Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Egy kicsit közelebbi képet ha kérhetnék a szekrény alján szundikálóról? Látom a sárga vezeték is megmaradt, no nem baj, most már átkereszteljük "Déli-Áramlat Gázvezeték" -nek.
Majd a játszhatóság kedvéért "rátevéses" :-) módszerrel pár fa, sövény, papírház és a legvégén a szekrény mélyéből az S 3/6, Minitrix, hogy gyönyörködhessünk a finom futásában és előkelő megjelenésében.
A középső képen az állomásépület alapja (Auhagen - Radeburg) látszik és egy N-es méretű, papír kamion, igen élethűre sikeredve, a korszakok kavalkádja most nem számít.:-)
Mi ez a nagy csend kérem szépen? Nah mindegy akkor most én megtöröm mert lenne egy kérdésem. Szóval van nekem egy kapcsolópult/tábla ki mit szeretne. Lényeg hogy lövésem sincs hogy kell használni. Valaki valami ötlet? Képet megpróbálok hozzá mellékelni!
N-ben 10 mozdonynál nem hiszem, hogy szegmentálni kellene a pályát, ha a tíz mozdony áramfelvétele meghaladja a 3A-t, akkor ott baj van!:-)))
Persze, ha a váltókat, jelzőket is digizni kell, akkor más a helyzet. Keszthelyen ez úgy van, hogy külön rendszer viszi a vontatást, és egy másik a váltókat. A TC, ami közös.
Én merek nagyot álmodni, hogy klasszikusokat idézzem. Full automata üzemet szeretnék, persze úgy, hogyha én akarom irányítani akkor az is működjön. Persze a hosszú távú tervekben még vadabb dolgok vannak :)
Ott sem kézenfekvő a feladat ha sok mozdonyt és egyebet hajtasz, szegmentálni kell a pályát és több végfokkal meghajtani.
de a szakaszokat állítólag utólag is ki lehet vágni
Persze... és hogy vezetékezed be? Ahhoz megint csak fel kell kapni a sínt és fúrni az asztalt..
kellenek a szakaszolások a foglaltságjelzők miatt
Ez viszont teljes pályavezérlést jelent, komplett vasútüzemet! Az még egy lépcsőfok, feljebb!
Az a mikroprocis panel ami nálam a világításhoz adja a tápot, el tudná egyedül vezérelni az egész terepasztalt még akár analógban is, 8-10 mozdonnyal, jelzőkkel, váltókkal. Ennek ellenére messze van még az a terepasztal kivitelezés, hogy ilyet csináljak. Pedig vannak maximalista allűrjeim, szeretek kapásból a mélyvízbe fejest ugrani.:-)
Ha nem érted, hogy miért és hova kell szakaszolás, akkor ki találta ki neked, hogy hova tedd őket? Ki készítette a tervet? Azért kérdezem, mert én is már nagyon tervezném, építeném, de nem vagyok vele tisztában, hogy hol szakaszoljak.