Így van! Sőt én azt mondom, hogy egy jeleneten belül sem érdemes típust váltani!
Ezt mi a 35 mm-es mozifilmnél is betartjuk! Azonos emulzió számra is figyelünk, hiszen nincsen két egyforma öntés! Célszerü tehát egy típusra koncentrálni filmenként!!
Ja, BUÉK minden super 8-as felasználónak!!!! Jövőre ugyan itt, veletek!!!
én valahol azt olvastam, hogy nincs sok értelme a kodakot meg a fujit keverni, mert más a hordozóanyag vastagsága, ezért összevágom, a vetítőt nem lehet úgy élesre állítani, hogy minden snittben jó legyen.
A Velviát hamarabb keverheted a 100D-vel, mint a 40T-vel. A Film szerkezete miatt más a színviláguk. A 40T csupán egy 3 rétegű ff film a szinezéket utólag visszük bele a hívókkal, a többiben benne van a színképző.
No, ezt jól összekavarták! Ezek szerint nem is érdemes különböző érzékenységű "wittner-chrome" anyagokat kutyulni, mert ahány, annyi féle hordozóanyag és színvilág... no azért köszi, hogy fölhomályosítottál.
Wittner: CHROME 40T, Color Umkehr S8mm-Kassette 15m / 50 ft. Enthält Kodak Kodachrome 40 Film. ISO 40/17° Filmleuchte (3400K, ohne Filter) ISO 32/16° Kunstlicht (3200K, mit Filter Wratten 82A) ISO 25/15° Tageslicht (mit Filter Wratten 85)
Preis incl. Entwicklung (K14); Versandbeutel liegt bei. Best.-Nr. 0000 - (00,00 EUR netto) 00,00 EUR brutto In Vorbereitung / Coming soon
"Wittner: CHROME 100D, Color UmkehrEntwicklung (E6) im Filmpreis nicht eingeschlossen"
Én eredetileg ezekről szerettem volna megtudni, hogy mifélék. Az tiszta sor, hogy a "Wittner: CHROME 40T, Color Umkehr Enthält Kodak Kodachrome 40 Film" kicsoda-micsoda.
Muszáj egy-két dolgot kijavítanom az elöttem írottakban. Én arra buzdítanálak, hogy nyugottan forgass super 8-ra, ne a technikát dobd el, hanem hívj hozzá egy szakembert, egy olyan operatőrt, aki értehhez a technikához. Mert a super 8-as gépek között igen is van, ami 1.2rekesszel kezdődik (nem is kevés), 220 fokos szektorral rendelkezik, ami 24 kockánál 1/39 exponál, van Quartz vezérlésű gép is nekem is van kettő (beaulieu 6008 és egy 7008 Pro). A magasabb érzékenységű anyagok sem zavaróan szemcsések, Pl: Vision 200T kifejezetten szép képet ad. A szinkront pedig quartz vezérlésű kameránál egy csapóval megoldod!!!
Szóval, ha elakdnál csak szólj nekem segítek!! És filmezz bátran Super 8-ra
Hát... nem biztos, hogy a legjobb technikát választottad. A super-8 nyersanyagok nem túl érzékenyek (az igen kis képméret miatt szemcsés lenne a 400-as vagy 600-as anyag), így hát be kell világítanod a helyiséget. A kamera 24 kockánál úgy 1/60-ad körül exponál, 2..2,8-nál nagyobb fényerejű objektívvel még nem találkoztam s8 felvevő esetében, ehhez képest én legalább 2db 1000W-os filmlámpa nélkül hozzá sem fognék ehhez a témához. (Bár ha művházban dolgozol, akkor ez talán adott lesz.) A másik dolog, hogy egy mezitlábas 15m-es filmkazetta kb. 2,5 percig tart. Ez az az időtartam, ami után zene-tánc leáll, te kazettát cserélsz, (jó, ez mondjuk nem tart sokáig), és úgy mehet tovább a dolog. A harmadik probléma, hogy a magnócsíkos, hangrögzítésre alkalmas film gyártását megszüntették, tehát egy némafilmet fogsz kapni végeredményképp, ami ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy pont 24,00 kép/sec sebességű lesz, hiszen S-8-ban nem nagyon szoktak kvarcvezérelt kamerát csinálni. A vágás kínkeserves lesz, mert a vágógépek kézi hajtásúak, a kockákat fogod számolgatni, hogy a ritmusból ki ne essenek a táncosok, és miután felragasztattad a magnócsíkot a wittnerrel, vért fogsz pisilni, mire a vetítő sebességét belövöd a hangfelvétel előtt - márpedig ha be is akarjátok mutatni valahol, és nem csak mozgásanalízishoz csináljátok, akkor ez egy táncfilm esetében nem nélkülözhető.
Szóval szerintem lehet, hogy most az egyszer jobban járnál egy mini-DV-vel... vagy ha egy kicsit könnyebb témát keresnél első próbálkozásnak.
Még soha nem forgattam super 8-ra es most keszülünk egy táncfilmet forgatni a Budapest Táncművészeti Szakkozepiskolaban. Ha valaki nehany hasznos tanaccsal el tudna latni, akkor azt megkoszonnem. Egyebkent gyermekkorom ota fotozom igy a technikai reszletek talan nem okoznak gondot es most egy Braun kamerat hoznak nekem ff kodak filmmel, ha jol tudom.
Te várj, megnéztem újra, és nem lehet ugyanaz, mert azt írja róla, hogy E6 eljárással hívható, a kodachromot meg épp azért vonják ki a piacról, meg azért nem tudja Szilárd sem kidolgozni, mert E6 eljárással nem hívható. Akkor most miféle film ez? Agfa? Svema? Orwo? Fuji? Foma? Itt valami árulás van a háttérben...
Most jártam a Wittner honlapján. A Wittnerchrome 40t-t M.o.-on csak ff-re lehet hívni. Ezt majd Ők fogják kidolgozni. A 100D filmjük a 64T napfény érzékenyítésű tesója. A 40T-n kívül bármelyik formátumot, tipust ki tudom dolgozni.
most akkor 4 csomag 64T lesz 59e, vagy 8 csomag? Ez azért nagyon nem mindegy! Mondd, hogy 8, mert a Soosnál 6e körül van egy, az még előhívással is 8e, vagyis mindöszesen 32e a négy, szóval ugyanez 59e-ért annyira nem lenne akciós...
Nem akarok borúlátó lenni! A nyersanyagárakat csak nagy tétel esetén tudod leszorítani! Min 20tekercs! Ennyi van egy csomagban. A laborköltséget nálam is csak nagy mennyiséggel tudod csökkenteni!
Megnéztem az általad említett aukciót, még engem is érdekelt volna, csak az a baj vele, hogy lejárt a szavatossága!!! Köztudott a kodachrome anyagoknem bírják a lejárati időn túli felhazsnálást. Az aukción meghírdetett filmek 90 és 91-ben lejártak. Az pedig jó régen volt. Nem rég használtam 96-ban lejárt filmet, úgy hogy végig hűtőben volt tárolva, és mit mondjak elég randa volt... Feketéje gyakorlatilag nem volt az anyagnak és az is elmászott vörösbe. Kodachrome anyagot max 2 évig lehet felhasználni, bár már ott is látszanak a jelek...
Nem akartam ünneprontó lenni, de ennyit semmikép sem érnek, persze ha valaki direkt ezt a hatást keresi annak lehet megéri. Képminőségre ne számítsatok!
Mondjuk Karácsony alatt én sem ültem gép elé, de most már engedélyeztem magamnak.
Na, mindegy de az egyik korábbi felszólalásomban javasolt valamiféle szerveződés (pl. egyesület alapítása) ötletét fenntartom, ugyanis ha többen összeállnánk, valamelyest lenyomhatnánk a labor és nyersanyag költségeket, főleg az utóbbit.
Még nem egész hat nap van hátra, és rajtad kívül senki sem érdeklődött, szóval még vagy 35 tekercsnek gazdit kéne találni. Viszont megjött az első licit rá, szóval lehet, hogy harcolni kell majd érte, és végül 1500 vagy 1800 /tekercsre jön ki... de még úgy is megérné.
Sajnos úgy látszik, mindenki otthon ünnepel, nem olvassák a topicot. Vagy kiköltekezték magukat. (Bár végülis ez már úgyis leghamarabb január-február körül érne ide...)
Nem tudom, mi lelhette a masinádat, egy fénymérő öregedése nem napokban, hanem évtizedekben mérhető, és nem is mindegyikre jellemző. Pl. faterom ősrégi "Leningrád" szeléncellás fénymérője még ma is jól mér! Persze aztán lehet, hogy a mechanikája súrlódik, vagy ilyesmi... Azt aláírom, hogy az ember egy idő után frankón meg tudja saccolni a fényviszonyokat - legalábbis amíg ismert terepen mozog. Aztán ha felmész az üveghegyre, vagy kiruccansz a sivatagba, sütheted a tudományodat. Én régebben úgy tanítottam magam, hoyg először saccoltam, aztán mértem ellenőrzésként, és így elég jl berögzült. De most már lusta vagyok, meg különben is csak évi egy-két alkalommal veszek elő fényképészeti anyagokat (kicsit drága hobbi lett ez az utóbbi években), úgyhogy már kijöttem a gyakorlatból, jobb az autómata.
A kodakot meg használd el, vagy bótold el, mert 2006 októberig hívják. Utána főhet a fejed, hogy kire melegítsd rá a melót. Szilárd nem hívja, és valószínűleg más se nagyon, hiszen amíg a svájciak ingyen hívják (-ták) nem volt sok értelme ráállni, utána meg nem valószínű, hogy bárki rákattanjon egy több mint egy éve nem gyártott nyersanyag laborálására.
Pedig kár, mert jó anyag volt. Éppen tegnap néztem meg ófater haminc éve Hollandiában fotózott utifilmjét, és lemászott a vászonról, olyan gyönyörű szinei vannak még mindig. Amit meg fater csinált 15-20 éve OR-WO-ra, Svemára, Agfára, az már mind piros-kék-zöld élvezhetetlen ócskasággá öregedett. :-(
Szilárd és Zapkrope! Nagyon köszönöm, hogy ilyen gyorsan válaszoltatok. Szilárd telefonját mintha megadták már volna nekem a Soós bizományiban. Ha aktuális természtesen kereslek. Zapkrope, lehet hogy még kérek tőled tanácsot, mert látom, hogy viszonylag elmélyültél a témában. Ne tudd meg, hány évig gondolkoztam ezen a fénymérő dolgon. Otton kitaláltam egy "etalon" fényforrást és valahogy ahhoz kezdtem először állítgatni a gépet. Tudod, azt vettem néhány nap elteltével észre, hogy a beállított rekesz kezd elmászni, hiába az új elem. Nem nagyon értettem, de aztán úgy gondoltam hogy átállok manuális beállításra. Jó nyilván lett egy két túlexponált képem , meg néha alul is sikerült, de élvezhető lett. Lassan aztán belejöttem-mivel minden felvételnél írtam, hogy akkor és ott milyen rekesszel dolgoztam-így láttam később azonnal, mintegy érzés után hogy hol milyet kell használni. Abban persze igazad van hogy a jó fénymérő megmenti a filmemet. Persze! De ilyet nem találtam. Volt például meg van is egy Chinon gépem. Nagyon klassz. Utolsó generációs, műanyag házas. Azt például azért nem tudtam használni, mert egyszerűen nem találtam rajta a manuális állításnál használható gombot. Egy szakember mondta, hogy ne is kisérletezzek vele, mert ezt gyárlilag kell megcsinálni és most már sehol nem foglalkoznak ilyesmivel Még azon is gondolkoztam ,hogy kikűldeném Japánba. Elmaradt. Helyette szereztem egy Elmo nem tudom hányast, meg egy Eumig-ot. MIndkettőn volt manuális lehetőség. Vagy tudod, van belül is egy vagy ilyen állítható kar vagy egy "nyelv" , melyet feltételezem hogy a gyári beállításkor a kalibrálshoz használtak. Ha láttam hogy kezd elmászni , elő a csavarhúzó, és oldallap lekap. Így nézett ki három évvel ezelőttig. Akkor felvettem egy kirándulást utoljára és rá fél évre vettem egy mini dv kamerát.... Ez talán nem volt szép tőlem-mondom ezt magamnak, mert nagyon sokáig egyetlen értelmes rögzítésnek az s8 -at véltem. A vhs rendszer borzalmas vóóót, a dv- renszer , ráadásul mióta látom hogy projectorral micsoda csodárkra képes, hát kezd meggyőzni... Ki tudja, van még két kazetta 40 es kodakom a hütiben, vagy nem ott kéne tartanom?? Buék.
Én vállalom az S8, 16mm, 2X8, DS8, 9,5mm hívását! A Kodacrome egy speckó film extra laborral(színképző beviteles eljárás). A hívása volt gazdaságtalan?! A Kodak hamarossan bevezeti a 100D anyagot is, előnye a 64t, 100D-nek a Kodacrome-val szemben a kidolgozása E-6. Nem kell egy teljesen más technológiát fenntartani. 2006-tól vezetjük be a 64T-t 4-es csomagban 59900ft-ért(film ára+ hívás+scanelés). Ha labor kérdésben tudok segítei keress meg emilem publikus!