Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ebben viszont szinte teljesen egyet értünk. Sajnos az ember rá van kényszerülve a gyári cuccok használatára, mert többségünknek nincsen ideje mindent magának legyártani. Tény hogy a műanyag épületek alapállásban erősen műanyag hatásak, de van aki csodát tud tenni velük. Én is magam kívánom elkészíteni az épületeimet, de attól még megértem azt aki ezt az időt inkább a terepépítésre vagy neadj Isten a családjára fordítja. Alkotni persze jó, de mindenkinek mást és mást jelent. Ami az egyik embernek már alkotás, az egy másiknak esetleg szükséges rossz egy alkotási folyamatban. Nem vagyunk egyformák. Én sem állok neki mozdonyt építeni (legalábbis egyelőre), más meg inkább megcsinál kettőt, de nem készít fát. És van a harmadik, aki szombaton reggel előveszi a kincsesdobozát és a fiaival összerakják a kicsi vonatot. Ő is modellező, csak máshogy. És lehet hogy az egyik fia pár év múlva olyan mozdonyokak épít, hogy csodájára járnak. És amikor megkérdezik majd tőle hogy honnan jött az ötlet, azt mondja hogy hát Apu annak idején elővette a kincsesdobozát......
Én úgy tartom ha van amit meg kell venni az a mozdony meg a sín
A dolog valahogy úgy jön össze
aki szereti nézni a mozdonyt ahogy megy körbe-körbe de nincs idelye vagy lusta csinálni valamit az játszik.Ha az időhiány és az egyedi modell építése párosul az már modellező
Aki megveszi a gyártól a mozdonyt,sínt és félig meddig vagy teljesen saját maga készíti a terepet az már vasútmodellező
Aki mozdonyt is gyárt meg terepet is,az az a max,annak nem tartok külön nev nevet.
ügyes
Én szerintem sokkal jobb és élvezetesebb ha valaki alkot valamit,mint ha sorozatgyártásból megvesz valamit.Én ezt tartom lényegesnek.
A bolti dolgok álltalába annyira kevés félébe és egyformába készülnek,hogy teljesen életszerűtlen lesz az egész.Ez olyasmi mintha egy ember egy fellépésre vesz egy CD-t, lejátsza és közbe a színpadon tátog egész idő alatt.Utána meg aztmondja magáról ,hogy énekes.
Azért a gyári szóróüveg túlzás. Miért nem faragsz mondjuk fából? Igaz, akkor meg miből csinálsz kést a faragáshoz:-))
Én annak idején valódi bazaltból törtem az ágyazatnak valót. Egy napi munkával lett is annyi, hogy 50-60 cm elkészült belőle. Viszont olyan fekete lett a ragyasztás után, mint a szén. Azóta inkább veszek 400 Ft körüli összegért gyárit, abból kicsit többet meg lehet csinálni, meg a színe sem változik hátrányára. A követ meg törje akinek kedve van hozzá:-)
A fa készítéshez meg sok sikert! Igazi modellező nem vesz tőlem:-)))
Ha én megveszem a gyári kavics szóróanyagot és boltban vett ragasztóval ragasztva, gyári szóróüvegből öntöm a sínre akkor nem vagyok modellező? Vagy ha szeretek játszani a modelleimmel és esetleg gyári fákat rakok az asztalra (Bár BaTTka fáit elnézve erősen úgy érzem megpróbálkozok a fa készítéssel :) ) akkor sem?
Akkor inkább úgy mondom,hogy az nem vasútmodellező aki vesz a boltban ragasztót,f.kőágyat és felragassztja.Az egésznek az a lényege,hogy mit csinál magátol az ember!Az a szép,egyedi jó.Nem az amit a boltban vesz az ember.
De úgylátszik valakinek nem.Én ezt csak úgy tudom megérteni,ha valaki nem is szeretne modellező lenni,csak játszani akar kicsit.
Nem tudom, láttad-e a Verdák című örökbecsű mesefilmet. A vége felé Mr.Stex olyasmit mond a kis hebrencs McQueen-nek: "Fiatal autó..."
Szóval értem én, hogy mit akarsz, csak nem jól csinálod, fiatal modellező barátom. Itt nem a flame-elés, az indulatok kipufogása a cél hanem egymás segítése, nem pedig ledorongolása. Ha valakinek van 200.000 forintja egy terepasztalnyi flexi ágyazatra, akkor használja azt. Erre nem az a helyes reakció, hogy "... akinek van rá pénze akkor az vegye azt ..." mert átsüt a duzzogás a szavaidból. Erre azt tudod írni - ha már minden áron reagálni akarsz rá -, hogy "nézzétek, én ilyet csináltam saját kezűleg!" de akkor az tényleg legyen mutatósabb mint a drága gyári vacak...
A fotóidhoz meg adjál teljes linket (URL-t), mert így nem találja meg senki.
Ha haladósra kell venni a figurát, akkor az az ágyazat bizony nagyon is jó. Lásd Keszthely, ahol a Tillig H0 Elite alatt ugyan nem Noch, hanem Tillig van. Még szép is.
Én viszont az évek alatt változott tervek hatására azt hiszem, elbontom a terepasztalom, és újrakezdem. Lényegesen nem fog változni, csak a villamosvona miatt át kell rendezni.
Összesen 27 hozzászólásodból az utóbbi kettő kicsit durvára sikeredett. Talán nem kellene mindent lehülyeségezni, pocsékolásnak venni, ami nem a Te személyes, és Nálad nyilván bevállt módszer. Szerényebben kellene kicsit.
csíkosháTTú
Innen ON
A sóder, vagy homok átszitálásával készített ágyazat valóban olcsó, és szépen néz ki... HA! Ha a nagyrabecsült modellező nagyjából az 1870-es, 1880-as évek előtti vasutat modellezi. Ugyanis ekkor még a kavicságy valóban mosott folyami kavicsból készült. Azonban eléggé gyorsan áttértek a kőzúzalékra, a stabilabb pályaszerkezet miatt. Miért is írom ezt? Mert a szitált homok, vagy sóder szemcsék nagyjából gömbölyűek, de mindenképpen kerek a szélük. Míg az általánosan használt kőzúzalék széle éles, töredezett egyenesekből áll.
Modernebb vasút esetében mindenképpen érdemes valamilyen szóróanyagot használni, nem drága. Ahol kevésbé számít a pénz, de haladósra kell venni a munkát, annak viszont a gyári alátétek igenis jó választások lehetnek. Járulékos előnyök, hogy csillapítják a zajt is. Azon kevesek, akik a vasút hőskorát modellezik, azok bátran használhatják a homokot, mert az az élethű abban a korban.