Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Köszi, közben látom, hogy hülyeséget írtam az előző hozzászólásomban Csíkos válaszára reagálva. Ugyanis ő sugarat írt, nekem meg átmérő ugrott be ... :) Szóval kb 350 mm-es lehet majd, talán.
Kersgéltem az Ebayen fordítokorongokat és úgy tűnik, hogy Fleischmann, Arnold és egy Walther (nem ismerem) lehetséges, ami elektromos. Szerencsére jóval olcsóbban vannak, mint az üzletben. Volna még a Hejlan is, ami viszont kézi állítású. Az hogy történik ? Odanyúlok és áttekerem ? Akkor inkább elektromos.
Hétvégén kicsit pakolásztam a sínanyagot, hogy lássam kb menyi helyet foglalna a terv. Ma megveszem a két méretrevágot lemezt, az mégiscsak pontosabb és egyszerűbb. Szeretném két részre osztani, hogy ha majd mozdítani kell, akkor ne okozzon gondot. Két 125-ös doboz elég kell legyen, többre nem szeretném bontani.
Igen, pont erre gondoltam én is, hogy az érdekesebb, ha eltűnnek és máshol előbukkanak szerelvények. Ezen a pályán három szerelvén közlekedhet egyszerre az elgondolásom szerint. Tegnap összerkatam próbából az állomást és a rakteret. Sajnos nem tudom, hogy a fordítókorong mekkora lehet. Szerintetek milyet vegyek ? Nem kel fullextrás, a lényeg hogy pontosan működjön és megbízható legyen.
Ez elég nagy asztal, N-hez, szerintem nem lesz gond az emelkedőkkel. Ha 2-3%-nál (1méteren 2-3cm ) nem nagyobb, nem fog elakadni a mozdony. Azért az is jól néz ki, ha a vonat eltűnik az alagútban, aztán előbukkan egy másik helyen.
Nem belepofázni akarok, csak a sajátomon (lásd lentebb) azt látom, hogy élvezetesebb rajta a játék ha több vonat fut látványosan az asztalon.
A szinteltolás azért nem olyan kézenfekvő a lejtőszögek, az átmenetek miatt és egy N-es mozdony könnyebben megcsúszhat, akkor viszont nix megkapaszkodás, ottmarad az alagútban.:-)
Már építettem egy terepasztalt csak sajnos nem volt lehetőségem és időm befejezni így nem érzem, hogy zűrös lenne a szintemelkedés. Tapasztaltlanságomat inkább úgy értettem, hogy még nem volt befejezett, működő terepasztalom :) Mindenképpen jó lenne egy hegyes vidék alagutakkal. Azért is üres a jobb oldali rész, mert ott úgy tervezem, hogy a belső ív lesz fent a hegy, a külső lent, ami látványban sokat dobhat rajta.
Főleg első terepasztalnál egy szinteltolás eléggé a mély vízbe ugrás. Én a helyedben nem 8-asban vinném hanem egy külső körön amolyan fővonal jelleggel és akkor még egy nagyobb vasútállomás elfér mellette. Élvezetesebb is, meg ha a sínnel van valami akkor könnyű szervízelni.
Még új vagyok itt a listán és tapasztalatlan :) Terepasztal építésbe fogtam, pontosabban csak tervezgetem. Azért írok ide, hogy segítségeteket kérjem. Van egy kb 260X100(80)-as asztalnak való hely. N-es méretben gondolkodom, mert a vasútállományom és sínek is olyanok. A sínek vegyesen Roco és Minitrix. Azért ilyen vegyes, mert Minitrixet kezdtem venni és akkoriban az üzlet, ahol vásároltam nagy Roco kiárusítást tartott, így abból vettem meg a hiányzó sínanyagot. Az asztalnak az a lényege, hogy legyenek hosszabb részek, ahol csak megy a vonat és egy kis rendező is, ahol játszani is lehet es összeállítani szerelvényeket. Nagy tapasztalatom nincs, de sok rajzot nézegettem és azok alapján próbáltam összelegózni a rajzot. Ez még erősen vázlat jellegű, úgy nézzétek.
Sziasztok! Támfalat öntöttem gipszből. Rengeteget jártam utána, hogy mibe lehet lenyomatot készíteni az eredetiből. Mindenféle drága megoldásokkal találkoztam, szilikon gumi, kaucsuk, stb. Kipróbáltam egyszerű gyurmába belenyomni, egy kis peremet hajlítgattam, aztán mehet bele a gipsz. Egy hátrány, hogy minden darab után újra kell nyomni, de ez 2perc. Szerintem tökéletes lett. Lehet, hogy ezt mindenki tudta eddig is, de én még csak nem rég kezdtem, és most próbálgatok. Üdv mindenkinek: Péter