Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Én nem hagynám ki, tegyél kisebb korongot. Ami nekem van az csak 155mm-es, de a legtöbb mozdony ráfér, a Bigboy nem. A pálmatex-szel leragasztott sínt max tapétavágó késsel tudod felszedni. küldj egy listát mail-ben a szükséges sínanyagról, körbenézek.
Tegnap elgondolkodtam, hogy kihagyom az asztalról a forgatót, mert az igaz, hogy csak kb 20centis, de a hozzátartozó sínek és a kocsiszín már 60centis lesz és az már túl sok helyet foglalna. Másik, ami aggaszt a rengeteg sín amire még szükségem van és főleg, amibe kerülne. Gyorsan csináltam egy felületes számítást és minimum 40e ft körüli pénzt kellene áldoznom még rá.... Ezért arra gondoltam, hogy valahogy leoperálom a még fent lévő síneket a régi asztalról, ha lehet. Szerintetek mivel lehetne felszedni egy Palmatex szerű ragasztóval rögzített sínt ?
Bocs, hogy csak most válaszolok, nekem így is és úgy is tetszett. Még jó, hogy variálhatok, mert két ilyen mólóm/hidam van. pont ezért kérdeztem, hogy nektek hogy tetszik jobban. Mellesleg kérdés, mi legyen a part / szárazföld felőli részén? egy kis földhányást csináljak, hogy azon menjenek fel az emberek, vagy lépcsőt, esetleg csak fa fellépőket, mint ha létrán mennének fel, vagy deszkautánzatú lejtőt? (Én a földhányásra, pici dombra gondoltam.)
Na itt a megoldás! Egyenként szépen vagdosd le a nádakat, a talapzatukat csiszold le és fesd át barnára. Kész a palló. A hidat meg későbbre rakd félre.
Szerintem - amennyiben magyarországi a téma - az oldalát leszedhetnéd, úgy sokkal "mólósabb" és köré úgy 0,75-1 m-nek megfelelő sugárban ne telepíts nádat (mondjuk ez függ attól, hogy használt vagy elhanyagolt állapotot szeretnél prezentálni). A nádak szárának alsó harmadára festhetnél eltérő tónusú zöldet-sárgát a vízszintingadozásának megjelenítésének céljából. Dobna rajta egy "Magánterület! Belépni tilos!" tábla és egykét sörösdoboz illetve flakon.
A mólót fújd le sötétebb barnával, ugyanis a vizes fa kicsit sötétebb, legalább egy kicsit a vízszint felett.
Most hirteltelen ennyit tudnék mondani. Én is tervezek majd egy ilyet építeni.
Egy kis hő hatására bármilyen fólia hullámos lesz, meg dudoros. A lakktól meg csillogni fog. Ha nagy hülyeséget írtam volna, tudjátok be a tapasztalatlanságomnak:-)
:-) Elmorzsoltam egy könnycseppet, milyen híres is lett szerény fotóm. Na de kérdésedre válaszolva. Profilozott műanyag szálakból (pl. Evergreen) az oldalait, a tetejét az Auhagen által is gyártott lapokból. Az üvegezés pedig az említett műanyag irattartóból, ad abszurdum más építőkészletek maradék fóliájából készíthető el. A MÁV embléma vizes matrica lehet.
Ez tényleg jó kis szerkesztő. Sajnos németül ért csak és én meg nem. Próbálkoztam vele pár dolgot megrajzolni, de még gyakorolni kellene hozzá, hogy jól is menjen :)
Róbertkének igaza van. Én balatoni gyerek vagyok, de ekkora mólón még nem láttam korlátot. Mondanám hogy inkább az oldalára tegyél két használt autógumit aminek nekiütközik a csónak kikötéskor de ekkora tóban meg csónakot nem láttam:-))) Azért jó lesz.