Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Én hungarocellt szoktam faragni, utánna bepacsmagolom gipszes faragasztóval (vagy gipsz és utánna faragasztó), a hungarocell belül üregesre faragható, vagy favázra ragasztható. Nagyon erős szerkezet lesz, akár leszedhetősre is készíthető.
Megnéztem az általad adott oldalon a modulépítést, de ott nem találtam receptet a feladatomra.
A képeken látható 110x10 cm-es viaduktos alagútra milyen módon, milyen anyagokkal építenél egy héjszerkezetes domborzatot. Tehát nem tömör, hanem csak egy héj.
Van itthon üvegszövet meg műgyanta, de az túl sima felületet ad, a gipsz önmagában is elmegy sziklának.
Bármilyen jó megoldásra vevő vagyok, ez nem presztízskérdés.:-)
Végtagrögzítéshez 1-2cm vastag gipszréteget használnak, gézzel erősítve. A terepasztalon meg a 2mm vastag gipszréteg már vastagnak számít. Ez viszont törékeny. Kenhetsz a terepasztalra is 2cm vastag rétegben gipszet, de olyan nehéz lesz, hogy besz@rsz. Nem beszélve arról, hogy a terepasztal keretét nem asztalossal, hanem áccsal kell összerakatni :)
A gipsznél manapság vannak sokkal korszerűbb anyagok. Írtam már ezekről párszor. A modellgipszet én csak alagútkapuk, falelemek és sziklák öntéséhez használom. Minden másra vannak sokkal jobban használható anyagok.
Nézd. Ahogyan a merevitést eltervezted az jó.Én szunyog hálót használtam-használok ilyen esetekben.A háló hordozza a gipszet és az nem fog eltörni csak a hálóval együtt.Akkor ott nagybaj történt./CMC/Carboxid Metil Celuloz.A tulajdonsága ebben az esetben az hogy a gipszet megpuhitja, és pont ez által válik törékennyé,porózussá.Csinálj egy próbát megéri.
Pont, hogy puhítani akarom a gipszet, hogy a hálón ne törjön meg. Lesz a háló alatt terra-form, erre drótozva a háló, a háló meg jól bevonva ilyen gipszes csuszpájzzal.
Egy jótanács mielőtt elrontanád.A CMC-puhitja a gipszet és nem keményíti.Az ötleted jó, én is igy építettem az asztalomat,de próbáld ki csak simán modellgipszel.Mindig keveset keverjél mert a kötési ideje 4-5-perc.
Mindenképp levehető cucc kell oda a javíthatóság (elektronika) miatt, meg legyen benne légtér, ugyanis az alagút világítása bizony termeli a hőt rendesen.
Így arra gondoltam, hogy Noch Terra-Form vázat kap, egy ilyen rácsos szerkezet pedig roppant stabil tud lenni, a hálóra meg CMC-vel (tapétaragasztó) kevert gipsz fog menni, az nem olyan törékeny. Esetleg PUR hab...
A mozdony most le is betegedett, fél fordulatot megy előre aztán megakad, ha hátramenetbe kapcsolom akkor fél kerékfordulatot vissza és szintén leakad, ha lesz nyugodt fél órám szétkapom, valószínűleg a fogaskerekek közé ment valami szösz.
A szakaszolási vezetékek most még mind fent vannak a terepen, kelleni fog vagy 15 jelző meg vagy 30 kapcsoló, ameddig azok nincsenek meg, addig nem tudom szint alá vinni őket.
Most még csak köröket futtatunk az asztalon a fiúkkal, a vonatbefolyásolás apránként lesz kiépítve, akkor lehet majd rendesen vasutazni is. 3 trafó van fent, a 3 szegmens már működik rendesen, no meg még kb. 10-12 állítómű is kell a váltókhoz.