Azt hiszem, doktor úr, hogy nálam már jelentkeztek is a függőség tünetei...
Van egy lemez, amit ha hallgatok mostanában, akkor alig bírom abbahagyni, ha meg éppen nem hallgatom, akkor is ott motoszkál a fejemben. Jimmy McGriff: Electric Funk a címe. Mit tetszik ajánlani? ;)
Nagyon koszonom a bolt hirnevenek tamogatasat, es reklamjat Tube koma:-)
Bezony vannak Hammond-os cd-k mindig....ez olyan mar mint egy borospince...ahol bor mindig van:-)
Kecskemétre kéne menni. Bakelitet kéne venni. -vagy cd-t- Vigyázz orgis...!!! ... mert ha túl jó a zene, esetleg beteges függőséget okozhat. (Esetleg gyökeres stíluselhajlást. Van kb. 60 féle Purple cédém, melyeket az öreg orgonisták mégrégebbi zenéje miatt már alig hallgatok. :-)
A Syrius 73-74 körül a Bercsényiben játszott hétvégeken rendszeresen. Egyik alkalommal azt hiszem Szakcsi is vendégszerepelt. Pataki átült Szakcsi Fender zongorájához, Szakcsi pedig M 100-ozott. Szédületes session volt, kár hogy nem maradt róla felvétel. A Syrius akkor jött haza Ausztráliából, mesélték, hogy az összes szerelésüket kamionostól együtt ellopták, és csak a Hammondot sikeredett valahogy visszacsókázni. A Devill,s Mascurade máig is az egyik legjobb lemez.
Lord! A Jimmy Smith-től a The Champ-ot gyakorold be. Ha elejétől a végéig menni fog, király leszel a rockzenében. Jon Lord is ezt tanulta meg a mesterétől. Van Joey DeFrancescós The Champ felvétel is a már említett 99-es incredible lemezen, azt is figyelmedbe ajánlom, ill régi 50-es, 60-as évekbeli koncertfelvételeket. Egyet ne, az 1956-os A New Sound...-ot, mert ott még kicsit kiforratlan és B2-vel játssza. 1957: Smalls Paradise, 1960: Live At Village Gate, 1965: Paris. Kiss úr paradicsomjabeli koncertfelvételei nagyon állatok! Először sokág a 888+perkán nyomja álló lezlivel (akkor még nem is volt lassan forgó), aztán a végén full, perka nélkül gyors lezlivel, gyakran tenyérrel, glissandókkal, géppuska akkordokkal. Természetesen végig a jobbkézre az erős chorus rákapcsolva............................. Jon Lord ezen nőtt fel, erősen érezni a hatását, pl. az Artwoods-al átdolgozta 66-ban a 65-ös Walk On The Wild Side J S feldolgozást. Az eredeti stúdiós kicsit halovány, de a 65-ös párizsi triós ebből is nagyon ütős. Szerezd meg, vesd össze a tanítványéval!..............................
KE! Az Earl Grantokat a kecskeméti boltból vettem (pesti lévén) Megérte elmenni, mert nemcsak jó, de a többi bolthoz képest szerintem olcsó is. Nagyja LP, modemem analóg. Üdv.
Kerestem a DC-vel Jackie Davist és Earl Grantet egy rakás hubon, de csak egyetlenegy(!) Earl Grant-Louis Armstrong felvételt találtam, egy zongorás Blueberry Hill feldolgozást. Bár nem rossz az sem :) Lehet, hogy kellene egy Hammondos hubot csinálni, amin megosztanánk felvételeinket. Mit szóltok hozzá?
Ha szolsz a kecskemeti Victor Audio-s Hammond manias sracnak....akkro biztosan vesz fel Neked Earl Grant lemezt!!!:-))
Syrius is van Neki, mert az a masik buzeriaja....van nehany kaloz...ahol sok sok Hammond orgulje hallhato:-)
Az ordog allarcosbalja lemezuk alapmu...Magyar egyetlen igazi prog rock mualkotas, nagyon ajanlott!!!
Mond valakinek az a név Laurensen kívül valamit hogy Earl Grant, Jackie Davis? A neten szép életrajz van róluk, diszkográfia, de a legjobb, ahogy játszanak. Earl Grant fantasztikus effekteket hozott Hammonddal, meg oda volt fordítva neki egy zongi és egyszerre játszott mindkettőn. És ahogy ő meg tudja tépni a Hammondot!!!! Túltesz a rockereken, JSmithen. Jackie Davis meg egymaga eljátszott egy bigband hangzást. A Tiger on the organ lemezén ott a bizonyíték (nem ígéret:-). Ok JonLord még (még) rockban utazik. Syrius kalóz koncertfelvételek. Pataki László az M100-asával igazi Made in Japan hangzást tett oda. Lezli nélkül. És nem a háttérben, csakúgy alászínezgetve "szokás szerint". Övé a főszerep, ahogy kell, szól mint a vaddisznó.
Sajnos én is úgy tudom, hogy nem volt más ilyen albuma. Volt régen egy film, amiben főszereplő volt, talán az volt a címe, hogy "Fény a sötétben", én abban is láttam Hammondozni, a "Hit The Road, Jack"-et játszotta.
Minden szempontból zseniális művész volt az öreg. Nem kis örökséget hagyott ránk.
Eppen be is dobtam ezt a hatvanas evek beli Ray Charles-ot....valoban Leslie nelkul egyenesben....fantasztikusan szol!!! Allitolag azt mondta Ray Charles, hogy voltak abban az idoben sokkal jobb orgonistak, es nem kevesen, igy hat meghagyja Nekik....es Ő csak kiprobalta.....Mindenestre nagyon jol Hammond-ozott!!!Kar, hogy nem volt meg ilyen lemeze...vagy valaki tud meg, ahol Hammond orgonan jatszik, nem zongoran!?
Viva La Hammond!!!!:-)
No végre!!! Túljutottunk az Emerson-Lord féle muzsikákon. Gratula KE, az a szám és az a hangzás valóban nem mindennapos. (és szerintem az egy bébi M3) Ez is mutatja milyen jó tud lenni forgatás nélkül is a Hammond, ha megfelelően használjuk. Az a Ray Charles lemez a Soul+Genius=Jazz a legjobbak közül való. Mondjuk ez is demonstrálja a Hammond egyediségét, itt se vibrátó, se perka, se lezli és mégis nehéz lenne ezt a fííílinget másféle zajkeltőből kikényszeríteni.
én mindig itt vagyok, csak nem mindig tudok hozzászólni.
Ezt a beállítást próbáld ki, egyik nagy példaképem, Ray Charles használta amikor Hammondozott. Kedvencem tőle a 'One Mint Julep' eszméletlen feelinges szólója.
006876400, no percussion, vibrato off, Leslie STOP
Egy rotor hallatszik csak. Ez lehet hogy a felvétel hibája hogy csak az alsóhoz tettek mikrofont, de lehet hogy egyrotoros lezli volt. Mindegy, a magasok így nem nagyon jönnek ki, felesleges kihúzni nagyon. Próbáld ki a full-t és a min. 888800000-t A kettő közt van az igazság. Annyi kell még a hitelességhez, hogy az egy irgalmatlanul túlhajtott csöveslacihang. A 760-asnak más a hangkaraktere.
A Gibbs (Hammond) rugós zengetőtag nem téma. (Nekem is van egy felesleges. A másik a Gömörynél landolt) Sőt, továbbmegyek...(és tovább is mentem:-).....................: Mivel a 760-as úgyis tranyós, ha ezt a zengetőt egy kis, a fejhallgatóerősítőnél nagyobb jellel meghajtod -tranyós előfok-, egyszerűen megoldod a szép rugószengetős hangzást. Csak úgy a Gibbset én is rádugtam a VK7 fejhallgatókimenetére és onnan vittem tovább a jelet és szépen zengett, de igen halkan. Egy féltenyérnyi tranyós zengetőmeghajtás meg könnyen összerakható. Nem kerülhet olyan sokba. Az organmate kapcsolása megvan, a tranyósat ki kéne találni, de szinte minden villanyorgonában van ilyen. Legolcsóbb lenne, ha találnál egy kimustrált Weltmeister/Vermona orgit fillérekért és átültetnéd a zengetős részét az elektronikával együtt. Oszt'csapkodhatod, nagyot fog csattanni!
Child In Time? Melyik verzió??? Ok, kötekedem, mert biztos a stúdióra gondolsz. De melyik stúdióvari, mert felvették vagy kétszer teljesen másképp :-) .........................................
Bizony, ahogy Laurens mondja: Fölül 808800000 meg soft/second/fast perka. Alul xx7500000, az egészre zengető jól nyakonöntve. Tudom, ez most neked nem könnyű és nagyon kéne hozzá. Nekem az Allsound leslie is zengetős, ezért nem hiányzott. Ha reverbet keresel, Hammondokba utólag (Jon Lord is a C3-ba) az Organ Mate reverbet tette be. Ilyen van a Nallacinak is azthiszem. A szokásos eljárás Hammondéknál, hogy egy teljesen külön erősítőn, hangszórón szól a csak zengetős hang, így viszont megint baj lesz a forgatott hang zengetésével. Az organmate meg mint egy effektdoboz van a láncba közbeiktatva. 2cső, 2 trafó, kis ezaz, akár meg is éppíttetheted.