Én is kinéztem egyet, még sajnos ezt sem lehet kapni.
(Remélem jó lett a link : ) )
Most olvastam egy újságban, hogy újra gyártani kezdik a híres Z sorozatot, ezúttal 350-es néven. Kiváncsian várom az első darabokat. Kicsivel olcsóbb lesz mint a Honda S2000-es. (Nem mintha azt meg tudnám fizetni, de hát ábrándozni azért lehet, nem?)
Köbö 4 hónapja P10-hez kerestem cuccokat, a verda eleje volt összetörve. Emlékeim szerint a bal első lámpa és a motorháztető volt majdnem új árban. (Nem is néztem meg az említett darabokat, végül nem ott vettem.)
Három éve első Nissan-emblémát kerestem. Telefonban 3000Ft-ot mondtak, mire személyesen odamentem, már 3500 volt. Végül mégis megvettem, jóllehet akkoriban 5-6e körüli árat mondtak rá a szakszervízben.
A Sas utcai bontót nem ismerem, a szentendreiben egyszer voltam ugyancsak embléma végett. Ott csak utángyártott volt, igaz elég olcsón, de egy hónap alatt le is kopott róla az ezüst festék.
Hát igen, akinél a konok nemtudás (KRESZ nemtudása) kellő önbizalommal is párosul, Isten mentsen meg az ilyen delikvensektől... Nem akarok diszkriminálni, de a nők között van több ilyen, ez a tapasztalat.
Szerintem a hölgyeménynek még most is meggyőződése, h. ő ment szabályosan...
N14-eshez nincs sok cucca a bontósnak (ma beszéltem vele), de ezen cuccok mindegyike (talán sárvédő nem) kapható utángyártott alkatrészként, a bontós ebben is fog tudni segíteni, a biztosítótól kapott kb 350-400ezerből (számlásan) talán menni fog! :-))))
Mondjuk érdekelne, hogy mi az amit szinte az új árában kínál, ismerem a tulajt (van üzleti érzéke ez tény), de a sas utcai ill. a szentendrei bontóhoz képest minden ára alacsonyabb volt eddig...
Ui: 3éve használok N14-est, kellett már hozzá ez az és egy éve egy másikat is koptatok úgyhogy gyakran előfordulok nála.
Volna egy Sunny B12 eleje. Csak a vaz, a ket torony, tuzfal . Amit le lehetett szedni rola az nincs meg. Az A oszlopnal lett elvagva. Mivel nem ugy lett megcsinalva a kocsim - es azota el is adtam -, ahogy gondoltam, ez megmaradt. Nem erdekelne valakit? 06-203-312-642.
Koszonom mindenkinek,most intezem a karfelvetelt,aztan beszerzem a dolgokat.Nem nagy a gond,csak latvanyos.
Ami az utkozest illleti,en igen ovatos vezetonek tartom magam,rendelkezem megfelelo rutinnal is,mert ebbol elek.
Itt allohelyezetbol indultam,a holgyike,meg egyszeruen ramfordult a kocsijaval,soha nem hittem vona,hogy nem all meg,annyira egyertelmu volt a dolog,kivedeni pedig mar nem tudtam,hiaba fekeztem allora a kocsim,ha O belement.
Kis auto,nagy auto:
nekem eddig ez a legkisebb autom,meg soha nem ereztem hatranyos helyzetben magam vele,tehat passz.
Viszont amikor tekintelyesebb autoim voltak,legalabbis meretre s nem teljesitmenyre,annak bizony ereztem az elonyet.
mielott valaki aztmondana, hogy egy 3 literes motornal ez ok, megjegyeznem, hogy nehany eve egy autopalyas utnal ez kb. 6-7 liter volt - maximum!
most pedig uttol fuggetlenul 13-15 liter...
a nagyobb autoval szembeni elozekenyseget en eddig nem igazan tapasztaltam itthon, ugyanugy kivagnak - azonban mintha mostanaban tobb olyan autossal talalkoznek, aki ha latja, hogy nem nagyon belathato helyrol erkezik, az elsobbsege ellenere elenged - talan a kulfoldi rendszam miatt, nemtom...
de azert a nyugati teren a hid alatt mindig le akarjak daralni a kocsi elejet a vaci utrol szent istvanra kanyarodok :)
Eddig a Nissan márkanevet a megbízhatóság garanciájaként aposztrofálták. De ezúttal értékelte a szaksajtó, hogy a német tervezőmérnökök (mert állítólag nem japán mérnökök asztalán fogant az ötlet) el mertek rugaszkodni a Nissan eddig megszokott konvencionális megoldásaitól.
Részvétem !
Egy Nissan autóbontó: 387-6615
Helyileg a III.ker. Áldomás utcában található, eléggé eldugott helyen. Az árait érdemes összehasonlítani egy márkakereskedő áraival, mert van, amit szinte új árban ad, de akad egy-két "jó fogás" is.
Amíg a régi kis Sunnyval jártam, volt egyfajta "hozzámállás" a közlekedők részéről. Nyugodtan kijött elém boldog-boldogtalan előzésnél, kereszteződésben ...Semmi vész, csak ugye "nem komoly a tag" ... Amióta a (nem a legújabb fajta) Primerával járok, jobban tisztelnek (pedig nem vagyok nyomulós típus. 300ezer km-t ledaráltam, trabanttal kezdve, utána Skoda, azután Sunny, azután Suzuki Swift (cégautó, nem választottam, de nem volt vele problémám) aztán megint Sunny). Nem tépem az autót, nem száguldozok, nem nyomom le a "kisbbeket", mégis, tisztán érzékelem (és látom is), hogy olyan helyzetben, amikor a régebbi autóimnál a másik fél a visszapillantóba tekintés után simán bejött volna elém, most egyfajta határozott "megtorpanást" tapasztalok. Megvárják, amíg elmegyek. Tény és való, hogy a nagyobb autóknak (átlagos, normális vezetési stílusnál) NAGYOBB "tiszteletet" adnak, mint a kicsinek.
PEDIG EZ NEM HELYES.
Mindig, minden autóval szemben ugyanúgy kéne viselkedni. KÖRÜLTEKINTŐEN.
---
Abban igazat adok - függetlenül attól, hogy esetleg ez a mostani szitu nem ilyen volt -, hogy a balesetek egy része simán elkerülhető egyfajta egészséges pesszimizmussal (én így hívom azt, amikor valaki annak tudatában vezet, hogy bármi megtörténhet: nem kapom meg az elsőbbséget jobbkéznél, kiszalad egy gyerek a parkoló autók közül...stb.) Ez nem jelenti azt, hogy az ember egyfajta pánikhangulatban vezet. Mindössze annyit, hogy (néha-néha) eszébe jut Murphy. :D
Vajon az ütközést megelőzően belenéztél a mazsola-vezető szemébe?
Gyakran mi is hibásak vagyunk, mert nem figyelünk fel a másik bizonytalanságára. Mert akkor még meg lehet előzni dolgokat, ha tudunk segíteni egy forgalmi szituációban egy gyakorlatlanabbnak. Még akkor is, ha a KRESZ szerint elsőbbségünk van.
Egy preventív vezetői stílusú Nissan-os.
Bár egyik rokonom azt mondta az új Primera pofijára, hogy olyan harapós kinézetű. Lehet, hogy ez is megvéd ijedősebbektől?
Ez borzalom :(
Nem is kérdezem, Te hogyan toleráltad...
Négy év múlva az én nagyobbik lányomnak is jogsija lesz. Úgyhogy már jóelőre járunk ki a piactérre gyakorolni. (Szombatonként délután töküres a placc, lehet rutinozni :) )
A XXII. kerületben van egy jó kis lámpabolt. Utángyártott és eredeti cuccokkal is foglalkoznak, sőt karosszéria elemekkel is.
Cím: BP., XXII. Dózsa György út 104. (a bejárat a Mátyás király utcából nyílik)
Tel: 362-2535, 06-30-9666-532
Hali!
Ma egy probajogsis csajszi lebontotta a verdam elejet:(
Kene par dolog,hol kapok s kb mennyiert?
Bal elso lampa,lokharito(bar lehet ragasztom)bal index,bal elso sarvedo,motorhazteto.
Egyenlore ezek,remelem belul a motorterben nem serult semmi,labon hazajottem vele.
Ez a jó ebben a fórumban, hogy bárki jó szándékkal, a kioktatás kockázata nélkül közölheti tapasztalatait, ismereteit. Mert ne feledjük, ez nem csak párbeszéd két fél között, nem CSAK nekem szól ez a válasz, hanem mindenki olvashatja, aki erre jár. És hadd okuljon belőle. Bárki. Ezért is javaslom mindenkinek, nyugodtan lehet szószátyár. Ki tudja, kinek lesz hasznára éppen az az információ, amit egy szómenés magában foglal.
Egy szó mint száz, kedves fórumtársak, mindent bele. MINDENT. A legszorosabb értelmében!
Én is hazaértem a nyaralásból (szintén olaszország mint nemmindegy kolléga : ) ). A fogyasztásról és útról sajna nem vezettem naplót, csak a teli tanknál számolgattam: Bp.-Rábafüzes: 6.6 (100-130-as tempó), Grác-Bp.: 7.4 (100-150-es tempó légkondival). Azt hiszem egy 1997-es évjáratú 2.0-ás benzinmotorhoz képest elég jónak mondható. Az autópályán a 150-et nagyon jól bírta, a sok kanyar miatt (Alpok) nem is nagyon lehetett jobban nyomni neki.
Üzemanyag kifogyás:
Nekem először egy "sima" dízel Bluebird-öm volt, abból 1x-er fogyott ki az olaj, de a szűrőn lévő pumpával simán le lehetett légteleníteni a rendszert. Viszont az előző cégnél ahol dolgoztam TDI Toledok voltak, és amikor az egyikből kifogyott a nafta, azt tényleg csak szervízben lehetett beindítani. Ez valószínű az új fajta befecskendezésnek és számítógépes vezérlésnek köszönhető. : (
OFF
Nem állt szándékomban sem kioktatni, sem kétségbe vonni a tudásodat, elnézést kérek. Ez vonatkozik a következőkre is ...
ON
A dieseleket nem tanácsos "kiautózni", mert (állítólag) ha levegős lesz az üzemanyag-ellátó rendszer, azt csak szervízben (de semmiképpen nem az utcán) lehet légteleníteni. Állítólag a katalizátoros autókat sem tanácsos, de azokat azért, mert amikor az utolsó cseppek mennek a motorba, akkor már lefulladhat, fulladozhat, és így a köhögő motorból elégetlenül kerülhet benzin a kipufogó-rendszerbe, ami károsíthatja a katalizátort. (Ezért nem célszerű betolni sem az ilyen autókat.)
Én is mindig magammal hordom az 5 literest :)
Bár úgy vettem észre, hogy amikor felvillan a benyó lámpa, akkor még olyan 8-10 liter van a tankban. De inkáb ez legyen, mint a "Ja, bocs, már üres..." című játék :D
No de a lényeg:
NISSAN FOR EVER :)
Mérnök lévén tisztában vagyok a folyadékok termodinamikájával.
De elővigyázatosságból mindig csak akkor tankolom túl az üza.tartály névleges kapacitását, amikor tudom, hogy egy menetben le is fogyasztom a túltöltést, azaz min. 50 km út áll még előttem.
Nekem eddig még nem sikerült csont szárazra lefogyasztani a tankot, de ott van ilyenkor velem egy kis 5 literes műanyag kamrában 5 liter gázolaj.
A fedélzeti komputer (azért ez nem kicsit túlzás annak nevezni, nem felvágni akarok vele) tank üres, rohanj tankolni kiírása után legútóbb még 110 km-t furikáztam.
Eddig maximálisan elégedett vagyok a Nissan új Diesel motorában, a 2,2 literes common-rail rendszerű állatban. Csendes ámde erős és fürge ráadásul még nem is túl falánk. Másfél tonna mozgatása meg sem kottyan neki.
Nem véletlen, hogy az X-trail terepjáró is ezt kapta. Korábbi Nissanom, a 2,7 TDi bizony lomha volt gyorsításoknál, bár volt ereje, 129 LE-s volt, de a fogyasztása, akárhol is mentem, ha fene fenét evett is 9,5 liter volt. Ezt a Nissan mérnökei beállították valahogy, hogy a terepjáró nyomatékkarakterisztikája konstans legyen álló helyzettől (vontatott nehéz tárgy megmozdításához) 3600 fordulat/percig. Ez az új 2,2 TD fele fordulaton adja le u.azt a teljesítményt, tehát hönnyű belátni, hogy a nyomatéka, azaz ereje gyakorlatilag a duplája! És ettől megy a járgány!
Úgy tudom, hogy a benzintank kapacitását úgy adják meg, hogy nincs benne a beömlőcső, meg az egyéb "csatolt" részek. De (hivatalosan) nem is szabad úgy tankolni, hogy az első "kikattanás" után még rátöltesz, mert ezzel "elveszed" a tágulási lehetőséget. Olyan ez, mint a szódásszifon. Abban is van egy kis csövecske, amivel megoldják, hogy ne tudd fullra tölteni. Ugye, fizikából tudjuk, hogy a folyadékok összenyomhatatlanok :)
A beömlő csőbe kb. 1,5 - 3 liter benzin fér még el, autója válogatja.
Nekem eddig egyszer sikerült a hivatalosan 60 literes tankú Primerába 59,4 litert tölteni :)
Viszont a két régebbi Sunnynál eljátszottam azt, hogy leürítettem a tankot (kiautóztam), betöltöttem a kannából a garantált 5 litert, irány a kút, és full. Nos akkor TÉNYLEG annyit tankoltam, amennyiről a leírás szólt. (50 ill. 45 liter.)
Ujabb adatok az uj Primera benzintank kapacitását illetően: (TD 2.2 Wagon Tekna)
Kb. 66 literes lehet, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, az odavezető csőben még elfér vagy 3 liter pluszban.
Ezzel utolérte a gyárilag 72 literes tankúnak mondott, azóta eladott Nissan Terrano 2.7 TDi-met, abba soha sem sikerült 66 liternél többet betölteni.
Amúgy kérdezem a nagytudású és tapasztalt Urakat itt, hogy rendjén van-e az, hogy a névleges tankűrtartalmon túl is fér üzemanyag töltéskor, vagy a benzinkút ügyeskedésére gyanakodjam?
Szia Bundee,
pár lappal visszafelé megtalálod BestPoint-os észrevételeimet.
Összegezve a BestPoint után vesztettem el végleg a bizalmam a szakszervízek iránt. (Talán az összes közül a BestPoint volt a legolcsóbb, de a leggyengébb és leglinkebb is.)
2002 júliusában ünnepli harmincadik születésnapját a Honda talán legsikeresebb modellje, a Civic. A száznál is több országban forgalmazott autóból eddig több mint 14 millió példányt adtak el.
Jelenleg a hetedik generációnál tart a sorozat. A Civic - pláne a korábbiak - különösen kedvelt házi tuningmesterek és kamion-kifosztó nehézfiúk körében, mivel már alapban is pörgős motorja és sportosan keményre hangolt futóműve van, de a számok alapján az évek során a józan autóvásárlókat is meggyőzte kifinomult, megbízható működésével.
Az első Civiceket három, négyajtós és kombi változatban árulták, az őst egy teljesen alumíniumból készült, 1,2 literes, négyhengeres SOHC motor hajtotta, 54 lóerős teljesítménnyel.