Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Talán segítek 1-2 építőnek azzal,hogy én pilc váltókat használok illetve azokat átépítve!Nagyon bizonytalanul futottak keresztül a régi mágneses váltókon a vonatok (többször kisiklottak,mert nem tudták tartani helyzetüket)ezért átalakítottam az összes váltót! Kicseréltem a sínszálat (és a "szívet" is) a Piko újfajta sínszálára és rögtön alsó szervó meghajtást is kaptak. Annyi pluszt kellett még,hogy egy pici mechanikát is tettem hozzá!! Most már tökéletes a kapcsolás(jó az átfutás és elektromosan is tökéletes).Az utolsó kép a pici elektronikai panel a menetirány függő led-hez kell és 8egyben jó a digit előkészítéshez is)
A motort a zzemokinál vettem 5 pólusú (Bühler)motor és igen egy kis gyorsulás tapasztalható,de ellensúlyozza a rángatás mentes indulás(már 2-3 voltnál) Nem csak a Br 01,és Br41-est,hanem a Br 120-t a V110-t is átépítettem!Most éppen a Br 66 és Br 86-t jön sorra! A régi V 180 (V118)-at egy másik cég (ROCCO) motorra cseréltem és azoknak is kidobtam a régi vas "súlyt" (keretet),s öntöttem ólom nehezékeket! Hihetetlenül szépen futnak(még én is meglepődtem)!! Ja és kicseréltem az egyik kerekét gumisra. Most már nem probléma nekik felmenni az emelkedőkön és nagyon szépen,s csendben futnakMost jön majd a világítás cseréje azaz leddel váltom ki majd az izzókat menetirányfüggően fehér ill. piros
Ez még "csak" a műhelyemben állítottam fel !!! Még nem végleges sőt az őrgítés és egyebek ezután jönnek! Gondolhatod,hogy 20nm-es terepasztalon van munka bőven:)
Nos a város valahogy így fog kinézni! Itt csak elterveztem,hogy mi hova kerül és lemodelleztem az utakat is meg a világítást! Ez az asztal közepére került,s csak,hogy miképp fogom ezt a részt mozgatni(föl,le emelem) Később beugrott,hogy ha középen elforgatom és akkor mindenhez hozzá tudok majd férni!!
Én sajnáltam a régi Piko mozdonyokat elcserélni ezért inkább kicseréltem a motorokat és az eredeti öntvény kidobtam,ami helyett öntöttem ólomból egy újat a stabilitása is javult és simábban fut azóta! A régi motort "kidobtam" és csere a Bhöler motorra !! szinte teljesen csereszabatos és csak egy kis danamid távtartóval kellett pótolni azt a kis "rést" ami a két motor közti rés volt
Talán itt az ideje és én is megmutathatom,hogy miképp készítem a terepasztalomat,illetve egy-két apró fogást a régi Piko mozdonyok felújítására,mivel nincs szívem lecserélni őket!
Szia! Van belőle még párdarab,ez a gyüjtemény negyede. :-) A későbbiekben lesznek még képek az asztalról,ahogy épül,no meg a teljes vontató illetve személy-teherkocsi gyüjteményről. :-)