Most csak hangosan gondolkodom. Ki az az állat aki az M5-ös BMW gyárilag tökéletesen összerakott részeihez hozzápiszkál? Nem elég a nyomaték vagy a teljesítmény a hátsó kerekekre? Vagy nem szól jól a gyári kipufogó? :)))
Nemrég, mikor a 4 leömlőt csináltattam, középső dobot is cserélni kellett (bár nem biztos, hogy nagyion kellett volna) azért, mert a katalizátor ki volt véve, így a középső dob túl közel volt a leömlőhöz. A tömést teljesen kiégette a láng, így durva volt a hangja. De már kezdett idegesítő lenni.
Most új közép dobot kapott, ami kissé hátrébb került, és a dob is kicsit nagyobb, így a hangja is jobb lett, mindemellett szépen szól, és nem is fog vissza.-)))
Sirk: Az én szuper exra lengyel dobom is olyan volt, hogy legurult rajta a teniszlabda, de azzal szerintem az volt a baj, hogy előtte akkor még a gyári méretű kipufogórendszer volt, ami túl hirtelen szélesedett ki keresztmetszetben, így az áramlási sebesség hirtelen lecsökkent, ami extra fojtást okozhatott.
Amúgy üresben látványosan hamar felpörgött max fordulatra, de terheléssel már nem így volt.-((( Ja, még olyan jelenséget csinált, ha hirtelen levettem a gázról a lábam, úgy hörgött, hogy rossz volt hallani, mint aki haldoklik.-))) Szal csúnya hang, rossz hatásfok.-))) nem kéne kategória. De ott van a padláson, occsóér eladom.-))
Ebből a tanulság: kipufogó tuningnak nem elég csak a katalizátort kiszedni, meg sportdobot tenni hátra, hanem egész rendszerben kell gondolkodni. Pláne kisebb motornál. Az enyém így az eredetihez képest lényegesen pörgősebb, és később fogy el az ereje, gyakorlatilag leszabályozásig jól bírja. Bár addig nagyon ritkán használom.-)
Mostanában meg sajnos egyébként is, mert elköltöztem otthonról, a mazda meg ott maradt a nejemnél.-D
Hmm, akkor lehet, hogy jó helyen tapogatózom. Nem is biztos, hogy a Bosal dobok hibája lenne, egyszerűen csak ezek még nincsenek kiürülve, mint a régiek voltak, és nagyobb a fojtás.
Hogy ezzel a rendszerrel gyengébb lehet-e, nem tudom. Egy nem odavaló kipuff rendszerrel viszont simán lehet!!
Pl. jelen voltam egy M5 BMW anomáliájánál. Csepelen a Teljesítménymérő padon derült ki, hogyha az új kipuffrendszert levesszük, akkor megvan ez eltünt 100(!!!!!!!) LE :) Ez milyen? :) 100 lovat fojtott az ultragagyi rendszer...
sirk: szerinted az elképzelhető, hogy esetleg gyengébb az autóm (így 4500km-rel generál után) az új Bosal középső- és hátsó dobokkal, mint a régi, kiégett gyáriakkal, amik generál előtt voltak rajta? Nemtom, valahogy fura a motor, mintha nem húzna 3500 felett... Vagy még nincs annyira bekopva a motor, hogy nem bír pörögni? Ha már így otthon vagy tuningban, gondoltam megkérdezlek.
Igazság szerint nekem sem tudom, hogy jött. Egyszer gondoltam egyet, és felhívtam a Gábort (Dunaharaszti) hogy nem létezik-e ilyesmi, Ő azt mondta mintha lenne, dumáljam meg a győri sráccal, aztán egy olyan 2-3 hét (inkább 3) alatt lepostázták. Ráadásul egész jó áron.
T. Hölgyek-Urak. A bontóprojektre való bejelentkezés lezárult, már csomagolok.. :)
Azért ha tud még vki bontót Bécs környékén, azt szívesen fogadom. Lehet, hogy felhívunk egy bécsi mazdaszalont, hátha ott is lesznek annyira segítőkészek, hogy mondanak egy címet..
A "harisnyákat" a győri XXL tuningal postáztattam.
Gyertyából azért ezt választottam, mert az UNIX-es program hozta ezt a típust is a motoromhoz, úgyhogy gondoltam megpróbálom. Így azért mégsem az a "beleteszek egy tuninggyertyát, azt majd meglátom" kategória, hanem bele való.
...úgyhogy megfogadtam a tanácsod;)
A mazdaspeed logo meg csak egy félkész munkadarab még...
De, hogy amúgy mi munka ezt összerámolni, azt ne tudd meg, több mint 2,5 méter vákuumcső van rajta, elfogyott, újra kell rendeljek.
Tetszik amit látok :) Zorkó az a nagy MAZDASPEED logo ;))
Amikor a gyertyákról beszélgettünk, rámszóltál hogy mindig félreértelek. Erre mégis tuninggyertyát vettél. Kinek is volt igaza? :) Mégha ha NGK is van ráírva én nem adok létjogosultságot az ilyen-olyan iridium csodáknak. Tévedhetek is persze.
Már egyszer utaltam a turbós MX-5-re. Na ott a tulaj a tudtunkon kívűl kicserélte a gyertyákat ilyen iridium csodákra (nem tudom hogy ugyanerre-e). Persze vitte vissza a Mesterhez hogy nem jó, valamit elcsesztünk, torpan az autó, nem úgy megy ahogy kellene. Mindenfélét nézegettünk rajta mi a franctól lehet amikor ezt észrevettük. Persze hogy hallgatott róla, nem hitte volna hogy baj lesz stb... Kicseréltük a gyári(!) gyertyákra és megint jó lett az autó... nem mondom hogy minden esetben így van, de én ökölszabályként alkalmazom. Csak gyári gyertya, ha boost-ot emelsz vagy eleve feltöltesz egy szívó motort, akkor az égéstér hőmérséklete miatt max hidegebb gyertya ugyanabból a szériából.
Jah, a fenti sztori tanulságként szolgálhat egy nemrégen itt is lezajló vitához. Hogy mennyi aspektusa lehet a szerelő vs. ügyfél problémának. (Gondolom emberünk is panaszkodott másoknak hogy mennyi pénzt fizetett a turbósításért, és szar lett, kontárok vagyunk, stb... Utána 1000% hogy nem kereste fel ugyanezeket az embereket, vagy fórumokat, hogy elmesélje, ja, kiderült Ő volt a hülye...)
(DISCLAIMER: Nem a Mesternél dolgozom, de a turbósításban segédkeztem, és az abban a műhelyben készült még az Eleanor szinei alatt)
A gyerek végig kamuzik. Tetszett az a rész, amit a teljesítménypadokról írt :D ÉS megmagyarázza hogy hülyeség a mérés, mert érzi hogy jobb. Komolytalan, hazudozó.
Mostanában szeretném megvenni életem első autóját. A kiszemelt jármű egy Mazda 323P 1.3i, 2000-es évjárat. Ha valaki tud valamit erről a típusról, és meg is osztaná velem, azt nagyon megköszönném (fogyasztás, típushibák, szervíztapasztalatok, akármi). Az emailemre is írhattok: justus.hensel@gmail.com