Gratulálok az ünnepelteknek, jó egészséget sok sikert kívánok nekik. Mindketten nagyon szimpatikus sportemberek. Jeki igazi, hamisítatlan vízöntő, a sportág egyik legnagyobb egyénisége, és itt nem elsősorban a sportbeli érdemeire, hanem az emberi tartására gondolok.
Úgy néz ki, a csapat próbálja menteni amit lehet, Gallopin azt nyilatkozta, hogy Klöden indulni szándékozott a Giron. Mondjuk egy Klöden-Brajkovic páros a megfelelő segítőkkel nem nevezhető éppen tartalékos keretnek.
Johan ellenben úgy néz ki beletörődött a dologba, és inkább a többi kihagyott csapatért aggódik. Vagy legalább is ez a hivatalos álláspontja. :-)
Ismét egy jeles nap, lássuk miért is. :-) Ma van a Rák (ellenes harc) Világnapja, e napon kezdődött a számunkra nem túl kellemes emlékű Jaltai konferencia (1945) és e napon adtak el először táskaírógépet (1957).
Ezen a napon született Káldi György bibliafordító (1573), Kliment Jefremovics Vorosilov marsall(1881), Grosics Gyula (1926) jobbulást neki! és Máté Péter (1947).
És ma is két Astana-tag ünnepli születésnapját.
Az ifjabb Tomas Vaitkus a litván sprinter. Tomas talán nem tartozik az élvonalbeli hajrázók közé, de azért oda tud férkőzni a sprintekhez. Ezen felül az időfutam-képességei sem lebecsülendők, és szép eredményekkel büszkélkedhet. Volt Világbajnok pályán és országúton, többszörös Litván bajnok és nyert már szakaszt a Giron is. Kedvence a Párizs-Roubaix, és az off-szezonban autóversenyzéssel múlatja az időt. Ez utóbbit nyilván megfelelő keretek között végzi, mert még nem olvastam arról, hogy összeütközésbe került volna a rend őreivel. :-)
A mégifjabb (mondhatni örökifjú) Viatcheslav Vladimirovich Ekimov, a csapat helyettes-sportigazgatója. Eki örök és elpusztíthatatlan, bár utóbb némi kósza baci ágynak döntötte, de a táborban együtt dacolt a faggyal a rá bízott versenyzőkkel. Márpedig amíg a főnök bírja, addig a versenyzőnek is menni kell. :-) Eredményei felsorlására inkább nem vállalkoznék, mert terjedelmük a Háború és Béke díszkiadásával vetekedne. A kivonatos lista megtekinthető itt:
Nem találom, pedig vagy 5 perce nézem a képet. De én vak vagyok, és süket is, ez köztudott. Ja, meg antiszoc is, természetesen, akit állandóan kerget a yeti, mint most is.
Azért mégis csak van verseny, ahová a szegény Kazah Internacionalista brigádot is odaengedik, egy hét múlba indul a Mallorcai Nagydíj-sorozat. Körversenynek mégse nevezhető, elvégre itt a szakaszok között cserélhetőek a versenyzők, de amolyan szezonnyitó fiestának jó lesz. :-)
A bő keret:
82 Alberto Contador 83 Antonio Colom 84 Assan Bazayev 85 Koen De Kort 86 Thomas Frei 87 Rene Haselbacher 88 Maxim Iglinsky 89 Roman Kiriyev 90 Andreas Kloeden 91 Berik Kupeshov 92 Julien Mazet 93 Steve Morabito 94 Daniel Navarro 95 Benjamin Noval 96 Sergio Paulinho 97 Tomas Vaitkus 98 Andrey Zeits
Aki pedig válogat közülük és harcba küldi őket: Sean Yates.
Hűha.:) Tényleg csodálom hogy az FBI még nem szállt rá a fiúkra. Ilyen kinézettel.:) Ez a Giros ügy pedig eléggé elszomorító, valamiért mindig kiakarnak tolni az Astanával. De ne hagyjuk magunk, fel a fejjel!
Az első sokk után megpróbáltam nyugodt fejjel átgondolni a helyzetet.
Az UCI utolsó ajánlata arról szólt, hogy a Touron lehessen ott a 18 PT csapat. A többi versenyeikre lényegében szabad kezet kaptak a szervezők. Az RCS ezzel a lehetőséggel élt (vissza?). Hogy miért így? Mondhat Zomegnan, amit akar, az Astana és a High Road a múltja miatt került kispadra. A Credit és a BTL jó kérdés, a velük szemben megfogalmazott kifogások több csapatra is ráhúzhatóak. Inkább valamiféle erőviszony-felmérésnek tűnik a dolog. A vége akármi lehet, még kikerekedhet valami kompromisszum is, bár szerintem erre alig van esély.
Ezekben a zűrös időkben csak egy lehetőség maradt, alkalmazkodni és túlélni. Szerencsére a csapat mögött álló szponzor talán nem olyan türelmetlen, mint egy átlag csapat esetén.
Középtávon a szervetőket rá kell valahogy venni, hogy adják ki előre, milyen szempontok alapján fognak meghívót küldeni a GT-kre, mert erre a bizonytalanságra rámehet nem kevés ember egzisztenciája. Elsőként szegény senkinek sem ártó BTL kerülhet bajba, felteszem úgy tervezték a bevételeiket és kiadásaikat, hogy 3 nagy körön indulhatnak, nem tudom, a lecsökkenő publicitást mennyire fogja tolerálni a szponzoruk.
Ennek viszont meredeken ellentmond az, hogy a Tirrén-Adriai körversenyre sem akarják őket meghívni, amelynek a győztese jelen pillanatban is a cspatban van, ráadásul Bruyneel a csapatprezentáción kijelentette, hogy Klöden meg akarja védeni a címét.
Kicsit finomított Angelo Zomegnan a tegnapi nyilatkozatán. Elmondása szerint, azért nem hívták meg az Astanát a Girora, mert Contador kijelentette, hogy ő a Tourra készül, Leipheimer pedig csak felkészülésnek szánná a Girot Tourra. Szó szerint ezt mondta Zomgnan: Ha mi versenyünk nem szerepel a terveikben, akkor nekünk ők nem kellennek. Igaz, hogy megváltozott a vezetés és a kerekesek, de először nekünk látnunk kell, hogy tényleg megváltoztak. Ezután majd lehet róla szó, hogy elinduljanak a versenyeinken.
1.Mostmár tuti még jó időben kaptátok el lányoddal a Csillagszeműt!
Lehet már tudni , hogy kik vesznek rész az osztrák körversenyen?
2.Ami pedig az afrikai sportot illeti épp a férjem jegyezte meg a minap, hogy pár évvel ezelőtt még azt sem tudták, hogy eszik vagy isszák a focit és lám-lám...
Marco Pinotti. aki egyike a legintelligensebb és józanabb profiknak, azt mondta, hogy ez háború a rendezők, és csapatok között. Igazából itt azzal a három nagy vállalattal van baj, amelyik a három nagy európai körversenyt rendezi, és azt hiszi, hogy ők fújják a passzát szelet. Ami így is van, mert az ő versenyeiket közvetítik a nagy tévétársaságok. De ha ez így mgy tovább, nem nagyon lesz mit közvetíteni. A pro tour sorozat három szezon után megdöglött. Az élcsapatok egyre kevesebb versenyzőt foglakoztatnak, egyre képtelenebb szabályok között élnek. A rendezőcégek azt hívnak akit akarnak. Oda lett az anyagi biztonság is, az Astana egykori bankgaranciáját tudomásom szerint még mindig nem szabadította fel az UCI, a tavalyi együttes tagjai alighanem még mindig futhatnak a pénzük után. Ahogy Joseba Beloki mondta a kerékpársport haldoklik.
Teszem hozzá, csak Európában. Észak-Amerikában már három nagy többnapos versenyt rendeznek, amelyen kiemelt mezőny jön össze, és kimelt erősségű szakaszok vannak. (Kalifornai, Georgia, Missouri,)
Latin-Amerikában kettő: (san luis, csivava) Ázsiában: katar, lankawi Ausztrália: tdu
Aki olvassa a cikkeket Erdélyi Eszter dél-afrikai kalandjairól a velo-hun, az tudja, hogy Dél-Afrikában nagyon népszerű a sportág, csak idő kérdése, hogy mikor állnak rá az országúti versenyekre.
Ha így megy tovább, tíz év múlva a tour de nord-american, a tour-de australián, vagy a tour de ázsián fognak szórakozni a nézők, csak azt mi már nem fogjuk látni. Bár ki tudja?
Pont erről van szó! Most kell megmutatni, hogy fel tudnak egységesen lépni, mert a TDF előtt is meglepetés érhet egy-két csapatot. Ez egy igen veszélyes helyzet, eddig az ASO volt a leginkább renitens, aki mindig ellenkezett és többet akart, de ha már a Giro szervezői is ilyesmire ragadtatják magukat, akkor szerintem nagy a baj. :(((