Keresés

Részletes keresés

kisfaludy1 Creative Commons License 2009.04.18 0 0 223

Ha vékony héjszerkezetet akarsz, akkor drótváz és rá faragasztós újságpapír több rétegben, ez is nagyon merev és könnyű szerkezet.

 

Előzmény: kisfaludy1 (222)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.04.18 0 0 222

Én hungarocellt szoktam faragni, utánna bepacsmagolom  gipszes faragasztóval (vagy gipsz és utánna faragasztó), a hungarocell belül üregesre faragható, vagy favázra ragasztható. Nagyon erős szerkezet lesz, akár leszedhetősre is készíthető.

 

 

 

 

Előzmény: Leopold (221)
Leopold Creative Commons License 2009.04.18 0 0 221
Oké-oké...

Megnéztem az általad adott oldalon a modulépítést, de ott nem találtam receptet a feladatomra.

A képeken látható 110x10 cm-es viaduktos alagútra milyen módon, milyen anyagokkal építenél egy héjszerkezetes domborzatot. Tehát nem tömör, hanem csak egy héj.

Van itthon üvegszövet meg műgyanta, de az túl sima felületet ad, a gipsz önmagában is elmegy sziklának.

Bármilyen jó megoldásra vevő vagyok, ez nem presztízskérdés.:-)
Előzmény: crash__override (219)
BoGar Creative Commons License 2009.04.18 0 0 220
Oké. Mondjuk hegynek én se gipszet használnék, az biztos.
Előzmény: crash__override (219)
crash__override Creative Commons License 2009.04.18 0 0 219
Gondolj micimackó, gondolj....

Végtagrögzítéshez 1-2cm vastag gipszréteget használnak, gézzel erősítve. A terepasztalon meg a 2mm vastag gipszréteg már vastagnak számít. Ez viszont törékeny. Kenhetsz a terepasztalra is 2cm vastag rétegben gipszet, de olyan nehéz lesz, hogy besz@rsz. Nem beszélve arról, hogy a terepasztal keretét nem asztalossal, hanem áccsal kell összerakatni :)

A gipsznél manapság vannak sokkal korszerűbb anyagok. Írtam már ezekről párszor. A modellgipszet én csak alagútkapuk, falelemek és sziklák öntéséhez használom. Minden másra vannak sokkal jobban használható anyagok.
Előzmény: BoGar (218)
BoGar Creative Commons License 2009.04.18 0 0 218
Ha ez így lenne, akkor nem használnák végtagrögzítésre.
Előzmény: Leopold (212)
Demo78 Creative Commons License 2009.04.18 0 0 217
Ez a kérdés.Köszönöm!

Szép napot!Üdv!
Előzmény: Leopold (216)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 216
Nem értem tisztán a kérdést.

Kis lámpaoszlopokat tennék az utak szélére. Ha ez a kérdés.
Előzmény: Demo78 (213)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 215
Kipróbálom mindkét verziót, köszi a tanácsot!
Előzmény: jelzo (214)
jelzo Creative Commons License 2009.04.17 0 0 214

Nézd. Ahogyan a merevitést eltervezted az jó.Én szunyog hálót használtam-használok ilyen esetekben.A háló hordozza a gipszet és az nem fog eltörni csak a hálóval együtt.Akkor ott nagybaj történt./CMC/Carboxid Metil Celuloz.A tulajdonsága ebben az esetben az hogy a gipszet megpuhitja, és pont ez által válik törékennyé,porózussá.Csinálj egy próbát megéri.

Üdv jelző

Előzmény: Leopold (212)
Demo78 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 213
Jó estét!

Ötleteket várok,hogy ti ezen az asztalon hova tennétek "utca" világítást?

Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 212
Akkor nem értelek. Miért jó, ha kemény, merev a gipsz? A legkisebb mozgásra törik.
Előzmény: jelzo (211)
jelzo Creative Commons License 2009.04.17 0 0 211
Ahogy gondolod.
Előzmény: Leopold (210)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 210
Pont, hogy puhítani akarom a gipszet, hogy a hálón ne törjön meg. Lesz a háló alatt terra-form, erre drótozva a háló, a háló meg jól bevonva ilyen gipszes csuszpájzzal.
Előzmény: jelzo (209)
jelzo Creative Commons License 2009.04.17 0 0 209

Szia Leopold.

 

Egy jótanács mielőtt elrontanád.A CMC-puhitja a gipszet és nem keményíti.Az ötleted jó, én is igy építettem az asztalomat,de próbáld ki csak simán modellgipszel.Mindig keveset keverjél mert a kötési ideje 4-5-perc.

Sok szerencsét,jelző.

 

Előzmény: Leopold (206)
wartburger Creative Commons License 2009.04.17 0 0 208
Én még nem láttam sehol.
Előzmény: bogipet72 (201)
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 207

Én nem az alagútnál gondoltam, hanem a többi helyen.

Adott a lehetőség én biztos élnék vele. :-)))

Előzmény: Leopold (206)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 206
Alapvetően igazad van, de...:-)

Mindenképp levehető cucc kell oda a javíthatóság (elektronika) miatt, meg legyen benne légtér, ugyanis az alagút világítása bizony termeli a hőt rendesen.

Így arra gondoltam, hogy Noch Terra-Form vázat kap, egy ilyen rácsos szerkezet pedig roppant stabil tud lenni, a hálóra meg CMC-vel (tapétaragasztó) kevert gipsz fog menni, az nem olyan törékeny. Esetleg PUR hab...
Előzmény: crash__override (204)
crash__override Creative Commons License 2009.04.17 0 0 205
Ohh... az index elbanánozta. Szóval írd be a keresőbe, hogy modulépítés, és feljönnek a cikkek.
Előzmény: crash__override (204)
crash__override Creative Commons License 2009.04.17 0 0 204
Mielőtt a fémhálónakl nekirugaszkodsz, gondolj bele a habanyagból való terepépítés be. Sokkal tartósabb. A háló legkisebb elmozdulására reped a terep.

Van egy cikksorozat a vonatmagazinon (még folyamatban a sorozat, jövő héten bővül újabb résszel) Cikkek itt
Előzmény: Leopold (202)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 203
Szerintem nincs.
Előzmény: bogipet72 (201)
Leopold Creative Commons License 2009.04.17 0 0 202
Nem-nem... vettem fém szúnyoghálót, egy kis drót, abból lesz kialakítva a domborzat.

Ha a hétvégén neki tudok ugrani, akkor rakok be fényképet is.
Előzmény: kisfaludy1 (200)
bogipet72 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 201
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy a wintrack proginak magyar leírása?
kisfaludy1 Creative Commons License 2009.04.14 0 0 200

A hungarocellbe belefaragod majd a domborzatot ?

Előzmény: Leopold (198)
Leopold Creative Commons License 2009.04.14 0 0 199
A mozdony most le is betegedett, fél fordulatot megy előre aztán megakad, ha hátramenetbe kapcsolom akkor fél kerékfordulatot vissza és szintén leakad, ha lesz nyugodt fél órám szétkapom, valószínűleg a fogaskerekek közé ment valami szösz.
Leopold Creative Commons License 2009.04.14 0 0 198
Sajnos napfényben is vakuzott a gép, úgyhogy a mozdony nem ennyire fénylik mint ahogy a képeken:









Leopold Creative Commons License 2009.04.14 0 0 197
Akkor pár kép, ha igény van rá, akkor a nagyfelbontásúakat felteszem a weboldalamra is, aki ezt kéri az jelezze.

Az első mint ha lett volna már, a második egy kis csemege, 1:160-as papírmodell Ikarus 260-as.



Leopold Creative Commons License 2009.04.12 0 0 196
A szakaszolási vezetékek most még mind fent vannak a terepen, kelleni fog vagy 15 jelző meg vagy 30 kapcsoló, ameddig azok nincsenek meg, addig nem tudom szint alá vinni őket.

Most még csak köröket futtatunk az asztalon a fiúkkal, a vonatbefolyásolás apránként lesz kiépítve, akkor lehet majd rendesen vasutazni is. 3 trafó van fent, a 3 szegmens már működik rendesen, no meg még kb. 10-12 állítómű is kell a váltókhoz.
Előzmény: róbertke (190)
Leopold Creative Commons License 2009.04.12 0 0 195
Szerintem este már nem tudok, holnap nappali fényben.

Meg akkor lesz egy csemege bónusz is, persze ha a II-es korszakot is szeretitek, különleges témákkal.
Előzmény: róbertke (194)
róbertke Creative Commons License 2009.04.12 0 0 194
S 3/6 -ról, mint azt már ketten ki is találták.
Előzmény: Leopold (191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!