"Akkor viszont elég kicsi lehet a befolyásuk, a saját választópolgáraikra."
Majdnem helyben vagyunk.
Ahogy a MÁV tárgyal (ahogy a MÁV nevében tárgyalók tárgyalnak), ahhoz nemcsak az utasok kevesek, de általában a polgármesterek is. Lepattannak róla. Nagyon-nagyon régóta.
A polgármesterekben még fel-felsejlik az a gondolat, hogy a pálya a nemzeti vagyon része, azt veszni hagyni nem jó dolog. Még ha konkrétan egyiknek sincs sem megfelelő műszaki, üzleti terve és nincs ehhez megfelelő forrása se, mert azt elvonják, a forráshiány miatt pedig semmi komolyabba helyben nem tudnak önállóan belekezdeni, kuncsorogniuk kell hát a Nagy Osztogatónál.
Lényegében oda jutunk vissza, hogy minden a fővárosban dől el, ahol okosan lekommunikálják, hogy a kis szar vidéki polgármester egy hülye és maradjon csendben: kevés az utas, így drága luxust ott nem tartunk fenn.
Aztán nagy vigyorral még hozzá lehet tenni, hogy "csináld te".
Ha nem kizárólagos jogokat adnak nakik akkor esélyük sincs felvenni a versenyt a már prosperáló cégekkel amelyek réges rég kiépített fuvaroztatói kapcsolatokkal rendelkeznek.
A döntés hozó számára, bárki állíthat össze, döntéselőkészítő gondolat sort.
Még mindig a vesszőparipám!!!!!!
Egy ilyen "döntéselőkészítő gondolat sort" miért olyan emberek készítenek akiknek (?) éveken,évtizedeken keresztul az lett volna a dolguk,hogy ez az állapot ne következzen be?
Tessék mondani,mennyire erkölcsös dolog az,hogy ezeknek a vonalaknak a regionális vasútkénti üzemeltetéséről papolnak?
Arra gondolok ugyanis,hogy a Cargó megalakításával szépen kicsemegézték a fizetőképes fuvaroknak,a személyszállítást meg finanszírozzák az önkormányzatok?
VAgy talán Ha regionális vasút lesz akkor őket illeti a kizárólagos vasúthasználat?
Elég régóta megy ez a téma, hogy az eleje már elsüllyedjen, de a mezőcsáti vonalon egy komplett autópálya-felüljáró épült meg a most felhagyandó vonalon.
Ilyet nem írtam... Egy cikk tartalmát foglaltam össze, amit nem kommentáltam...
Azonban elgondolkodtató, hogy a vasútvonal Villány-Harkány szakasza jó állapotú, és a közúti átjárót nemrégiben újították fel Siklóson(?) tízenmillió forintért. Ez nem pazarlás?
Tegnap voltam kirándulni a Börzsönyben, Drégelypalánkig utaztam 32230. sz. vonattal. Ez a vonat (kifelé) nem volt túlzottan zsúfolt, eleinte kb. 15...20-an voltunk a motorban. Diósjenőn néztem a Romhány felé 7:28-kor induló 32312. sz vonatot, lényegében már nem volt szabad ülőhely a szóló motorkocsiban.
Visszafelé 32225. sz. vonattal jöttem (14:25-kor indul) Diósjenőről, ez nem volt nagyon zsúfolt (összesen 10-12 fő), de ugyebár szintén ellentétesen haladt az ilyenkor szokásos fő utasáramlati iránnyal.
Új hír a 62-es vonallal kapcsolatban. Lehet, hogy a Villány-Siklós szakasz megmarad.
A mai Dunántúli Napló beszámolt arról, hogy az Ormánságból 48 polgármester aláírásával levelet küldtek a Miniszterelnökünknek, a Villány-Sellye vonal megmaradásáért. Az újság értesülése szerint a vonalbezárás már "finomodott", és a Villány-Siklós szakasz nem kerül bezárásra. (bocs: forgalom szüneteltetésre)
Természetesen ez nem hívatalos információ. Majd meglátjuk...
"A cukorrépához az Eas sorozatra és alfajaira van szükség. Hiány nincs belőlük, sőt fölösleg van. Százával rohadnak Komlón, Rákoson, Vésztőn, Godisán, Zalabér-Batykon."
Pécsi főpályaudvaron is ácsingóznak már tavaly óta. A gond a rájuk festett betű, ami hű tükre állapotuknak.
A célra sajnos alkalmatlanok, így bizony a valóság, hogy KEVÉS van belölük (is).
Te meg szelektíven olvasol, szokás szerint megint mellébeszélsz.
Az abszolút ONtopic kérdésemre válaszolj:
De mennyi vonalanként, vonatonként a min. és a max., amiből az átlag kijön?
Szabi után elvillantok pár mellékvonalra megnézni az utasok nélkül imbolygó Bz-ket, csak nehogy úgy járj az utasszám-adataiddal, mint a 25-ös vonal tehervonataival.
A válasz nem a meddigbe hanem a honnaban van. 151 vonal eredetileg a Ráckevei hév folytatása lett volna a duna mellett Bajáig, de MÁV állomásból kiágazva engedéyezték.
hogy mint a cég képviselője, minket szórakoztat a pontjaival, ahelyett, hogy megpóbálnák azokat megvalósítani, amikhez nem kell pénz, vagy még meg is van rá.
Ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért... :)
Hol olvastad azt, hogy "mi itt bent tudjuk"?... Nem hiszem, hogy tudna bárki is egy személyben a MÁV nevében szólni... Szegény Imre megpróbálja, de őt is mindenki csak kritizálja.
Ne haragudj, de szerinted olyan nagy dolog rájönni arra, hogy a kalauz legyen udvarias, meg hogy ismerje a jegyfajtákat? Ugyanezt mondta Devecz is a múltkor. Tudja ő is. Ettől változik valami? Esetleg van valami konkrétabb javaslat is, hogyan lehetne a kalauzokat nagyobb udvariasságra bírni?
>Van egy olyan érzésem, hogy KIRÁNDULÁS is vasutas, és neked sem kellene így megszemélyesíteni egy egyelőre 45.000 fős céget.
Nekem is van olyan érzésem, hogy ő vasutas. Pl. abból is, hogy mint a cég képviselője, minket szórakoztat a pontjaival, ahelyett, hogy megpóbálnák azokat megvalósítani, amikhez nem kell pénz, vagy még meg is van rá.
>Abban viszont egyetértünk, hogy kívülről mindenki tisztán látja a megoldást. Na, látod, már megint. "Ti ott kívül nem tudhatjátok!" (Annak ellenére, hogy KIRÁNDULÁS (nem tudom, miért kiabálja a nevét...) már olyasmiket is ír, amiket néhányan már nagyon régen mondunk...
Olyat kifejezni, hogy "mi itt benn tudjuk a dolgokat" a MÁV jelenlegi állapota mellett röhejes.
Van egy olyan érzésem, hogy KIRÁNDULÁS is vasutas, és neked sem kellene így megszemélyesíteni egy egyelőre 45.000 fős céget. Abban viszont egyetértünk, hogy kívülről mindenki tisztán látja a megoldást.
A cukorrépához az Eas sorozatra és alfajaira van szükség. Hiány nincs belőlük, sőt fölösleg van. Százával rohadnak Komlón, Rákoson, Vésztőn, Godisán, Zalabér-Batykon.
Ha van kocsi és igény is van rájuk, akkor a Cargo miért nem pofoztatja helyre őket?????
(Privatizálják végre a Cargot, és akkor majd talán menni fog a fuvar után és nem elzavarja azt!!!)
Miért nem vállalta a vasút a cukorrépa szállítást, kocsihiány vagy valami egyéb okból?
Egy (pár éve még Dunavecsén dolgozó) fszt. mondta: kértek 15 kocsit, kaptak 10, hiányos padlózatú kocsit. Megrendelték x hó y napra, megkapták y+5 napra, az állásidőt persze y naptól kezdődően 15 kocsira számlázták ki. A fuvaroztató meg - jogosan! - besokallt.
A cukorrépához az Eas sorozatra és alfajaira van szükség. Hiány nincs belőlük, sőt fölösleg van. Százával rohadnak Komlón, Rákoson, Vésztőn, Godisán, Zalabér-Batykon.
Annyira, hogy több pontját (mint pl. hogy a kalauz ne nézze le az utast, értsen a jegyfajtákhoz, legyen némi hiteles utastájékoztatás, stb.) már korábban emlegettük itt e topikokon. Csak az volt a válasz ideíró magos MÁV-osok részéről, hogy mit szólunk bele, ők csinálják a MÁVot, ők tudják, hogy kell, mi csak unatkozó úrigyerekek vagyunk, akik ráérünk belepofázni.
A MÁV tojik arra a tartalomra, amit a pontjaid közölnek. Sokan, nagy erők is megpróbálták más viselkedésre bírni, sikertelenül. A szervezet önmaga szerepét túlélt dinoszaurusz, ezért kell dögölnie. Nincs más, mint a szétdaraboló villám, úgy kevésbé büdös a szétrothadás szaga. Ez indult most a mellékvonalak egy részének megszűntetésével. A többi sem sokat várat magára.