Én leszedném azt a burkolatot, attól baja nem lesz. (Mert már van, az egy város:)) Nincs alatta semmi extra, egy kis kar, ami egy érzékelő lapon mozgolódik. Akár egy benzinszintjelző, ha láttál már olyat. Ha ez az érzékelő lap már megkopott, akkor nem nagyon tudsz vele mit csinálni, így is úgy is cserélni kell és cserélni csak kompletten lehet ugye az egész fojtószelepházat elektronikával együtt. Tehát szerintem nincs vesztenivalód ha szétszeded...
Az egész ház (kép lent) kerül ennyibe az UNIX AUTÓ-nál, máshol nem keresgéltem.De a jeladó kb.8500ft.A szerelő bontott cuccban gondolkodott,komplett ház- lezárt doboz miatt...de nem találok használtat.Vagy felteszek mindent 1 lapra (95%)és felnyitom...Először veletek akarok konzultálni,utána a haver szerelővel.
Egy kiolvasás alkalmával 95%-ot mondott valaki,akit specialistának neveztek, a környék OPEL használói. nemhivatalos,baráti opel szervíz látogatásom alkalmával...Szóval erre a dobozra mutatott!
Írjon,aki be merészkedett a "dobozba"! mi van ott ami meghibásodhat...nehogy már az egész házat kelljen cserélni (131000+ apró) pár érzékelő,jeladó miatt!
Köszönöm... és nem mellesleg, van ott egy mosó, ahol úgy lemosták a szekeret, hogy zavarba jöttem teljesen, és már szóltam a srácoknak, hogy hát nem szálloda ez, nem kell ezt annyira simogatni...
Tisztelt,jelenlévők! Adva van 1 jelenség: a távolságlekűzdő-szerkezet alapjáraton való várakoztatása során felpörög úgy 2000-ig , majd 1000-re esik, gázpedál bántása nélkül ez ismétlődik!Pár gázfröts után minden ok.Majd forgalomban gázpedál beesik kb.2cm-t,motor erőtlen lesz és padlón kezd harapni.SÁRGA LÁMPA kígyúl! Meghivom megint 1 fröcssre, és csoda történik! A kommunikáció azt jelzi:fojtószelep pozició jeladó hiba vagy mi... Kérdés: a képen szét lehet-e szedni a dobozt tisztítás céljából,vagy próbáljam meg tetszőleges kézzel földkörűli pályára küldeni? Üdv :RP
Amilyen Helioporté lett, az nagyon faszán lett megcsinálva. Nekem azért kellene, mert a kézifék- és váltószoknya is szakadt, valamint a kormány is erősen meg van kopva és már megindult a varrás. Az egyetlen a váltógomb, ami még nem indult foszlásnak.
Gyerekek, mindenkinek mondom, de tegnap Mumtaz látta az új kormányt, és érdeklődött, hogy hol lehet ilyen szépet...
Nos a srácot Verebics Zsoltnak hívják, és Kisbéren dolgozik. Ez Budapesttől 40-45 percre van az M1-en Győr felé (kb Győr és Tatabánya között félút) 3 éve még a MOMO (igen, az a MOMO...) kormányaiért volt felelős kedves nejével együtt, de a MOMO kivitte tőlünk a románokhoz a gyártást, így kezdett saját biznicbe. Nagyon profi a munkája, én nagyon harapok az ilyesmire, szóval hihettek nekem: fél éve kerestem a legjobb-legszebb-legegyedibb megoldást, hogy a kormány, a váltógomb, a váltószoknya, illetve a kézifék-szoknya is megújhodjék... A minőség után az ár sem egy utolsó szempont, ugye... Nos a kormány 10.000 (!!!) volt, a többi darabonként 2.000 HUF, tehát összesen 16 rugó, ami -körbeérdeklődve a kínálatot- egy nagyon-nagyon-nagyon jó ár... az érték viszonylatában pedig bagatel. Srácok! El nem tudjátok képzelni, milyen luxus-hangulatot áraszt az egész egy tiszta műszerfallal!!!
A munkáról: Azt szerettem volna, ha a kormányom alapvetően fekete bőrt kap, de a kormány két oldalán lukacsos dizán, míg a felső résznél sima bőr fedi, illetve az alsó részen kb 10-12cm sima bőr betétet kap. Ezt átbeszélve kezdődött meg a munka. Kiválasztottam a bőröket, és a varrást. A varrásban többféle dizájn választható ami szintén KÉZZEL(!!!) készül! A cérnát -mivel az autóm kívülről zöld- zöld színben határoztam meg, hogy az autó belterében is visszaköszönjön a külső. Zsolt közben tanácsokat adott, mint pl, hogy hová ne tegyünk lukacsos bőrt (pl váltószoknya) mert a retek nem jön ki utána belőle. Az egész műveletsor cakk-pakk nem tartott tovább mint 4-5 óra (ott megvárható, addig netezhetsz)
Nagyon ajánlom Zsolt munkáját. bővebben(?) a munkáiról: http://www.hunyadi.co.hu/
Képek:
Kiszerelés előtti alapállapot. A gyújtás elvétele után a gumikormány készen áll az eltávolításra.
Ki is lett kapva a légzsák. Semmi akkulevétel, Zsolt azt mondja a fontos, hogy a gyújtást levegyük, kulcsot kivegyük(!) és a légzsák szerelhető.
Egész kormány az asztalon. Most szereli ki a multikormány vezérlőket.
Megbeszélés után szabás, majd felteríti a bőrt, hogy stimmel e minden. Utána ragaszt illetve...
...varrással rögzít. Itt már látszik, hogy nagyon egyben lesz a cucc...
Egy közeli a rögzítő varrásról. A szöszök illetve koszoknak látszó dolgok viasz és ragasztó. A viasz a cérnán van, hogy csússzon a bőrben. Ez később lekopik.
A kész kormány kész varrása. Kedves feleség szépen varr mi?
Sziasztok , volna egy olyan problémám , hogy amikor a motor terhelés alatt van pl . emelkedőn úgy 3000fordulatnál kigyullad a motor chek lámpa és elmegy a kocsi ereje . De ha le állítom egy kis időre a probléma megszünik , mi lehet a probléma ?
tényleg nagyon szép lett! mint a szalonállapot. lámpák is újak? (mert a hasonló korú autóknál, bármennyire vigyáztak rá picit fakóak általában, vagy csak a kép lett túl jó?)