Egyáltalán nem meglepő, mert a régebbi fém szelepfedeles/szívósoros TS16V-nek és az újabb műanyag szelepfedeles/szívósorosnak tök más az ECU-ja, még máshol is van, miért is lenne jó hozzájuk ugyanaz az LMM
Én több tipusnál tapasztaltam, hogy nem mindegy melyik országba , melyik gyárból és milyen aktuális tőzsdei indexxel gyártották azt a tipust. Szerintem itt is ez lehet...
Köszönöm Srácok a segítséget! A probléma megoldódott.
A megoldás:
a 46541253 gy.számú légtömegmérő (bosch 0281002309) ,magnetti marelli (2137196170) megfelelőjét tettem bele (8000-rel kevesebb).A tecdoc szerint nem jó az AR67601-be csak az AR32102-be.
Az eredmény:
stabil az alapjárat,megy mint az állat,megjelent a kondenzvíz a kipufogón,lassabban melegszik a hűtőfolyadék,eltudok indulni bekapcsolt klímával is:)!
Most megrendelem a 10w60-at és holnap kirándulok. :)
A 46541253 cikkszámú vagy azzal azonos mérő kell neked. Az adatbázis alapján ez 1999 től megegyezik az AR32102 kódú motorokéval (M1,M7) A tiéd 2000-es tehát azonos.
A cikkszámra a neten rákeresve számtalan találatod ad, ebaytól kezdve a netes alkatrészáruházakig.
Az első ügyfél érkezéséig nekiugrottam annak a kisebb bála papírnak amit kaptam a kocsihoz. Az utólsó brossúra közepébe gyűrve megtaláltam a gyári számlát és azon némi autó adatot. 2000.11.17-én vásárolták hollandiában a technikát, AR32102 motorkóddal és 112le!!!!!!!!!!!!!!!!! Na mi a f..ért lenne jó bele AR67601 légtömegmérő!
Nincs nagy tapasztalatom efféle diagnosztikában,most tanulgatom,hogy hogyan kell kinéznie egy lambdaszonda jelnek meg melyik érzékelő milyen elven működik de nekem is az az érzésem,hogy motor vezérlő lesz. Meg kell,hogy említsem azt is,hogy az új légtömegmérők agyon, leharcolt ,bontott dobozban jöttek,nagy eséllyel használtan. (Ennyit az ..ixról! ) Igazából az autó forgalmi szerint 2000-es évjárat, ar67601 motorkódú, motorszáma nincs a ,forgalmik meg marha pontosak,a szervízkönyvben nem említenek motorcserét:), tehát bármi lehet!:)
Igazából még ami feltűnt hogy légtömegmérőt ehhez a motorkódhoz írnak 2000.6 hóig, 2000.6-2000.9 hóig,2000.9-2003-ig ,mind ugyanúgy néz ki. Nem lehet a "kutya" itt elásva?
A kábelköteget végigellenőriztem optikailag is (full kibontottam az összeset a huzatból) szakadást,zárlatot,ellenállást mértem. Nincs szkópon de még diagnosztikai progim sem,kollégához járok át akinek van.Van egy multiméterem és egy autodata-m. Amit ezzel nem tudok megoldani elküldöm egy olyanhoz aki nálam felkészültebb és tapasztaltabb ezen a téren. (náluk is csak fejvakarászás van) Igen azóta is pingvinezek (lábam közt hordom a tojásom) családi problémákkal ,3 éves nyáriszünetes lányommal,kertes házban, annyi melóval naponta,hogy egy hétre is elég.
Ennyi kipróbált légtömegmérővel és végigellenőrzött kábelekkel már kizártnak tartom, hogy rosszul mérjen. Eléggé leszűkült a gyanúsítottak köre, nem marad csak a motorvezérlő.
Ha jól gondolom, akkor ez a legelső verziójú 1.6-os motor, ami benne van. Egy ilyen bontott 20 éves motorvezérlőt 10 eFt-os áron lehet megvenni kb. immo-val. Az kevesebb, mint akármilyen űbergagyi utángyártott LMM, nem egy nagy kockázat a csere.
Jópár hozzászólással ezelőtt említettem miért láthat az ecu baromságokat.
Végigellenőrizted azóta a kábelköteget? Megmérted az ecu lábain a jelszintet, hogy ugyanaz-e mint a csatlakozón? Mit látsz a szkópon, van rajta zavarjel?
Hibakód nincs, leszámitva a hibás kommunikációt a kulccsal. Élőadatban minden klappol(előgyujtás, lambdaszonda müködés, folytószelepállás, vezérműjel...) kivétel a légtömegmérő baromságokat mér. Ez a gondom.
Azzal hogy lehúzod a csatlakozót csak azt éred el, hogy átmegy vészüzembe az ECU és onnantól szinte semminek a jele nem érdekli, fordulatszámtérkép alapján működik.
Azt írtad autószerelő vagy. Tedd fel gépre, olvasd ki a hibakódot ha van, nézz élőadatot és DTC-t, és ha valami nem stimmel akkor meg fogod találni. Na utána már csak azt kell javítani.
Sziasztok! Túl vagyok a légtömeg mérő cserén. 3 bontottat egy új pierburg-ot és egy új bosch-t tettem bele. Nincs változás rángat ,erőtlen,ingadozik az alapjárat. Lehúzom a csatlakozóját minden jó,megy mint az állat stabil az alapjárat. Túl vagyok a vezeték ellenőrzésen az ecu és tps reset-en (nem egyszer). Tanácstalan vagyok. Mit tegyek?
- Az embereim dolgoznak Rivers-en, mein General, de eddig még nem tudtak kiszedni belőle semmit. Megmutassuk neki Leroy Neiman festményeit? - Ne. Ilyen durván nem szeghetjük meg a genfi egyezményt.
Remélem az romlott el. Csak szokatlan nekem, hogy többet mér. Általában azt tapasztaltam, hogy kevesebbet mérnek, belassulnak illetve össze vissza mérnek. Mitől tud megváltozni a jelszint a vezetékelésben?
Sziasztok! Találkozott már valaki olyannal hogy a légtömegmérő jóval többet mér a valóságnál? Konkrétan 5kg a célérték alapjáraton,8kg kibékülnék de ez 13kg- ról indul. Bosch 0280218019 ről van szó AR67601-ben.