Menthol! LÉCCI segíts felvennem a kolléganőddel a kapcsolatot!!! Közösen többre mennénk. Szerintem ha mégegyszer elvinnék a fél Petrányit kihallgatásra (ártatlanság vélelme mellett), akkor hátha a ulaj ultimátumot ad a csapatának hogy mindenki ki van rúgva, de ha megaszondják hogy ki az az egy ember aki súg akkor csak az az egy repül.
Megrendelték az 1.8tdci-t, úgyhogy már az lesz az biztos, nem pedig 1.6tdci. Persze a kereskedő sem tudott mit mondani, hogy milyen. Nagyjából annyi volt, hogy olyan mint a régi, csak egy kicsit persze fejlesztették.
Nincs valakinek ilyen. Vagy mostmár én fogom írni a az első észrevételt úgy 12-14 hét múlva????
A fordfocus.hu oldaon sem találtam semmit. Úgy látszik, hogy senki sem rendelkezik ilyen modellel.
Azért bízok benne, hogy tetszeni fog!
Ha másért nem, akkor az ingyen adott 16"-os kerekek miatt!!!!
Sziasztok. Kihallgatták öket, ennél többet nem tudok egyelöre. Sztem mindent tagadnak bár sztem nem is s Petrányi van benne, elég ha a dealer mondjuk leadja a cimet és a szervizben 1 ember betanit egy aduász kulcsot minden verdának. A többit meg kiszervezik egy külsö bandának.
Szia, megadnád az elérhetőségedet, vagy irj lécci az elloptak@freemail.hu-ra. A rendőrség ma irt nekem hogy egy zászlóst ráállítanak csak az én ügyemre. Ha beszélhetnénk a barátnőddel, csatolhatnánk azt is hozzá. Már számos bejelentést továbbítottam a rendőrségnek. Szerintem fogjunk össze. Lécci add meg a telefonszámát a barátnődnek, beszélek vele és meglátjuk mit tehetünk. Én elszánt vagyok, de leginkább vissza is vásárolnám.
Az enyém idén lesz 10. A sárvédőíveknél még nem rozsdás, ellenben az 5. ajtón, az ablaktörlő forgáspontja és a zár között már csámcsog a dög. Fogalmam nincs mi lenne a jó megoldás...
Fogalmam sincs:) Legtisztább szerintem leszedni homokszóróval egy kis részen a festéket, aztán megnézni, milyen passzban van a fém. Ha nem nagyon rohad, akkor alapozás+festés, ha nagyon, akkor ívcsere... Szerintem... De nem nagyon csináltak még ilyet a kocsimon. Nekem 10 éves korában kezdett el kivirágzani ez a rész, most tavasszal akarom majd megmutatni vmi normálisabb lakatosnak... Amúgyis a festés (vagy ködölés) szokott drágább lenni ilyen kis javításoknál...
A Suzukikat csak példaként említettem de mondhattam volna mást is. Nem a köbcenti dönt hanem a teljesítmény/tömeg gyorsulásnál. Végsebességet pedig főként a teljesítmény és a légellenállás befolyásolja, a tömeg csak minimális mértékben. Nyilván ha leterhelsz egy autót akkor ez gyengébben fog gyorsulni. Ha a példákban szereplő autókat %-osan ugyannyira terheled le, semmivel nem fog változni a különbség, a dízelnek is ugyanannyival romlik a gyorsulása, mint a benzinesnek. Mert ahogy említettem a gyorsulást főleg a teljesítmény/tömeg aránya befolyásolja, és nem a maximum nyomaték, meg az sem hogy dízel vagy benzines az autó. A váltóáttételeket meg többnyire az adott motorhoz tervezik, és nem csinálják direkt rosszra a dízelekét sem, ott is igyekeznek a legoptimálisabb váltót készíteni. A francia autókról nekem sincs túl jó véleményem, én biztosan nem vennék, de a motoralkatrészekből viszont szerintem sokkal több van az 1.6-hoz mint az 1.8-hoz, lévén az 1.6-ost igen sok más autóba beépítették, amelyekből jó sokat adtak el míg az 1.8-ast csak a Ford használja (persze ettől még lehet, hogy olcsóbb ehez minden).
Nem pont ide tartozik (talán egy kicsit) de azért ideírom: sokan elkövetik azt a hibát (legalábbis szerintem hiba), hogy egy TURBÓval rendelkező dízelmotort hasonlítanak, egy szívó benzineshez. Ha már egy turbós benzineshez hasonlítjuk akkor egészen máshogy mutat a dolog. Mind a két konstrukciónak megvan az előnye, és a hátránya is. De az tény, hogy azonos körülmények között a benzin üzeműek sokkal nagyobb teljesítményre képesek, ugyanakkor többet is fogyasztanak.
Nézd, nagyon nem nagyon értek a TDCi-khez, kivéve, hogy 2.0át vezettem már, de én a helyedben az 1,8-ast venném, nem az 1,6-ost... De ez kb. annyira szakszerű vélemény tőlem, minthogy a kék ruha általában szebb, mint a rózsaszín:) Szóval ha mégis benzinest akarsz, asszem több hasznomat látnád:) Esetleg kérdezd meg a www.mondeo.hu-n a népeket, oda jár egy-két normális szakszervízes is, esetleg meg tudják adni a számukat. Ott azért páran tudják, mi fán terem a TDCi. És oda nem kell regisztrálni...
Igazad van, a dieselt a kisebb köbcentis benyás általában legyorsulja, de valszeg más a váltója, difiáttétele is. Az viszont nem mind1, hogy megpakolva, utasokkal mennyi marad meg a teljesítményből, ami ha számít, mindenképpen a diesel javára billenti a mérleg nyelvét.
A franciák kellemes dieselmocikat csinálnak, de már van rajta elektronika, amitől tartok. Viszont nem tudom mennyire vágják a Ford szervízek az 1.6ot, ugye kb 2 éve teszik Fordokba?!
1,8ba nagyon sok alkatrész szerintem kompatibilis a régebbiekből, már tutira kiforrotta a hibáit.
Én is úgy látom, hogy még a szánalmas 1.6-os Renault Mégane-om, amit most használok, az is lenyomja az 1.6tdci-t. Sajnos. Persze pörgetni kell, meg kapcsolgatni, de hát akkor is ez van.
De csak diesel lehet és kész. Ebből szeretném a jobbat.
Persze a dieselnek nagyobb a nyomatéka, és a rugalmassága sokklal jobb, de ezek pusztán az adatok.
80-120-ra negyedikben. a diesel lenyomja a benzinest, de ki az aki benzinessel innen 4. ben kezdi az előzést?
A dieselnél, meg ha elfogy a fokozat előzés közben, jól kihúzatva, akkor annyi.
Mindegy.
Melyik a jobb diesel?
A fordfocus.hu oldal elég zavaros és már nincs 24órám a regisztrációra.
Ebből következik, hogy az 1.8-as motor valószínűleg még 4000-es fordulaton is erősebb, de mivel sokkal nehezbb mint a könnyűfém blokk, ezért elképzelhető hogy az autó gyengébben megy mint az 1.6-os motorral. Továbbá az 1.8-asnál a kissebb "hasznos" tartomány miatt jobban érvényesül a tipikus dízel jelenség nagyon megindul, azután méggyorsabban ki is fogy az erő :). A gyorsulás sokmindentől függ, de legfőképpen a teljesítménytől (nem keverendő össze a maximum nyomatékkal) és a tömegtől.Csak példaképpen:ezeket az új csodadízeleket az összes 1.5-ös új Swift és Ignis is lenyomja gyorsulásban (kb 160km/h-ig), de talán még az 1.3-asok is, ha komolyan odateszik magukat. Szerintem csak a 2000 ccm fölötti dízelmotorknál találsz olyat ami már tényleg jól is megy, viszont azokra is jellemző a megindulunk és kifogy az erő, csak azoknál sokkal nagyob teljesítmény van addig amíg húz. Ha tényleg gyorsan akarsz menni, akkor vegyél 2.0 16v benzinest, vagy ha takarékoskodni (nem egy utolsó szempont), akkor dízelt.
Ja és előre is elnézést ha valakinek megsértettem az önérzetét, de ezek a tények.
És szerinted az acél, vagy az alu bírja jobban? Az én gépem még 92' 1.8D szintén öntvényblokkos, most vagyunk túl a 300000kmen és egészen kellemes, nincsen szervi baja.
ha a kettős tömegű lendkerék meg alu meg 16v a technika...
Hannibal2: Kísértetiesen hasonló dolog esett meg a kolléganőmmel kb.egy hete! Ő egy vadiúj Focust vett a Petrányinál, és következő éjszaka az udvarról vitték el a kocsit! Bementek a kéróba, elvették a kulcsot(+egy kintfelejtett gyűrűt - alibi?), és vitték az új autót... Semmi riasztás, törés, kutyaugatás...
Igazából az érdekel, hogy a motorok karakterisztikája miben tér el. Az árban 0,6% az eltérés. Konvergál a 0-hoz.
Mivel elég gyakran kell sietnem, a pörgősebb, jobban húzatható motor kellene. Az 1.6-ost már vezettem, elég hamar kifullad. A nyomaték OK, de a 110 LE szerintem inkább csak papíron létezik.
Gyakorlati tapasztalatról beszámló jó lenne.
Az 1.6-os motor Peugeot fejlesztés. Persze azt írják rá, hogy közös, de ez csak urban legend.
Inkább attól félek, hogy két-három év után az air pollution default felirat megjelenésével megáll a motor, majd pár perc múlva elmúlik. Volt már Pug-unk :-(
Persze lehet, ogy a Fordbam más az elektronikai protokoll.
Az 1.8tdci viszont teljes homályba merül, még a magyarországi Ford sem volt képes tájékoztatást adni. A nyomorult honlapon nem is létezik a motor. A kereskedők is csak pingvineznek, ha rákérdezek.
6 éves kicsikémen megjelentek a hátsó sárvédőn a rozsdafoltok. miként gyógyítható ez? Szerelőm szerint ívet lehet cserélni, és akkor nem lesz gond pár évig biztosan...
Húú, de utálom ezeket a műanyag motorburkolatokat... Ha veszek egy olyan autót, amin lesz (pl egy 2.0 TDCi Mondeot), első dolgom lesz, hogy lepakolom róla:) Nem látni tőle a motort:)