:) Nagyon egyetértek! Egyébként nemrég adtam el az X5D-met, mert a hangját ugyan nagyon szerettem, de zongorára a billentyűzete miatt soha nem szerettem használni, a CX-3 pedig feleslegessé tette, mint orgona-pótlót. Jelenleg egy GEM Pro1 digi zongit (inkább cipelem, minthogy szintin zongorázzak) és a CX-3-t használom az egyik zenekaromban, csakhogy van egy Doors-emlékzenekarom is, ahol bal kézzel a basszust kell nyomnom, főként arra kellene a kis Fatar, egy NX5R modullal használnám. Meg aztán Hammond-másodbillentyűnek is jó.
Egyébként érdekesség: A CX-3, ahhoz képest, hogy Hammond utánzó, nagyon bevált a Doors-os VOX Continental hangzásra. Van benne egy Voxinental nevű patch, megdöbbentően hasonlít az eredetire. Pedig a Hammond és a VOX ugye két külön világ...
Igen, én egy Fatar CMK49-est használok. Olcsó és nagyon könnyű. (2kg) Bevált, mert csak kísérek vele és még így is több mint a spinetek 3,5 oktávja a 4 oktáv, de jobb lenne ha ötoktávos lenne. Kényelmes vagyok (elvileg mert nagylezli, meg digiHammond azért így sem szokásos) ezétr nem vettem nagyobbat. Különben is van a VK7-ben több PCM is. Az új CX3-ban meg nincs. Meggondolás tárgyává tenném, attól függ hogyan és mire kell? Ha csak orgona, akkor ok a CMK49, de ha a két manuállal mindent akarsz hozni lehet hogy jobban jársz egy szintén könnyű (5-6kg) Yamaha CS1X vagy Korg X5 típussal. Ekkor megvan a 2×5 oktávod és ezekben megvan az a kiegészítés ami jól jöhet még fellépéseknél (zongi, szőnyeg, szinti...) Két manuálnál meg több úgysem kell biológiai korlátunknál fogva. (kivéve Siva:-) Ha most vennék, azthiszem CS1X-et vennék, mert az is olcsó, könnyű és a soktekerős, szintis felépítése jó kiegészítés az élő Hammondos játékhoz. ............................
A műlezlit tényleg megöli a monósítás. Az igazit nem. Leginkább nem a technikusokra haraxom hanem a világ szinte összes hangmérnökére. Még a legújabb és B3-ra hajazott felvételeknél (Niacin, Tony Zamagni, Purple) is a túlhajszolt extra kompresszált dob és basszus mellet a fő hanxer vékonnyá, testetlenné válik. Manapság cincogássá redukálták még szólóban is a jó Hammond hangot. Ez egy nagyon buta divat, szemlélet. Túl dinamikus akar lenne, de ezzel a fürdővízzel együtt a csecsemőt is kiöntik. Ezért sem szeretem az 1975-nél újabb felvételeket, de a hatvanas évekbeliek az igaziak!!!! Szegény hülye technikusok meg ezt próbálják még jobban kiemelni! :-( Mond pl még olyan magyar felvételt ahol a Hammond nem színez a Siriuson és LGT-n kívül!!! Se akkor, és méginkább se most. Olyan divatos lett ismét ma, de igazán nem engedik szóhoz jutni! Ennyit erről.
Vegyél egy nagy és hangos lezlit aztán tojj a világra: tekerd tövig a hangerőt, nemcsak a gitárosok joga az! Üdv
lenne egy kérdésem. Ha jól emléxem ;) te egy Fatar TMK 49-est használsz
másodbillentyűnek a VK7-hez. Én most pont bill. vásárlás előtt állok
(a CX-3-hoz), gondoltam megkérdezlek, hogy neked mennyire vált be?
Egyébként olvastam az előző hozzászólásokat, érdekes, én is tapasztaltam ezt
a gitárcentrikus hozzáállást a hangosítók részéről. Nálam nemcsak a hangerővel volt baj, egyszer azért kellett harcolnom egy technikussal, hogy sztereóban tegye ki
az orgonámat, ne monóban... Ugye a műlezli miatt ez nem hátrány...
Talán ez az egész dolog a mi Hammond-szegény kultúránkban gyökerezik.
Egy ilyen veterán hangosítónak illett volna rendesebben összehozni a cuccot. A lezlihez két miksi untig elég, ahogy a fénykép is mutatja Emo lezlijénél. Két SM58-as neki jó. A mikrofonok elhelyezését viszont sajátkezűleg kell megoldani ha már kitapasztaltad, mert az a biztos. Jót tesz a lezlihangzásnak, ha a színpadon egy méterrrel felemeljük és ott a magasban szóla vala körbe-körbe. Így csináltuk a Tunyós koncertünkön és bevált. Mindig van a színpadon egy használaton kívüli doboz amire rá lehet pakolni. És ha még onnan ki is van lőve az tényleg hallható lesz................Ha az M3-as bébid megmaradt szobacicának (az a jó :-) javallom a lábbasszust megtanulni. A mélyet úgyis csak onnan lehet kicsikarni. Engem is rákényszerített a lábazásra, azóta rossz anélkül. Ha van egy dobgéped és egyszerre 3 manuálon játszol majd, nagyon fogod élvezni. Hajrá!
Lenci! Szóval nem ájultál el a Suzukik hangjától? Pedig az "igazi" Hammond. (állítják egyesek :-) Azt hittem hogy az XK3 meghozza az áttörést hordozható fronton :-( Én úgylátszik már megmaradok a VK-k hangjánál, pedig az sem tökéletes. Ha a B4 szoftverét ültetnék be valamilyen ötoktávosba, akkor talán válthatnék. Várok tovább. ......... Tényleg szörnyű, hogy a legtöbb helyen a magyar technikusok általában a billentyűsöket, különösen ha az orgona, szégyenlik és lehalkítják a sejthetőség szintjére. Ha mondjuk idegen személy kever, megérdemel egy csapást a kezére, de ha a csapatból valaki, akkor a fejére is! Mondjuk én ezt - és a zenekari társaim - nem engedik. Úgy látszik másnak ez nem olyan lényeges kérdés. Alig hallani valahol rendes orgonahangot kis hazánkban és még azt is lekeverik! Cserhátival a P.-sek korábbiaiban is ez volt. Lehet hogy a hibát másutt kell keresni?
Tegnap megvolt Kecskemeten a "rock buli"!:-)
Egy oras kesessel mar el is kezdte egy helybeli metalos banda.....egykor meg jok voltak, de mara mar divatos "daralos reszelos"metal-t nyomtak......csepeles egy huzamban....
Aztan jott az Idogep.....jujjjjjjj, az fajt, pedig nagyon kivancsi voltam a Hammond-jara a sracnak!Egy Hamond XK2-esen nyomta....., "nyomta" csak ugy szinezett vele, es a sajat "muleslie-ével"+ a szinti hegyekkel meg folotte.....inkabb hasonlitott egy kavedaralohoz hasonlitott es abbol is a rosszabb "muanyag" verziohoz, mint egy hanggeneratoros eredeti Hammond-hoz.....az enekes pocsek, a gitar jellegtelen...a bassus-os srac volt az egyetlen korrekt tag a bandaban!
Aztan jott a "doktor"akarommondani a P Box.....!
Cserhati Pityu is mar csak honaljalacsaphato klon-t hasznal,Hammond XK3-ast, de becsuleteve valjek, hogy azert egy nagy dog 760-as Leslie-t behoztak a cájg moge!
Az azert megdobta a hangzas vastagsagat, es vibralasat, osszessegeben altalaban ugyanazt a hangzsint, drawbar allitas hasznalta.....pedig az Xk3-on oldalt meg ott vannak a fekete "preset"billntyuk is...es neha bazsevalt ott is...csak hat sajna nem hallottuk:-(
Jobb hangzas, Hammond-osabb roffenes, csak a Magyar hangtechnikusokat fojtanam mar meg megint.....
Miert tapasztalom azt, hogy ebben az orszagban olyan mostohan kezelik ezt a legendas hangszer kihangositasat....!???
Egyszeruen "guvadt" a fulunk, hogy eszrevegyuk hogy ott van e a Cserhati Pityi....a szolokat alig hallottuk....akkor neztunk egymasra Hammond-os kollegaimmal, akik mellettem ultek, amikor a szam vegen, az orgona tovabb hallatszodott......."no itt mar valami volt".....a gitar mindenekelott, ami a magyar technikus-ok netobabb-ja.....azt dogivel, meg a fulem mindig zug....es a dob bassus, a labgep....csattogjon daraljon.....:-(azert megemlitem, hogy egykor regen volt am olyan csapat akiknek aranyosan szoltak a hangszerei, es a Hammond is fantasztikusan volt belove.......ma mar ez sajna nem tapasztalhato, pedig lehetne....ez a Syrius volt, es ott is volt egy idoszak amikor gitar volt..:-)
AZ A100-ra 200W van ráírva. Mértük folyamatosan, 183W volt némán és 185W volt csutkahangerőn. A P100 is csöves, a csöves lezlik is kb. ugyanannyit esznek. A147-em, 351-emere 200W van feltüntetve. Egyébként rá van írva a dögcédulájukra. Spineteknél 150W-al elég számolni. Ezek nem adapteres dolgok, elég masszívak, sokat kibírnak.
Gratula :-) Koncerten mikor, hol lehet majd hallani?
Más... Mekkora lehet egy orgona áramfelvétele? (P-100) És egy lezlié? Bizonytalan a feszültség a próbateremben, kellene valami védő cucc, mert 1-2 gyengébb adapter már elszállt, csak méretezni kellene.
Jon Lord ur... latom nehezen megy a Hammond kikapcsolas....:-))
Szerintem azzal is alszol, es generatorolaj illatos leszel, ha beledugod......a "kezed"hatul:-)))Remelem maximalis az elvezet....elvegre ez egy luxus ku...va!
Mielott engem elhagyott, meg utoljara gyorsan megb...-ott...:-)))Nem vicc, tisztelt Hammond rajongok...nem titok, Jon Lord baratom Hammond orgonaval lett ma gazdagabb...., es az enyem vandorolt jozza ugy, hogy utoljara amikor hozzanyultam hatulrol a generator ala....megrazott az aram....Ez jelzes volt a hangszertol, hogy megsertodott, hogy eladtam:-))Lelkuk van ezeknek a hangszereknek!!!!
Viva la Hammond!!!!!!
Valahogy úgy vagyok ezzel a spinetekkel mint a dobos a kis dobszerkóval. Emó is sokkal változatosabban, ízesebben játszik a kicsivel mint a C3-mal. Meg a Kravetz. A többiekre ez sajna nem igaz. Ámbár lehet hogy ez inkább a korral függ össze. Fiatal, ambíciózus és ruppótlan a csóka, áradnak az ötletek, aztán mexedi magát, már szerződéseknek kell határidőre eleget tenni és jönnek a sablonok. Szerény véleményem szerint ez a Nice - ELP közti különbség............... Dobosoknál is ilyet vélek felfedezni. Nem mindig, de gyakran minnél nagyobb a szerkó, annál érdektelenebb a ritmusképlet. Nagyon javallom Jávori Vilmos bácsit megnézni ezt alátámasztandó.
Akkor holnap.....remelem sikerul osszehoznod Hammond mester....kijar mar neked is egy ilyen darab!!!:-)
Az Emerson dvd valoszinuleg megvan, mert azert szeretm en is Őt....bizony az L102-est rendesen megagyabugyalja:-))Volt olyan Hammond-om is....azt is popec allapotban adtam el, egy maig is jo kezekben levo gazdajanak!
No mi a szösz? Lord, mi lesz holnap? Csak nem.....??? Gyilkolásra tényleg az L széria jobb, márcsak azért is, mert a kisebb ára (kevésbé fájdalmas) mellett önindulós a motorja. Mostmár ilyenjeim is vannak, megtapasztaltam hogy ott nem szertartás a bekapcsolás. (ámbár megmaradok a szertartásos változatnál) Most, hogy szétszedtem a Porta-B-t, legalább megismerem ezeket az L alapú Hammondokat. Lényegesen egyszerűbb a szervize. Jópofa, hogy az előerősítő és végfok lent van a lábpedál részben, így egész jól megosztották a súlyokat benne. ....... Ha orgiügyben valami változás lenne, ne tessék véka alá rejteni! Zs.
Haaaat, lehet az M3-nal be is kell csuknom majd, mert az egy nagyon penge ,popec darab.....jol is jar vele aki elvsizi....:-))
Holnap akkor a peroban remelem mar csukhatom a szemem, es nyithatom a fulem!?:-))
HAMMOND-ot, es generatort mindenkinek...no es egy Leslie-t!!!
+egy kis olajat...:-)
Megkuldtem ma Hammond-om, ilyen semmire sem valo idoben, csak orgonalni jo......:-)Jo retkesen, csikorgoan szolt......Lord ur, mikor jon??
Hammond mindorokke!
1 db háromállású is elég, csak jól legyen bekötve. Asszem' az egyik zár, utána a másik még rázár. Pár forrasztás és egy lyuk valahol kézenfekvő helyen, ne mégsem otrombán. A háromeres drót meg legyen jó hosszú, mint a hangkábel, mert előfordulnak igencsak méretes színpadok is, mégha nem is mindig. Hajrá!
Nem igazán javaslom a félhold kapcsolót, ha koncertezni szeretnél vele. Mindig elsőnexokott letörni és ahhoz elég drága is a kis drága. Kiáll, alulról egy lapocska tartja, a másodikkk v. harmadik koncerten oda. Egy egyszerű kapcsoló jó helyre téve is megteheti ugyanúgy kb. baloldalt. Pl. Lord-Basement is a dvd-n. Azt a három drótot meg semmiből nem áll elvezetni a preamphoz.
Láttad képen hogy Jonathan Douglas Lord spineten játszik? Nekem nem tűnt fel, érdekes.... Ugye, ugye? Aki kezd mélyebben beleásni a Hammondos dolgokba, előbb utóbb zavarni fogja az az örökös hangkóválygás (leslie). Az is jó dolog, de nem mindig, mindenütt. Ezért alakíttatom át a 351-es lezlimet is háromsebességesre (+ stop) hogy kijöjjön belőle ez a hangzás. Jimmy Smithnél vannak sokkal jobb orgonisták is: Szintén Jimmy, de McGriff: keményebben játszik és virtuózabb, főleg precízebb a lábmunkája. Folyt köv.