A mienk 95-os 2 literes kombi. Mivel automata es Budapesten nagyon rovid utakra hasznaljuk (a felesegem hordja vele a gyerkocot ovodaba), ezert a fogyasztasa eleg brutalis. Nem mertem meg sosem pontosan kiszamolni, de nagyjabol 400 km-enkent nagyjabol 50 litert tankolunk.
Viszont utazasaink soran 8 liter korul fogyaszt, ebbol az ut fele autopalyan 140-150 kozott. 2 eve van meg, muszaki hiba meg nem tortent, bar a felesegem veletlenul letorte a motoros antennat. :-)
Az tetszik benne, hogy nagy csomagtartoja es tagas belso tere miatt eleg praktikus es kenyelmes, ugyanakkor kulseje nem feltuno, igy viszonylag nyugodtan ott lehet hagyni az utcan is. Hatranya, hogy nagy megengedett terhelhetosege es csomagtere miatt az ismerosok es csaladtagok gyakran kernek meg kulonbozo nagy es nehez targyak szallitasara. :-)
Egyik barátomnak ikerturbós amerikai modell van, és ő speciel csak a fogyasztására szokott panaszkodni. Ilyenkor minden figyelmébe ajánlom anyukám Daihatsu Cuoréját, de nem igazán hajlik a cserére :)
Az alkatrészárak horribilisek, de ez hagyján, nem nagyon kapsz alkatrészt (de szerencsére a karambol kivételével túl nagy igénye sincs rá)
Nekem is 120 körül rázott annak idején. Csak nem az enyémet vetted meg (királykék, 1998.decemberi)? Vagy mindegyik ráz?
Mondjuk az enyém féltengelycserés volt, utána NAGYON rázott, akkor visszavittem, hogy csinálják meg rendesen, majd utána KICSIT rázott ("úgy ráz, mint a kettőhúsz, a sok házibulisztár; mindegy nekem, csak rock and roll legyen, hisz erről szól az élet már", (c) 1994 Fenyő Miki, Fiatal a nyár)
a közeljövőben szeretnék venni egy Primerát.
Tapasztalatokat szeretnék kérdezni, elsősorban a '93-'96 -os évjárattal kapcsolatban, de általában minden érdekel. Megbízhatóság, kényelem, szubjektív benyomások...stb.
Külön érdekelne a fogyasztási tapasztalat. A 2 litereshez húz a szívem, de nem tudom mennyit fogyaszthat.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert autóvásárlás kapcsán felmerült a Nissan 200 SX, mint egy csábító lehetőség. Szeretném tudni mik a tapasztalatok ezzel a típussal, mire kell figyelni vásárlás előtt, és igazak-e azok a (néha már horrorisztikus) pletykák amik a megbízhatóságára, és főleg az alkatrész árakra/beszerezhetőségre/szervízelésre vonatkoznak. Előre is köszi bármilyen segítséget.
A 120 körüli rázást én is érzem aztán úgy 130 után mexünik (Almera 1,4 16v) nekem valószínű a téli gumi okozza (ez volt rajta amikor megvettem;). Más nekem kicsit a gyorsulással van problémám soxszor vissza kell váltani 3-ba is, hogy legyen ereje. Nem hiszem, hogy a klíma okozza a teljesítmény csökkenést mert kikapcsolva sem, húz úgy ahogy elvárható lenne. Szerintetek lehet ezen állítani, vagy így lett bejáratva az autó? Vagy ez lenne a normális?
Nekem 2.0-ás 130 (vagy 150) lovas Primerám van (sport légszűrővel + Brisk sportgyertyával). Városban 9 körül fogyaszt, országúton eddig a legjobb 6.6 volt (Bp.-Rábafüzes).
A kormány szinte 100% hogy a kerekek miatt van, de ennek lehet több oka is. Nem biztos, hogy teljesen meg tudják szüntetni a rázást, mert lehet pl. a gumiban is hiba.
Az ismerős Primerájában 100 lovas moci van. Vezettem már azt is, jobban kell pörgetni, hogy húzzon. Az új 1.6-os már 2800-tól megindul elég rendesen, míg a régi csak 4000-től. Főleg városon kívül hajtom, dugóban nem szoktam araszolni, nem vagyok bp-i. És nem szoktam leszabályozásig húzatni minden fokozatban.
A rázás miatt elviszem jövő héten a szervízbe.
Ha bizonyos sebességtartományban ráz az 99%-ban a kerekek (vagy valamelyik kerék) kiegyensúlyozatlanságából származik, vidd el futóműveshez, hogy pörgesse át a gépen legalább az első két kereket (ha már ott vagy akkor a hátsó kettőt is érdemes)!
A fogyasztásról: ismerősöd primerájában a régebbi vagy az újabb motor duruzsol? Meg kérdés az is, hogy mennyit szoktál dugókban szerencsétlenkedni?
Van egy 1 éves Primerám. 16000 km-t raktam eddig bele. Nagyon jól megy, az erősebb 1.6-os motor van benne (106 LE). 2 gondom van vele. 120 és 130 között rázza a kormányt, valamint akárhogy hajtom, 8,5 l alá nem megy le a fogyasztása. Átlagban 9-et eszik.
Soha nem padkáztam meg, más is tapasztal rázkódást a kormányon?
Azért ezt a motort válsztottam, mert ez erősebb, mint a jó öreg 1.6 és azt mondták, kevesebbet fog enni. Ismerősöm P11-es Priemrája 7,5-8-at eszik légkondival.
Először azt gondoltam, 10 ezer km-ig várok, mert álítólag ennyi kell ahhoz, hogy beálljon a Primerák fogyasztása. 16 ezernél is ugyanannyit eszik, mint korábban. Fogadjam el a 9 l/100 km-t?
Sikerült eladnom a régi kocsimat, az "új" (1999;) pedig, milyen véletlen Almera lett:-), igaz nem 1,6-os amilyet igazan szerettem volna, de a többi paramétere (légkondi, 4 légzsák stb.) nagyon rendben van. Remélem az 51.e km is reálisnak bizonyul amit jelenleg kijelez. Kisebb karctól meg a jobb első lámpabúrán lévő lyuktól (kavics talán?) eddig teljesen rendben van a kocsi.
Ismét több dologra reagálnék. Előrebocsátom, h. csapongok.
1) Te szegény! Asszem senki sem irigyel most. És valószínűleg a Volvo-s is a pokolba kíván. Keveredj ki mennél előbb ebből a slamasztikából. CASCO-d van?
2) Nem pletyka, igaz. Név szerint nem ismerem a szerelőket (még :-)). De arcra nagyon is. Korábbi Nissanomat (Terrano) egy híres raliversenyző Nissan képviseletétől vettem (síma dealer). A nála dolgozó emberkék sifteltek tovább a Máriássy utcába. Róluk beszélek. Egy olajcsere ott tiszta ráfizetés volt. Lecserélték kéfretlenül az ablakmosó folyadékomat is "fagyállóra" októbertájt, aztán hajszárítózhattam a jégdugókat a rendszerben... Mindezt persze aranyáron. Gondolhatod, akkor voltam ott utoljára.
Azt már csak hallomásból tudom - bizonyítékom nincs - hogy a neves tulajt is átverték, nem nézett folyvást a körmükre. Elévült, spongya rá.
3) IDA valóban kecses. Sok tetszetős megoldást találni rajta. Szeme, szája, feneke... Ha valami nem tetszik, hát a műszerfalba épített sok-sok műanyag. Színe és illesztése. De ez mégsem egy 10 milliós kocsi, nem várhat az ember fabetétet (imitációt)...
4) Hallottál már a skóciai kék színárnyalatról? Nos IDA színe ez. A forgalmiban ez áll: középkék...
5) Mielőbbi gyógyulást az Almerának
6) Álnév? Ha valakik nagyon akarják, eljutnak addig a gépig fizikailag, amelyiken bejelentkezel. Lehet az privát vagy netcafés v. munkahelyi. És onnan már csak egy lépés választja el őket Tőled. Ilyen ügynökök, sz.t. szakértők voltak, vannak és lesznek. De ne politizáljunk, maradjon meg ez az autós fórum annak, aminek szánták.
7) Alkatrészellátás, Ausztria... Nem tudom, meddig tartozunk még a lesajnált, gazdaságilag nem nagykorúként kezelt országok körébe. Nem EU-csatlakozás függő kategória. De ne tovább, lásd 6) pont vége.
Ne beszélj rébuszokban, please! :-)
Szeretem a pletykákat, főleg ha igazak. Természetesen a szerelők nevét nem említve, nincs kedved megosztani velünk, hogy pontosan miről van szó.
Azt tudom, hogy a Summit előtt volt egy Nissan Hungária korszak, ami elég csúf véget ért mert egy ideig nem is volt vezérképviselet. Csak nem ezzel kapcsolatos a dolog???
Nagyon kiváncsi vagyok!
Eredetileg egy politikai fórum miatt regisztráltam magam, ezért választottam ilyen noname e-mail címet... hm, a régi reflexet, az ember nem meri vállalni a személyazonosságát, ha véleményt fejt ki. Bocs. Ha lesz találkozó, ígérem, bemutatkozom!!! :-)
Na, én meg összetörtem az enyémet múlt csütörtökön. Beleszálltam az előttem vészfékező Volvóba. Mondom VOLVO-ba.
Sérülések: lökhárító, hűtőmaszk és sajnos maga a hűtő is, jobb első lámpa és sárvédő, motorháztető. Mindkét légzsák érthetetlen módon kinyílt, övfeszítők szétpukkantak. Füst, büdösség, mintha petárda robbant volna. A kár állítólag kétmillió forint, holnap lesz a 'szakértés', onnantól számítva HÁROM HÉT a javítás (az alkatrészek miatt).
Úgyhogy átérzem a problémádat, ne számíts hamar 'elektronikai tömbblokkra', nem sietik el a dolgot. Érthetetlen, hogy a vezérképviseletnél alapvető dolgok, pl. karambolnál tutira cserélendő alkatrészek (légzsákpanel vezérlővel, övfeszítő, hűtő...) miért nincsenek raktáron, és Ausztriában miért van MINDEN raktáron. Na mindegy, most anyukám Daihatsu Cuoréját hajtom, kicsit óvatosabban :-(
Az Ida nevű delfinhez azért gratulálok, mert eszement jól néz ki ez az autó. Most nagyon eltalálták a dizájnerek a kocsit, nem úgy mint szegény Cherrynél :-)) de azért az is aranyos, bár az alfások ezt biztos cáfolják (Alfa Arna...)
Ma délelőtt az üzemanyag szint kijelző mutatójának negatív irányba történő kimozdulásával vittem garanciális javításra az új, alig 5 ezer km-t futott Primera 2.2TD autómat.
(+ használhatatlan volt minden fogyasztással kapcsolatos számítása is a fedélzeti számítógépnek.)
A márkaszerviz több mint két órás konzílium után eldöntötte, műszerfal elektronikai tömbblokkot kell cserélnie.
Mehetek vissza később, ha hívnak, amikor megjön az alkatrész Ausztriából. Aztán egy napra ott hagyhatom a beteget...
De addig is ügyeljek, mert semmilyen visszajelzésem nincs az üza.tank mindekori szintjéről. Jutalmul az utolsó tankoláskor lenullázott futott km-számlálót is lenullázta véletlenül számomra a szerelő.
Bosszantó. Ez az egész.
Remélem 1-2 hét múlva már el is felejtem, csak a garanciafüzetben és itt marad nyoma ennek a rossz álomnak...
Kedves NISSAN tulajdonosok!
Örömmel tudatom veletek, hogy megszűnt a Primera-m nyikorgása. El volt koszosodva a jobb első fék és az adta a hangot. Brutális 3000 Ft-ért kipucolták a Hollós műhelyben (akikkel kapcsolatban idáig csak jó tapasztalatom van), azóta minden rendben. Tényleg a GT-s NISSAN mennyivel tud többet??? Az enyém 2.0 és az egyik legjobb emlék két kedves lányt vittem, meghúzattam nekik indulás után...erre megkérdezték, hogy repülőben ülnek-e (pedig nem szálltunk föl...)? :-))))
NISSAN találkozó lesz???
Üdv
Wpride
Bocsi hogy nem márkatársként írok,de segitségre van szükségem.
Kedves barátomnak adott egy P10-es Primera.Az a kérdés,hogy a 2000-es "sima" és GT miben külünbözik egymástól?
Leömlőt,váltót már szereztünk (sajna a régi váltó szétment ez most GT)ugy néz ki hogy a hengerenkénti "spric"is meglesz szivósorral,kábelköteggel,ECU-val.
Igen, még valami Almera II-nek. IDUSKA eleje olyan, mint az új Almeráké, asszem ezzel megválaszoltam a delfines kérdést is egyértelműen. Vagyis az új sorozatból való. Alig 2 hónapos.
Mindenben igazat adok, kedves "guesswho" Almera II.
Kombi, azaz Wagon változatot hajtok és a karosszériával + motorral tökéletesen meg vagyok elégedve.
Nem szívesen írom le, mert lehet, hogy mandínerből eljut az info olyanokhoz is, akik esetleg mérgesek lesznek miatta, de a márkaszervizben dolgozók között ott találhatók olyan szerelők is, akik meglehetősen simlis dolgokat műveltek egy korábban hivatalos Nissan dealer jav. műhelyében, ami azóta megszűnt. Nos onnan jöttek el. Igaz főleg a számlával manipuláltak. Itt ez ugye kizárt, mert garanciális a javítás, ERGO: bátran viszem IDUSKÁT (rendszám: IDA xxx) a gyógyítóba...
...pár hetes volt az Almerám, amikor először mentem vele hosszabb útra (Győrbe), és az M1-esen 110-120-as tempó környékén elkezdett valami sípolni. Kiderült, hogy a szélvédő tömítése - még aznap délután bevittem a szervizbe, megcsinálták kb. tíz perc alatt. Ingyen.
Szóval, megértem a rossz érzést, én is utálom, ha gond van az autóval, de azért van a 3+2 év garancia, hogy ha az ember hibát észlel, zaklassa az illetékeseket. És ne fizessen. Ezért veszünk új kocsit, főleg Nissant (öt év...) Engem a Summitnál tavaly ősszel csak úgy ismertek, mint "az ember, aki zsebkendőre vett mintát a kipufogóból folyó kondenzvízről". Igen, nem értek az autóhoz, csak azt láttam, hogy tócsa van a kipufogó alatt. Emiatt is elmentem a szervizbe. Szerintem a hibás üzemanyagszint-mérő is megér egy ingyenes utat valamelyik márkaszervizbe...
Egyébként milyen a kocsi? Már a delfin vagy még a Maxi Megane :))) ???
Nekem 1 évig volt P10-es dízel Primerám. Városban max 7.5-et fogyasztott (sportlégszűrővel). Azon kívül, hogy olajat kellett cserélgetni 7-8 ezer km-enként, semmi más gondom nem volt vele. Végsebességre kb. 180 körül volt. Azt hiszem egy dízeltől nem is rossz! : )
Korábban egy Bluebird-öm volt, de azt hiszem ha annyit mondok róla, hogy 380 ezer km-nél adtam el, és a motorja még mindíg tökéletes volt, az mindent elárul.