozni nem tudod, és aki látja a javítást (még ha világ legjobbja is ) akkor se veszi meg tőled.
Szét kell szedni az egész lakókocsi elejét, ha javítani akarod . Gondok lehetnek a vázban is tartólécek töröttek , korhadtak lehetnek.
A külső " műanyag " borításon , ha látsz apró repedéseket vagy az oromfalon ( az első ablak ) alatt törést elmozdulást a deszkán akkor alma az egész...
Igen gyönyörű kívül , belül . A bútorzatra lehet vigyázni, de a csapadék, pára egy idő után beszivárog a beltérbe közben tönkre teszi a lakódat.
A százalékban messze nem értünk egyet, amúgy meg nyilván mindenkinek megvan az oka, miért választja egyiket vagy másikat. Épp ezért ez a nyálverés, hogy az is hülye aki mást választ, teljesen felesleges. Persze ha valaki nem tud kilépni a saját nyomorúságos korlátai közül és el sem tudja képzelni, hogy léteznek más szempontok is mint az övéi, annak hiába beszél az ember.
Amikor a b+e-t csináltam, elég lett volna a b96 is. Most viszont már erősen bánnám...
A 30-40ezer vs. minimum 54.7 ezer mondjuk elég nagy hülyeség de lelked rajta.
Gondolom, te b96-ot csináltál és innentől kezdve mindenki hülye akinek b+e van mert felesleges pénzkidobás stb... Meg sem próbálod a korlátolt agyaddal felfogni, hogy más preferenciák esetén más megoldás is lehet mint amit te választottál csak vered az asztalt, hogy neked van igazad.
Ja, hogy én írogatok hülyeségeket? Meg hazudozok? Ne haragudj, de nem vagy normális. Miután az én helyesen leírt hozzászólásomat (65362) valótlan és alaptalan állításokkal cáfoltad meg (65364), így félrevezetve a kérdezőt, és mindenkit a topikon? Ezek után nevezel pont te engem hazugnak? (Az külön megmosolyogtató, hogy erre a "cáfolatodra" ami olyan baromságokat tartalmaz, hogy B96-tal csak 750 kg vontatható, még +-t is kaptál.)
Én azt beismertem, hogy a pontos áraknak nem néztem utána, te pedig egyik tévedésedet sem. Erre a végső érved, hogy játszom az eszem. Gratulálok!
Ezt az almás-körtés-pálinkás zagyvaságot meg végképp nem értem, de nem is akarom.
És most indulok a hegyekbe kikapcsolódni, hétfőig nem lesz térerőm sem. Addig nyugodtan lehet "intézkedni" bárkinek, akinek ehhez lenne kedve. Nem fogok tovább védekezni, meg érvelni.
Pont azért, mert a valós ár is olcsóbb, fölösleges volt hazudozni. Amúgy meg almát a körtével hasonlítasz össze...mindkettő gyümölcs amit megehetsz uzsonnára de ha pálinkát akarsz főzetni belőlük, azért nagyon nem mindegy, melyik kerül a hordóba...
B96 kategóriánál két kitétel van: a vontató megengedett össztömege legyen nagyobb a vontatmányénál, valamint a szerelvény össztömege nem haladhatja meg a 4250 kg-ot. Tehát egy 2200 kg-os autóval vontathatok két tonnát. Ja, és ha már annyit emlegettétek a matekot, a B96 megvan 30-40 eFt-ból néhány nap alatt. De aki nem szeret (akar tud) matekolni, annak jól jöhet a B+E.
Nem "kell". De a 4250kg az abban a speciális esetben "játszik", ha egy 3500kg-os autóval egy könnyű pótkocsit vontatsz ami ugye max. 750kg lehet. Afelett már nehézpótkocsi és úgy már más a matek, más a jogosítvány igény.
Én idén tavaszig egy Seat Altea XL 2.0 TDI (170 le; 330 Nm) autóval vontattam az 1300 kg megengedett össztömegű lakómat. Az autó max. 1480 (?) kg-ot vontathatott, a súlyára nem emlékszem, valahol 1400 kiló körül volt. A szerelvény elég stabil volt, az autó 9-10 liter üzemanyagot kért száz kilométerenként.
Most ugyanazt a lakót, egy ötajtós Ford Focus 1.6 ecoboost-tal húzom (150 le, 240 Nm talán?). Ez az autó csak pár kilóval könnyebb ha jól emlékszem, de:
- ugyanazzal a tempóval 12 litert fogyaszt százon
- kicsit lágyabb a futóműve, ezért rendesen hintáztatja a lakó
- kanyarban már éreztem kis stabilitási problémát, szerintem ez is a lágyabb futómű miatt van.
Mindez azért érdekes, mert a Ford papíron többet vontathat, 1500 kg-ot. Tehát nem minden múlik a súlyon, és a motorerőn. Egy kombinak vagy egyterűnek talán alkalmasabb a futóműve is, mint egy szedánnak, vagy ferdehátúnak.
A B+E jogsit meg felejtsd el. A B96 sokkal olcsóbb, és azzal is felviheted a szerelvény össztömegét egészen 4250 kg-ig! Az már sok mindenre elég. Nézz utána!
B96 jogsi és az azzal járó +750 kg, azaz összesen 4250 kg a megoldás. Egy 2 t körülu kocsi már igen nagy ám... De egy sima 1,5 t környéki is belefér egy 2,5 t-s vontatójárművel.
Én egy 2.2 TDCi Mondeóval húzom, az 2130 kg max., és 155 lóerő hozzá. Simán megy hatodik fokozatban a 100 km/h Ausztriában az autópályán (ahol ennyit szabad) Kombi, úgyhogy a "nehéz" cucc maradhat az autóban, a "terjedelmes" meg a lakóban, és ennyi.
Arra viszont ügyelj, hogy ha B96-ba eső a vontatmány, akkor már csak 50-70-80-80 a max. megengedett Ausztriában is.
Felmerült az ötlet kis cégünkben, hogy vegyünk egy lakókocsit, amit minden évben máshová telepítve használnánk. Nyaranta 8-10 hétre simán be bírnánk táblázni. Ősszel/tavasszal esetleg valahol itthon állna valamelyik fürdőnél, és esetleg télen egy-egy síelést is megoldhatnánk vele.
A vontatással vagyok most kicsit elakadva. Kb. 6 méteres lakóban gondolkodnánk, 1.300-1.400 kg-ig. Ha a 3.500 kg-ba bele akarunk férni, akkor ugye az autó max. 2.100 kg össztömegű lehet.
A vontatáshoz autót is cserélnénk a jelenlegi 1,5 dCi Renault-ról, de a súlyhatárba viszont nem túl sok jármű fér bele, amivel nyugodt szívvel vontatnék. Amiket hirtelen találtam: Honda CR-V 2.2i CTDi (teljes tömeg: 2.037 kg, 140 LE, 340 Nm), Mazda 6 2.2 CD150 (teljes tömeg: 2.055 kg, 150 LE, 380 Nm)
El lehet ezekkel már boldogulni, vagy "alulméretezettek"? Tudom, az ideális tömegarány nincs meg, de ezekkel számolgatva még a 3,5 tonna alatt lehet maradni. Afölött meg ugye kellene a B+E kategória.
Én még mondjuk meg is csinálnám a nehézpótkocsis jogsit, de abban az esetben nekem kellene minden esetben hoznom-vinnem a lakót. Bár lehet, az sem lenne hátrány... Ráadásul ha van B+E, akkor a kilókat sem kell annyira kiméricskélni.