Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Majd hónap végén szétnézek, hogy mi a menü a beszerezhető korongok között és menyiért, aztán meglátjuk, hogy mi lesz. Valószínüleg veszek egy Fleischmant, ha kapok olcsón.
Wintrachez hol találok "demót feloldó" lehetőséget ? Nem szívesen költenék rá, mert túl sok pénz lesz így is a faanyag és a sok sín megvétele.
Neten (nem Ebay) hol tudnék olcsón Minitrix vagy Roco flexi síneket venni ? Régen a Lockshopban vásároltam.
A fordítókoronggal kapcsolatban. Ha ügyeskezű vagy, akkor így is megpróbálhatod. Igaz ez H0-ás méretű és elég nagy, de ügyes megoldás és nem utolsó sorban olcsó.
Ha megnézed a terepasztal képeimet, alapvetően Fleischmann és egy részen Roco. Gond nélkül csatlakoztathatók, egy kicsi, max. 1mm-es szintkülönbség van, de az áthidalható.
Leo, köszi a képeket. Szerintem ez még a szemnek tűrherő belógás :)
Az íveket mindenképpen flexből szeretném kihozni, de segédletnek kellett tudnom hozzá, hogy kb mekkora íven hajlítsam. Következő hónapban veszek pár doboz sínt, hogy neki tudjak látni. Roco vagy Minitrix síneim vannak, de ahhoz hozzá tudok vajon csatlakoztatni Fleischmann sínt ? A fordítókorong miatt érdekelne. Esetleg Arnoldot (abból van még fordítókorong) ?
Itt egy kép a régi (meglévő) asztalról még a régi helyen, ahol elfért. Az új helyen sajnos már nem fér el, ezért készül új asztal.
Én is erre gondoltam, de sajnos pont egy kritikus helyre kell, nem fér bele az a pici ívbővülés sem... Elkezdtem építeni egyet, talán majd szebb lesz, mint amit árulnak :)
"...flex sínből érdemes csinálni, így nem kell alkalmazkodnod a kapható ívsugarakhoz."
Nem csak ezért. Ha van hely, akkor érdemes átmeneti ívvel elérni egyenesből a kívánt ívsugarat. Így nem "rántjuk ki a sínt a vonat alól" egyből a fix ívvel.
A te asztalodon simán elférnek a nagyobb (és szebb) ívek is. Nem mennék 300-350mm alá, ha nem muszáj. Az íveket mindenképpen flex sínből érdemes csinálni, így nem kell alkalmazkodnod a kapható ívsugarakhoz.
Szar az Index képszervere, feldobtam a phantom-ra a képeket.
http://phantom.hu/terepasztal/n_es_ivek/
A tapasztalatom ami engem is meglepett az az, hogy a H0-hoz képest a legkisebb íveken sem lóg be annyira a vagon. Aztán hamar rájöttem, a méretarány a fele a H0-hoz képest, az ív sugara viszont nem annyival szűkebb.
Magyarul nem csak hogy helytakarékosabb az N-es, de még ráadásul helyből élethűbb is a jobb ív arányok miatt.
A bordó vagon az egy Epoch II-es Mitropa kocsi, egy MÁV Taurus húzza a korszakhűség kedvéért.:-)))
Köszi Leo és Wart az infókat. Következő lépésben meg kell vennem egy valag flexi sínt, hogy tudjak legózni. A két lemez már otthon figyel. Ha kialakítottam a végleges tervet, akkor nekiállok megtervezni a fa részeket is. Egyenlőre nem sietem el, mert sok más elfoglaltságom van, de remélem, hogy nyáron mér össze tudom hozni, hogy működjön is.
Keresek fuggerth M41-es forgózsámolyához fogaskerékáttételt a két meghajtott tengejjel!"csak a fogaskerekek és a két meghajtott kerék kellene".Mindössze csak egy forgózsámolyhoz kellenének.Ha netán véletlenül valakinek akad és reális áron meg is válna tőle azt nagyon megköszönném és nagyon hálás lennék érte.
Csináltam vagy 15 képet, de lehet, hogy már csak holnap tudom feltolni őket.
Milyen távolságra érdemes lefektetni két párhuzamos sínt egymástól ?
Ez nem "érdemes" kérdése hanem vágánygeomatriai dolog, azaz amit a sínrendszer geometriája megad. Ezt az adott sínrendszer füzeteiben megtalálod. Persze egyes helyeken (megálló, peron, rakodóvágányok) csinálhatsz más távolságot is, akkor fűrészelned kell, de a fővonali íveknél ezt sem nagyon lehet csak ha teljesen "szabálytalan" alakú a vonalvezetés mert nem lesznek rendesen párhuzamosak a nagy kanyarok.
Piko A R2 alá keresek íves hidat,de nem nagyon találok (R=422mm). ~R=436 alá létezik, de az nem jó (gondolom az rocohoz készült). Foglalkozott már valaki eredményesen ezzel a rendkívül kényes kérdéssel? Kellene valamilyen megoldást találnom, de legvégső esetben csinálok egyet.
Leopold, légyszi ne felejtsdd el a képeket a vagonokkal, köszi.
Milyen távolságra érdemes lefektetni két párhuzamos sínt egymástól ? Főleg ívben fontos, hogy két ellentétes irányba közlekedő vonat hosszú vagonjai ne érjenek össze.
Igen a kézi, az olyan oda kell fordítani. a motorsnál meg kell nézni, hogy csak van rajta motor és körbe-körbe forog, vagy meg is áll-e magától a pozíciókon, nagyon nem mindegy. Számomra ez nem triviális, elnézve a kapható korongokat.
Köszi, közben látom, hogy hülyeséget írtam az előző hozzászólásomban Csíkos válaszára reagálva. Ugyanis ő sugarat írt, nekem meg átmérő ugrott be ... :) Szóval kb 350 mm-es lehet majd, talán.
Kersgéltem az Ebayen fordítokorongokat és úgy tűnik, hogy Fleischmann, Arnold és egy Walther (nem ismerem) lehetséges, ami elektromos. Szerencsére jóval olcsóbban vannak, mint az üzletben. Volna még a Hejlan is, ami viszont kézi állítású. Az hogy történik ? Odanyúlok és áttekerem ? Akkor inkább elektromos.
Hétvégén kicsit pakolásztam a sínanyagot, hogy lássam kb menyi helyet foglalna a terv. Ma megveszem a két méretrevágot lemezt, az mégiscsak pontosabb és egyszerűbb. Szeretném két részre osztani, hogy ha majd mozdítani kell, akkor ne okozzon gondot. Két 125-ös doboz elég kell legyen, többre nem szeretném bontani.