Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ha haladósra kell venni a figurát, akkor az az ágyazat bizony nagyon is jó. Lásd Keszthely, ahol a Tillig H0 Elite alatt ugyan nem Noch, hanem Tillig van. Még szép is.
Én viszont az évek alatt változott tervek hatására azt hiszem, elbontom a terepasztalom, és újrakezdem. Lényegesen nem fog változni, csak a villamosvona miatt át kell rendezni.
Összesen 27 hozzászólásodból az utóbbi kettő kicsit durvára sikeredett. Talán nem kellene mindent lehülyeségezni, pocsékolásnak venni, ami nem a Te személyes, és Nálad nyilván bevállt módszer. Szerényebben kellene kicsit.
csíkosháTTú
Innen ON
A sóder, vagy homok átszitálásával készített ágyazat valóban olcsó, és szépen néz ki... HA! Ha a nagyrabecsült modellező nagyjából az 1870-es, 1880-as évek előtti vasutat modellezi. Ugyanis ekkor még a kavicságy valóban mosott folyami kavicsból készült. Azonban eléggé gyorsan áttértek a kőzúzalékra, a stabilabb pályaszerkezet miatt. Miért is írom ezt? Mert a szitált homok, vagy sóder szemcsék nagyjából gömbölyűek, de mindenképpen kerek a szélük. Míg az általánosan használt kőzúzalék széle éles, töredezett egyenesekből áll.
Modernebb vasút esetében mindenképpen érdemes valamilyen szóróanyagot használni, nem drága. Ahol kevésbé számít a pénz, de haladósra kell venni a munkát, annak viszont a gyári alátétek igenis jó választások lehetnek. Járulékos előnyök, hogy csillapítják a zajt is. Azon kevesek, akik a vasút hőskorát modellezik, azok bátran használhatják a homokot, mert az az élethű abban a korban.
A korábbi (kép szerinti) terepasztalomon fűrészporral oldottam meg a kőzúzalékot. imitációt.
Úgy gondolom eléggé élethű lett. További képek megtekinthetők a kep.tar.hu oldalon berczda felhasználónévre keresve.
A sóderen én is gondolkoztam már, szúnyoghálón keresztül rostáltam is, de nem tudom, hogy a port, homokot ki lehet e rendesen mosni belőle. A tempera helyett akril festéket szoktam használni, ami drágább ugyan, de száradás után nem oldódik víz, pára hatására.
Az áramszedővel kapcsolatban azért kérdeztem, mert kb 17 éve volt tt-s áramszedős mozdonyom, annak a nyitott áramszedője nemigen rugózott. De már találtam az űrszelvényre vonatkozó adatokat, szabványokat.
Majd belehalok mikor meglátom a bolti kűzúzalék szót!
micsoda pénzkidobás!
Sódert átszitálsz amíg 1-2 mm-es szemeket nem kapsz,temprás vízben szürke-fehér színűre fested(amilyet akarsz),kiszárítod a napon és kész az ágyazat.
Ha csinálsz felsővezetéket akkor nem az számít milyen magas nyitott áramszedővel a villanymozdony(Ez már eleve változó)mivel a vezetéknek le kell nyomnia.
Az már máskérdés,hogy mennyire szabad lenyomnia mivel az attól függ milyen a rugózása a mozdony áramszedőjének.Bár úgytudom(tapasztalat alapján is),hogy ma már finomabb szerkezeteket gyártanak hozzájuk mint régen.
1. Mivel nincs még ilyen mozdonyom a H0 méretarányú villanymozdony nyitott áramszedővel milyen magas, a sínkoronától mérve? Terepasztal építésnél tudnom kellene, hogy az alagutakba, hidak alá beférjen, illetvd, hogy egy későbbi villamos vontatást ki lehessen utólag is építeni.
2. A tapasztalatok szerint a kereskedelemben kapható 250g-os kiszerelésű kőzúzalék szóróanyag átlagos felhasználással kb. milyen hosszú vágányszakaszhoz elegendő?
Vegyél alá noch kőzúzalék lapot vagy flexibilis kavicságyat. linkek: a szőnyegere:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=3351&topic_id=508 a kavicságyra:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=5593&topic_id=460
Én a NOCH féle flexibilis kavicságyat ajánlom mert a vonatok is csendesn futnak rajta meg nem kell sokat bajlódni vele.De van fűszőnyeg is hozzá csak azt méretre kell vágni.Én igazából mindkettőt alkalmaztam a nyílt pályán a kavicságyat a váltóknál hogy jól működjenek a szőnyeget. Linkek: a kavicságyra:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=5593&topic_id=460 a fűszőnyegre:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=3351&topic_id=508
Én a NOCH féle flexibilis kavicságyat ajánlom mert a vonatok is csendesn futnak rajta meg nem kell sokat bajlódni vele.De van fűszőnyeg is hozzá csak azt méretre kell vágni.Én igazából mindkettőt alkalmaztam a nyílt pályán a kavicságyat a váltóknál hogy jól működjenek a szőnyeget. Linkek: a kavicságyra:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=5593&topic_id=460 a fűszőnyegre:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=3351&topic_id=508
Én a NOCH féle flexibilis kavicságyat ajánlom mert a vonatok is csendesn futnak rajta meg nem kell sokat bajlódni vele.De van fűszőnyeg is hozzá csak azt méretre kell vágni.Én igazából mindkettőt alkalmaztam a nyílt pályán a kavicságyat a váltóknál hogy jól működjenek a szőnyeget. Linkek: a kavicságyra:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=5593&topic_id=460 a fűszőnyegre:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=3351&topic_id=508
Én Noch féle flexibilis kavicságyat használtam,és a vonatok is csendesen futnak rajta.Létezik szürke,és barna kivitelben. Itt egy link ahol lehet kapni:http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=5593&topic_id=460
Üdv. Azt szeretném kérdezni tapasztalt modellezőtársaimtól, hogy a sínekre kavicságyazatot csak szórós kaviccsal lehet e megoldani (amit ugye vagy vmilyen modellragasztóval v tapétaragasztóval erősít fel az ember?, vagy van más mód is... mert amikor én csináltam, nem fogta meg a ragasztó elég jól, és a talpfák között a lyukak felében látszott az alapnak használt fa. A segítséget előre is köszi!
Lenne egy kérdésem: én is terepasztalt szeretnék építeni H0-méretben.
Csinált-e már valaki modulszerűen összerakható terepasztalt? (Pld. állomás, váltókkal kapcsolókkal, trafókkal, várossal, stb.) egy hosszúkás lapon, mondjuk 2 bemeneti fővonallal és 2 kimeneti fővonallal. Aztán egy másik modulban folytatódik. Majd onnan ismét egy újabb modulban folytatódna.
Hogy lehet ilyenkor a síneket illeszteni?
Jó választás-e az, hogy a mozdonyok digitálisak (láttam egy szettet két szerelvénnyel, meg kézi irányítóval + 7 m sínnel kb. 90e Ft-ért újonnan) és az összes többi dolog analóg módon működik (váltók, világítások, jelzők, stb.)?
Kösszi Csíkos, Láttam már a beszámolódat, szoktam ott is nézelődni mert vannak tanulságos és érdekes dolgok, annak ellenére hogy a TT-s méretarányt körbelőttem a H0-ás és N-es mérettel :P :)
a házak itt nem OFF, azok is a terepasztal részei :-)) A patinálásról: nézz szét a makettinfón,sok hasznos leírás van festésről koszolásról stb.. na jó éjt mindenkinek!!