Egy rotor hallatszik csak. Ez lehet hogy a felvétel hibája hogy csak az alsóhoz tettek mikrofont, de lehet hogy egyrotoros lezli volt. Mindegy, a magasok így nem nagyon jönnek ki, felesleges kihúzni nagyon. Próbáld ki a full-t és a min. 888800000-t A kettő közt van az igazság. Annyi kell még a hitelességhez, hogy az egy irgalmatlanul túlhajtott csöveslacihang. A 760-asnak más a hangkaraktere.
A Gibbs (Hammond) rugós zengetőtag nem téma. (Nekem is van egy felesleges. A másik a Gömörynél landolt) Sőt, továbbmegyek...(és tovább is mentem:-).....................: Mivel a 760-as úgyis tranyós, ha ezt a zengetőt egy kis, a fejhallgatóerősítőnél nagyobb jellel meghajtod -tranyós előfok-, egyszerűen megoldod a szép rugószengetős hangzást. Csak úgy a Gibbset én is rádugtam a VK7 fejhallgatókimenetére és onnan vittem tovább a jelet és szépen zengett, de igen halkan. Egy féltenyérnyi tranyós zengetőmeghajtás meg könnyen összerakható. Nem kerülhet olyan sokba. Az organmate kapcsolása megvan, a tranyósat ki kéne találni, de szinte minden villanyorgonában van ilyen. Legolcsóbb lenne, ha találnál egy kimustrált Weltmeister/Vermona orgit fillérekért és átültetnéd a zengetős részét az elektronikával együtt. Oszt'csapkodhatod, nagyot fog csattanni!
Child In Time? Melyik verzió??? Ok, kötekedem, mert biztos a stúdióra gondolsz. De melyik stúdióvari, mert felvették vagy kétszer teljesen másképp :-) .........................................
Bizony, ahogy Laurens mondja: Fölül 808800000 meg soft/second/fast perka. Alul xx7500000, az egészre zengető jól nyakonöntve. Tudom, ez most neked nem könnyű és nagyon kéne hozzá. Nekem az Allsound leslie is zengetős, ezért nem hiányzott. Ha reverbet keresel, Hammondokba utólag (Jon Lord is a C3-ba) az Organ Mate reverbet tette be. Ilyen van a Nallacinak is azthiszem. A szokásos eljárás Hammondéknál, hogy egy teljesen külön erősítőn, hangszórón szól a csak zengetős hang, így viszont megint baj lesz a forgatott hang zengetésével. Az organmate meg mint egy effektdoboz van a láncba közbeiktatva. 2cső, 2 trafó, kis ezaz, akár meg is éppíttetheted.
Lord ur kerem!
808000000, lassu Leslie, zengeto, second percussion-normal,fast decay....
Vagy meg Tehtube koma féle variacio...kinek a pap,kinek a papne....808800000,es a tobbi....etc
Jo nyomogatast:-)
Hát azért ha teheted ne szedd le szerintem a fa burkolatot, mert akkor elveszti az eredetiségét.
Egyébként meg hát Leslie nélkül tudom milyen a hangja de hallottam már koncerteteken szólni és az elég meggyőző volt.
A véleményem az, hogy ez a leg meggyőzőbb hangszer, mert nekem van egy Yamaha Sk-25 ösöm az tranyós hammond hangszínek és eredeti moog szinti potméterek.(faburkolatos)
A Hammond része az nem szól jól de a szintis része (a moogos) az nagyon tuti! Ezt a hangszert még Laurens bácsi is megirigyelte tőlem!
A VK-ban olyan ki és bemeneti midik vannak hogy preset meg organ control chanel-ek, tehát külön csatornára lehet küldeni a hanxínváltást, ill. magát a billentyűinformációt. Nem lehet ilyen a CX-ben is?...........A VK-ban nincs sok műanyag. Annyi mint a Hammondban, a billentyűzet, a kapcsolók és a húzóregiszter. Az alja fém, oldala dió, a teteje bútorlap. (Gondoltam is hogy leveszem a farészeket, mert lassan már sok ez a 14 kiló is. Hiába, kényelmesedem:-)
Ja, a hangjában van a műanyag :-) Otthon nem is veszem elő!!! De mit csináljak, ha zongora, fenderzongi, mellotron, moog kell még a boldogsághoz? Pénz, hely, súly, üzembiztonság, méret,.... súlyos érvek.
Igazából magában foglalja azt is. Meg az X5-öt és még az N364 hangszínei is benne vannak. Tehát minden, ami A.I. négyzet :) Igazi kis gyűjtemény-doboz. Plusz még tele van (számomra titok, hogy miért) GS és XG hangszínekkel, de azokat (szerencsére) még nem is hallottam. Csak a Korg hangokat használom. Egyébként nagyon szimpatikus a kicsike, csak most éppen azon töröm a fejem, hogy hogyan tudom kikapcsolni benne a program change üzenetek fogadását. Hogy amikor a CX-3-on programot váltok, akkor ne váltson át a modul is más patchre. Talán furcsa, de a kézikönyvben sem találtam ezt sehol és az a vicces, hogy a CX-3-nál meg ennek az ellenkezőjét, a program change send-et nem tudom letiltani, ami szintén megoldaná a problémát... Talán nem a legjobb dolog két Korg hangszert összekötni :))
Igen, a CX-3 billentyűzete szépen ki van súlyozva. A Doors-os zenekarba pont azt tervezem, amit mondtál, csak már van egy hangmodulom, az NX5R, azzal ki vagyok békülve :) Azt fogom úgy összevarrni, hogy a Fatarról külön midi csatin kapja a basszus-jelet, a CX-3-ról pedig, amikor zongorára van szükség, egy másik midi csatornán meghajtom a zongorát. Csak egy-két ilyen szám van (pl. Riders On The Storm), ezekre tökéletesen megfelel ez a megoldás. A másik zenekarban pedig szigorúan marad a digi zongora és a CX-3. Ezért mindig harcolnom kell :)
Nem is annyira más világ! Ha a kvint, terc felharmonikusokat nem nagyon használod és vibrátóra az erősebb, de nem chorus-os V3-at használod, meglepően Doors-os, Animals-os lesz a hangja. Mellesleg az Ethel Smith-es tangó is így autentikus :-)....
A kis Fatar mellé jól jöhet egy Alesis Nano -Piano v. -Synth is. (csak már sok doboz, drót, adapter, macera) A CX3-nak jó a billentyűzete. Miért nem azon próbálod meg a zongorahangszínt? És a fölsőn az orgit így keresztben.
:) Nagyon egyetértek! Egyébként nemrég adtam el az X5D-met, mert a hangját ugyan nagyon szerettem, de zongorára a billentyűzete miatt soha nem szerettem használni, a CX-3 pedig feleslegessé tette, mint orgona-pótlót. Jelenleg egy GEM Pro1 digi zongit (inkább cipelem, minthogy szintin zongorázzak) és a CX-3-t használom az egyik zenekaromban, csakhogy van egy Doors-emlékzenekarom is, ahol bal kézzel a basszust kell nyomnom, főként arra kellene a kis Fatar, egy NX5R modullal használnám. Meg aztán Hammond-másodbillentyűnek is jó.
Egyébként érdekesség: A CX-3, ahhoz képest, hogy Hammond utánzó, nagyon bevált a Doors-os VOX Continental hangzásra. Van benne egy Voxinental nevű patch, megdöbbentően hasonlít az eredetire. Pedig a Hammond és a VOX ugye két külön világ...
Igen, én egy Fatar CMK49-est használok. Olcsó és nagyon könnyű. (2kg) Bevált, mert csak kísérek vele és még így is több mint a spinetek 3,5 oktávja a 4 oktáv, de jobb lenne ha ötoktávos lenne. Kényelmes vagyok (elvileg mert nagylezli, meg digiHammond azért így sem szokásos) ezétr nem vettem nagyobbat. Különben is van a VK7-ben több PCM is. Az új CX3-ban meg nincs. Meggondolás tárgyává tenném, attól függ hogyan és mire kell? Ha csak orgona, akkor ok a CMK49, de ha a két manuállal mindent akarsz hozni lehet hogy jobban jársz egy szintén könnyű (5-6kg) Yamaha CS1X vagy Korg X5 típussal. Ekkor megvan a 2×5 oktávod és ezekben megvan az a kiegészítés ami jól jöhet még fellépéseknél (zongi, szőnyeg, szinti...) Két manuálnál meg több úgysem kell biológiai korlátunknál fogva. (kivéve Siva:-) Ha most vennék, azthiszem CS1X-et vennék, mert az is olcsó, könnyű és a soktekerős, szintis felépítése jó kiegészítés az élő Hammondos játékhoz. ............................
A műlezlit tényleg megöli a monósítás. Az igazit nem. Leginkább nem a technikusokra haraxom hanem a világ szinte összes hangmérnökére. Még a legújabb és B3-ra hajazott felvételeknél (Niacin, Tony Zamagni, Purple) is a túlhajszolt extra kompresszált dob és basszus mellet a fő hanxer vékonnyá, testetlenné válik. Manapság cincogássá redukálták még szólóban is a jó Hammond hangot. Ez egy nagyon buta divat, szemlélet. Túl dinamikus akar lenne, de ezzel a fürdővízzel együtt a csecsemőt is kiöntik. Ezért sem szeretem az 1975-nél újabb felvételeket, de a hatvanas évekbeliek az igaziak!!!! Szegény hülye technikusok meg ezt próbálják még jobban kiemelni! :-( Mond pl még olyan magyar felvételt ahol a Hammond nem színez a Siriuson és LGT-n kívül!!! Se akkor, és méginkább se most. Olyan divatos lett ismét ma, de igazán nem engedik szóhoz jutni! Ennyit erről.
Vegyél egy nagy és hangos lezlit aztán tojj a világra: tekerd tövig a hangerőt, nemcsak a gitárosok joga az! Üdv
lenne egy kérdésem. Ha jól emléxem ;) te egy Fatar TMK 49-est használsz
másodbillentyűnek a VK7-hez. Én most pont bill. vásárlás előtt állok
(a CX-3-hoz), gondoltam megkérdezlek, hogy neked mennyire vált be?
Egyébként olvastam az előző hozzászólásokat, érdekes, én is tapasztaltam ezt
a gitárcentrikus hozzáállást a hangosítók részéről. Nálam nemcsak a hangerővel volt baj, egyszer azért kellett harcolnom egy technikussal, hogy sztereóban tegye ki
az orgonámat, ne monóban... Ugye a műlezli miatt ez nem hátrány...
Talán ez az egész dolog a mi Hammond-szegény kultúránkban gyökerezik.
Egy ilyen veterán hangosítónak illett volna rendesebben összehozni a cuccot. A lezlihez két miksi untig elég, ahogy a fénykép is mutatja Emo lezlijénél. Két SM58-as neki jó. A mikrofonok elhelyezését viszont sajátkezűleg kell megoldani ha már kitapasztaltad, mert az a biztos. Jót tesz a lezlihangzásnak, ha a színpadon egy méterrrel felemeljük és ott a magasban szóla vala körbe-körbe. Így csináltuk a Tunyós koncertünkön és bevált. Mindig van a színpadon egy használaton kívüli doboz amire rá lehet pakolni. És ha még onnan ki is van lőve az tényleg hallható lesz................Ha az M3-as bébid megmaradt szobacicának (az a jó :-) javallom a lábbasszust megtanulni. A mélyet úgyis csak onnan lehet kicsikarni. Engem is rákényszerített a lábazásra, azóta rossz anélkül. Ha van egy dobgéped és egyszerre 3 manuálon játszol majd, nagyon fogod élvezni. Hajrá!