Nagyon jól megy a 2.0 GTV is. 92-ben az elsö ilyen autómmal vittem néhány autós-motors körben mozgó srácot próbakörre. Volt egy ikerpár, akik nagyobb motorokért voltak alapvetöen oda. A GTV-vel felfelé az Istenhegyi úton úgy mentünk fel, hogy azt mondták a srácok, hogy így eddig csak motort láttak kanyargós úton hegymenetben emelkedni. Egy másik srác Turbos Fuego-ja szerintük a fasorban se volt a GTV-hez képest.
Nem tudom, hány kilowatt lehet a vas, de még csak megközelítőleg sem. Ui. a '79 előtti kétliteres 121 lóerős, onnantól kezdve 130 (2 dupla karbival), viszont ez egy sportmotor, aminek nem tudjuk a teljesítményét. De még ha tudnánk a gyári adatot, se érne sokat, mert felújítottan vettük, és mélyebben nem szedtük szét, így ki tudja, hogy tényleg azt tették-e bele, ami belevaló. Majd felteszem egy próbapadra, addig marad a gyorsulásnak a már többször hivatkozott bowdenes sebességmérő által történő meghatározása... (most éppen működik, vazze!)
E "ha" és "amennyiben"-sorozat után kb. annyit tudok mondani, hogy "hát, belülről elég nagy a sebességélmény". :)))
A 145-höz képest: a 145 nagyon jó autó (mivel anyukámé, ezért 1,4-es), imádom, örülök ha vezethetem, de a büdös életben nem cserélném el a GTV-re. Mégis, hogy hasonlítsak össze egy magas üléspozíciójú, kulturált, könnyen vezethető, halk autót egy olyannal, amiben a padlón ülsz, a motor a füledbe üvölt, száz forrásból zörög és birkózni kell a kezelőszervekkel??? :)
Csak az ami piacra volt Spica mechanikus befecskendezö, a régi (IC-féle) GTV-hez. Az a 130 LE, meg a 190 Nm nem olyan gagyi, és ezt hengerenként 1 porlasztó táplálja.
Haaat, napok ota alig alszom, napok ota egyetlen szabadidos tevekenysegem ez a forumosdi, szal el lehet nezni :-)
Most nem azert, de hany loerot adhat el az a vas manapsag? Vagy uj a motor? Vagy felujitott? Hogy gyorsul? Egy 1.4 8V astra ellenfel? :-) Mintha emlitetted volna, hogy egy 145-os legzsakjat pufolted az autopalyan, szal az is van? Milyen motorral? Ahhoz kepest hogy megy a GTV? (Az utolso kerdesre a valaszt elfogadom hiteles informacionak a 145 gyari adatai ismereteben)
Ha jol tudom a GTV-ben a 2.0 130LE volt, amit nem is ertek, hiszen volt karburatoros is, meg injektoros is, szal szerintem tobbfele van...
Ez olyannyira igaz, hogy ha jól tudom, fastcar az egyik GTV-jét a torziós rugóval nyírta ki (az egyben maradt, de az autó nem).
Adalék: ma a bátyám (Opel Kadett Calfornia, 1.4) mögött jöttem haza (Alfa GTV 2.0). Nem is előztem volna ki, de a bátyus beragadt egy Miautónk mögé, és azt már nem bírtam. Itthon bátyus megkérdzete:
- Ez az autó olyan erős, hogy kettesből hármasba megnyikkantja a kerekeket? Nagyon jól gyorsult!
- Hát, ez az autó mindenhol nyikorog, szóval nem tudom hogy mit hallottál, de nem a váltást, mert akkor ki se vettem négyesből.
Gondolom olvastad már a 75-tel megesett történetemet. Kíváncsi lennék, hogy egy Corsa, de akár egy Vectra V6 futómüve hogyan viselné, ha 40-nél elmenekül alóla az egyik kerék :))
Egyébként McPhersont már láttam elég sokat kidölve, kiszakadva, megnyekkenve, de torziósrugót és deDion-hidat még nem :)))
Nem meg az autogyartas oshazajaban vagyok (nem Olaszorszag :-))), de egy ARJ nem eleg, hiszen a digok nem 100 kilosakra mereteztek a DeDiont, meg eltorne az a robosztusnak kinezo ferde cso ott hatul :-P
Tartsd meg a pennád (a mikahakinen szomorúságán csodálkozó) lorenének!... :))))))
Na jóvan, hazagyüttél má'? Akkor holnap reggel tegyél a zsömle mellé egy ARJ-t a táskába, oszt majd benyomlak a GTV-be jól! :)
En meg nem probaltam, csak az Oya mondta, hogy neki pont passzentos, fargot mar nyomja stb. Akkor szvsz nekem eselyem sincs, bar baromi rugalmas vagyok :-)))
IC,
szemetkedes??? Hu, ha csak egyszer is latnad, hogy hogy el tud sulni a virtualis pennam, leesne az allad :-)))))
Na igen, egy-egy hosszabb út után a kardánalagúton húst lehet sütni. :)))
Tényleg, ezt beírom az "elsős" topikba: lehet hogy a Volvo csinált először fűthető kormányt, de az Alfetta az első autó beépített jobbtenyér-melegítő kályhával! :)))
Hát hidegben elég kemény (nem mintha utána nem lenne az :)) ), de mindig megvannak a helyükön a fokozatok. A váltó meg a difi egyben vannak. A kardán meg a fötengely fordultaával forog állandóan, úgyhogy egy üzemszerüen terelgetett GTV esetén ez nem kis höt tud termelni :))
A váltó-difi egy egység (közvetlenül előtte van a kuplung). Tényleg kemény, míg hideg a rendszer, akkor recseg igazán (tipp: ha GTV-t adsz el használtan, előtte jó sokat kell melegíteni, hogy ne tűnjön fel hogy hidegen reccsen a kettes!),
fastcar,
a regebbi transaxle-s GTV-kben ha jol tudom a motor-valto-diffi kulon all egymastol. Akkor a valtoolaj hogyan melegszik be? Vagy a diffivel egyutt van? Csak a forgo kardan termel nemi hot? Nem tul akadozos a valtoja emiatt?
A hidegben birkoztam egy kicsit a Corsa kettesevel, akkor jutott eszembe :-)
Hamarosan visszatérek, csak elég sok lemaradásom van, de azé itt vagyok, csak báh... de nem felejtettem ám el.. és különben is, nélkülem is lesz itt elég kérdés:)))
napá, tsóközön, reklám után visszalövök..:)
Ypszi, ha visszatérsz, mások! Kezdem érteni a dízelekkel szemben fennforgó ellenszenv eredetét, kicsit beleláttam a dolgok mélyére.
Eddig volt ugye a 300 D Mercim, az kényelmes volt, meg nehéz, meg öreg -> értem is, hogy nem megy, meg nem is baj.
Hajtottam 1.6TD Passatot, 1.9TD Volvot (460-ast, Fargo), meg ilyeneket próbaszinten, 1.9 d Skoda Felicicát hosszú időn át (30E km, fél év).
Hát, mondok, kicsit kerreg, de ki nem szarja le, alig eszik, ez jó, szerintem viszi a benzines nívót - mindennapi autózás szintjén.
Node.
Büszke tulajdonosa lettem egy hete egy '84-es Ibizának, 1.7d Fiat motorral. Apám! Most értettem meg, micsoda meló volt a mérnököknek kijavítani a személydízeleket!
Nekem is mindig kimaradt néhány csavar. :) De a későbbi szereléseimnél mindig felhasználtam őket. ;) Na jó, nem offolok, inkább majd holnap jelentkezem!
Det
Na, azért annyira nem viszem túlzásba! Csak addig szedem szét, ameddig tudom, hogy mit csinálok. Azt ne mondjátok, hogy ti soha nem szedtétek szét a villanyvasutatokat, hogy megtudjátok, mitől megy az a nyamvadt mozdony. Persze felnőtt fejjel már nem olyan bátor az ember! ;) Ehhez tertom magam. :))))
Nem szoktam kijelenteni olyan dolgokat, amikben magam sem hiszek. Az, hogy kinek mi a jó, teljesen egyénfüggű. Van amiben az egyik jó, van amiben meg a másik (De ez kimondottan személyre szabott. (SZVSZ) Ne izzéjjé má velem, nem vagyok én fanatikus autóbuzi! :)