Múlt héten csütörtökön voltam Bakonyszentlászlón /11-es vonal/, és ott mondták, hogy a volán az eddigi 45 személyes buszt lecserélte egy 22 személyesre. Egyből feltették a kérdést, hogy ezt csak nyárra van e így, mert ha elindul az iskola ill. megszünik a vasút, akkor ez édes kevés lesz.
Válasz.: Ez a busz marad állandóra, egymagában.
Ha ez tényleg így van, akkor mivel fognak az emberek munkába ill. iskolába járni?
A választ is tudom: Egy luxus autó hátsó ülésén utazó embert,embereket ez qrvára nem érdekli.
1. Listába belekerültek jó műszaki állapotú vonalak is.
Olvastam az 62 es élménybeszámolódat egy 23 kg/fm es nagyvasút(62) meg egy 54 kg/fm es mellékvonal(84) között van azért különbség.
2. Több szolgálató a területen jelenleg versenyhelyzetet erdeményez
MÁV VOLÁN
Volánok összevonása után egy nagy semmi marad majd
3.
VOLÁN-ok tarifaemelés nélkül nem maradhatnak tapon.
Most még papíron valahogy éldegélnek, de ha megdrágítják magukat -amit kénytelenek lesznek akkor utaszámcsökknés-járatmegszünetés- és a vidék elnéptelendése lesz a válasz, ami az államnak fajlagosabb több pénzbe kerül majd.
4 . Teherforgalom és személyforgalom fővonalról mellékvonalra vagy fordítva történik zömáben
Így elbukja a MÁV a fővonali nagyobb részt is. Ha megszűnik a ráhordás.
5. vasút környezetbarátabb mint a közúti közlekedés akármilyen formája
6 ebből kövbetkezik, hogy egészégtelen kipufogógáz miatt nő a beteg emberek száma, amit úgyanúgy a TE adódból fizetnek.
HA nincs mellékvonal, az egész vasútnak neki lehet esni, szét lehet forgácsolni, és a közút bizonyos keresztmetszetekben nem elégiti ki a forgalom okozta növekedést
7.Ha csak a mellékvonal lenne vesztességes, akkor az hagyján lenne, de a fővonal és így maga a vasúti tevékenység vesztességes.
Jelen gazdasági környzetben van egy adóság( pár éve ki nem fizette szolgálatás), ezt adóssággal fizetik. Adóságsprirál.
Magyarul ha van 5 éve vesztességem, akkor hitelt veszek fel., Hitelt hitellel fizetek, az egész akkorára nő, hogy felélem a vagyonomat.
Vannak tevékenységek amiket kiszerveztek KFT-kbe
Munkát néha- el se végzik, de kifizetik.
sok ember írt panamákat, pl nem villamosított vonalon végeztek felsővezeték karbantást papíron, meg hasonlók elmondhatók.
Pl kertészeti szolgáltatás, amit a szabadidejében az állomás dolgozója végzett saját költségére de ezt egy KFT elszámolta és el nem végzett munkáért kapott pénzt.
Teherszállítások miatt fontosak a teherszállításban használt szakaszok.
Személyforgalom célszerű vagyonvédelmi, meg üzemviteli szempontból.
Lehet még létszámkiváltó beruházást pár vonalon eszközölni, illetve KN meg hasonlókat alkotni. pl 18as is KN es meg a 22 es is.
Ha megszűnik mind a 3500 km mellékvonal akkor derül ki, hogy valójában a megszűnést nem okoz akkora megtakarítást
Emlékszem a 68as koncepció esetén a VOLÁN új buszokat kapott.
Maholnap ők is támogatásért fognak kuncsorogni, vagy megemelik annyira az árat, hogy nem lesz elég utas és akkor felszámolódik a maradék tüömegközlekedés is Magyarországon.
Ma a Trans Tour fiktív 90 % jegyekből állami támogatást tett magáévá, közben a vele párhuzamos Nyírségi kisvasút tönkrement.
Ma már Budapest Nyíregyháza között koncessziósan működik.
Ma nem 25 km es fiktív 90 % os után igényel állami árkieget, hanem 230 kmes után
Hidd el, csak a zsebek változnak
o
Ha felszabadul akár egy fillér is annak megvan a helye egy másik zsebben.
De melléktermékként csak jelenkezik majd vmennyi pénzbeli megtakarítás, amit egyből el is vonnak, igaz sokkal kevesebb mint amennyit hirdetnek (6,5 Md). A vonalak egy része jogosan van benne a listában, sajnos.
Ott akár milyen sűrű forgalom lesz akkor sem lenne több utas, mert rossz irányú a vonal, többször le lett már írva. Teherforgalom persze lesz a cementgyár miatt (is).
Kellemes állást és nyomorgást a volán buszain! Én megmaradok a vonatnál, amíg lehet.
Ez az - amíg lehet. Ez x politikai irányzat - célzatosan - leültetett Téged a vonat ülésére, és elhitette Veled, hogy ez így teljesen rendjén van: nem fizetsz szinte semmit érte, mégis ülhetsz rajta. Most, hogy a gatyeszből a popó egyre inkább kilóg, hátra arc, nincs leülés, hacsak meg nem fizeted a tényleges bekerülési költségeket. (Mert akkor aztán arra ülsz, amire akarsz.) Ezek után persze kéred vissza az ülésedet - ez teljesen normális emberi reakció. Más kérdés, hogy kedvezményes árú ülésed már nem sokáig van, ha kéred, ha nem.
Az egyet nem értők és a valóban hátrányosan érintettek létszáma között akár több nagyságrendi eltérés is lehet. Oké, de ez helyi önkormányzati ügy. Ne felülről vezényeljék a dolgokat!
Nem tudom, hallotad-e: állítólag volt egy olyan képviselő, aki az állomás nevét Kál-Kápolnáról Kál-Kompolt-Kápolnára akarta volna változtattni. Lényegében Kápolnának két állomása van: Kápolna mh és Kál-Kápolna. Egyébként te kompolti vagy?
Bocs! Orangután azt akarja nekem bebeszélni, hogy ha csúcsidőben állnaka buszon az nem gond, amikor jelenleg ülnek a vonaton, így nem ez egyértelműen visszafejlődés lenne. :(((
Van egy topik amelyikben a Grazi tömegközlekedés gazdaságossáról van szó. Itt a buszok vastagon mínuszosak, míg a villamosok nyereségesek (Bár van veszteséges vonal, de aztelviszi a hátán a többi).
Hrrrrrrr!!! :(((( Azért nem mindegy, hogy a 45 férőhelyes buszon 60 vagy 80 ember akar utazni!!!! Főleg, ha lenne lehetőség vonaton is elszálíltani őket, ahol még ülőhelyük is lenne.
>Hol olvastad azt, hogy "mi itt bent tudjuk"?... Olvass a saját soraid között! :-)) "Abban viszont egyetértünk, hogy kívülről mindenki tisztán látja a megoldást."
>Szegény Imre megpróbálja, de őt is mindenki csak kritizálja. A Kalevala?? Azért talán néha-néha jogos a kritika, vagy nem? ... :-))
>Ne haragudj, de szerinted olyan nagy dolog rájönni arra, hogy a kalauz legyen udvarias, meg hogy ismerje a jegyfajtákat? Ugyanezt mondta Devecz is a múltkor. Tudja ő is. Ettől változik valami? Esetleg van valami konkrétabb javaslat is, hogyan lehetne a kalauzokat nagyobb udvariasságra bírni?
Dehogy nagy dolog, még mi, ilyen nem mávos parti kis hülyék is rájöttünk! (Csak csendben mondom, hogy KIRÁNDULÁS előtt jóval... :-)) ) De a MÁV nem ismerte fel rájövésünk hatalmas szellemi töltetét és nem alkalmazta azt... Ha már Devecz is rájött, és mégsem változott semmi, akkor ott nagy a baj. Nem Deveczcel, hanem a céggel.
Van javaslat. Pl. nálunk ha valaki krónikusan tojik főnökei utasítására, azt hamarosan kirúgják. Nem nyugdíjazzák végkielégítéssel, nem küldik pályaválasztási tanácsadóhoz, nem helyezik más munkakörbe, hanem röpül. Ez egy konkrétabb javaslat arra, hogyan lehetne a kalauzokat nagyobb udvariasságra bírni. Valamint arra, hogy ismerje cége minden jegyfajtáját (ehhez még érettségi szintű ész sem kell), és 500+ jegyet látva ne kezdje el számolgatni, hogy megvolt-e az 500 km, nem csalt-e az utas?? És számolgatás közben, mikor kérdezte, hogy hol szállt át az utas, "nekem nagyobb állomást mondjon!", miközben borvirágos orra díszítette a vasúti kocsit...
Tudod, csak elménckedek itt, látom, hogy már rég késő. Az országnak az a 99,6 %-a, amelyiknek nem KELL vonaton utaznia, tesz rá, hogy mi lesz a MÁV melyik fő- vagy mellékvonalával. Erről pedig nagy részben a MÁV tehet.
Másik dolog van egy ilyen fogalom, hogy utaslemaradás vidéken buszon is.
Ha a sofőr mégis felvesz mindekit, késik, műszaki hibát kockáztat és növeli a balesetveszélyt ami 70-80-(90) km/h nál már nagy.
173 -as busz nem jó példa
Gyakoriság igen jó, így egy "Pösti döntéshozó "meg közvetlen a pöst melletti, nem lehet tisztában azzal, hogy napi össz 4-5 lehetőség vidéken az gyakorlatilag semmi.
Épp minap mondja a megállóban várva az egyik ismerős, hogy a Budapestről jött elszármazott gyerekei elnézték a buszt, és lekésték.
Nem értették, errefelé nem a 7-es busz gyakoriságával, vagy éppen egy villamos sűrűségével járnak a járatok.
Meg is mondta "ezek itt nem tudnának élni"
Jogsija autója úgyse lesz mindenkinek
Buszok egy részéről:
Nekem a teliüveges nyithatatlan ablakú 0 azaz nulla karbantartással üzemelő buszt nem igen tartom jónak.
Az nem busz hanem szauna.
Egy 15-20 éves ik 260 266 280 256 "kohószökevény" még nyitható abalakkal mindig jobb, mert ma új buszt minimális nyithatósággal tervetek, vagy mint a volvo buszok is Pesten vagy a volánbusznál a klíma elromlásakor, meleg szaunát képeznek
Utazás közben láttam én már rosszul lenni embert.
A mellékvonalak megszüntetéséből várható hasznon minimális vagy nincs is, de az felháborító, hogy olyan emberek döntsenek audi, merci légkondis autókból akik autóval járnak és megmondják hogy a busz jó, akkor én mielőtt be akarnának zárni egy vonalat, elvenném a döntéshozó jogsiját és tömegközlekedésre kötelezném vidéken az "Isten háta mögött".
Azt hiszem talán jobb belátásra térne mint az eddigi luxusautóval közlekedve, meg pár rideg valótlan számadatot nézegetve döntésre jutva.
A bánkútra vezető nyomvonal két részből állt, a kettőt egy sikló kötötte össze. Megszüntetése az erdei feltáróutak kiépítésének volt "köszönhető". Többféle közlekedési terv született (kisvasút, libegő), de egyik sem valósult meg, ami talán nem is baj, a Bükk-fennsík így szép.
A süttői kisvasút bányahegyi vonala -mint ahogy a nevében is áll- egy bánya közepén, lakott területtől távol ért véget, ide minek járna busz? Egyébként a pálya állapota a bontás előtti időkben is megfelelő volt, nem ez játszott szerepet a megszüntetéskor.
Csúcsidőben állnak mindenhol, metrón, villamoson, buszon, vonaton is. Máshol is, nem csak Magyarországon.
Naponta több ezer ember áll Budapesten a 173-as buszon, akár kétszer 30-40 percet is. És ez csak egy járat, vajon hányan állhatnak budapesten összesen, napi rendszerességgel ennyit vagy többet? 300 000-en? Nekik kevesebb joguk van az ülőhelyhez, mint a 78 komlói utasnak, vagy 80 zirci turistának?
Csúcsidőben mindenkit leültetni a buszokon, vonatokon, csak a leggazdagabb országokban sikerülhet. Ha Magyarország ott lesz mondjuk a világ 10 leggazdagabb országa között, akkor talán kitűzhetjük célul, hogy csúcsidőben 78 utast egy legalább 78 ülőhelyes járművel szállítsunk el. Sőt, akár azt is, hogy két db 39 ülőhelyes motorvonattal, időben jobban alkalmazkodva az igényeikhez.
vonalbezárások, buszozás... habár nem Magyarországrol szól, de itt is aktuális téma. A buszozás is lehet deficites, illetve melléfogás. Aki tud németül, olvassa itt.
De pl. Komlónál az átlag negyvenvalahány esetén tökéletesen igaz lehet a 78 fő, és ott az utasok között sokan végigutaznak, úgyhogy állnának egy darabig és nyormorognának a buszon, szemben mondjuk a 11-es vonallal, ahol több helyen is lehet utascsere. De ott meg a sok túrista miatt nem lehet busz. Mert igaz, hogy télen 5-10 fő utazik, de nyáron 60-80 fő lehet ugyanazon a vonaton egy időben.
Szilvásváradról kisvasút volt Bánkútra. Amikor megszüntették, buszjáratot ígértek, de nem lett belőle semmi.
Süttőről a Bánya-hegyre szintén kisvasút ment. Egyszerűbb volt megszüntetni, mint a pályát felújítani. A busz menetrendi kínálata napi 4 járat, ami "nem túl sok".