Amíg a régi kis Sunnyval jártam, volt egyfajta "hozzámállás" a közlekedők részéről. Nyugodtan kijött elém boldog-boldogtalan előzésnél, kereszteződésben ...Semmi vész, csak ugye "nem komoly a tag" ... Amióta a (nem a legújabb fajta) Primerával járok, jobban tisztelnek (pedig nem vagyok nyomulós típus. 300ezer km-t ledaráltam, trabanttal kezdve, utána Skoda, azután Sunny, azután Suzuki Swift (cégautó, nem választottam, de nem volt vele problémám) aztán megint Sunny). Nem tépem az autót, nem száguldozok, nem nyomom le a "kisbbeket", mégis, tisztán érzékelem (és látom is), hogy olyan helyzetben, amikor a régebbi autóimnál a másik fél a visszapillantóba tekintés után simán bejött volna elém, most egyfajta határozott "megtorpanást" tapasztalok. Megvárják, amíg elmegyek. Tény és való, hogy a nagyobb autóknak (átlagos, normális vezetési stílusnál) NAGYOBB "tiszteletet" adnak, mint a kicsinek.
PEDIG EZ NEM HELYES.
Mindig, minden autóval szemben ugyanúgy kéne viselkedni. KÖRÜLTEKINTŐEN.
---
Abban igazat adok - függetlenül attól, hogy esetleg ez a mostani szitu nem ilyen volt -, hogy a balesetek egy része simán elkerülhető egyfajta egészséges pesszimizmussal (én így hívom azt, amikor valaki annak tudatában vezet, hogy bármi megtörténhet: nem kapom meg az elsőbbséget jobbkéznél, kiszalad egy gyerek a parkoló autók közül...stb.) Ez nem jelenti azt, hogy az ember egyfajta pánikhangulatban vezet. Mindössze annyit, hogy (néha-néha) eszébe jut Murphy. :D
Vajon az ütközést megelőzően belenéztél a mazsola-vezető szemébe?
Gyakran mi is hibásak vagyunk, mert nem figyelünk fel a másik bizonytalanságára. Mert akkor még meg lehet előzni dolgokat, ha tudunk segíteni egy forgalmi szituációban egy gyakorlatlanabbnak. Még akkor is, ha a KRESZ szerint elsőbbségünk van.
Egy preventív vezetői stílusú Nissan-os.
Bár egyik rokonom azt mondta az új Primera pofijára, hogy olyan harapós kinézetű. Lehet, hogy ez is megvéd ijedősebbektől?
Ez borzalom :(
Nem is kérdezem, Te hogyan toleráltad...
Négy év múlva az én nagyobbik lányomnak is jogsija lesz. Úgyhogy már jóelőre járunk ki a piactérre gyakorolni. (Szombatonként délután töküres a placc, lehet rutinozni :) )
A XXII. kerületben van egy jó kis lámpabolt. Utángyártott és eredeti cuccokkal is foglalkoznak, sőt karosszéria elemekkel is.
Cím: BP., XXII. Dózsa György út 104. (a bejárat a Mátyás király utcából nyílik)
Tel: 362-2535, 06-30-9666-532
Hali!
Ma egy probajogsis csajszi lebontotta a verdam elejet:(
Kene par dolog,hol kapok s kb mennyiert?
Bal elso lampa,lokharito(bar lehet ragasztom)bal index,bal elso sarvedo,motorhazteto.
Egyenlore ezek,remelem belul a motorterben nem serult semmi,labon hazajottem vele.
Ez a jó ebben a fórumban, hogy bárki jó szándékkal, a kioktatás kockázata nélkül közölheti tapasztalatait, ismereteit. Mert ne feledjük, ez nem csak párbeszéd két fél között, nem CSAK nekem szól ez a válasz, hanem mindenki olvashatja, aki erre jár. És hadd okuljon belőle. Bárki. Ezért is javaslom mindenkinek, nyugodtan lehet szószátyár. Ki tudja, kinek lesz hasznára éppen az az információ, amit egy szómenés magában foglal.
Egy szó mint száz, kedves fórumtársak, mindent bele. MINDENT. A legszorosabb értelmében!
Én is hazaértem a nyaralásból (szintén olaszország mint nemmindegy kolléga : ) ). A fogyasztásról és útról sajna nem vezettem naplót, csak a teli tanknál számolgattam: Bp.-Rábafüzes: 6.6 (100-130-as tempó), Grác-Bp.: 7.4 (100-150-es tempó légkondival). Azt hiszem egy 1997-es évjáratú 2.0-ás benzinmotorhoz képest elég jónak mondható. Az autópályán a 150-et nagyon jól bírta, a sok kanyar miatt (Alpok) nem is nagyon lehetett jobban nyomni neki.
Üzemanyag kifogyás:
Nekem először egy "sima" dízel Bluebird-öm volt, abból 1x-er fogyott ki az olaj, de a szűrőn lévő pumpával simán le lehetett légteleníteni a rendszert. Viszont az előző cégnél ahol dolgoztam TDI Toledok voltak, és amikor az egyikből kifogyott a nafta, azt tényleg csak szervízben lehetett beindítani. Ez valószínű az új fajta befecskendezésnek és számítógépes vezérlésnek köszönhető. : (
OFF
Nem állt szándékomban sem kioktatni, sem kétségbe vonni a tudásodat, elnézést kérek. Ez vonatkozik a következőkre is ...
ON
A dieseleket nem tanácsos "kiautózni", mert (állítólag) ha levegős lesz az üzemanyag-ellátó rendszer, azt csak szervízben (de semmiképpen nem az utcán) lehet légteleníteni. Állítólag a katalizátoros autókat sem tanácsos, de azokat azért, mert amikor az utolsó cseppek mennek a motorba, akkor már lefulladhat, fulladozhat, és így a köhögő motorból elégetlenül kerülhet benzin a kipufogó-rendszerbe, ami károsíthatja a katalizátort. (Ezért nem célszerű betolni sem az ilyen autókat.)
Én is mindig magammal hordom az 5 literest :)
Bár úgy vettem észre, hogy amikor felvillan a benyó lámpa, akkor még olyan 8-10 liter van a tankban. De inkáb ez legyen, mint a "Ja, bocs, már üres..." című játék :D
No de a lényeg:
NISSAN FOR EVER :)
Mérnök lévén tisztában vagyok a folyadékok termodinamikájával.
De elővigyázatosságból mindig csak akkor tankolom túl az üza.tartály névleges kapacitását, amikor tudom, hogy egy menetben le is fogyasztom a túltöltést, azaz min. 50 km út áll még előttem.
Nekem eddig még nem sikerült csont szárazra lefogyasztani a tankot, de ott van ilyenkor velem egy kis 5 literes műanyag kamrában 5 liter gázolaj.
A fedélzeti komputer (azért ez nem kicsit túlzás annak nevezni, nem felvágni akarok vele) tank üres, rohanj tankolni kiírása után legútóbb még 110 km-t furikáztam.
Eddig maximálisan elégedett vagyok a Nissan új Diesel motorában, a 2,2 literes common-rail rendszerű állatban. Csendes ámde erős és fürge ráadásul még nem is túl falánk. Másfél tonna mozgatása meg sem kottyan neki.
Nem véletlen, hogy az X-trail terepjáró is ezt kapta. Korábbi Nissanom, a 2,7 TDi bizony lomha volt gyorsításoknál, bár volt ereje, 129 LE-s volt, de a fogyasztása, akárhol is mentem, ha fene fenét evett is 9,5 liter volt. Ezt a Nissan mérnökei beállították valahogy, hogy a terepjáró nyomatékkarakterisztikája konstans legyen álló helyzettől (vontatott nehéz tárgy megmozdításához) 3600 fordulat/percig. Ez az új 2,2 TD fele fordulaton adja le u.azt a teljesítményt, tehát hönnyű belátni, hogy a nyomatéka, azaz ereje gyakorlatilag a duplája! És ettől megy a járgány!
Úgy tudom, hogy a benzintank kapacitását úgy adják meg, hogy nincs benne a beömlőcső, meg az egyéb "csatolt" részek. De (hivatalosan) nem is szabad úgy tankolni, hogy az első "kikattanás" után még rátöltesz, mert ezzel "elveszed" a tágulási lehetőséget. Olyan ez, mint a szódásszifon. Abban is van egy kis csövecske, amivel megoldják, hogy ne tudd fullra tölteni. Ugye, fizikából tudjuk, hogy a folyadékok összenyomhatatlanok :)
A beömlő csőbe kb. 1,5 - 3 liter benzin fér még el, autója válogatja.
Nekem eddig egyszer sikerült a hivatalosan 60 literes tankú Primerába 59,4 litert tölteni :)
Viszont a két régebbi Sunnynál eljátszottam azt, hogy leürítettem a tankot (kiautóztam), betöltöttem a kannából a garantált 5 litert, irány a kút, és full. Nos akkor TÉNYLEG annyit tankoltam, amennyiről a leírás szólt. (50 ill. 45 liter.)
Ujabb adatok az uj Primera benzintank kapacitását illetően: (TD 2.2 Wagon Tekna)
Kb. 66 literes lehet, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, az odavezető csőben még elfér vagy 3 liter pluszban.
Ezzel utolérte a gyárilag 72 literes tankúnak mondott, azóta eladott Nissan Terrano 2.7 TDi-met, abba soha sem sikerült 66 liternél többet betölteni.
Amúgy kérdezem a nagytudású és tapasztalt Urakat itt, hogy rendjén van-e az, hogy a névleges tankűrtartalmon túl is fér üzemanyag töltéskor, vagy a benzinkút ügyeskedésére gyanakodjam?
Szia Bundee,
pár lappal visszafelé megtalálod BestPoint-os észrevételeimet.
Összegezve a BestPoint után vesztettem el végleg a bizalmam a szakszervízek iránt. (Talán az összes közül a BestPoint volt a legolcsóbb, de a leggyengébb és leglinkebb is.)
2002 júliusában ünnepli harmincadik születésnapját a Honda talán legsikeresebb modellje, a Civic. A száznál is több országban forgalmazott autóból eddig több mint 14 millió példányt adtak el.
Jelenleg a hetedik generációnál tart a sorozat. A Civic - pláne a korábbiak - különösen kedvelt házi tuningmesterek és kamion-kifosztó nehézfiúk körében, mivel már alapban is pörgős motorja és sportosan keményre hangolt futóműve van, de a számok alapján az évek során a józan autóvásárlókat is meggyőzte kifinomult, megbízható működésével.
Az első Civiceket három, négyajtós és kombi változatban árulták, az őst egy teljesen alumíniumból készült, 1,2 literes, négyhengeres SOHC motor hajtotta, 54 lóerős teljesítménnyel.
Almera nagyon bevált. Engem az döbbent le mostanában, mennyire jól viselkedik kanyarban. Folyamatosam növelgetem a kanyarsebességeimet, de mintha oda lenne ragasztva az úthoz.
Ma egy másik almerás elhúzott tőlem egy kanyarban, pedig mentem én is rendesen. Suzukival már a korláton lettem volna :).
Nem vagyok egy száguldozós típus, de megnyugtató, mekkora tartalékok vannak a kocsiban, pedig ez egy tök alap típus.
Passz. Mármint a hangszóró. Ez nem az én szakterületem, én jogász vagyok :)
A mostani kocsimban (N16) gyári rádió és hangszóró van, meg vagyok vele elégedve.
Nemmindegy: a fogyasztás remek, a parkolási díjakkal kapcsolatban pedig teljesen egyetértek (politikamentesen). Botrány, hogy 15-20 ezer forintot parkolok el csak azért, mert az irodánk a Szemere utcában van... Rohadjon meg, aki ezt kitalálta, de azt hiszem, ez most itt OFF, mert elvileg ez a Nissan-fórum :)))
Üdv mindenkinek.
Tegnap este érkeztünk meg (a család) Jesoloból. Röviden csak annyit, (politika-mentesen), hogy Demszky elmehet a búsba! Punta Sabbioniban, a kikötőben, ahonnan a hajó megy Velencébe, EGÉSZ NAPRA 5 euró a parkolási díj, FEDETT, árnyékos parkolóban. Firenzében, a belvárosban óránként 0.75 euró! (Mennyit keres egy átlag olasz? És egy átlag EU-turista??)
---
Ami pedig a lényeg, fogyasztás:
(Nissan Primera 1.6 / 100LE / 1280 kg, másfél éves, 18.000 km-rel indultunk.
Két felnőtt, két serdülő gyerek, 505 liternyi pakk a csomagtartóban, VÉGIG klíma (!!) :)
Bp.-Rábafüzes, hajnalban, M7 utána 8-as út:
253,5 km, 16,8 l == 6,64 l/100km
Rábafüzes - Villach sztráda 130-150 km/h:
274,2 km 20,52 l == 7,48 l/100km
Villach - Velence telekocsival sztráda 130-150 km/h plusz Velence - San Marino - kirándulás üres* autóval (tankolás Riccionénál, országút 90-110 km/h + városi dugócskák néha):
684,5 km 48,33l == 7,05 l/100km
Velence - Pisa - Firenze - Velence végig sztráda 130-150 km/h üres* autóval:
664 km 45,24 l == 6,81 l/100km
Velence - Villach - Rábafüzes végig sztáda, "telekocsi", 120-130 km/h:
832 km 59,62 l == 7,12 l/100km
---
Úgy gondolom, hogy ez a fogyasztás egy 1.6 Primerától NAGYON szép.
* = vagyis csak négyen ültünk a kocsiban, és a napi csomag volt velünk.Gyakorlatilag egy hűtőtáska meg egy retikül.:)
Hali agxulo!
Egy ismerősnek van Cargo-ja, kb. 3 éve vette újonnan, nagyon meg van vele elégedve. A kereskedő próbálja rávenni, hogy cserélje le az új változatra, de nem akarja. Nagyon meg van vele elégedve és nem érződik a kocsin a kora sem, mert a kötelező szervizeken túl még soha semmit nem kellet vele csinálni.
Köszi a biztatást! Végül beszereltettem egy szerelővel, gyorsan megvolt (és csak 3000 Ft, úgyhogy nem érdemes babrálni vele).
A gyári Clarion hangszóró viszont nem egy nagy eresztés, úgyhogy most elkezdtem hangszóró szettet keresni. Azért szettet, mert szeretek magas hangokat is hallani a zenében, de az onnan alulról nem jönne ki. A te autódban, vagy más Almerában mi az ami jól szólt?
Én SinusLive-ra gondoltam eleinte (autóhifi topic-ot olvasva), de nekem nem tűnt elég markánsnak a basszusa egy ismerős kocsijában (Punto). Bár a magasai nagyon szépen szóltak. A szerelő valami Coral hangszórókat emlegetett, hogy jók, de nemigen hallottam róluk.
ps.: Egyébként tényleg nem vagyok én sem egy windows rajongó, szeretem, ha a dolgok megbízhatóan mennek, Nissant is azért vettem... :)
Szia, Linuxos Lamer! Itt egy MacOS-os Lamer beszél, úgyhogy rokon (nemwindowsos) lelkek vagyunk :)))
Nekem is volt 98-as Almerám és abban is volt fémlemez és nem volt gyári rádió, csak előkészítés. Bár nem magam csináltam a beszerelést, hanem a II. ker. Bimbó úton egy rádiószerviz, arra tisztán emlékszem, hogy nem kellett az egész műszerfalat lebontani, és arra is, hogy a srác nagyon csodálkozott a fémlemezen, de elég gyorsan eltávolította.
98-as Almera 1.4 GX, 5 ajtós. 1 hete hajtom, kb. 1000 km eddig.
Nagyon jó autó, jó motorral, váltóval. Astrával összehasonlítva legalábbis. Fogyasztása is nagyon baráti.
Egy problémám van: Van benne gyári rádió előkészítés és szeretnék beleszerelni egy rádiót.
A takarólap alatt viszont egy vízszintesen beszerelt fémlemez van.
Nem tudjátok, hogy lehet kiszedni? Le kell szednem a műszerfalat, vagy csak a középső burkolatot?
Hogyan?
Sunny 1.6 16V SLX
nem sok bajom van vele,de mar masodszor kezdett el zorogni a kupufogot vedo boritasok valamelyikje,s pont alapjaraton adja a femes hangot,kicsit zavar.
A kozepen levot mar levettem,visszarakni nem sikerult,mert elrohadt mar nagyon.
Most az egyel elotte valo zorog,legalabbis azt gondolom,leveszem ezt is,Nektek is "szethullot" mar ilyesforman?
Valamint nem gaz,ha ezek nincsenek fenn a verdan?
Üdv minden NISSAN-osnak!
Én egy 1996-os ezüst 16 szelepes PRIMERA 2.0 SLX boldog tulajdonosa vagyok. Sajna az előző tulaj a nagy gázzal elmegy elvet követve vezette a kocsit, ezért kissé ütött kopott. De vezetni tényleg maga a csoda. Nem tudom az almerásoknak mi a tapasztalata, de nekem olyan érzés (különösen a Suzukim után) mintha oda lenne ragasztva az úthoz, egyszerűen nem csúszik. Remélem az újabb típusoknál sem puhították el a rugózást. A fogyasztás vegyesen város és sztráda (M7 lezárásokkal) egyfolytában klímával, kicsit sportos huzatásokkal 9.5liter/100km. Ha lesz NISSAN találkozó szeretnék elmenni de szeptember második hetében Horvátországba viszem nyaralni az autót.
Amiben tanácsot kérnék a jobb első dísztárcsám út végén jóval melegebb a többinél, néha útközben nyikorog is...
Üdv
W